Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door vinceluka »

Toch nog 7 top-teams die de uitdaging willen aangaan
en zich met elkaar willen meten ipv het op te nemen tegen de ‘Pateekes’, ‘de oude zakken’ en de ‘Tierlantijntjes’ :lol:

Aangepaste deelnemerslijst

1. Starbuk & Apollo
2. Scary Monsters
3. Kas & The Holly's
4. Martha Wainwrong ain't right
5. Tequila Overdrive
6. Walhalla Team
7. De Rechte Bananen
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door peegee »

vinceluka schreef:Toch nog 7 top-teams die de uitdaging willen aangaan
en zich met elkaar willen meten ipv het op te nemen tegen de ‘Pateekes’, ‘de oude zakken’ en de ‘Tierlantijntjes’ :lol:

Aangepaste deelnemerslijst

1. Starbuk & Apollo
2. Scary Monsters
3. Kas & The Holly's
4. Martha Wainwrong ain't right
5. Tequila Overdrive
6. Walhalla Team
7. De Rechte Bananen
Toch leuk om te weten, dat uw quiz op 2 puntjes na al een B-quiz is, met slechts 7 teams (de quiz, die tegelijkertijd plaatsvindt is, ondanks reeds 34 inschrijvingen, nog maar een D-quiz) :clap: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door Luk »

Geen idee wat jullie met deze bijdragen willen bereiken, maar sympathiek tegenover de x (getal met drie cijfers) andere dan de 28 quizzers die hier wél meedoen komt dit volgens mij alleszins niet over. :evil:

De kloof tussen de "elite" en de "gewone tot betere muziekquizzer" is naar kennis (en ambitie om deze te laten groeien) al zo groot...

Nu ook nog een gat slaan in respect voor elkaar met dat neerbuigend sfeertje...? :roll:

Goe bezig!
:(
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door Keiem »

Het viel me ook op eerlijk gezegd... Ik probeer nooit een onderscheid te maken tussen A of D kwissen. Voor mij is het de fun die telt. Ik hou zelfs meer van bepaalde 'simpele' kwissen dan van gevestigde toppers.
Maar de reactie van Vincent is verstaanbaar. Hij doet een kwis voor slechts 10 à12 ploegen, hij stopt daar enorm veel werk in en dan komt plots een andere kwis met een late aankondiging roet in het eten gooien... Dat zou bij mij ook frustrerend werken.
Laten we het hierbij laten, voor de goede stemming die er momenteel heerst in het circuit, OK?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door vinceluka »

Luk schreef:Geen idee wat jullie met deze bijdragen willen bereiken, maar sympathiek tegenover de x (getal met drie cijfers) andere dan de 28 quizzers die hier wél meedoen komt dit volgens mij alleszins niet over. :evil:

De kloof tussen de "elite" en de "gewone tot betere muziekquizzer" is naar kennis (en ambitie om deze te laten groeien) al zo groot...

Nu ook nog een gat slaan in respect voor elkaar met dat neerbuigend sfeertje...? :roll:

Goe bezig!
:(
Oh la, Devil’s answer is back
(Sorry Dimitri, hier moet ik toch eens op reageren)

Je verwijt me hier zomaar eventjes respectloos of neerbuigend te zijn t.o.v. gelegenheidsploegen.
Niets is minder waar, tonnen respect voor muziekquizliefhebbers, hoe verklaar je anders waarom ik mijn vrije tijd steek in het samenstellen van een gratis quiz voor beginnende muziekquizzers? (quiz in maart dit jaar op zelfde locatie).

Voor de slechte verstaander, die post is helemaal niet gericht naar de xxx gelegenheidsquizzers maar naar de x circuitquizzers die ik eerder verwacht had in Roeselare. Ik geef toe, het is een kleine sneer naar hen. Mind the smiley Luk!
Ik vermoed echter dat je je persoonlijk aangevallen voelt en wellicht daarom heftig reageert en de zaak verdraait door te laten uitschijnen dat ik gelegenheidsquizzers viseer.

Met mijn post wou ik enkel een punt zetten achter mijn ontgoocheling.
Waaraan die ontgoocheling te wijten is heb ik je zelfs persoonlijk gemeld na jullie uitschrijven voor mijn quiz. O.a. het feit dat de mannen van Respons zonder overleg dezelfde datum hebben ingepalmd wat vermeden kon worden.
Voor alle duidelijkheid heb niks tegen de Respons quiz, integendeel het is een erg leuke instapquiz waar wij altijd zelf trouw aan deelnamen (en nog meestal wonnen ook), en waarvan het jammer is dat we nu niet kunnen deelnemen.

Terloops nog melden dat eerste deel van de 80’s quiz is ingeblikt en ik zie het opnieuw helemaal zitten,
ook al is dat maar voor 7 ploegen i.p.v. de beoogde 10 à 12.

