2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Overmer

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Overmer

Bericht door Luk »

Ja, de Peters hebben woord gehouden en hebben veel geleerd uit de ervaring van hun redelijk (eufemisme?) moeilijke eerste quiz...

Nu zaten ze er boenk op voor wat de verwachtingen van vele ervaren quizploegen betreft. :handgestures-thumbupright:

Het werd een knap uitgewerkte topquiz, met vele invalshoeken, waarbij een zwaartepunt toch wel doorwoog in het stubru- en rockgenre.
Met mixrondes en themareeksen, waarbij de titel een serieuze hint gaf waarnaar je titel of uitvoerder moest zoeken.
De eerste reeks " 't is ni moeilijk, 't is gemakkelijk" beschouwen we als een fijne zelfspothumor met terugblik naar de vorige editie, en "de nieuwe start".
In bijna elke titel kwam dus "easy" voor.
Ook de reeks rond een titel met een hint naar Vivaldi gaf aan dat er seizoenen in de titels opdoken.

De ABC-reeks was minutieus ontwikkeld rond een alternatief concept (ne keer iets anders dan "de uitvoerder begint met een A en zo verder"): in de titel zat steeds een plaatsnaam (redelijk ruim geïnterpreteerd, maar het was maar een tip, dus geen discussie), te beginnen met A (en jawel, tot Z). Leuk !

De hoezen koppelen aan fragmenten was vorig jaar zeker het dieptepunt, maar dat werd nu veel toegankelijker aangepakt, net als de twee reeksen "favorieten" van de samenstellers, trouwens.

Wellicht de moeilijkste reeks was deze waarin fragmenten (titel en uitvoerder) moesten gelinkt worden met foto's van televisieseries...
Voor wie niet echt een tv-kijker is een horror-reeks, maar hé, ja, we hebben zo ook al voetballers op onze schotel gehad om te herkennen op andere quizzers, dus ja... Het blijft een spelletje, hé.

Aan onze tafel (Testedoene) werd qua muziekkeuze wel eens de vergelijking gemaakt met de voormalige quiz van Testedoene zelf. Maar misschien is dat ook wel belangrijk ook naar de toekomst.

Want hoe euforisch de ervaren ploegen deze editie terecht zullen verwelkomen: het was geen spek voor de bek van de gelegenheidsploegen (toch wel wat harde kritiek gehoord in de pissijnen, en dat was niet steeds over dat ik op hun schoenen piste (ja, al wat ouder... :lol: )).

De ooit megasuccesquiz van Testedoene heeft juist hierdoor veel ploegbelangstelling verloren... Geen idee wat Bruce Horny (en veel andere organisatoren, vrees ik) voor ogen hebben qua toekomst...

Wat de quiz van vanavond ook wel gemeenschappelijk lijkt te hebben met deze van Testedoene is de winnaar: de Would-be-Monkees (Vinceluka, Seppuku, Phon en Kurt (KUB)), van start tot finish op kop, en ruim afgetekend zelfs. :clap:
In de massaspurt voor de tweede plaats (maar op ruim 20 punten :o ) eindigen mijn ploeg en Martha Wainwrong ain't right net voor nog een ex-aequo Guess Who en Fab4.

Zelf heb ik me prima geamuseerd :P , en troost ik me bij de gedachte dat alles wat mijn geheugen liet liggen :roll: (soms gevloekt, dat wel) écht geen plaats winst zou opgeleverd hebben.

Over de organisatie enkel lof, met prima jury, uitstekende prijzentafel en ideale timing. Mooi, mooi, mooi. :clap: :clap: :clap:

Bedankt Peters en crew !
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door beautiful freak »

Luk schreef:De eerste reeks " 't is ni moeilijk, 't is gemakkelijk" beschouwen we als een fijne zelfspothumor met terugblik naar de vorige editie.
Daar zat inderdaad wel zulks gedachte achter, ja, :mrgreen:. Uiteraard was het allemaal niet zó gemakkelijk (maar dat wisten we ook wel op voorhand), maar we hadden alleszins wel het gevoel dat het zeker een stuk haalbaarder was dan vorig jaar en de scores lagen ook wel hoger.

