Spirit Temse 24/11/12

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Spirit Temse 24/11/12

Bericht door kasenco »

Zaterdag werd de muziekquiz van Spirit georganiseerd.
Het blijft hierover opvallend stil :mrgreen:
De uitslag zal wel gepost worden en dan kan je zien waarom ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door SepPuKu »

A.h.w. eigenzinniger dan 'De Eigenzinnige' zelf :o Lees: ik was fan van deze quiz en ik blijf fan :handgestures-thumbupright:

Kan niet zo direct quizzen vermelden waar je op dergelijke wijze van bv. psychedelische '60s naar gladde R&B-hitjes uit de jaren '90 wordt geslingerd (en terug). Die jaren '90-tracks leken wel allemaal van hetzelfde verzamelalbum te komen maar als commercieel tegengewicht voor het (weinig hitgerichte) leeuwendeel van de quiz waren ze waarschijnlijk welkom.

Enkel de aankondiging mocht wat minder misleidend (gelegenheidsploegen konden hier niets komen doen).

De Spiritquiz zal altijd wel een buitenbeentje blijven maar er blijft ongetwijfeld ook een harde kern weirdo's die ze graag zo heeft... :D :music-listening:

Hopelijk volgt de playlist nog, zal deze met veel plezier nog eens doorlopen.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door SepPuKu »

Voor de rest een algemeen verschijnsel: bekijk maar eens hoeveel quizbespreken niet (of nauwelijks) aan 10 reacties geraken. En vaak moet de organisator daar dan nog zelf voor zorgen (posten van de playlist e.d.) :roll:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door rino »

Ook ik ben altijd grote fan geweest van deze quiz. Toch was ik vorige zaterdag ontgoocheld, de quiz met een overdaad aan soul, funk en r&b lag me voor het eerst helemaal niet. Die genres waren op de vorige edities ook wel vertegenwoordigd maar nooit zo talrijk als dit jaar. Dit ging mijns inziens ten koste van de betere rockmuziek.
En de aankondiging dat de quiz dit jaar makkelijker zou zijn dan vorig jaren, klopte al helemaal niet. Voor ons werd het zelfs de moeilijkste editie ooit.
Ik twijfel sterk of ik volgend jaar opnieuw de (voor ons) verre verplaatsing zal maken, zeker gezien de felle concurrentie van andere quizzen in hetzelfde weekend...
Toch alle respect voor de eigenzinnige keuze van de samensteller(s), de schitterende prijzentafel en dito prestatie van winnaars Kas & The Holly's en de teams die hen het vuur aan de schenen legden.
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door Marc VA »

Spirit is altijd één van mijn favoriete quizavonden geweest, maar nu teleurgesteld huiswaarts gekeerd.
Waarom ? Belangrijke factor is dat de quizaankondiging niet overeenstemde met de realiteit.
Zo werd ‘zwoele soul’ fragment in elke reeks aangekondigd, dan denk ik meteen aan Al Green, Delfonics, Donny Hathaway, D’Angelo, etc Helaas werd er vooral inwisselbare r&b gepresenteerd ( johnny gill, boys II men, mary jane girls, deniece williams, r. kelly )
Ik keek ook enorm uit naar de ‘vette soul’ in fragment 11 en was verlekkerd op funky stuff en ander mogelijk vuurwerk. Ontgoocheling alom toen oa maria carey, melba moore, harold melvin, evelyn champain king de revue passeerden.
In andere categoriën moesten we ook nog next, brandy & monica, mary j. blige, colour me badd, eternal, … doorslikken.
Vergeleken met vorige edities ( waar meer aandacht aan rock en electronica werd geschonken verspreid over de jaren 80 en 90 ) heb ik nu vooral een overaanbod van minder leuke muziek ervaren in de 80s en 90s.
Naar goede gewoonte heb ik ook veel boeiende en leuke fragmenten gehoord ( vooral 60s en 70s ) met als hoogtepunt de ABC ronde. Moeilijk: ja, maar wreed goeie muziek daar gehoord.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door vinceluka »

akkoord met Marc, je vergeet warempel Debbie Gibson, Total Touch en Leann Rimes te vermelden :mrgreen:
Op voorhand vond ik het goed nieuws dat de quiz werd verlengd tot 1999, maar de muziekkeuze in de 90's was idd aan de eentonige kant en dan waren we beter af zonder of minder zoals bij de vorige editie. Vooral als je het vergelijkt met de oldies, die waren erg pittig maar er zaten schitterende nummers tussen, als je het niet weet dan heb je toch maar mooi heerlijke nummers leren kennen.