Gelieve geen polemiek te starten en deze thread verder vrij te houden voor info over de quiz
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door Luk »

Okay, maar zoals jij me aanraadde om in het vervolg eerst mijn (op reis zijnde) ploegmaats te consulteren voor ik nog eens te enthousiast inschrijf, raad ik je aan om die "kleine sneer" aan de "x circuitquizzers" die niet bij jou inschrijven persoonlijk te mailen.
Misschien met de volledige toedracht van je ontgoocheling, liefst... (ik ga "de kroon" hier niet ontbloten) :whistle:

Geef toe dat je hier een grijze zone van twijfel creëert...
Zelfs als nog maar één quizzer onterecht denkt "zou hij mij bedoelen?" is dat ongelukkig, nietwaar? :doh:

Thread wat mij betreft weer "ter zake" voor meer inschrijvingen. Ik wens ze je oprecht (!) toe... :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door SpeedKing »

Keiem levert hier nochtans uitstekend werk met dat overzicht. Maar: er zijn nog veel quizorganisatoren die eerst hun quiz op de rails proberen te krijgen, en dan pas hier komen piepen. Of misschien pas later van dit forum horen (in het geval van Respons gaat dit niet op).

Los Locos gaan ook naar Respons, omdat we die zeer plezant vinden en die voor ons zeer haalbaar is. En de pure 80s van Vince ons allicht zwaar op de maag zou liggen. Maar de ontgoocheling van Vince is 100% begrijpelijk, zeker als je alles zo keurig tijdig aankondigt.

Twee quizzen op dezelfde dag in de uithoeken van het land, tot daar aan toe, maar Oudenaarde en Kortrijk zijn nu toch niet zo heel ver van elkaar gelegen.

Ik heb hier eigenlijk nergens een echte sneer gelezen, alleen snedig verpakte teleurstelling. Maar het maken van de quiz is toch het plezantste, dat er dan 8 of 12 ploegen meedoen - bof... 40 ploegen zou je er sowieso toch niet mee gehaald hebben.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door rino »

vinceluka schreef: Devil’s answer is back
Wij hebben hem vorige zaterdag wakker gemaakt, vrees ik. Op de 70's duoquiz vroegen wij namelijk Atomic Rooster met "The Devil's Answer". :lol: ;)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door PEKEBO »

vinceluka schreef:Toch nog 7 top-teams die de uitdaging willen aangaan
en zich met elkaar willen meten ipv het op te nemen tegen de ‘Pateekes’, ‘de oude zakken’ en de ‘Tierlantijntjes’ :lol:
Dat deze regel reacties uitlokt kan ik begrijpen :? , ik had er ook een minder gevoel bij toen ik het las.
Natuurlijk is dit een uiting van ontgoocheling/frustratie van Vince en is dit zeker geen sneer van hem naar de mindere goden in het circuit (gelukkig zijn deze ploegen er nog).
Ik kan beide heren begrijpen, ook de reactie van Luk.

Ah, een storm in een glas water zeker. Zoals Keiem zegt en ik ook denk, de fun is het belangrijkste aan dit spel en het cijfer A, B, C of D (zelfs E :hand: ) aan een quiz toevoegen kan mij ook/zeker gestolen worden.

Nogmaals, respect voor alle organisatoren (en voor Vince en mezelf ;) :lol: die ook elk jaar nog een extra quiz organiseren voor enkel gelegenheidsploegen) die elke keer weer iets willen in elkaar knutselen en ons voorschotelen :clap: .

Nu, ik was er graag ook bijgeweest op deze 80s quiz, misschien toch nog een andere datum kiezen.. :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door SepPuKu »

In elk geval: als er gediscussieerd wordt ben ik er graag bij :mrgreen:

Over de mogelijke verwarring die kan ontstaan bij de post over "De Pateekes" en co ga ik niet teveel uitweiden. Posten op een forum is altijd tricky (daarom zijn mijn posts ook altijd zo lang, met meer duiding en nuanceringen dan eigenlijke inhoud ;) ). Wie het anders leest dan bedoeld, moet zich maar roeren, wie het anders bedoelde dan het geïnterpreteerd wordt ook. Daar dient dit forum voor :handgestures-thumbupright:

Maar op 1 punt wil ik wel doorgaan, als ervaringsdeskundige (had in juni net hetzelfde scenario aan mijn been) begrijp je allicht dat ik hier een zekere nasmaak bij heb :twisted:

Een quiz organiseren doe je op zich uiteraard niet tegen je zin. Maar de cafequizzen die stilaan de kop opsteken zijn in mijn ogen nog weinig verwijderd van dienstverlening voor een relatief klein doelpubliek. Lees: als je het leuk vindt dat ze opduiken, kriebelt het misschien om de schouders mee onder het initiatief zetten en er zelf een te organiseren. Het is stilaan ook de enige manier om een iets meer uitdagende quiz te geven zonder je broek te scheuren :roll:

Zoals steeds doet iedereen wat ie wil en er zijn redenen genoeg waarom je niet inschrijft (ploegen individueel viseren heeft dan ook geen zin). Maar je kan ook niet naast de feiten kijken, hopelijk beseft 'de doelgroep' wat de mogelijke gevolgen zijn als het huidige scenario zich nog voordoet. Er is toch een verband tussen het plots opduiken van een laagdrempelig alternatief (nogmaals: met alle respect voor die organisatie) en het verliezen van pakweg 1/3 van het doelpubliek. Als daar niet meer voor nodig is, ga ik zelf alvast 2 keer nadenken voor ik nog initiatief neem. Want een ezel... :angry-banghead: x2 :eusa-naughty:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door PEKEBO »

SepPuKu schreef:In elk geval: als er gediscussieerd wordt ben ik er graag bij :mrgreen:
Het liet inderdaad lang op zich wachten... :P
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door SepPuKu »

'k Had het gewoon te laat door :shifty:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door vinceluka »

Nieuws over de 'Credit to the 80’s'-quizzen

Algemeen

Er zijn telkens 202 fragmenten per deel, in totaal dus 404 verschillende uitvoerders.
Bijna alle toonaangevende uitvoerders uit die periode passeren de revue.
Het kan natuurlijk wel gebeuren dat je soms dezelfde stem zult horen, zanger gaat solo, je weet wel.

Naar scary traditie weinig maar fors gestoffeerde rondes
Namelijk 8 rondes, waarvan 6 minithema rondes, 1 ABC-ronde en 1 specialleke.

Er zijn 38 mini-thema’s, telkens 4 fragmenten per thema 6 of 7 thema’s per ronde.
Bovendien zijn de mini-thema’s nog eens gelinkt aan elkaar.
Er zijn 9 vaste algemene thema’s, die in beide quizzen voorkomen (Vbn ‘Originals’, ‘Duetten’, ‘Love is in the air’,….)
‘Op welk album?’ is ook één van de vaste thema’s en in dergelijke thema’s zit ook de enige theorie van de quizzen vervat.
Op die manier echter niet meer dan 20 pt te verdienen over beide quizzen.

De ABC-ronde is een video-ronde in deel 1, of dat ook lukt in deel 2 valt nog te bezien.

Er is ook nog een extra (korte) ronde van 10 fragmenten die desnoods een ex-aequo kan beslechten.
Deze ronde telt niet mee en wordt afgespeeld tijdens het verbeteren van de laatste ronde.

Qua genres veel variatie, : new en cold wave, (post-) punk, (post-) disco en funk, synth- en mainstream pop, hardrock en metal, singer-songwriters, oldschool hiphop, ska, reggae, college-, hardcore-, gothic-, indie- en noiserock, frans- en, nederlandstalig, instrumentals, house en newbeat.....

Meeste genres komen voor in beide quizzen maar
Funk en nederlandstalig zal je bvb hoofdzakelijk in deel 1 moeten zoeken en ska en house in deel 2.

Details volume 1

Quiz is volledig opgenomen en daar waar de titel gevraagd wordt zul je ‘m in meer dan 80% van de gevallen ook in het fragment te horen krijgen. Lengte van de fragmenten varieert tussen de 45 en 60 seconden.

Het is in hoofdzaak een alternatieve quiz aangevuld met wat hitjes (maar hoeveel zijn er dat dan?)
12 % heeft in Belgische of Nederlande hitparade gestaan
40 % heeft in een nationale hitparade gestaan (uitbreiding naar hitparades van USA, UK, FRA, AUS)
75 % is zeker op single uitgebracht
25 % zijn dus album- of EP-tracks, B-kantjes of nummers waarvan ik niet terugvind of het singles geweest zijn.

Prijzen

Kleine wijziging t.o.v. oorspronkelijke aankondiging
Het inschrijvingsgeld (1 euro pp) wordt voor het eerste deel integraal doorgestort naar rek nummer van de website muziekquizzen.be.
Het inschrijvingsgeld van deel 2 (eveneens1 euro pp) wordt aangewend om de overall winnaar
(= beste totaalscore over beide delen) van een prijs te voorzien.
Verder zijn er geen prijzen voorzien maar indien de uitbater tevreden is over de opkomst en het daarmee gepaard gaande drankverbruik dan kan er mogelijks nog iets uit zijn zak rollen. ;)
Laatst gewijzigd door vinceluka op ma 29 okt 2012, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door rino »

Klinkt allemaal heel veelbelovend. Ik kijk er alvast enorm naar uit...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door kasenco »

vinceluka schreef:Nieuws over de 'Credit to the 80’s'-quizzen

Algemeen


Qua genres veel variatie, : new en cold wave, (post-) punk, (post-) disco en funk, synth- en mainstream pop, hardrock en metal, singer-songwriters, oldschool hiphop, ska, reggae, alternative- en noiserock, frans- en, nederlandstalig, instrumentals, house en newbeat.....
Ai ai ai, ni mijne meug
Van de rest heb ik wel wat met de paplepel meegekregen ;)
En de laatste 2 zelfs met hele soepkommen ;)
Plaats reactie