De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Plaats reactie
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door Keiem »

Gisteren hebben we deelgenomen aan de tweede editie van deze muziekkwis in het achterzaaltje van café De Mooie Molen in Roeselare. Er was plaats voor een 20-25 ploegen. Zondagnamiddagkwissen is iets wat ik niet vaak doe, en mijn vrouw had wel haar gedacht te zeggen over het late einduur van de kwis. Ik was thuis om 19u45, en dit was dan nog een 'dichte' kwis voor mij...
Dat is dus een eerste minpuntje ivm deze kwis. Een ronde of twee minder had dat kunnen voorkomen. Tweede minpuntje was dat de kwis wel voor een groot deel bepaald is door enerzijds de rode draad (ingeven na 3 fragmenten: 20 ptn, ingeven na 6 fragm: 10 ptn...) die ons onmiddellijk tien punten achterzette op de uiteindelijke 1 en 2... We hadden het vermoeden dat het Neil Diamond was, maar durfden niet ingeven na drie fragmenten wegens de vrees fout te zitten (wij hadden ook Diamond Head niet herkend wat dan natuurlijk de doorslag ging geven). Tip: volgende keer 10ptn / 5ptn / 3ptn of zoiets?
Anderzijds was er ook de joker ronde (= alles X2) die je vooraf moest opgeven. We waren al volop bezig met die fotoronde zodat we dan plots vlug moesten kijken waar we die gingen aan toekennen. Uiteindelijk ook geen topronde gekozen (3 fouten X2 = 6 fouten).
Maar ondanks deze missers toch nog derde gefinished, dus we mogen niet al teveel klagen...
Nu mag ik nog de vele goede punten van de kwis niet vergeten uiteraard: Het was goed in elkaar gestoken, bevatte heel wat leuke songs met een duidelijke voorliefde voor gitaren en classic rock. Allé Ludo, het was wel iets voor jou bij momenten. Toch kwamen ook andere genres (pop, instrumental...) voldoende aan bod. Het geluid was niet optimaal, maar voldeed. De rondes waren verdeeld in thema's zoals fluiten in liedjes, bluesgetinte songs of een themaronde met een tekst over de Stones waar je tien fouten moest in terugvinden.
Ik heb me eigenlijk geen moment verveeld, wat een dikke :handgestures-thumbupright: verdiend!
Graag een derde editie dus!

Hopelijk komt de uitslag op deze pagina terecht, en misschien zelfs de opgaves?

Dit kon ik nog onthouden:
1. Would-be Monkees :clap: (met zo'n 92% dacht ik me te herinneren)
2. Jan Piet Joris & Sam Gooris
3. Paris Hilton Look-a-Likes
4. Starbuk & Apollo
5. Team met gastspeler Beautiful freak?
Hierna volgden nog teams die je meer en meer ziet opduiken op muziekkwissen als Lou reed in Vélo, Oorsmeer, Poulidor en uiteraard Stimpy's.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door SpeedKing »

Een quiz waar Diamond Head passeert is zeker iets voor mij! Was het Am I Evil?

Hopelijk nog een playlist, dan kan ik nog beter oordelen. Ik had nu zondag ook gekund, maar er is tegenwoordig toch zeer weinig info over al die 'nieuwe' quizzen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Een quiz waar Diamond Head passeert is zeker iets voor mij! Was het Am I Evil?