Ik vermoed dat men geredeneerd heeft, we graven al erg diep in de 60's en 70's dus kunnen we niet nog eens overdoen in de 80's en 90's
laten we dus maar wat "makkelijke" R&B uit de hitparade vragen, het zorgde in ieder geval voor een contrast dat erg opvallend was.

Er was bij ons ook soms discussie aan tafel over zaken als : die hebben toch geen muziek meer gemaakt in de 90's?
Normaal want achteraf is me opgevallen (graaide playlist mee naar huis) dat er wat slordig is omgesprongen met de jaartallen
zo schrapten we Husker Du en vervingen het door Sugar omdat er 90's stond, terwijl 'pink turns blue' van '84 is
I wanna be loved - Paranoiacs '90 is van 1989
Time is up - Tenderfoot kids '60 is van 1970
Excitable boy -Warren zevon '90 is van 1978 (of bedoelden ze hier jaartal van de live Lp kan ook)

Nu, ik heb me zeker geamuseerd al heeft dat waarschijnlijk meer te maken met de sterkte van mijn ploegmaten,
wij gingen immers nooit met de billen bloot in deze aparte quiz.

Volgend jaar kom ik zeker terug want ik ga ervan uit dat de balans terug in evenwicht gebracht wordt.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door PEKEBO »

Komt er eigenlijk nog een bespreking/analyse van deze quiz :think: . Toch niet geprikkeld na enkele reacties, hoop ik?

Leuke samenwerking met Hendrik ( onbegrijpelijk dat enkel Zweedse vrouwen voor de man uit Aalst vallen :doh: ;) ) en Chris :handgestures-thumbupright: .
Moeilijk was het zeker, slecht zeker niet. Ben toch benieuwd naar de analyse want er zaten enkele pittige fragmenten in de playlist die uit mijn platenkast komen.
Fally
Popstar
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 18:17
Locatie: Puurs

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door Fally »

Ik zou willen beginnen met onze oprechte excuses :text-imsorry: aan te bieden aan alle deelnemende ploegen voor deze toch wel véél te moelijke quiz. Doch ook veel dank aan jullie om deze quiz tot op het einde uit te zitten!
Met de analyse ben ik bezig jongens, geef me een beetje tijd hé, ik heb ook een méér dan fulltime job ,een gezin enz ...
Iets hebben wij toch nog goed gedaan, het laatste fragment werd gedraaid iets voor middernacht !
Dit mede dankzij het beperken van de rookpauze's en het uitdelen van de antwoorden.
Het was inderdaad geen plezante avond voor jullie, noch voor ons als samensteller en voor Spirit als organisator.
Ik ben net als jullie met een héél slecht gevoel naar huis gekeerd, en heb nachten slecht geslapen, dit is niet meer voor herhaling vatbaar! Toch was het heel spannend aan de top , met de hele avond verschuivingen aan de kop, tot met de laatste ronde , met als welverdiende overwinnaar Kas & The Holly's !
Niettegenstaande heeft Spirit ons gevraagd om volgend jaar de quiz terug samen te stellen, maar voor de 25ste Jubileum editie, kan ik nu al zeggen, zal het meer een hitquiz worden en zal ik mij ( misschien) beperken tot enkel het opnemen en monteren , want jullie hebben duidelijk van mijn smaak van muziek geen pap gegeten ( met uitzondering van enkele ploegen) Hieronder volgt nog eens de einduitslag.
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (58.06 KiB) 5372 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fally op vr 30 nov 2012, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door PEKEBO »

Fally schreef:Ik zou willen beginnen met onze oprechte excuses :text-imsorry: aan te bieden aan alle deelnemende ploegen voor deze toch wel véél te moelijke quiz. Doch ook veel dank aan jullie om deze quiz tot op het einde uit te zitten!
Raymond zou zeggen, "Trek het je niet aan" :handgestures-thumbupright: .

