6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

erik schreef:Over de afrekening nadien heb ik ook zo mijn twijfels ... eens mens wil toch zo snel mogelijk terug naar huis .... Bovendien kunnen ploegen voortijdig afhaken en zich dus gratis laven.
De afrekening verliep vorig jaar mss inderdaad wel iets vlotter.
De organisatoren hebben dit vorig jaar voor de eerste maal uitgeprobeerd en dat bleek zeer goed mee te vallen, de meeste ploegen waren er dan ook tevreden over.
Van iedere ploeg worden trouwens de gegevens gevraagd zodat diegene die vroegtijdig zouden vertrekken toch nog kunnen opgespoord worden, alhoewel... :?
Dit jaar was er inderdaad een ploeg die voortijdig de zaal verlaten had zonder te betalen :evil: , de openstaande rekening van 10 € viel al bij al nog mee, maar dit is toch wel laag bij de grond, zeker als het over een quiz gaat voor het "goede doel"= steun voor de verdere uitbouw van onze dorpschool.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Eerst het verslag van onze eigen quiz van vorige week neergepend in online gezet. Bij deze... www.b-4s.org

Wij van B-4s hebben ons gisteren reuze geamuseerd. Wat ons vooral veel deugd deed, was het feit dat we na zelf een "gepeperde" quiz te hebben georganiseerd een puike prestatie neerzetten (4de pl).
OK de dance heeft ons heel wat geholpen (35/40 wat eigenlijk 3 punten te weinig is; maar ja, als je geheugen je op dat moment in de steek laat...) en de beste score bij de videoronde 34/40 heeft ons die plaats opgeleverd. Vandaar: GEBRUIK VERDOMD NOOIT GELUID BIJ VIDEOCLIPS HE. Anders is er inderdaad geen meerwaarde aan de beelden. OK, Luk, jij vindt het niet helemaal bij een muziekquiz horen, net als ik het herkennen van CD hoezen verafschuw. Maar we kunnen allebei niet ontkennen dat ze bij het muziekgebeuren horen en we zullen er moeten mee leven, nietwaar? Ik weet zeker dat wanneer er CD hoezen hadden ingezeten, we helemaal geen 4de plaats hadden behaald. Dus OEF!!

Dat we gisteren beruchte ploegen als Bellembrug (deels Testedoene), De Rechte Bananen, JPJ&SG, Artritic Monkees, Koerier, Vlassenbroek 2000 en Vindikooks achter ons laten, is ook voor ons een welgekomen verrassing. Gezien de uitslag zat het in details (op het laatste moment nog The Fray herkend alsook True Faith van New Order en Chasing Cars van Snow Patrol (waar trouwens 2 videos van bestaan, dus daar was discussie mogelijk).

Het geluid was deze keer veel beter. Uiteraard kan er nog bijlange niet getipt worden aan onze installatie :dance: :dance: :dance: , maar het gaat de goede richting uit.

Inderdaad en dikke proficiat aan Fab 4 die 2 op 2 scoren. :app: :app: en uiteraard ook aan Sympathie vur den Duvel en Starbuk en Apollo, die ons net voorbleven. :app:

Eigenaardig is dan weer de 36ste plaats van Disorder. Die hadden vorig jaar een moeilijke quiz samengesteld, maar gooien eigenaardig genoeg geen al te hoge ogen. Misschien zijn zij eerder in het alternatievere werk beter?

Dat de hardrock op stal mag, daar ben ik het uiteraard niet mee eens, hoewel we daar niet zo goed gescoord hebben. :headbang:

De quiz was inderdaad een stuk moeilijker dan vorig jaar. Dat zal zich hopelijk niet wreken in een verder dalend deelnemersveld. Voor mij mag ie op dat niveau blijven natuurlijk, maar zijn de "ervaren" quizploegen hier wel de doelgroep?

Als afsluiter: een dik applaus :app: :app: :app: voor de inrichters (Rubby, GG en andere :headbang: Jean-Pierres.

Patrick,
B-4s
Laatst gewijzigd door Rushian op zo 24 feb 2008, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

erik schreef:Een al dikwijls aangehaald punt van kritiek op diverse quizzen is de ontbrekende score van de laatste reeksen. Bij ons bleken 5 punten te ontbreken op de laatste ronde waardoor een gelijke eindstand mogelijk was op de 13de plaats. Niet onoverkomelijk maar dit soort akkefietjes kan toch makkelijk vermeden worden !
Hola, niet goed opgelet mss :x , we hebben er speciaal voor gezorgd dat de punten van de laaste ronde nog getoond werden vooraleer de uitslag voorgelezen werd.
Ik heb daar speciaal op toegezien omdat ik weet dat dit (en terecht) gevoelig ligt bij sommige ploegen ( :twisted: ).
Zeker als de laatste reeks een videoreeks is die voor de nodige verschuivingen in de eindstand kan zorgen.
Het was natuurlijk wel eventjes hectisch tussen tombola, afrekeningen en ander heen en weer geloop op het einde, maar de punten werden wel degelijk getoond op het grote scherm !
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

erik schreef:Ons team heeft zich voor het overige best geamuseerd. Prima bediening ook !
Bedankt !
Zonder onze sterspeler en coach Guy erbij :P , ik keek ook raar op bij de eerste tussenstand :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

freaq schreef: Voor de rest - voor zover ik hier als jonkie al veel recht van spreken heb: plezante en gevarieerde quiz!
Ook bedankt :thumb2:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Het was voor ons de eerste keer dat we deelnamen in Bellem.
Na de antwoorden van vorig jaar te hebben gelezen gisteren, was het opvallend dat het nu ietsje moeilijker werd gemaakt.

We starten gisteren ijzersterk en stonden na 5 reeksen op een 3e plaats. Met de hit-hotronde daarbijgerekend (38/40) zouden we zeker niet gezakt zijn, maar een dramatische fotoreeks (13/30) zorgde ervoor dat we een vrije val deden naar de 10e plaats met de pauze.

Uiteindelijk hebben we dit dan aangehouden tot het einde van de quiz.

:thumb1: :thumb2: aan de organisatie en de winnaars.
En van het slechte geluid, waar er andere jaren over gevit wordt, was deze keer weinig te merken.

Tot volgend jaar wat ons berteft !!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Big Banana schreef:

Natuurlijk was het een leuke quiz, prima organisatie, excellent niveau, voor elk wat wils. Alweer een organisator die "harde rock" en "metal" durft vragen. :app:

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen. Ook de richting waarin de tafels waren opgesteld was niet optimaal.... Volgend jaar wordt dit euvel zeker verholpen. En wij komen zeker terug.
Bedankt voor de positieve reactie !!!
De hard rock zit er inderdaad steeds bij in deze quiz dankzij Jean Pierre, tis nen keer wat anders.

De opmerking van het geluid bij de videoronde is volkomen terecht.
De volgende keer laten we zeker een neutraal achtergrondmuziekje horen ( :lol: een of ander metal nr mss :lol: )

Wat de opstelling van de tafels betreft zijn we een afhankelijk van de school en die zoeken een middenweg tussen een vlotte bediening en goede passage voor iedereen, maar dit bespreken we zeker eens naar volgend jaar toe met mensen van de school.
Een groot voordeel, het scherm is zeeeeer groot ende kwaliteit van de clips mocht er toch wel wezen dacht ik :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Heb net Patricks verslagje gelezen op de site van B4's en hier wordt bevestigd wat mij af en toe al was opgevallen : nl. dat altijd heel goed tot fantastisch gescoord wordt op rondes/fragmenten met (heel) recent, actueel werk : wij hebben daarvoor Roob en Baaigones in onze rangen, maar ook veel andere ploegen blijken over iemand te beschikken, die heel erg mee is...
wat eigenlijk niet abnormaal is, je bent nu eenmaal muziek-fan en -quizzer.

Mijn punt echter is hoe snel sommige, nu 'gemakkelijke', nummers de vergetelheid in verzeilen.
Op de B4's-quiz had slechts een handvol ploegen The Subways met No goodbyes : twee jaar geleden, toen dat nummer actueel was, had 3/4 van de zaal die garantie juist gehad.
Erger nog : wij waren daar in Aalterbrug de enige die RJD2 - Let the good times roll konden reproduceren, terwijl dat nummer een 5-6-tal jaar geleden grijs is gedraaid op Studio Brussel, en toen het op quizzen voorbij kwam, vlot werd beantwoord...

Opmerkelijk toch ...

Wedden dat als iemand over 2-3-4 jaar 'Time is over' van Freaky Age vraagt, er ook solo's, duo's of trio's mee gaan gescoord worden? :P
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Zelf heb ik aan onze tafel deze bedenking luidop gemaakt bij de nu blijkbaar wel "te doene" Hit-Hot-ronde...

Vraag deze overigens nogal dance-gerichte reeks volgend jaar op een quiz, en je krijgt een echt rampzalig zaalrapport.

Roem is vergankelijk, net als het geheugen... Een dodelijke combinatie!
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Rubby schreef: Indien jullie dit willen post ik den volledig quiz wel op het forum.
GG zal deze week proberen te zorgen voor een analyse.

Als iemand den quiz via mail wil , geef maar een seintje, dan zorg ik daar ook voor.

Gkoppen alvast bedank voor het nachtelijke werk ! :thumb2: :app:
Thx ;) Ik zou zeggen... posten die volledige quiz ;) dan kan ik m'n notities bijwerken die ik door m'n kattegeschrift niet meer kan lezen :(
Je mag ze me zeker al doormailen (info@gkoppen.be) dan pas ik vanavond alvast de ontbrekende dingen in m'n posts aan...

Ik sta vandaag hele dag op de computerbeursbeurs in Antwerp Expo (Bouwcentrum) (jaja zelfstandige zoals ik met pc zaak werkt zelfs op zondag... computerbeurzen... www.dipro.be ) vanmorgend om 08u alweer vertrokken. Nu even pauze genomen om even muziekquizzen.be te bekijken ;)

Ahja en wie goesting heeft mag altijd eens langskomen vandaag
http://www.dipro.be/2/index.htm
USBSticks (Kingstone/SanDisk) van 1GB geef ik voor 1 euro weg ;) 8GB aan 25 euro :)
Spindel 100 lege CD's (Sony/Philips) 20 euro :)
Beetje reclame maken kan nooit kwaad hé :D
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Rubby schreef:
Big Banana schreef:

Natuurlijk was het een leuke quiz, prima organisatie, excellent niveau, voor elk wat wils. Alweer een organisator die "harde rock" en "metal" durft vragen. :app:

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen. Ook de richting waarin de tafels waren opgesteld was niet optimaal.... Volgend jaar wordt dit euvel zeker verholpen. En wij komen zeker terug.
Bedankt voor de positieve reactie !!!
De hard rock zit er inderdaad steeds bij in deze quiz dankzij Jean Pierre, tis nen keer wat anders.

De opmerking van het geluid bij de videoronde is volkomen terecht.
De volgende keer laten we zeker een neutraal achtergrondmuziekje horen ( :lol: een of ander metal nr mss :lol: )
...
Worden suggesties aanvaard? Neem een Opeth nummer, die duren toch gemiddeld 10 minuten en dat bespaart je zoekwerk :D :wink:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Rubby schreef:
Big Banana schreef:

Natuurlijk was het een leuke quiz, prima organisatie, excellent niveau, voor elk wat wils. Alweer een organisator die "harde rock" en "metal" durft vragen. :app:

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen. Ook de richting waarin de tafels waren opgesteld was niet optimaal.... Volgend jaar wordt dit euvel zeker verholpen. En wij komen zeker terug.
Bedankt voor de positieve reactie !!!
De hard rock zit er inderdaad steeds bij in deze quiz dankzij Jean Pierre, tis nen keer wat anders.

De opmerking van het geluid bij de videoronde is volkomen terecht.
De volgende keer laten we zeker een neutraal achtergrondmuziekje horen ( :lol: een of ander metal nr mss :lol: )
Beter geen metal, 't is moeilijk om een clip te herkennen als je hoofd steeds op en neer gaat ! :headbang:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Neem een Opeth nummer, die duren toch gemiddeld 10 minuten en dat bespaart je zoekwerk

topgroep- wie gaat ooit eens een fragment van die band in een quiz (durven) steken?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:Neem een Opeth nummer, die duren toch gemiddeld 10 minuten en dat bespaart je zoekwerk

topgroep- wie gaat ooit eens een fragment van die band in een quiz (durven) steken?
ha gij, he Filip....
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

freaq schreef:
gkoppen schreef:Ronde 4 Thema: Lang en Kort

09 Gillette - Short Dick Man
De uitvoerder is '20 Fingers'.

Ik hield het op 10 Fingers. :banghead: :banghead:

Close but no cigar. :(
Plaats reactie