Hopelijk nog een playlist, dan kan ik nog beter oordelen. Ik had nu zondag ook gekund, maar er is tegenwoordig toch zeer weinig info over al die 'nieuwe' quizzen.
Yep, wij kenden het niet.
Andere dingen uit de playlist in jouw straatje: Kyuss (Hurricane), Ministry (Jesus built), Ac/Dc (Down Payment Blues: ook niet herkend), en veel meer...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef: het late einduur van de kwis. Dat is dus een eerste minpuntje ivm deze kwis. Een ronde of twee minder had dat kunnen voorkomen. Tweede minpuntje was dat de kwis wel voor een groot deel bepaald is door enerzijds de rode draad (ingeven na 3 fragmenten: 20 ptn, ingeven na 6 fragm: 10 ptn...) die ons onmiddellijk tien punten achterzette op de uiteindelijke 1 en 2...
Anderzijds was er ook de joker ronde (= alles X2) die je vooraf moest opgeven. We waren al volop bezig met die fotoronde zodat we dan plots vlug moesten kijken waar we die gingen aan toekennen. Uiteindelijk ook geen topronde gekozen (3 fouten X2 = 6 fouten).
Late einduur kon ook vermeden worden door fragmenten korter te maken, want sommige werden wel heel lang uitgesponnen.
Ja, de jokers en rode draad. Vorig jaar vond ik dat de enige smet op de quiz, vooral de puntenverdeling van de rode draad.
Rino en ikzelf hebben dat toen ook gemeld in onze nabespreking maar er werd dus geen rekening gehouden met onze feedback want dit jaar opnieuw van hetzelfde.
Als je de rode draad niet indient na de eerste 3 fragmenten kan je in principe de quiz al niet meer winnen en dat is toch heel jammer voor de spankracht.
Ook de jokers is gewoon natte vinger werk. Wij bvb kozen de ronde 'Popsong '89' als jokerronde.
Wij vermoeden een ronde met songs uit het jaar 1989 of tenminste jaren 80 songs, waren daar namelijk goed in getraind ;).
Nu uiteindelijk waren het popsongs door de jaren heen met het merendeel dan nog uit 60's en 70's.
Heel erg misleidend maar geen man overboord voor ons want we scoorden er een maximum.
Als het een troost mag zijn, zonder de rode draad en de joker rondes hadden wij ook aan het langste eind getrokken
maar dan met een kleinere marge op Paris Hilton die dan 2de zou geweest zijn.
Hopelijk lezen de organisatoren deze thread en wordt de puntenverdeling bijgesteld naar volgend jaar toe.
Keiem schreef:Nu mag ik nog de vele goede punten van de kwis niet vergeten uiteraard: Het was goed in elkaar gestoken, bevatte heel wat leuke songs
Ik heb me eigenlijk geen moment verveeld, wat een dikke :handgestures-thumbupright: verdiend!
Graag een derde editie dus!.
Laten we de goede punten zeker ook in de verf zetten!
Over de ganse lijn akkoord met Keiem
Keiem schreef:Hopelijk komt de uitslag op deze pagina terecht, en misschien zelfs de opgaves?

Dit kon ik nog onthouden:
1. Would-be Monkees :clap: (met zo'n 92% dacht ik me te herinneren)
2. Jan Piet Joris & Sam Gooris
3. Paris Hilton Look-a-Likes
4. Starbuk & Apollo
5. Team met gastspeler Beautiful freak?
Hierna volgden nog teams die je meer en meer ziet opduiken op muziekkwissen als Lou reed in Vélo, Oorsmeer, Poulidor en uiteraard Stimpy's.
Uitslag werd na de quiz aan ieder team uitgedeeld in een mooi overzicht met alle ronde-scores, theorie rondes, gokronde, jokers en rode draad :handgestures-thumbupright:
maar toen waar jullie de rush naar het thuisfront al ingezet waarschijnlijk. :mrgreen:

1 Would be monkees 370 /400
2 JPJ & SG 363
3 Paris Hilton lookalikes 356
4 Starbuk & Apollo 350
5 Pale riders of Philadelphia 335
6 Oorsmeer 333
7 Stimpy's 326
8 Lurpers 307
9 Lou Reed in velo 296
10 Spinal Tap 294
11 Poulidor 293
12 Streepkes 286
13 Zonder Koen 274
14 Tram 7 252
15 Tafel 7 251
16 Gruzmuls 247
17 Voor spek en bonen 202
18 Rimpelrockers 200
19 Living dolls 181
20 Who is sweet 176
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door Richard zonder Linda »

Ook ik ging met een goed gevoel naar huis.
Een quizz waar Richard Thompson in voor komt, dat kan nooit slecht zijn.
En waarempel voor de eerste keer Karen Dalton gehoord in een quizz. Hoera!

De prijzentafel was beperkt, maar mijn zoon was o zo gelukking met de T-shirt van Jupiler/Rode Duivels die uiteindelijk meenam.
Normaal had ik voor de fles La Chouffe gekozen, ware het niet dat tijdens de quizz mijn maag nog steeds overhoop lag van de vele Chouffekoffies de avond voordien. :obscene-drinkingdrunk:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:Uitslag werd na de quiz aan ieder team uitgedeeld maar toen waar jullie de rush naar het thuisfront al ingezet waarschijnlijk. :mrgreen:
Ah, zeer leuke touch! Wij waren inderdaad al vertrokken want er moesten kindjes in bed gestopt worden, en onze wederhelften waren al volop aan het sms'en en bellen waarom dat zoveel langer duurde dan vooropgesteld. Afbeelding
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door rino »

Tja, die rode draad (diepe zucht).
Wij scoorden supersterk in het eerste deel (5 rondes voor de eerste pauze), scoorden 99/100, lieten dus slechts 1 punt liggen (een titel van Queens Of The Stone Age) MAAR ook wij herkenden Diamond Head niet bij het eerste rode draad fragment en durfden dus niet gokken op Neil Diamond aan de hand van enkel "Rockin' In The Free World" (van The Scabs) en Jim Diamond.
Wat betekent dat we ondanks onze monsterscore al meteen wisten dat de 3de plaats de hoogst haalbare was aangezien we hoorden dat zowel de Monkees als JPJ&SG de rode draad al indienden en dus 20 punten scoorden waar wij slechts 10 punten zouden scoren.
Vorig jaar wonnen we de quiz (ten nadele van het Wag Team) dankzij die rode draad, nu deed hij ons dus de das om.

