Humo's Popquiz

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Luk »

Misschien moeten de stilaan hardnekkige klagers :roll: over de procedure en het initiatief op hun strepen/stokken ( :lol: ) staan en hun reeds aanvaarde inschrijving principieel uit protest intrekken?

Ik vind het best sneu voor wie voorlopig op een wachtlijst staat, maar zeg, op deze thread laten er zich sommigen wel wat van hun verzuurde verstokte kantjes zien, hoor.

Het is wat het "is"... :
een megapopquiz van een "commerciële organisatie". Zoals aangekondigd (of verwacht) ... En mogelijk ook inschrijvingskansen verloren in "ongewenste mails" door lokale instellingen, tja...

Nederigheid is hier een wachtwoord.
Wie denkt dat hij of zij iets bewezen heeft, is aan weerszijden (!) fout bezig.
Zo'n grootschalige quiz is er nog nooit geweest.
Anderzijds is het ook maar "dat", het is géén Belgisch Kampioenschap or whatever.

En akkoord, voor "ons" moet "wie eerst komt, eerst maalt" misschien eerst een gewenning worden bij zo'n massale inschrijvingen, en inderdaad, met die verplichte vijfde man, "niet handig/elegant".
Maar stel je voor dat het muziekquizzen écht zo populair zou worden als wij soms wensen (vanuit het standpunt als organisator zeker), dan wordt dat misschien de norm?
Okee voorlopig niet.

Maar niemand van ons heeft het ooit aangedurfd om zo'n vijf-provincies-overdekkende organisatie op poten te zetten.
So?

(antwoorden als "Peter Gabriel" worden leuk gevonden, maar niet ter zake)

En de bespreking achteraf?
:twisted:
Achteraf, hé!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Maledictus I »

Als iemand van de bekende organisatoren een belachelijk inschrijvingssysteem zou beginnen te hanteren zou hij minstens evenveel kritiek krijgen. Het systeem dat Keiem voorstelde is universeel toepasbaar ongeacht de grootte van de quizzen. Waarom zou dit voor een muziekquiz moeilijker zijn dan voor een algemene quiz? Er hebben dus zeker al grotere organisaties plaatsgevonden.
Hieruit vooroordelen dat de quizzen zelf even chaotisch zullen zijn, zou ik evenwel niet doen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo's Popquiz

Bericht door aLEEce in chains »

Ook wij zijn er die avond normaal niet bij. Mailtje gekregen dat we op de wachtlijst staan. :evil:

Ze mogen hun provinciequizzen wel anders noemen de volgende keer. Ik ken al drie ploegen die meedoen in Leffinge waar geen enkele West-vlaming inzit (waarbij ik niks heb tegen die ploegen hé ;) ). Da's dan niet meer de beste per provincie hé.

@ Keiem: een humoabonnement speelt geen rol. In onze ploeg zaten meerdere abonnees en zie waar we staan ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

Maledictus I schreef:Wat een belachelijk argument dat er meer stappen ingebouwd moeten worden omdat er 1000 deelnemers zijn.
Per voorronde zijn er maar 50 ploegen (verondersteld dat het evenredig verdeeld is), dat is zelfs geen groot aantal voor een algemene quiz (ik heb er vorig jaar een gespeeld met 100 ploegen) en die organisatoren slagen er allemaal in om hun inschrijvingen eenvoudig en vlot te laten verlopen.
Er zijn zelfs slechts 40 ploegen per voorronde. In de 1000 deelnemers zitten ook de reservekandidaten (veronderstel ik toch....)

Ik kan enigszins hun systeem begrijpen om dubbele inschrijvingen van bepaalde personen te vermijden. Zo zou je anders bv. in de 5 provincies kunnen inschrijven onder verschillende ploegnamen en spelen tot je in de finale geraakt.... Dat mag ook niet de bedoeling zijn.
Maar inderdaad, het voorstel van Keiem zou in de toekomst beter worden toegepast.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

Luk schreef:Misschien moeten de stilaan hardnekkige klagers :roll: over de procedure en het initiatief op hun strepen/stokken ( :lol: ) staan en hun reeds aanvaarde inschrijving principieel uit protest intrekken?
En de rode loper uitleggen voor Sympathie vur den Duvel zeker :P :naughty:
Wij gaan naar de stad van de Stella op 12 januari en zal mijn hand eens opsteken wanneer ik aan den Duvel de A12 oprijd ;)

Ik ben ook benieuwd wanneer de deelnemende ploegen gepubliceerd gaan worden.....
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Humo's Popquiz

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef: Wij gaan naar de stad van de Stella op 12 januari en zal mijn hand eens opsteken wanneer ik aan den Duvel de A12 oprijd ;)

Ik ben ook benieuwd wanneer de deelnemende ploegen gepubliceerd gaan worden.....
Alsook:
- Welke Vedetten er uiteindelijk als Primus uit de bus zulen komen
- Wie in de voorronde een Mort Subite zal ondergaan

De inschrijvingen waren voor sommigen alleszins al een wreed Malheur ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Humo's Popquiz

Bericht door SepPuKu »

Keiem schreef: Stap 1: Dinsdag: ploeg inschrijven via ploegkapitein. Wie er het eerst bij is, is ingeschreven.
Stap 2: Een paar dagen later de bevestiging sturen naar de ploegen dat ze er bij zijn. Samen met een online formulier voor de 4 (5?) leden die meedoen. Dan ben je al gerust en kan je iedereen van je team op zijn gemak het formulier laten bevestigen.
Probeer me even in hun plaats te stellen. Waarschijnlijk zit hier voor Humo het addertje:
- als de inschrijving van de ploegkapitein geldt als ticket, kunnen ploegen talmen om de precieze ploegsamenstelling door te geven (hangt dan toch niets meer vanaf). Wij zouden dan bv. ook Scary Monsters kunnen inschrijven en op een later moment de overbodige inschrijving annuleren. Een heel gedoe om dan nog reserven aan te schrijven, die ondertussen misschien niet meer geïnteresseerd zijn (en gewoon niet meer reageren op deze mail), enz...
- je zou dus een derde stap moeten hebben: na de bevestiging van Humo geven ze even de tijd (10 dagen bv.) om iedereen afzonderlijk te laten bevestigen e.d. En aan de reserven melden dat ze stand-by blijven om over 10 dagen snel in te springen als ploegen niet binnen deze (redelijke) termijn hun huiswerk maken. Die krijgen dan 1 dag de tijd (hebben ook die 10 dagen gehad om gegevens te verzamelen), anders schuift het weer door naar de volgende op de reservelijst.

Pakweg een week voorhand de inschrijvingsprocedure publiceren (zodat alle ploegen hierop kunnen anticiperen) had minstens gemoeten. Dat vergt geen moeite en had ook de organisatie zelf veel moeite gespaard.

Ander punt: gaan ze aan de ingang eenieders identiteitskaart vragen?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

SepPuKu schreef:Ander punt: gaan ze aan de ingang eenieders identiteitskaart vragen?
Ik denk dat Humo het vooral gedaan heeft, om een heel groot bestand te hebben (namen, e-mail-adressen en gsm-nummers) van allen, die graag aan muziekquizzen doen. En dan in de reglementen vermelden, dat degenen, die zich opgeven, géén bezwaar hebben dat Humo deze gegevens doorgeeft aan derden. Dat is een zeer kostbaar bestand, dat nog veel geld kan opleveren in het laatje :silent: :x :evil:

Ik wil daarbij wél even vermelden, dat het hun goed recht is, natuurlijk. Als de deelnemers akkoord gaan, dan is het "met toestemming afgegeven"....
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Humo's Popquiz

Bericht door SepPuKu »

peegee schreef: Ik denk dat Humo het vooral gedaan heeft, om een heel groot bestand te hebben (namen, e-mail-adressen en gsm-nummers) van allen, die graag aan muziekquizzen doen.
Perfect mogelijk. Maar dat bestand kunnen ze net zo goed aanleggen als ze alternatieve wegen bewandelen. Ze kunnen verder ook zwijgen over die toestemmingsclausule in de handleiding, dat addertje kunnen ze nog altijd laten opduiken op het allerlaatst, net voordat er definitef bevestigd moet worden (want dan annuleer je niet meer zo gemakkelijk).

In elk geval een slinkse manier om gegevens te verzamelen.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Big Banana »

aLEEce in chains schreef:Ook wij zijn er die avond normaal niet bij. Mailtje gekregen dat we op de wachtlijst staan. :evil:

Ze mogen hun provinciequizzen wel anders noemen de volgende keer. Ik ken al drie ploegen die meedoen in Leffinge waar geen enkele West-vlaming inzit (waarbij ik niks heb tegen die ploegen hé ;) ). Da's dan niet meer de beste per provincie hé.

@ Keiem: een humoabonnement speelt geen rol. In onze ploeg zaten meerdere abonnees en zie waar we staan ;)
Wij gadden nochtans Hent hevraagd !
Maar ze gebben ons naar Leffinge hestuurd. Hotverdomme ! :D
Maar wij mohen wél meedoen :music-rockout:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Humo's Popquiz

Bericht door fLEEtfox »

Big Banana schreef:
aLEEce in chains schreef:Ook wij zijn er die avond normaal niet bij. Mailtje gekregen dat we op de wachtlijst staan. :evil:

Ze mogen hun provinciequizzen wel anders noemen de volgende keer. Ik ken al drie ploegen die meedoen in Leffinge waar geen enkele West-vlaming inzit (waarbij ik niks heb tegen die ploegen hé ;) ). Da's dan niet meer de beste per provincie hé.

@ Keiem: een humoabonnement speelt geen rol. In onze ploeg zaten meerdere abonnees en zie waar we staan ;)
Wij gadden nochtans Hent hevraagd !
Maar ze gebben ons naar Leffinge hestuurd. Hotverdomme ! :D
Maar wij mohen wél meedoen :music-rockout:
:naughty: :naughty: een dikke buis voor West-Vlaams hoor :oops:
Juiste vertaling moet zijn :

Moon pertank gevroag voe Hent.
Moa zin oes hotverdomme noa Leffinge gezondn!
Moa wulder meuhn wel meedoen.

Blijven trainen! :lol:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Big Banana »

fLEEtfox schreef:
Big Banana schreef: Wij gadden nochtans Hent hevraagd !
Maar ze gebben ons naar Leffinge hestuurd. Hotverdomme ! :D
Maar wij mohen wél meedoen :music-rockout:
:naughty: :naughty: een dikke buis voor West-Vlaams hoor :oops:
Juiste vertaling moet zijn :

Moon pertank gevroag voe Hent.
Moa zin oes hotverdomme noa Leffinge gezondn!
Moa wulder meuhn wel meedoen.

Blijven trainen! :lol:
:handgestures-thumbupright: :doh:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

Dit is voorlopig de meest ge-update lijst, die ik heb (van die die het mij hebben laten weten):

GENT:
Bruce Horny & the Rest
Tony Servi Big Band

LEUVEN:
Kas & the Holly's
Captain Sensible

GENK:
Tequila Overdrive
Koerier (o.v.) ????
Detroit Breakdown

ANTWERPEN:
Vindikooks
Kings of the Stoneage
My Dying Pride

LEFFINGE :
Jan, Piet Joris en Sam Gooris...
Paris Hilton Look-a-likes
Would Be Monkees
Stimpy's
Rechte Bananen
Koevoet is beter dan Boulie

En hoe zit het met....
2 Many Bikers
4 Sleepless Horsemen...
Rock Monsieur
??????????????????????????????????
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Big Banana »

peegee schreef: LEFFINGE :
Jan, Piet Joris en Sam Gooris...
Paris Hilton Look-a-likes
Would Be Monkees
Stimpy's
Rechte Bananen
Koevoet is beter dan Boulie
De groep des doods ??? :pray:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Humo's Popquiz

Bericht door PEKEBO »

peegee schreef:
GENT:
Bruce Horny & the Rest
Tony Servi Big Band
Zet Vlassenbroek 2000 hier ook maar bij. Ben niet 100% zeker maar Stefan kennende...

Gent gevraagd, Gent gekregen. Zonder haar te zien is Anneke voor mij nu al een topwijf :angelic-little: :romance-interracial: .
Dank aan beautiful freak voor de vlugge inschrijving (bureauwerk loont blijkbaar), ook best een toffe kerel.
Plaats reactie