Buitenbeentjes mogen er altijd zijn voor mij, instapquizzen zijn er genoeg.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door straight banana »

Fally schreef:
...maar voor de 25ste Jubileum editie, kan ik nu al zeggen, zal het meer een hitquiz worden...

Bon, dan blijven wij dus thuis.
Wij vonden dit, tot vorig jaar, een uitstekende quiz met interessante uitstapjes naar psychedelica, nuggets, obscure new wave enz. Dat zat er nu slechts sporadisch in, de nadruk lag op gladde suikerpop (die door jullie als "soul" omschreven werd).
Als het nu ook nog een pure hitquiz wordt verliezen jullie op z'n minst een deel van het publiek dat jullie gedurende al die jaren opgebouwd hebben. No hard feelings, ieder z'n smaak, maar 't is niet langer ons kopje thee.
patrick.tequila
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 12:08

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door patrick.tequila »

Ik vrees dat ik Straight banana enkel maar kan bijtreden. Waarom niet opnieuw gaan voor de eigenzinnige muziekkeuze die tot en met de editie van 2011 de hoofdrol opeiste?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door SepPuKu »

De Spiritquiz is altijd een unieke organisatie geweest, jammer indien de koers compleet zou veranderen o.w.v. 1 minder gesmaakte editie (dat wil toch niet zeggen dat de hele muziekkeuze van de Spirit-boys an sich plots niet meer gesmaakt wordt).

Als de Spiritquiz een hitquiz wordt, is dat uiteraard ok maar ik vrees (ook) dat hij dan tussen 2 stoelen valt. Want de naam Spirit na al die jaren nog verbinden aan een hitquiz lijkt me niet simpel.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door kasenco »

laat toch elke organisator doen waar hij zin in heeft...
Fally
Popstar
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 18:17
Locatie: Puurs

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door Fally »

straight banana schreef:
Fally schreef:
...maar voor de 25ste Jubileum editie, kan ik nu al zeggen, zal het meer een hitquiz worden...

Bon, dan blijven wij dus thuis.
Wij vonden dit, tot vorig jaar, een uitstekende quiz met interessante uitstapjes naar psychedelica, nuggets, obscure new wave enz. Dat zat er nu slechts sporadisch in, de nadruk lag op gladde suikerpop (die door jullie als "soul" omschreven werd).
Als het nu ook nog een pure hitquiz wordt verliezen jullie op z'n minst een deel van het publiek dat jullie gedurende al die jaren opgebouwd hebben. No hard feelings, ieder z'n smaak, maar 't is niet langer ons kopje thee.
Rustig mannen,"Hitquiz" was een verkeerde woordkeuze van mij, er is nog niets beslist, waarom ook geen" best of" van de voorbije 24 edities ,of iets dergelijks, daar moeten we samen eens over brainstormen . 't is gewoon een feit dat het Spirit verlangt dat we toch aan minstens 20 ploegen zouden geraken, en dat zal niet makkelijk zijn zonder aan de eigenheid van de quiz veel te veranderen, wat we ook niet mogen doen, want dan zouden we de "trouwe ploegen "te kort doen hé !
Wij beloven en proberen wel , samen met de goede en minder goede reacties in het achterhoofd, een evenwichtige quiz te zullen samenstellen tegen november 2013 , daar hebben we tijd genoeg voor.
Ps : Ik heb de naam De Rechte Bananen trouwens toch meerdere keren mogen vernoemen als Solo's na de analyse van de quiz, dus er zat zeker ook inkt in voor jullie pen !
De playlist /analyse volgt dra !
Fally
Popstar
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 18:17
Locatie: Puurs

Re: Spirit Temse 24/11/12

Bericht door Fally »

Hier is het dan, de playlist met analyse
We beginnen met de ABC Reeks (Samensteller Danny)
Hoogste score Fab4 35pnt
Bijlagen
ABC ronde 2012.JPG
ABC ronde 2012.JPG (105.95 KiB) 5166 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fally op zo 02 dec 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie