10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Wij leveren jaarlijks onze beste prestatie op deze quiz, en ook dit jaar was het niet anders. We hadden bovendien een newbie mee in onze ploeg, die eindelijk eens substantieel bijdroeg - dus we hopen 'm te kunnen houden! Lang naar gezocht, maar, om in de sfeer van de volgelronde te blijven: we hebben onze witte raaf mss wel gevonden!

Wel zwaar geschommeld in de stand: van een twaalfde naar een zesde plaats en dan door de dance-ronde weer een patat naar de 9e stek om uiteindelijk op de 8ste te eindigen. We moeten ons ook geen illusies maken: heel wat topploegen zaten in Roeselare.

Eenieder in onze ploeg kan zich hier zowat uitleven: onze Stijnie is toch een beetje een Kraftwerker, dus die heeft toch minstens drie erecties gekregen (de tafel ging telkens vervaarlijk aan het wiebelen, zodanig zelfs dat ons briefje van 10 euro uit de pot in het theelichtje belandde en begon te fikken - Frank VDB eat your heart out!). En van onze Meersie liggen daar zeker nog 4 à 5 punten op een kladblad te slingeren, gelukkig hebben we ook af en toe iets van zijn hersenspinsels effectief genoteerd ook.

Persoonlijk zwaar genoten van Willem's selectie: Rock And Roll Outlaw van Rose Tattoo, Chance van Savatage, 747 van Saxon: ik krijg zelfs op een hard & heavy quiz niet zoveel van mijn favo's te horen!

Toch enkele zware punten van kritiek:
- Geen chips? Noch paprika, noch zout, noch pickles!
- Niemand zit te wachten op het aanschouwen van de bezwete bouwvakkersreet van organisatoren

Alle gekheid op een stokje: ik vond alleen dat ie te lang duurde, hoe plezant ie ook was. Een ronde of 2 had er wel afgekund.
Om 2 uur in je nest sukkelen van een quiz op 25 minuten van je deur...

Maar bovenal: tegen de 60 ploegen, they must be doing something right daar bij Respons. Dus voor de thread van volgend jaar proberen we weer eerste te zijn: 1. Los Locos.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:- Niemand zit te wachten op het aanschouwen van de bezwete bouwvakkersreet van organisatoren
Aan het uitbundige gelach in de zaal zou ik toch beweren dat deze clipronde erg gesmaakt werd.

De kwis zelf was heel leuk, enkel de (veel te) lange pauzes zorgden voor een onnodig laat thuiskomen. Gemakkelijk werk werd afgewisseld met moeilijker, tot soms onmogelijk: enkele van die covers of iets als Hanoi Rocks en dat ding uit Japan zullen er toch bitter weinig uitgehaald hebben.
Alles mooi verpakt in een multimedia sausje.
:handgestures-thumbupright:

En proficiat aan Sympathy die een duidelijke maat te sterk waren voor de rest :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Op de hardrockquiz in Aalst nog gescoord met Hanoi Rocks, maar deze keer moest ik passen. Ik ken er maar drie-vier nummers echt goed van en had geluk in Aalst, deze keer niet. Soms wordt het ook voor mij iets te protserig (ja, dat kan!), die glam metal en haak zelfs ik af, en dat heb ik wel bij Hanoi Rocks.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door aLEEce in chains »

Onze derde deelname aan de Responsquiz. De zaal was gigantisch in vergelijking met de voorgaande edities. Er kon daar waarschijnlijk nog wel een aantal ploegen bij. Is dit nodig? Ik zou denken van niet. Ik had het gevoel dat Boo-lee soms wat aan het zwemmen was tussen de projector en het podium. Voor mij ontbrak de quiz wat schwung (niet muzikaal gezien) doordat er tussen de rondes toch wel veel tijd zat. Het mocht inderdaad een ronde of 2 minder geduurd hebben, want ook wij waren vrij laat terug thuis. Soit, klinkt misschien vrij negatief, maar dat was het dus zeker niet. Want ik speel die nog altijd graag.

Hebben we mooie dingen gehoord? Jazeker. Helaas hebben we er soms ook één laten liggen (Grant Lee Buffalo's Mockingsbirds wilde maar niet komen :doh: ). Voor mij zat er wel teveel Ludo-metal bij waardoor ik mijn Tool-plaat aan mijn neus zag voorbijgaan (het is Dominique hehund ;) ). Wel te hopen dat dien witte raaf niet teveel meedoet met Speedking of we gaan nog een aantal maal achter Los Locos eindigen :( .

Proficiat aan Sympathy, jullie waren outstanding. Ook een vermelding voor A Tribe Called Wuk Est die daar toch maar mooi meedraaiden aan de top :clap:

Tot slot nog de jaarlijkse :bow-blue: voor de We Tube. Benny Benassi was grandioos. Keep up the good work Boo-lee
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Misschien een ideetje als alternatief voor vispannetje: Vol-Au-Vent van witte raaf?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door Luk »

Ook van ons team alle lof voor de organisatie!

Voor de zoveelste keer een zeer aantrekkelijk menu voorschotelen waarin heel wat genres en decennia aan bod komen, en dat voor een zestigtal ploegen... :shock:
vzw Respons deed het toch maar weer eens. :handgestures-thumbupright:

De mix van theorie en muziekfragmenten was volgens ons zeker goed uitgebalanceerd en zeker niet stresserend aan tafel.
Er zat ook een verstandig evenwicht in qua extra te verdienen punten via met de muziek corresponderende letters enerzijds en gewoon "tipbladen" anderzijds.
Sommige van deze laatste waren hilarisch qua link (die verkeersborden !!! :lol: ). Goed gevonden!

Het was tot aan de tweede pauze ook best spannend voor de top 3, waarbij we de hete adem van Tony, Keiem en Bruce met hun respectievelijke gevolg in ons euh... nektapijt voelden (toepasselijk bij sommige war harder gekruide reeksen ook)... Ook Country Trash was trouwens in de beginfase een geduchte concurrent.

Minder geslaagd was de dancemix-ronde "Alors on dance", waarin Stromae niet alleen luid zong, maar (zoals eigenlijk oneindig "steeds") teveel zong. ;)
En daar had een "volgorde doet er niet toe" ook een minder stresserende toestand kunnen bijbrengen.

Dat het wat té laat werd, is reeds aangestipt.

Pauzes te lang? Dat leek niet zo als je de indrukwekkende prijzentafel tussendoor wilde verkennen. Wow ! :shock:

Maar anders: dank je wel aan het hele team van Respons die deze avond weer mogelijk maakte!
Topquiz opnieuw!
:handgestures-thumbupright: :clap: :clap: :clap:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door peegee »

Waar ik benieuwd naar ben, als spijtige afwezige, is hoe het verlopen is met het uitdelen van de antwoordblaren..... :?: :|
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door Luk »

O, je bedoelt wat hier op het forum door de organisator ter advies voorgelegd werd:

alles (groot pak) uitdelen van in het begin (en wat weggeven qua verrassingen) of telkens "een deelpakje" voor het begin van elke serie van 5 reeksen (nu ja, 4 in het laatste quizdeel)?

Het is het laatste geworden.
Mogelijk komt motivatie en evaluatie daarvan nog van de organisator.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door PEKEBO »

Topquiz, toplocatie :handgestures-thumbupright: .

Ook wij keerden tevreden huiswaarts na een zeer leuke avond in Oudenaarde. Buiten de favoriete muziek van team Respons :doh: ;) (waar Ludo zat te genieten en wij een pak slaag kregen) en Stromae zijn gejank tussen de beats, waren alle andere rondes zeer leuk uitgewerkt en knap gevonden.

Prijzentafel is en blijft de beste die er bestaat :o . Keuze van de drankkaart mag ruimer, niet normaal dat iedereen aan ons tafel nuchter vertrekt na een quiz (Hoegaarden is de dader :P ).

Keiem & co naast ons dulden op plaats 3, we kunnen er mee leven :D .

Proficiat aan Sympathie, jawaddedadde :clap: .

Dieter & co, bedankt voor alles en tot volgend jaar!
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door Popinger Bart »

Heel sterke quiz waarvoor nen dikke :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:

Niemand van ons ploegske nam al ooit eerder deel in Oudenaarde.
Ik begrijp dat vorige edities anders waren door andere locatie en minder ploegen en dus andere zaal-ambiance, maar deze editie was voor ons perfect qua muziekkeuze, geluid en opzet, de essentie voor een gesmaakte quiz. Bijna bij elke ronde waren er verwijzingen doch dit dat was niet extra belastend, integendeel, soms zeer bruikbare tips (zo vonden we in de stratego-ronde Colonel Abrams met Trapped en gokten we goed op Scouting for Girls dankzij deze tips).

De Stromae-ronde zijn we al vergeten. Als ook de The same old song ronde (met niet voor de hand liggende covers) ertussen uit valt, dan kan de quiz perfect opgedeeld worden in 3 blokken van 4 rondes met opening van de desserttafel ( :o :o :o waw wat een prijzentafel) net voor middernacht.

Dikke merci aan de organisatoren :clap: :clap: :clap:
(en blijkbaar wordt jullie quiz door gans muziekliefhebbend Oudenaarde en contreien fel gesmaakt met dergelijke opkomst terwijl er nog een 3-tal andere quizzen in hetzelfde weekend plaatsvonden in Vlaanderen)
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

Bedankt voor de positieve reacties!

Ik kan mij in de meeste minpuntjes grotendeels terugvinden. Hier gaan we volgend jaar zeker rekening mee houden.

Ik zal hier later nog een uitgebreidere reactie posten en ook de antwoorden komen hier nog. Maar momenteel wat te druk, dus voorlopig beperk ik mij tot het posten van de uitslag. ;)

De gemiddelde score was 260/380 oftewel 68,3% en slechts 3 van de 57 ploegen waren "gebuisd". De quiz was dus zeker niet te moeilijk en toch heb ik niet het gevoel dat dit een "invulquiz" was, zelfs niet voor de circuitploegen. Spreek mij gerust tegen. :-)
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

De volledige uitslag:

1 Sympathie vur den Duvel 349 91,8%
2 Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 338 88,9%
3 Paris Hilton Look-a-likes 334 87,9%
4 Bruce Horny and The Rest 334 87,9%
5 Rock Monsieur  326 85,8%
6 A Tribe Called “Wuk Est?” 319 83,9%
7 Testedoene  318 83,7%
8 Los Locos 317 83,4%
9 Country Trash 314 82,6%
10 The 4 sLEEpless horsemen of the Apocalypse 311 81,8%
11 Koevoet is beter dan boullie 310 81,6%
12 De Stimpy's 310 81,6%
13 No ID 310 81,6%
14 Silly Wommers 299 78,7%
15 4 Schell'n Espe 299 78,7%
16 Popingers 296 77,9%
17 Lou Reed in vélo 295 77,6%
18 Willy's en Minetten 293 77,1%
19 Cevisten 287 75,5%
20 New Wave Party Aalst 287 75,5%
21 De Plankierkaarters 282 74,2%
22 Zazawie 275 72,4%
23 Pohrebny Sluzba 275 72,4%
24 Flying Foxes 270 71,1%
25 Time For Heroes 269 70,8%
26 Green Onions 266 70,0%
27 Goedkoop Zat In 't Halve Maantje 262 68,9%
28 Prinsen der Duisternis 258 67,9%
29 Sunford And Moms 257 67,6%
30 Beuzak Henry 257 67,6%
31 The Return of the Dolly Dots Dotcom 257 67,6%
32 De pateekes 256 67,4%
33 De Giraf 256 67,4%
34 A Huge Evergrowing Pulsating Brain That Rules From The Centre Of The Ultraworld - In Dub 250 65,8%
35 The Interpreters 246 64,7%
36 Mik, Mak en Mongoloïde Marta, tot fleus 245 64,5%
37 Gagy Lada 243 63,9%
38 De Echte Ware Forummers 240 63,2%
39 Plugged 230 60,5%
40 Die Schmetterlinge 230 60,5%
41 Motörhoofd 227 59,7%
42 De Ratata's 226 59,5%
43 Alka Seltzer 221 58,2%
44 Charlie Big Potato 220 57,9%
45 Alcoholica 220 57,9%
46 Unplugged 218 57,4%
47 De Stingrays 208 54,7%
48 4 Schellen Gezètn Geringeld 204 53,7%
49 The Spiced Girls 199 52,4%
50 Fanny en de andere Rode Lantaarns 199 52,4%
51 Muziek Werkt 196 51,6%
52 Supercalifragilisticexpialidocious 191 50,3%
53 wiekandaweten 191 50,3%
54 Geen Tierlantijntjes 190 50,0%
55 The Ramones 185 48,7%
56 De terrasvrienden 175 46,1%
57 Quisthet 163 42,9%
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door Rubby »

Onze eerste deelname in Oudenaarde :shock: en we hebben het ons niet beklaagd :clap: :clap: :clap:
Meeste dingen zijn gezegd/geschreven en ik kan er mij alleen maar bij aansluiten:

+ prima locatie
+ prima muziekkeuze
+ leuke rondes
+ hilarische We tube ronde
+ prijzentafel :shock: :shifty:

- alors on dance mocht van ons ook geschrapt worden
- het einduur :(

andere kleinere minpuntjes
- de favoronde was ook wat te pittig (= hard :music-rockout: ) voor ons
- afstand tot het scherm als je achteraan zit
- 2 lange pauzes zijn echt niet nodig denk ik.
- beetje moeilijk volgen van de scores (zie hierboven)
- een hot dog in een slap sandwich broodje :naughty:

Volgend jaar probeer ik zeker terug te komen met Testedoene en indien ik geen 3 teamgenoten kan vinden ben ik altijd kandidaat bij een ander team ;)
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

Er waren achteraf bekeken inderdaad beter twee reeksen minder geweest. Dit was een bewuste keuze, we wouden voor deze verjaardagseditie echt nog een tandje bijsteken. Maar blijkbaar telde onze "dame blanche" twee bollen teveel, waardoor het gevaar op indigestie op de loer lag. Ik kan nu al zeggen dat we het volgend jaar terug bij twaalf reeksen gaan houden (tenzij mijn Respons compagnons dit zouden tegenspreken, maar ik denk het niet want die twee extra reeksen waren eigenlijk mijn idee).

Vorige jaren kregen we hier op het forum geregeld het compliment dat onze quiz stipt begon en mooi voor 12u afklokte (de prijstuitreiking evt. niet meegerekend). Daar willen we terug naartoe. Ikzelf heb ook niet graag dat een quiz waarin ik meespeel te lang duurt. We kunnen ons dan ook tot één pauze beperken. Bij de klachten over de te lange pauzes heb ik een beetje een dubbel gevoel. Als organisator ben je blij dat je eventjes kunt pauzeren en een "klapke kunt doen" met verschillende deelnemers. Maar als ik zelf meequiz kunnen de pauzes inderdaad niet snel genoeg voorbij zijn.

Er is ook wat tijd verloren door technische perikelen. De gehuurde projector bleek een regelrecht onding te zijn en de afstandsbediening kregen we niet aan de praat. Zoiets is niet erg in een klein zaaltje waar je als presentator quasi naast de projector staat, maar nu was dit dus wel een issue. Dat zijn groeipijnen door de overstap naar een grotere zaal maar dat komt wel goed bij volgende edities.

De "Alors on Danse" reeks bleek een inschattingsfout te zijn. Geloof het of niet, maar ik had deze echt gezien als een ontspannende multimediale "uitsmijterreeks" vlak voor de pauze, net zoals de Levi's commercial en WeTube reeks dat was. Ik vond dat de reeks vol zat met weggevers en als dj in bijberoep (o.a. op het "betere" trouwfeest ;) ) herkende ik al die samples quasi onmiddellijk. Maar kijk, een mens kan zich vergissen. Alles kan beter. :)

Ik ga hier binnenkort nog de antwoorden van de quiz posten. Ik weet wel nog niet of ik dit jaar tijd ga hebben om een uitgebreide analyse te maken. Persoonlijk vind ik dat een nogal tijdrovende klus (zeker voor 57 ploegen) met een redelijk hoog "who cares" gehalte. ;)

Verder zijn we met het Respons team heel tevreden over deze editie en de positieve commentaren hier op het forum en op Facebook doen ons heel veel plezier!
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 10e Popquiz vzw Respons, za 8/12, De Qubus Oudenaarde

Bericht door fLEEtfox »

Al het positieve dat hier al gezegd geweest is kan ik beamen maar heb ook nog één klein verbeterpunt en het is nog niet eens voor ons persoonlijk bedoeld dan nog....

Maar wat ons opviel is dat er nooit punten afgeroepen werden voor de 'mindere goden'. OK, toegegeven, niet evident voor 57 ploegen en dat hoeft ook niet elke keer afgeroepen te worden maar alternatieven zijn de volgende :

- gewoon in het begin eens alle ploegen overlopen bij wijze van begroeting (er zijn soms mensen die leuke groepsnamen verzinnen en die zijn nu gewoon niet aan bod gekomen - lees : hebben van gans de avond hun groepsnaam niet gehoord :silent: )
- ofwel laat je de uitslagen scrollen (en zeg je niets)
- ofwel roep je eens de top af, wat later wat meer aandacht voor het 'middenveld' en bij een volgende afroeping ook eens de hekkesluiters bespreken : zo komt iedereen eens aan bod.

Op een bepaald moment hoorde ik iemand vanuit de zaal roepen na het afroepen van de top10 : "en nu ne keer de leuke ploegen".

Maar voor de rest een quiz die we graag spelen :handgestures-thumbupright: .
Plaats reactie