INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 2013

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

allez gasten, waar blijft iedereen?

Ik snap het niet zo goed, vorige keer 50 man, nu slechts de helft ...

Het zal echt niet te moeilijk zijn hoor ...



misschien lukt het zo :
** hypnose-mode on ** je wil meedoen, ja, je wil het, ja, je zal nu inschrijven, je zal je naam toevoegen aan dit lijstje, nu, ja, jij wil het, ik wil het ** hypnose-mode off
;)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

26. Luk De Ceukelaire
27. Carl De Grave
28. Eddy Medaerts
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door rino »

29. Joost Priem
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Big Banana »

Zelden zo'n "BAMBI" modus gezien bij Tony vorige zaterdag !
Eigenlijk ging ik sowieso meedoen, maar ik was je, net zoals die andere 25 die nog gaan inschrijven, gewoon aan het plagen... :mrgreen:

Komaan mannen, 't is de moment...
Als je ziet wat een werk er kruipt in zo'n quiz. En Tony komt dan nog naar een centraal gemakkelijk haalbare plaats voor iedereen om zijn quiz af te leveren... :clap:
Op naar de 50... !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

was het zo erg? :P

Nee, serieus, met een 30-tal ben ik best tevreden hoor.

Dit is wel een bijzonder soort quiz, je staat er helemaal alleen voor en ik kan begrijpen dat niet iedereen dat ziet zitten.

No hard feelings t.o.v. eender wie die niet meedoet.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door vinceluka »

Big Banana schreef:En Tony komt dan nog naar een centraal gemakkelijk haalbare plaats voor iedereen om zijn quiz af te leveren... :clap:
op naar de 50 !!!
Idd een geste die voorlopig niet het gewenste effect bereikt.
Hopelijk dikt de deelnemerslijst nog wat aan anders hadden de vele westvlamingen op de lijst evengoed in hun achtertuin kunnen quizzen 8-)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

30. Peter Janssens :handgestures-thumbupright:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

ik ben nog op zoek naar een aantal mensen, bij voorkeur zelf quizzers (maar dat hoeft zeker niet), die mij kunnen helpen met het verbeteren op 2 maart.
alvast bedankt !
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door kasenco »

31. Dirk Verhulst
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

merci, Dirk.

en een volledig 'Tony Servi'-kwartet meldt zich aan :

32. Lesley Demuynck
33. Nele Santens
34. Kristof Dejonckheere
35. Dave Mestdach


Het ziet er naar uit dat het zaaltje uiteindelijk toch zal vollopen, which is nice :-)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

1. Jurgen Roobroek
2. Marc Vermeiren
3. Marc Van Assche
4. Rino Dekeyzer
5. Ivo Peeters
6. Dimitri Pollentier
7. Marc Buysse
8. Patrick De Preter
9. Geert Huys
10. Luc Vereecken
11. Filip Ronsse
12. Jan Van Loo
13. Peter Van Troys
14. Johan Vermeiren
15. Vincent Matten
16. Frans Joos
17. Kurt Callant
18. Nicolas Debonne
19. Matthias Debonne
20. Thomas Debonne
21. Mathieu Coutant
22. Ronny Van Assche
23. Ludwig De Bruyn
24. Filip Van Rattingen
25. Johan Decleir
26. Luk De Ceukelaire
27. Carl De Grave
28. Eddy Medaerts
29. Joost Priem
30. Peter Janssens
31. Dirk Verhulst
32. Lesley Demuynck
33. Nele Santens
34. Kristof Dejonckheere

35. Wim Wouters
36. Marc Dooms


:handgestures-thumbupright:
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 19 feb 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

De quiz staat nu volledig in de steigers en dit is de definitieve opdeling en volgorde van rondes :

Ronde 1 : 2010s : 10 fr. : op 25p
Ronde 2 : 1970s : 30 fr. : op 75p
Ronde 3 : 2000s : 30 fr. : op 75p
Ronde 4 : 1960s : 30 fr. : op 75p
Ronde 5 : 1990s : 30 fr. : op 75p
Ronde 6 : 1980s : 30 fr. : op 75p

Dat zijn 400 punten in totaal.

* Daarvan is er 80% te verdienen met luisterfragmenten : 160 fragmenten x 2 = 320p
* De overige 80 punten worden verdeeld over :
1. 38p op 'visuele' theorie : foto's, hoezen, etc... (logo's, labels, kapsels, :-) )
2. 42p op bijvraagjes bij de fragmenten (8 per decennium (2 bij de 2010s))
Die bijvraagjes kunnen pure 'droge' theorie zijn (hoe heet de drummer? Op welke LP?), maar kan ook meer trivia-gericht zijn (in welke film? hoe heet de vrouw van?), maar nooit bij het haar getrokken of 'oninteressant' (althans dat is de bedoeling)
Daarenboven zullen er in elke ronde een paar 'decennium-overlappende' bijvraagjes zitten, zo kan een 60s-fragment een bijvraag hebben over iets van vorig jaar, of kan ik vragen naar een cover of sample uit een ander decennium.

En net zoals bij de luisterfragmenten, zal hier ook gelet worden op een evenwichtige verdeling qua moeilijkheidsgraad.


Veel deelnemers kwamen polsen en/of lobbyen voor veel theorie. Anderen voor liefst niet te veel theorie.
Is 20% 'niet-luisterfragmenten-punten' (ik vind 'theorie' zo'n euhm... theoretisch woord) (te?) veel?

Ik dacht van niet, op de Stardusten vroeger was dit ook altijd (minstens) de opsplitsing, en nooit heb ik de klacht gekregen dat er teveel van in zat.
Zie ook fel gesmaakte quizzen als MIB, Guess Who of Testedoene, die werk(t)en met enerszijds visuele theorie-rondes en anderszijds met bijvraagjes, links, etc...


In alle geval, na twee jaar geen quiz meer te hebben gemaakt, heb ik de smaak weer te pakken, en beloof ik op mijn plechtige communie-zieltje dat ik mijn uiterste best zal doen een absolute topquiz af te leveren, uitdagend, interessant, met veel goeie muziek, doch verteerbaar voor alle deelnemers.


Zijn de bookies al wakker?
Laat dan de pronostieken een aanvang nemen :P



PS : ik zit nog altijd verlegen om een paar verbeteraars, al zijn de besprekingen met sommige kandidaten lopende.
Ik had graag 4-5 personen aan mijn zijde gehad, oa één iemand die de punten in een (vooraf opgestelde) excelfile ingeeft.
Ik zou absoluut willen vermijden dat jullie elkaar moeten verbeteren, dat is niet comfortabel en zorgt voor een vertekende uitslag.
Daar de quiz op 75 km van mijn woonplaats is, kan ik niet bogen op kennissen en vrienden dit keer, wat voor Stardust geen probleem is/was.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door SepPuKu »

Goh...

Iedere quiz is onvermijdelijk anders, maar alleen al het feit dat quizzers bereid zijn een individuele op te stellen heeft zijn verdienste! :handgestures-thumbupright: Want zelfs indien er 50 spelers komen opdagen, bereik je amper het equivalent van een 13-tal teams, dus het blijft toch een soort van vrijwilligerswerk ;)

Toch ook altijd een aparte ervaring zo'n individuele, het is een beetje zoals hele zure snoepjes eten: op voorhand zet je je schrap en vraag je je af of het wel een goed idee is, de opluchting is eigenlijk het grootst wanneer het achter de rug is. Maar altijd voldaan dat ik toch de uitdaging ben aangegaan...

Over een pronostiek ga ik nog even nadenken, normaal steek ik me daarbij ook zelf niet weg. Maar je beseft wel dat het hogere gehalte theorie (t.o.v. vorige keer) zijn effect zal hebben. Vorige keer 200 fragmenten tegen nu 160, vorige keer 40 punten op theorie tegen nu 80... persoonlijk koester ik absoluut geen ambities om mijn top-5 van vorige keer te herhalen.

Uiteraard ergens jammer want buiten Marc³ ('The Big Three') hoopte ik wederom de strijd aan te gaan voor de eerstvolgende ereplaatsen. Was op zich een leuke extra uitdaging, vorige keer.

Maar anderzijds helpt het misschien om voor 1 keer wat meer onbevangen te kunnen spelen... :think: :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door Tonyvdb »

Tonyvdb schreef:De verhouding Fragmenten/Theorie 320-80 is misschien wat te 'vrijpostig' ... het zal eerder iets als 320-50 of 320-60 zijn.

De bijvragen zullen echter niet alleen (verre van zelfs) zuivere 'weetvragen' zijn (genre 'hoe heet de drummer?', 'op welk album staat dit?') maar ook 'herkenbijvragen' (zo zou ik kunnen vragen naar 'Hall & Oates' bij het fragment 'Say no go' van De la Soul ... of naar The Communards bij 'Don't leave me this way' van Harold Melvin & the Blue Notes)
mijn oprechte excuses voor diegenen die ik op het verkeerde been zou gezet hebben met bovenstaande post.
Het is dus toch 320-80 geworden.
Maar zoals gezegd, is het geen 80x zuivere 'theorie', er zit van alles tussen en je zult zien dat het allemaal wel heel erg zal meevallen ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ 2013-Editie : zaterdag 2 maart 20

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:De quiz staat nu volledig in de steigers en dit is de definitieve opdeling en volgorde van rondes :

Ronde 1 : 2010s : 10 fr. : op 25p
Ronde 2 : 1970s : 30 fr. : op 75p
Ronde 3 : 2000s : 30 fr. : op 75p
Ronde 4 : 1960s : 30 fr. : op 75p
Ronde 5 : 1990s : 30 fr. : op 75p
Ronde 6 : 1980s : 30 fr. : op 75p
Mijn twee sterkste decennia helemaal op 't eind. Het zal zaak zijn bij de les te blijven voor mijn eindspurt. Het zou wel mooi zijn: helemaal uit het niets op 't eind toch nog net de top 10 halen. :pray:
Neen, ik ga voor top 5 in zowel de 80's als de 90's, en overall zo dicht mogelijk de top 10 benaderen. Vorige keer was ik net 10de maar om dat te herhalen zullen 60's weer net zo makkelijk moeten zijn en zal ik geluk moeten hebben bij foto's en vooral bij hoezen...
Plaats reactie