Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Analyse Thema Ronde 9 (16 teams):
Alfabetisch weer vanaf 0.

18 fragmenten (titel+uitvoerder) - in een 3de kolom moest genoteerd worden wie leadzanger was in geval van een groep, of in welke groep hij/zij speelde in geval van een solo-zanger(es). In het laatste geval stond genoteerd in welke periode hij/zij lid was van die groep.

1) 1-2-3-4...Fire (9) - Penny McLean (8) --> Silver Convention (6)
2) All because of you (13) - Geordie (6) --> Brian Johnson (5) - een paar keer Noddy Holder en Slade gelezen hier
3) Cockpit (7) - Dirk Blanchart (10) --> Luna Twist (10)
4) Dance with me (10) - Lords Of The New Church (6) --> Stiv Bators (3)
5) God only knows (16) - Beach Boys (16) --> Carl Wilson (0) - zowat iedereen had Brian Wilson
6) I like your style (15) - Tony Wilson (10) --> Hot Chocolate (7)
7) I'll find my way home (16) - Jon & Vangelis (16) --> Yes + Aphrodite's Child (14)
8) I'm on fire (13) - 5000 Volts (12) --> Tina Charles (10)
9) I'm only sleeping (10) - The Beatles (16) --> John Lennon (13)
10) In strict tempo (8) - Dave Ball & Gavin Friday (6) --> The Grid + Virgin Prunes (0) - bijna iedereen had hier Soft Cell geschreven, niet naar de jaartallen gekeken dus
11) Lovin' you (12) - Mariska Veres (9) --> Shocking Blue (9)
12) News of the world (13) - The Jam (13) --> Bruce Foxton (0) - bijna iedereen noteerde Paul Weller
13) One of these nights (16) - Eagles (16) --> Don Henley (15)
14) Sugar baby love (16) - Rubettes (16) --> Paul Da Vinci (13)
15) Tempted (13) - Squeeze (13) --> Paul Carrack (11)
16) Until I find you (15) - Tim Vanhamel (15) --> Broken Glass Heroes (12)
17) Weekend love (14) - Golden Earring (14) --> George Kooymans (9)
18) You keep on moving (2) - Deep Purple (8) --> David Coverdale (6)

- Carl Wilson (0)
- The Grid + Virgin Prunes (0) - mijn excuses voor de strikvraag
- Bruce Foxton (0)
- You keep on moving (2) * Rechte Bananen * Streepkes
- Stiv Bators (3) * Rechte Bananen * Tequila * M. Wainwrong
- Brian Johnson (5) * Scary Monsters * Kas & The Holly's * M. Wainwrong * Is Vic There * Jeukdoos

Podium laatste ronde (op 54 ptn): 1-M. Wainwrong (49) * 2-Rechte Bananen (48) * 3-Scary Monsters (47)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

De medaille-eindstand (5 ptn. voor solo, 1 punt voor fragment correct bij 5 teams):

1 - Tequila Overdrive (48)
2 - Scary Monsters + Kas & The Holly's (34)
4 - Martha Wainwrong (30)
5 - Sympathie vur den Duvel + Rechte Bananen (28)
7 - de Stimpy's (18)
8 - Paris Hilton Lookalikes (15)
9 - De Jeukdoos (10)
10 - De Popingers (9)
11 - Is Vic There + Oorsmeer (7)
13 - De Streepkes + 4 Sleepless Horsemen (6)
15 - De Tsjolaers (5)
16 - Bruce Horny & The Rest (4)

Alle teams kregen dus punten.

Dat was de analyse. Nog eens bedankt aan alle teams om er bij te willen zijn.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door Luk »

Bedankt, Rino.
Het was een heel fijne quizdag, daar bij jullie.
Ongelofelijk hoe jullie twee totaal verschillende quizzen ineenboksten, beiden voor een totaal ander doelpubliek.
En iedereen (denk ik toch) met een tevreden gevoel naar huis stuurden.

De moeilijkheidsgraad verschilde duidelijk, zoals ook aangekondigd...
Daar waar je in de namiddag geen puntje mocht laten liggen uit verstrooidheid of slecht geheugen, werd het 's avonds een jojo van sterke en zwakke reeksen voor verschillende teams...
De opgaven waren 's avonds inderdaad ook meer uitdagend en misschien ook wel wat meer uiteenlopend (al kwamen er bij de '70'squiz zeker ook véél genres aan bod).
Er waren wat opmerkingen blijkbaar rond het schlagergehalte in de namiddag, en het gebrek aan hardrock, maar daar doen jullie uiteraard in een tweede editie gewoon jullie zin mee.

Minpuntje was voor mijn ervaring (nochtans op twee plaatsen in de zaal gezeten) de doffe klank, waardoor het in tegenstelling tot bij andere quizzen moeilijk was om "een titel" uit een onbekend nummer te puren als bonuspunt...
En ja, het op chronologische volgorde zetten van vijf albums van een artiest is misschien wel leuk voor één reeks, maar mijn favoriete opgave zal dit nooit worden. Nu ja, een ander kan dit dan wél essentiële kennis vinden...

In elk geval: veel respect voor de dubbele verwezenlijking en het vlotte verloop (ook voor jullie toch een soort marathon!).
Alles zat goed in elkaar, en je mag dan ook je hele team in de complimenten betrekken! 't Was dik in orde! Bedankt! :clap: :clap: :clap:
Laatst gewijzigd door Luk op wo 17 okt 2012, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door Luk »

Bijna vergeten (dat komt ervan met zo'n panne van de server van muziekquizzen.be):

de vondst om als tip de titels per reeks of over verschillende reeksen alfabetisch te zetten, leek me schitterend om de moeilijkheidsgraad (zeker bij twijfel) wat omlaag te trekken.
Reeds veel muziekquizzen meegemaakt, maar dit toch nog nooit zo uitgespeeld geweten... en als dikke plus bevonden voor de beleving ter quizze...
:handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door aLEEce in chains »

Ook wij hebben ons geamuseerd die avond, misschien wel wat te moeilijk voor ons maar dat wisten we eigenlijk op voorhand. Veel leuke dingen gehoord. Enige minpuntje voor mij (maar da's dus echt wel subjectief) was dat ik de laatste ronde daar echt voor spek en bonen zat met al die nummers uit de jaren 70 (ook al waren het misschien klassiekers, voor mij was het wachten op het nummer van Tim Van Hamel). Wat ik zeer goed vond en wat we meenemen naar onze quiz, is het vermelden van een t op het antwoordblad als je de titel te horen krijgt (dit kan volgens mij ook voor gelegenheidsploegen een extra stimulans zijn om naar het nummer te luisteren ipv te denken "foert, ik ken het toch niet").
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door Luk »

Ja, inderdaad, die t in het vakje waar die te horen titel moest genoteerd worden was ook iets om "te onthouden"... als tip voor andere organisatoren die de zwoegperceptie wat lager willen maken!

Te onthouden... maar alweer vergeten... Foei van mij!
:twisted:
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door Popinger Bart »

Rino en C°, toffe quiz beleefd zaterdagavond :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: . Gepeperd, dat wel. Maar veel sterke nummers gehoord, Breakfast van The Associates is zo één van die parels :violin: die mij ontsnapt waren.
Ook dank aan International die ons heel goed aanvulde in het oudere werk en die er mee de ambiance inhield. Ikzelf was snipverkouden, ik steek het dan ook vooral daarop dat ik een aantal titels niet hoorde. Misschien waren er in de eerste rondes ook wel wat doffere fragmenten. Zo herkende ik Raymond's Leidse Plein maar bij de Sahara, schitterende songkeuze ook weer trouwens.
De alfabetische titelvolgorde was super, zo wisten we ook soms dat een bepaalde titel niet juist kon zijn. Inderdaad heel goed om de aandacht er bij te houden, ook als je een nummer absoluut niet kent.
Jim Croce hadden we wel 3x juist, Rino, en toch kregen we maar 1x punten ? Graptje Pol :D
Chapeau voor de organisatie en reserveer daar al maar een plaatske voor tnoaste joare !
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door Big Banana »

rino schreef:Analyse Thema Ronde 9 (16 teams):
18) You keep on moving (2) - Deep Purple (8) --> David Coverdale (6)

- You keep on moving (2) * Rechte Bananen * Streepkes
Onderstaand is enkel voor die-hard purple fans...
Hier kreeg ik het even moeilijk (zoals je kan zien op het antwoordblad)
"You keep on moving" werd (zoals heel wat nummers van de Mark III-bezetting) door 2 zangers gezongen (David Coverdale en Glenn Hughes)
Het refein zongen ze samen en dan elk nog een strofe apart... Ik heb Glenn geschrapt omdat ik vermoede dat je naar David Coverdale op zoek was.

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=zYlPzohg4Zo
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door straight banana »

Marc VA schreef:
...

...een voltreffer. De Starbuk quiz komt opnieuw in mijn Top 3 van het jaar. Goeie, boeiende en varierende muziek ...

Ook hier geen klachten. Uitstekende, gevarieerde quiz! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door SepPuKu »

Had al wat gereageerd op het algemeen quizforum (toen het hier plat lag).

Maar ook hier nog even bevestigen dat het een geslaagd dagje muziekquizzen was. De quizervaringen konden nauwelijks verder uit elkaar liggen, met 2 totaal anders ingevulde tracklists, verwachtingen bij aanvang qua klassement (voor de namiddagquiz quasi onbestaande), zware kramp tijdens de avondquiz o.w.v. een bedorven curryworst :o

Maar wel met 1 constante: graag tot volgend jaar! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Big Banana schreef:
rino schreef:Analyse Thema Ronde 9 (16 teams):
18) You keep on moving (2) - Deep Purple (8) --> David Coverdale (6)

- You keep on moving (2) * Rechte Bananen * Streepkes
Onderstaand is enkel voor die-hard purple fans...
Hier kreeg ik het even moeilijk (zoals je kan zien op het antwoordblad)
"You keep on moving" werd (zoals heel wat nummers van de Mark III-bezetting) door 2 zangers gezongen (David Coverdale en Glenn Hughes)
Het refein zongen ze samen en dan elk nog een strofe apart... Ik heb Glenn geschrapt omdat ik vermoede dat je naar David Coverdale op zoek was.

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=zYlPzohg4Zo
Oei, een foutje dus. Gelukkig noteerde je Coverdale...
Vink ik trouwens een uitstekend Deep Purple nummer. Ben zelf geen kenner/liefhebber van de groep, maar dit nummer vind ik best OK. Heb ik, denk ik, ergens op een andere quiz leren kennen...
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door PEKEBO »

Hier nog niet over gezegd :oops: , sorry Rino & team.
Het geluid was.... :D . Ga ik niets over zeggen, beste vriend.
Knappe quiz, pittig (vooral de 80s, vond ik) maar zeer leerrijk. Grotendeels muziek die niet uit mijn winkel komt maar wel interessant. Zulke quizzen speel ik graag, steek je veel van op. Geweldig als er artiesten passeren waarvan je het bestaan niet van kent.
Al een paar zaken opgezocht en ontdekt, en die mij zeker kunnen bekoren (niet alles :mrgreen: ;) ).

Tot de volgende editie, mijn tafelgenoten en ik kijken er naar uit.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

PEKEBO schreef: Het geluid was.... :D . Ga ik niets over zeggen, beste vriend.
Daar mag je zeer zeker wel iets over zeggen, Peter. Want als er niemand iets over zegt, dan denk ik dat het perfect was en zie ik helemaal geen reden om er iets aan te veranderen.
Een aantal mensen hadden me echter al gezegd dat de klank niet echt om over naar huis te schrijven was, daarom beloof ik om het volgend jaar iets professioneler aan te pakken. Gedaan met de cassetjes volgend jaar!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Bedankt trouwens voor alle (grotendeels positieve) commentaren die ik tot op heden mocht ontvangen. Alle opmerkingen worden meegenomen naar een eventuele nieuwe editie volgend jaar...
Laatst gewijzigd door rino op ma 29 okt 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk II - 13/10 - Roeselare

Bericht door rino »

rino schreef: 11-C&I) John Wayne is big leggy (7) - Haysi Fantayzee (7)
Aangenaam verrast door de score op dit heerlijke 80's nummer. Hier had ik gevreesd dat deze single door de meeste teams vergeten zou zijn.
Plaats reactie