INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 2013

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 2013

Bericht door Tonyvdb »

*waar : zaal ojc Kompas - Sint-Niklaas - Driekoningenstraat 48 (zaaltje waar ook Eigenzinnige, Moordquiz en de vorige IQ van Marc VA plaats vonden)
*wanneer : zaterdag 2 maart - 20u
*hoeveel : 5 EURO pp

Anderhalf jaar na de vorige editie van de individuele quiz (MC was toen Marc Van Assche), is het terug tijd voor deze titanenstrijd : wie mag zich, tot de eindwinnaar het tijd acht zijn editie te organiseren, de beste muziekquizzer van Vlaanderen noemen?

Wat mag je verwachten?
Wie de vorige edities van Marc Van Assche, Marc Vermeiren (2x) en Frans Joos meemaakte, mag zich aan iets gelijkaardigs verwachten, aangevuld met de nodige en onnodige persoonlijke accenten, die je misschien zullen doen (terug-)denken aan de Stardustquizzen.

Inschrijvingen zijn NU open :-)


1. Jurgen Roobroek
2. Marc Vermeiren
3. Marc Van Assche
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door rino »

4. Rino Dekeyser
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door tequila »

5. Ivo Peeters
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Keiem »

Allé, die unieke sfeer van de solokwis wil ik ook niet missen.
De Individuele is dan ook dé plaats bij uitstek waar mensen fouten-die-ze anders-nooit-maken en geniale-laatste-moment-invallen afwisselen in een stressvolle omgeving vol verrassing en drama. Een mens zou er lyrisch van worden...
En vooraleer jullie mij daar als één van de favorieten bombarderen: bekijk eerst eens ons erbarmelijke resultaat op de laatste Stardust. Deze editie zal mij ongetwijfeld minder liggen dan de versie MarcVA. Maar als Lady Luck ook deze keer de ganse avond op mijn schoot zit, hoop ik wel stiekem opnieuw een acceptabel resultaat neer te zetten.
Is dit ook weer met nevenklassementen per decennia?

6. Dimitri Pollentier
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door peegee »

7. Peter Grootveld
8. Marc Buysse
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door kasenco »

9. Luc Vereecken (met de 9e plaats zal ik ook zeer tevreden zijn ;) )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:Allé, die unieke sfeer van de solokwis wil ik ook niet missen.
De Individuele is dan ook dé plaats bij uitstek waar mensen fouten-die-ze anders-nooit-maken en geniale-laatste-moment-invallen afwisselen in een stressvolle omgeving vol verrassing en drama. Een mens zou er lyrisch van worden...
En vooraleer jullie mij daar als één van de favorieten bombarderen: bekijk eerst eens ons erbarmelijke resultaat op de laatste Stardust. Deze editie zal mij ongetwijfeld minder liggen dan de versie MarcVA. Maar als Lady Luck ook deze keer de ganse avond op mijn schoot zit, hoop ik wel stiekem opnieuw een acceptabel resultaat neer te zetten.
Is dit ook weer met nevenklassementen per decennia?

6. Dimitri Pollentier
je bent ook al veel 'slimmer' geworden hé sinds de laatste versie van Stardust... dus ik bombardeer je bij deze toch tot top vijf-kandidaat, nèh :D

Er zijn zeker nevenklassementen per decennium, en die zal ik trachten een pak belangrijker, gewichtiger te maken dan in vorige edities : ik moet het precieze concept nog uitwerken, maar dit heb ik voor ogen : in totaal, 5+1 rondes : 1 PER decennium (zoals het was bij Marc VM de eerste keer) + een korte ronde enkel voor 2010+, volgorde van de rondes nog te bepalen (maar zeker niet chronologisch)
Je kunt in de Tour de France 71ste eindigen maar wel een mooie etappe winnen en van een geslaagde Tour spreken = vertaald in muziekquiztaal = je kunt 22e eindigen op 40, maar wel top drie halen in één of meer decennia...
Nadeel is dat, als het 'jouw' decennium niet is, je een hele ronde zult zwoegen (maar je bijt dan ook wel in één keer door de zure appel).
Voordelen :
* spectaculaire verschuivingen in de tussenstand
* onmiddellijke afroeping en 'prijsuitreiking' voor de decenniumwinnaars : anders ben je als decenniumwinnaar slechts een post op de besprekingsthread een paar dagen na de quiz.

Voorlopig schema :
Totaal : 160 fragmenten, 320 pt te verdienen met fragmenten, 80 pt met theorie, totaal : 400 punten te verdienen
* PROLOOG : 2010s : op 25 (10 fr + 5 theorie)
* En dan 5x op 75 per decennium (30 fr + 15 theorie)
!!! Theorie = een handvol afbeeldingen (hoes, logo, foto, concertzaal, etc...) en bijvragen (en ik zal daarin meer dan één keer een decennium overlappen (bvb. een dance-fragment uit de 90s kan leiden tot een bijvraag over het nummer waar een sample uit komt uit de 60s))
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.

De bijvragen zullen echter niet alleen (verre van zelfs) zuivere 'weetvragen' zijn (genre 'hoe heet de drummer?', 'op welk album staat dit?') maar ook 'herkenbijvragen' (zo zou ik kunnen vragen naar 'Hall & Oates' bij het fragment 'Say no go' van De la Soul ... of naar The Communards bij 'Don't leave me this way' van Harold Melvin & the Blue Notes)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.
Je mag snoeien in hoezen en foto's, Tony. ;) :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.
Je mag snoeien in hoezen en foto's, Tony. ;) :P
dat zal zeker met mate zijn, hoeveel zijn het er op een gewone quiz? 10 van elks? Zoiets ook mag je verwachten
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef:De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.
Je mag snoeien in hoezen en foto's, Tony. ;) :P
dat zal zeker met mate zijn, hoeveel zijn het er op een gewone quiz? 10 van elks? Zoiets ook mag je verwachten
Ik hou dan weer niet van foto's. Dus hoezen = foto's lijkt me het meest logisch. En vergeet de teksten niet, en de clips zonder geluid :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef:De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.
Je mag snoeien in hoezen en foto's, Tony. ;) :P
dat zal zeker met mate zijn, hoeveel zijn het er op een gewone quiz? 10 van elks? Zoiets ook mag je verwachten
Ik hou dan weer niet van foto's. Dus hoezen = foto's lijkt me het meest logisch. En vergeet de teksten niet, en de clips zonder geluid :mrgreen:
bij mij massa's clips met geluid, zonder beeld 8-) :?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Keiem »

Tony: zowiezo deze kwis ook eens zetten op Los Flippos en BQB. Kan je niet mee missen...
patrick.tequila
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 12:08

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door patrick.tequila »

allez, ondanks dat ik waarschijnlijk opnieuw een aantal fragmenten ga herkennen waar ik helaas de artiestennaam en/of titel niet zal herinneren (en geen hulplijn kan inroepen) toch maar inschrijven:

Patrick De Preter
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Guess Who s Ozzy »

Doe ook maar Geert Huys
Plaats reactie