Anders wel weer een leuke quiz gespeeld. De nadruk lag dit jaar (ik denk nog meer dan vorig jaar) op classic rock, was best doenbaar voor de vele plaatselijke teams, duurde inderdaad iets te lang en was helemaal niet spannend.
Dat kwam door de joker/gokronde, waar je voor een op voorhand gekozen ronde dubbele punten kreeg. Daardoor was elke tussenstand compleet onoverzichtelijk doordat de ene ploeg wél en de andere ploeg niet hun joker hadden ingezet. Misschien een tip: die dubbele punten pas op het einde van de quiz laten meetellen, zo blijft de quiz wel spannend en overzichtelijk. Of die jokerronde laten vallen kan natuurlijk ook ;)

Heel delicaat was ook de coverronde waar we wel de originele uitvoerder hoorden maar die niet moesten invullen. Wel moesten we de 'bekendste' uitvoerder van het nummer noteren. Gelukkig besefte de organisator/presentator het delicate van die ronde al gauw en gaf hij tips zodat iedereen wist wie te noteren. Zo kregen we "Love Hurts" te horen van The Everly Brothers en liet hij weten een hardrock groep te zoeken waardoor je bvb. niet Gram Parsons of Roy Orbison kon noteren...
Nog een mindere ronde vonden we die waar we bij elk fragment een jaartal kregen, en dan moesten noteren of het fragment in, voor of na dat jaartal werd uitgebracht. Was naar ons aanvoelen iets te veel gokwerk.

Laat me echter toch eindigen en benadrukken dat we, ondanks die minpuntjes, een uitstekende quiz hebben gespeeld waar duidelijk heel veel tijd en werk werd ingestopt. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door fLEEtfox »

Richard zonder Linda schreef:En waarempel voor de eerste keer Karen Dalton gehoord in een quizz. Hoera!
Inderdaad, die is heel weinig te horen. Op onze allereerste quiz (2010) was ze nochtans ook te horen met Pirate's Gospel!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door Keiem »

fLEEtfox schreef:
Richard zonder Linda schreef:En waarempel voor de eerste keer Karen Dalton gehoord in een quizz. Hoera!
Inderdaad, die is heel weinig te horen. Op onze allereerste quiz (2010) was ze nochtans ook te horen met Pirate's Gospel!
Is dat geen song van Alena Diane of zoiets? Of was dat een cover?
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door fLEEtfox »

Keiem schreef:
fLEEtfox schreef:
Richard zonder Linda schreef:En waarempel voor de eerste keer Karen Dalton gehoord in een quizz. Hoera!
Inderdaad, die is heel weinig te horen. Op onze allereerste quiz (2010) was ze nochtans ook te horen met Pirate's Gospel!
Is dat geen song van Alena Diane of zoiets? Of was dat een cover?
Ah oepsie! Klopt - had het nu volledig verkeerd voor....
Karen Dalton ook met specifiek hoge stem dateert van eind 60 begin 70 terwijl die Alena Diane eind nillies was!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door DVNO »

Keiem schreef:
SpeedKing schreef:Een quiz waar Diamond Head passeert is zeker iets voor mij! Was het Am I Evil?
Yep, wij kenden het niet.
Eén van de favorieten ook van Jamesssaaa Hetfieldaaaa van Metallica en een nummer dat ze graag spelen o.a. met hun maatjes van de andere 'Big 4'. Heb het nummer ook zo leren kennen en is voor mij persoonlijk één van de beste heavy metal nummers allertijden.

On topic: gevarieerde quiz zo te zien daar in Roeselare. Alleen jammer dat het op een zondagmiddag is, een moeilijk tijdstip.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: De Mooie Molen - zondag 16 dec - Roeselare

Bericht door vinceluka »

gerookt_espe schreef:
Keiem schreef:
SpeedKing schreef:Een quiz waar Diamond Head passeert is zeker iets voor mij! Was het Am I Evil?
Yep, wij kenden het niet.
Eén van de favorieten ook van Jamesssaaa Hetfieldaaaa van Metallica en een nummer dat ze graag spelen o.a. met hun maatjes van de andere 'Big 4'. Heb het nummer ook zo leren kennen en is voor mij persoonlijk één van de beste heavy metal nummers allertijden.
Zelf nog gevraagd op 1ste Scary monkey, toen 2 juist op 30
Het gaf ons hier voordeel om de rode draad snel te ontrafelen.

Ik denk zelfs dat dit nummer vorig jaar eveneens in de playlist stond van de eerste mooie molen quiz.
of verwar ik het met een andere quiz?
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie