6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
erik schreef: Ergerlijker is de wildgroei aan dance en dat ligt niet aan mijn smaakpapillen : opium voor de grootste gemene deler. Ik vergelijk het graag met een hamburger : je kan ze samen met honderden eten in de fastfoodketens maar voor de fijnproevers is een gezellig restaurant aangewezen.
Wat een hautaine en, wat mij betreft, vreselijk onjuiste en ongenuanceerde opmerking/vergelijking is dat, Erik :shock:
Ik zou bijna het belegen 'Foei!' boven halen.

Een dance hit (staat in de top 10-20 in de Ultratop 50, sorry in de SHITparade :roll: ) als - pakweg - 'Blink' van John Dahlbeck, vind ik één van de best gemaakte nummers van het voorbije jaar, pompend en ronduit opwindend... :thumb2:
...


Volledig akkoord met Tony.

Dat er nu nog mensen zijn die niet door hebben dat ook in een genre als dance zowel rommel als kwaliteit zit. :roll:

Tja.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Rushian schreef:
...en de beste score bij de videoronde 34/40 heeft ons die plaats opgeleverd. Vandaar: GEBRUIK VERDOMD NOOIT GELUID BIJ VIDEOCLIPS HE. Anders is er inderdaad geen meerwaarde aan de beelden...

Nogmaals: bedoeld werd, zoals sommige ploegen wel es doen, een instrumentaal nummer als achtergrond, niet de muziek die bij de beelden hoort.

Het is gewoon aangenamer quizzen met een muziekje er bij en het zorgt er voor dat je es kunt overleggen zonder dat de concurrentie kan meeluisteren.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

freaq schreef:Of een compleet ánder nummer er overheen, tijdens die clips. Iedereen content! :lol:
Dit hebben we vier jaar geleden gedaan in deze quiz.
we deden 20 clips en lieten tegelijkertijd een ander nummer horen, gekkenwerk om alles te noteren.
Het waren dan nog steeds contrasten, je zag bv AC/DC en je hoorde K3 :lol:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Rubby schreef:
freaq schreef:Of een compleet ánder nummer er overheen, tijdens die clips. Iedereen content! :lol:
Dit hebben we vier jaar geleden gedaan in deze quiz.
we deden 20 clips en lieten tegelijkertijd een ander nummer horen, gekkenwerk om alles te noteren.
Het waren dan nog steeds contrasten, je zag bv AC/DC en je hoorde K3 :lol:
So what, den Angus heeft nog altijd zijn schoolkabaske mee. Daar weten die meiden van K3 wel raad mee ! (of omgekeerd) :shock:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Rubby, GG & co. : het was een heel goede quiz : JPJ&SG heeft zich geamuseerd, we konden elk ons steentje bijdragen en strandden uiteindelijk op vier puntjes van de top drie (waar wij na R11 nog in stonden zelfs) : een uitslag waar wij blij mee zijn !


Organisatorisch ook puik : tussenstanden, drankbediening, uitslagen, milde jury, geluid was ook al een stuk beter dan vorig jaar bij Testedoene : :thumb1:

En vanwege JPJ&SG : zet de Manowars, Gwars, Saxons, Magnums, Neilpearten, Krokussen en hun harige vrienden nu maar terug op stal voor een poos ...
Bedankt !!!! :thumb2: de metal schuiven we inderdaad eventjes opzij tot volgend jaar, wat niet wil zeggen dat er in de quiz van mei geen nummertje zal tussenglippen.
We zijn vooral blij dat het geluid deze keer merkelijk beter is, we hadden er dan ook hard op aangedrongen, het blijft natuurlijk een moeilijke zaal (refter van een school, met dan nog eens een lawaaimakend rookafzuig/airco/verwarmingssysteem op den achtergrond :? )
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

kuifje schreef:Een klein detail, louter voor de statistieken, maar op de laatste ronde scoorden wij 30 op 40 ipv 26, wat ons eindtotaal op 373 brengt !
Gelukkiglijk hadden we al genoeg marge...
klopt, bij het tonen van de punten van de laatste ronde stond het wel correct.
Helaas werd op het uitslagenblad den niet meegesorteerde kolom afgedrukt, zodat deze punten niet op hun juiste plaats stonden.
Den uitslag was echter wel volledig correct !
Foute van de schooladministratie :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Aimé le Chevalier schreef:
En wie heeft die serveuse selectie gemaakt? Nen mens zou ervan vergeten dat er naar liedjes geluisterd moest worden :oops:
Ik zoek nog een paar serveuses voor mijnen kwis :lol:[/quote]

ge moogt altijd nen keer bellen naar den directeur van de school, maar ik weet niet of hij zijn personeel :tongue: zal afstaan :x
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:
De quiz was inderdaad een stuk moeilijker dan vorig jaar. Dat zal zich hopelijk niet wreken in een verder dalend deelnemersveld. Voor mij mag ie op dat niveau blijven natuurlijk, maar zijn de "ervaren" quizploegen hier wel de doelgroep?

Als afsluiter: een dik applaus :app: :app: :app: voor de inrichters (Rubby, GG en andere :headbang: Jean-Pierres.

Patrick,
B-4s
Bedankt Patrick, prima verslag trouwens op jullie website !
Het niveau lag inderdaad iets hoger, maar de meesten konden dit wel smaken dacht ik.
Minder deelnemers was vooral te wijten aan het verleggen van de datum, en waarschijnlijk een beke te veel quizzen de laatsten tijd in onze regio (Hansbeke, en vorige week nog in Aalter Brug dacht ik :D )

Vorig jaar hadden we 53 deelnemers , nu 46, van de topploegen van vorig jaar ontbrak alleen de polkaheer en gevolg en dit door omstandigheden (waren in eerste instantie wel ingeschreven)
Enkele andere lokale ploegen waren er door omstandigheden niet bij (oa chiroweekend, ...), maar inderdaad hopelijk is dit geen trend , het zou jammer zijn voor de school.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Vlassenbroek2000 schreef:maar een dramatische fotoreeks (13/30) zorgde ervoor dat we een vrije val deden naar de 10e plaats met de pauze.

DE FOTO'S WAREN INDERDAAD MSS IETS TE MOEILIJK :?

:thumb1: :thumb2: aan de organisatie en de winnaars.
En van het slechte geluid, waar er andere jaren over gevit wordt, was deze keer weinig te merken.

Tot volgend jaar wat ons berteft !!
BEDANKT, en hopelijk al tot in mei :thumb1:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Zelf heb ik aan onze tafel deze bedenking luidop gemaakt bij de nu blijkbaar wel "te doene" Hit-Hot-ronde...

Vraag deze overigens nogal dance-gerichte reeks volgend jaar op een quiz, en je krijgt een echt rampzalig zaalrapport.

Roem is vergankelijk, net als het geheugen... Een dodelijke combinatie!
Klopt inderdaad, maar deze rond doen we vooral om de jonge deelnemers (die dit genre muziek wel wat meer volgen) ook wat te gunnen !
Gebruikersavatar
roivas
Groupie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 20:59

Bericht door roivas »

bij afwezigheid van enkele van mijn kinky ballerinas heb ik een gelegenheidsploegje moeten oprichten, met name "mmm... magnum". souvenierke van de vorige kwis eigenlijk. waarvoor dank b-4, lieten ons enkele hilarische taferelen beleven toen!

soit, aanvulling gebeurde door een andere ballerinas (ook kinky natuurlijk) uit de hoed te toveren en wat kennis van de steve mcqueen-kwisploeg (waarvoor dank) erbij te nemen.

resulaat: kwis was cool, en we hebben beter gedaan dan we konden verwachten! veel afwisseling, leuke rondes, etc. echt de moeite. kans is dus groot dat we volgend jaar terug komen. al dan niet met de kinky ballerinas! al hoopt dezen lichtjes van wel natuurlijk.

enig minpuntje mss dat het er allemaal wel wat snel aan toe ging, ofwel was dat mijn gedacht. en mss de volgende keer de foto's pas uitdelen als de kwis echt begint. heb te lang buiten staan babbelen, waardoor we er pas later aan konden beginnen -) . videoronde was super! ben er wel fan van, omdat het me ook vrij goed ligt. maar volgende keer mss best achtergrondmuziekje opleggen. maakt het nog net iets moeilijker denk ik.


JD
my kinky ballerina's are gonna fuck you up !
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

roivas schreef:.

enig minpuntje mss dat het er allemaal wel wat snel aan toe ging, ofwel was dat mijn gedacht. en mss de volgende keer de foto's pas uitdelen als de kwis echt begint. heb te lang buiten staan babbelen, waardoor we er pas later aan konden beginnen -) . videoronde was super! ben er wel fan van, omdat het me ook vrij goed ligt. maar volgende keer mss best achtergrondmuziekje opleggen. maakt het nog net iets moeilijker denk ik.


JD
snelheid lag inderdaad nogal vaak hoog , maar dit is op de meeste quizzen zo, gelukkig was er nog geen introronde of een legendarische fastlane zoals bij de B-4's.
Leuk om te horen dat er toch nog een fan van de video's is :P
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rubby schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:maar een dramatische fotoreeks (13/30) zorgde ervoor dat we een vrije val deden naar de 10e plaats met de pauze.

DE FOTO'S WAREN INDERDAAD MSS IETS TE MOEILIJK :?

:thumb1: :thumb2: aan de organisatie en de winnaars.
En van het slechte geluid, waar er andere jaren over gevit wordt, was deze keer weinig te merken.

Tot volgend jaar wat ons berteft !!
BEDANKT, en hopelijk al tot in mei :thumb1:
Het is inderdaad al tot in mei :D
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Prima quiz gisteren.

Met SepPuKu in ons team hadden we goede hoop op een dichte ereplaats.

Naast de moeilijke fotoronde.
was het vooral de 'Metal' (onze phantom) die onze dromen op een podiumplaats stuk sloeg.

antwoorden van Rubby juist ontvangen
6/26 halen we voor dit genre (inclusief de metal uit de videoronde)
METAL SUCKTE gisteren nog meer dan 'Deep throat' op de Nederlandse TV.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Thuis van magere computerbeurs (alvast mijn eerste en laaste keer in't Antwerpse Bouwcentrum) Enfin hier ook oplossingen gekregen dus kan ik even doorgaan met oplossingen posten vanaf Ronde 7... het aanpassen van eerste posts met oplossingen doe ik dan ook... zo staat alles hier al en dan is het afwachten op de analyse van GG :)

Ronde 7 Thema: Hit - Hot

01 Idda Corr vs Fedde Le grand- Let Me Think About It
02 The Black Box Revelation - I Think I Like You
03 Gossip - Listen Up
04 Enrique Eglisias - Tiered Of Being Sorry
05 Nightwish - Amaranth
06 Turbofunk- Gottamove
07 Dada Life - Fun Fun Fun
08 Tegan & Sara - Back In Your Head
09 Glasvegas - Daddy's Gone
10 John Dalhbäck - Blink
11 Laura Kidd - Automatic
12 Minztkov - Rubby Red
13 Jack Johnson - If I Had Eyes
14 Freaky Age - Time Is Over
15 Leona Lewis - Bleeding Love
16 Idda Engberg - Disco Volante
17 The Subs - Kiss My Trance
18 AKA The Junkies (ft Willy Wartaal) - Konijntje
19 Freemasons (ft Baily Tzuke) - Uninvited
20 Hot Chip - Ready For The Floor
Plaats reactie