Speaking of which, hierbij alvast de einduitslag. Een grondige analyse zal volgen.

Op 432 punten:
1 - Would-Be Monkees - 349 - 80,8% :clap: :clap: :clap:
2 - Martha Wainwrong Ain't Right - 327 - 75,7% :clap: :clap:
2 - Testedoene - 327 - 75,7% :clap: :clap:
4 - Fab 4 - 325 - 75,2% :clap:
4 - Guess Who - 325 - 75,2% :clap:
6 - Paris Hilton Look-a-likes - 316 - 73,1%
7 - De Rechte Bananen - 310 - 71,8%
8 - Kas & The Holly's - 305 - 70,6%
9 - Starbuk & Apollo - 299 - 69,2%
10 - Tequila Overdrive - 283 - 65,5%
11 - De Mislukte Coiffeurs - 246 - 56,9%
11 - No ID - 246 - 56,9%
13 - De Stimpy's - 240 - 55,6%
14 - Men In Black - 226 - 52,3%
15 - Gebird - 225 - 52,1%
16 - The 4 sLEEpless Espen From The Butcherie Lampert In Bellem - 214 - 49,5%
17 - Los Locos - 195 - 45,1%
18 - Gekoppeld - 194 - 44,9%
19 - Absolute Beginners - 172 - 39,8%
20 - 't Endeken - 156 - 36,1%
21 - My Dying Pride - 154 - 35,6%
22 - Brouwerij Moordgat - 133 - 30,8%
23 - 't Zolderken Late Night - 128 - 29,6%
24 - De Simpele Geesten - 126 - 29,2%
25 - De Overmeerse Fietsvrienden - 89 - 20,6%
26 - Katrien & The Waves - 87 - 20,1%
27 - Men United - 77 - 17,8%

Graag wensen wij ook nog eens alle ploegen te bedanken voor hun komst. :music-rockout:
Laatst gewijzigd door beautiful freak op za 15 sep 2012, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door SpeedKing »

Denk dat er inderdaad een grote tweespalt zal bestaan tussen de routiniers en de mindergoden in de perceptie van de quiz. Ook voor Los Locos (weliswaar met 2 gelegenheidsspelers die 1 of geen keer per jaar quizzen) viel het dubbeltje net aan de verkeerde kant: de eerste van de gebuisden.

De quiz was zeker doenbaarder dan verleden jaar, maar nog altijd niet te doen om 30 ploegen aan boord te houden vrees ik.
Persoonlijk had ik een redelijk gevoel voor de pauze, na de pauze ging het zwaar bergaf voor ons (maar mss niet in het algemeen?).Net als verleden jaar heb ik er ook nog altijd problemen soms met het geluid.

Verder is dit een quiz van een geolied team, was vlot en snel (nooit gedacht dat jullie om middernacht gingen afklokken), geen te lange pauze, goeie catering waarbij zelfs onze wensen met of zonder augurken werden ingewilligd!

Ondanks dat er een paar persoonlijke favorieten passeerden, passeerde er ook te veel waar ik moest passen, en dit is sowieso geen quiz die mijn mede-Locos ligt (noch de vaste, noch de gelegenheidslocos). Er zit voor volgend jaar niks anders op dan ergens aansluiten bij een ander team vrees ik, want ik blijf uiteraard afkomen op de quizzen van Peter & Peter.

Het geografisch alfabet vond ik een originele variant op een klassieker (simpel idee, je moet er gewoon opkomen) en de albumronde was veel haalbaarder dan verleden jaar - was daar ook even uitleven. En die eerste ronde was toch niet zo makkelijk als de titel wel liet uitschijnen, maar was wel een grappige tongue-in-cheeck verwijzing naar verleden jaar. Jezelf een beetje te kakken zetten meteen bij aanvang van je eigen quiz - love it!

