INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 2013

Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Marc VA »

awoert seg ;)
leave my kitten alone van little willie john, zaterdag in de versie van elvis costello stond al na 5 seconden mooi op het antwoordblad genoteerd
die andere nummers die wegvallen vind ik minder erg, things can only get better
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

met het risico als windhaan aanzien te worden : een derde wijziging in de puntenverdeling, dit keer definitief.

Elke ronde staat op 73 punten :
* 30 fragmenten : 60p
* 6 (ipv de eerder aangekondigde 8) bijvraagjes : 6p
* 7p op andere 'theorie' (max. 1 hoes (T+U), max. 2 foto's)

Reden : 8 bijvraagjes op 30 zal te druk zijn, nu ik het zo voor me zie, in de laatste fase ... ik vergat even dat er alleen wordt gespeeld.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door marc »

Marc VA schreef:awoert seg ;)
leave my kitten alone van little willie john, zaterdag in de versie van elvis costello stond al na 5 seconden mooi op het antwoordblad genoteerd
:clap:


Little Willie John? Toch een van de sleutelfiguren in de vroege soul/r&b/doowop... James Brown heeft zelfs een tributeplaat voor de man opgenomen met de merkwaardige titel Thinking about Little Willie John and a few nice things. Maar ja, voor 1980 dus terra incognita ;)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door marc »

Marc VA schreef:awoert seg ;)
leave my kitten alone van little willie john, zaterdag in de versie van elvis costello stond al na 5 seconden mooi op het antwoordblad genoteerd
:clap:


Little Willie John? Toch een van de sleutelfiguren in de vroege soul/r&b/doowoop. James Brown heeft zelfs nog een volledige tributeplaat voor de man opgenomen... Maar ja, voor 1980 dus terra incognita ;)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

1. Jurgen Roobroek
2. Marc Vermeiren
3. Marc Van Assche
4. Rino Dekeyzer
5. Ivo Peeters
6. Dimitri Pollentier
7. Marc Buysse
8. Patrick De Preter
9. Geert Huys
10. Luc Vereecken
11. Filip Ronsse
12. Jan Van Loo
13. Peter Van Troys
14. Johan Vermeiren
15. Vincent Matten
16. Frans Joos
17. Kurt Callant
18. Nicolas Debonne
19. Matthias Debonne
20. Thomas Debonne
21. Mathieu Coutant
22. Ronny Van Assche
23. Ludwig De Bruyn
24. Filip Van Rattingen
25. Johan Decleir
26. Luk De Ceukelaire
27. Carl De Grave
28. Eddy Medaerts
29. Joost Priem
30. Peter Janssens
31. Dirk Verhulst
32. Lesley Demuynck
33. Nele Santens
34. Kristof Dejonckheere
35. Wim Wouters
36. Marc Dooms

37. Alex De Rouck
38. Patrick Van Damme
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

De quiz is helemaal klaar nu, met dank aan voorspelers Kuifje (die wel aan elke ronde ergens een kleine maar niet onbelangrijke touch toevoegde, ten goede telkens) en zeker Silent Dolphin (die de quiz echt voorspeelde (is nog bezig nu zelfs) adhv de audio-fragmenten met het uiteindelijke antwoordblad; dus Jörgen wordt - indien hij solo's of andere exploten scoort - ook (apart) vermeld in de analyse na de quiz).

De moeilijkste dobber was de korte 2010-ronde.
Ga je daar te moeilijk, dreig je de mannen die niet echt meer de recente muziek volgen, al na tien minuten al op grote achterstand te zetten.
Maak je het te makkelijk, dan dreig je zij die nog alles van dichtbij volgen, een 'invuloefening' voor te schotelen.
Ik heb er iets van gemaakt, waarvan ik hoop dat het ergens tussen in komt.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Joe Roxy »

Tonyvdb schreef:33. Nele Santens
:clap: :clap: :clap: voor de moedige vrouw dit jaar.
Iemand die dit jaar de eer als enige deelnemede vrouw overnemen van men vriendin
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Jorgen VG »

Na het voorspelen is het een nog grotere kater om zaterdag niet mee te kunnen spelen. :cry:
Mij lijkt het dat deze voor de meesten makkelijker zal zijn dan de vorige editie van de Individuele.
Ik ben er zeker van dat zowel de kenner van de meer alternatieve muziek als die van de hits meerdere gloriemomenten zal beleven.
Alle redenen voor twijfelaars met een 'hit-profiel' om alsnog aan te schuiven... Ik kan garanderen dat ook jullie je niet gaan vervelen.

Neen, neen, neen... enveloppes met geld kunnen me niet overhalen ook maar één inhoudelijk detail prijs te geven.
Gevarieerd met een eigen 'smoel'... dat is al wat ik nog kwijt wil. :mrgreen:

Zij die alsnog mijn rekening nummer wensen; dit is op eenvoudig verzoek per pb te verkrijgen
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Keiem »

:think: Hmm, als er dan inderdaad een groter deel 'Pop' in deze editie zit lijkt me dat toch een voordeel voor de allround cracks. Ik blijf dus bij mijn gok van Marc Buysse als winnaar, maar Vinceluka zal mogelijk wel eens zilver kunnen pakken. Als hij zijn onnodige foutjes van vorige editie kan beperken (ik meen me een makkie als Jovanotti te herinneren).
Hoeveel haalde je, Silent Dolphin?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Jorgen VG »

Keiem schreef: Hoeveel haalde je, Silent Dolphin?
Ik laat dit even over aan Tony of hij dit al wil meedelen of dat hij liever wil wachten tot na de kwis.
Het was alleszins een score waar ik niet triest van werd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:
Keiem schreef: Hoeveel haalde je, Silent Dolphin?
Ik laat dit even over aan Tony of hij dit al wil meedelen of dat hij liever wil wachten tot na de kwis.
Het was alleszins een score waar ik niet triest van werd.
hoh, waarom niet eigenlijk.
De scores per ronde zal ik niet zeggen (anders zitten de forumlezers met een streefcijfer in gedachten zaterdag, soit, in mijn hoofd zouden die cijfertjes alvast kruipen :-) ), maar de totaalscore voor Jörgen was 280 op 390 (71,8%).
Trek daar nog een punt of 10 van af, omdat hij thuis op zijn gemak zat en er geen ophaalstertjes rondhuppelen in Jörgen zijn living (allez, dat vermoed ik toch :P ).
Pakt nog 15 punten minder zelfs : 265 op 390. Dan kom je aan 68%.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin scoorde ook niet belachelijk veel of weinig op deze of gene ronde, wat mijn streefdoel is : wilde elk decennium zo evenwichtig mogelijk maken, qua genres én moeilijkheidsgraad én dan nog eens de onderlinge verhouding daartussen.
Er blijft echter - zoals ook in de Stardusten - een zekere lichte nadruk op het alternatieve werk.

Aan de 80s-ronde heb ik nog zitten vijlen tot een uur geleden, dat was ook taaie brok, want de 80s is voor veel quizzers hét decennium, maar ook voor een niet gering aantal quizzers minder gekend.

Alles geprint, files aan elkaar gelijmd ... helemaal klaar ... nu ben ik 'leeg', kan eventjes geen quiz meer zien of rieken ;)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:
Keiem schreef: Hoeveel haalde je, Silent Dolphin?
Ik laat dit even over aan Tony of hij dit al wil meedelen of dat hij liever wil wachten tot na de kwis.
Het was alleszins een score waar ik niet triest van werd.
hoh, waarom niet eigenlijk.
De scores per ronde zal ik niet zeggen (anders zitten de forumlezers met een streefcijfer in gedachten zaterdag, soit, in mijn hoofd zouden die cijfertjes alvast kruipen :-) ), maar de totaalscore voor Jörgen was 280 op 390 (71,8%).
Trek daar nog een punt of 10 van af, omdat hij thuis op zijn gemak zat en er geen ophaalstertjes rondhuppelen in Jörgen zijn living (allez, dat vermoed ik toch :P ).
Pakt nog 15 punten minder zelfs : 265 op 390. Dan kom je aan 68%.
Het wordt met de minuut erger; nu blijken er zaterdag nog ophaalstertjes rond te gaan lopen ook. :happy-cheerleaderkid:

Die had ik inderdaad niet; de enige afleiding was m’n echtgenote om me een kopje koffie te brengen of me een kwaad gezicht toe te sturen, omdat ik te luid meezong vanonder m’n hoofdtelefoon. Dat meezingen is trouwens een kwalijke eigenschap die ook m’n teamgenoten al de nodige kriebels heeft bezorgd. (vooral omdat ik de meeste nummers eerder onomatopoëtisch ken).

Een foutmarge van 10/15 punten lijkt me, gezien de ideale omstandigheden, billijk.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Buddy59 »

Silent Dolphin schreef:Na het voorspelen is het een nog grotere kater om zaterdag niet mee te kunnen spelen. :cry:
Mij lijkt het dat deze voor de meesten makkelijker zal zijn dan de vorige editie van de Individuele.
Ik ben er zeker van dat zowel de kenner van de meer alternatieve muziek als die van de hits meerdere gloriemomenten zal beleven.
Alle redenen voor twijfelaars met een 'hit-profiel' om alsnog aan te schuiven... Ik kan garanderen dat ook jullie je niet gaan vervelen
:think:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door kasenco »

Buddy59 schreef:
Silent Dolphin schreef:Na het voorspelen is het een nog grotere kater om zaterdag niet mee te kunnen spelen. :cry:
Mij lijkt het dat deze voor de meesten makkelijker zal zijn dan de vorige editie van de Individuele.
Ik ben er zeker van dat zowel de kenner van de meer alternatieve muziek als die van de hits meerdere gloriemomenten zal beleven.
Alle redenen voor twijfelaars met een 'hit-profiel' om alsnog aan te schuiven... Ik kan garanderen dat ook jullie je niet gaan vervelen
:think:
allee Danny, waarop wacht je?
Plaats reactie