Kortom, hij mag gerust nog 10% makkelijker voor middenmoters als wij. Maar voor de topploegen zat het wel snor aan de scores te zien.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door International »

Hier heb ik weinig aan toe te voegen. Alleen enkele aanvullingen. Ik sluit mij voor de rest aan bij de andere commentaren.
Wij hadden (bij Guess Who) de indruk dat de quiz een stuk moeilijker werd na de pauze.
Terwijl hij voor de pauze net op een goed niveau zat werd het toch weer iets te moeilijk na de pauze.
Wat mij wel opviel bij de gesprekken tijdens de pauze dat er dikwijls kritiek kwam op de sterke (classic) rock toets. Veel te moeilijk. Voor ons waren dit dikwijls gemakkelijke nummers. Naar mijn onbescheiden mening is rock een belangrijk deel van de populaire muziek, een deel dat veel te weinig aan bod komt op sommige andere quizzen.
Wat er volgens ons iets over was, was de reeks met de televisieseries. Net zoals voetbalspelers is dit iets waar sommigen alles over weten, anderen niets. En iets dat helemaal niet met muziek te maken heeft. Je kan zo maar eventjes snel tien punten laten liggen, wat wij dan ook deden.
Daardoor zagen wij onze moeizaam opgebouwde voorsprong plots in rook opgaan en tuimelden wij van een tweede naar een vierde/vijfde plaats.
Maar voor de rest dus niets dan goeds.
En wat voor een schitterende persoonlijke smaak hebben die Peters toch!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door Keiem »

De kwis was uiteraard makkelijker dan vorig jaar. Maar met die gelijkmatige verdeling van decennia is het moeilijk om genoeg weggevers in die gekozen thema's te laten passen voor gelegenheidsteams. Met 12 gebuisden van de 27 lijkt me dit toch vooral een kwis te worden voor de circuitploegen. Laat ik er dan maar direct voor uitkomen: die circuitploegen gaan binnen twee weken een figuurlijke 'walk in the park' hebben op onze kwis, toch als je het vergelijkt met deze. Wij hopen namelijk op maximum 6 tot 8 gebuisden op 40. Maar beide types van kwissen moeten er zijn dus vullen we elkaar mooi aan zo dicht bij elkaar op de agenda. Ons team was alvast tevreden dat ze de -toch alweer- lange trip gemaakt hebben voor een avondje (mooie) liedjes raden :D
Aan het geluid zou inderdaad iets kunnen gedaan worden. Het is leuk als je de installatie van de zaal zelf kan gebruiken, maar volgens mij is die toch niet meer in topvorm...
Ah, nog dit: die reeks met series heb ik ook al op papier eens opgesteld, met enkele dezelfde (Sons & Daughters, Lost, House), maar nog enkele andere er bij (het schitterende Britse 'Misfits' bv, een tip!).
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door aLEEce in chains »

We waren naar Overmere afgezakt om een betere score te halen dan vorig jaar en daar zijn we in geslaagd. Missie dus geslaagd, maar net als Los Locos hadden wij het gevoel dat ons vat af was na de pauze. Onze score begon gevoelig achteruit te gaan en da's deels te wijten aan de (naar ons aanvoelen) moeilijkere fragmenten, maar ook deels door ons gezwets aan onze tafel. Of het ene aan het andere gelinkt is, wordt momenteel nog onderzocht door een onderzoekscommissie :mrgreen:
Ondanks onze mindere scores hebben we ons wel geamuseerd en hebben we leuke deuntjes gehoord en een fronsende en diep nadenkende Los Locos op foto vastgelegd. Het geluid leek me vooral in de eerste rondes niet super te zijn.

Ik vrees ook wel dat je gelegenheidsteams volgende keer zullen afhaken. We merken dit bij ons dit jaar ook en hebben van een x-aantal ploegen te horen gekregen dat het vorig jaar te moeilijk was. Hen zeggen dat we het dit jaar proberen gemakkelijker te maken, is vaak verloren moeite. Ik hoop voor jullie dat ik fout ben, maar ik vrees het. Neemt niet weg dat wij wel weer van de partij zullen zijn (er zal iemand de laatste moeten zijn hé).

Ik hoorde aan onze tafel iets van een analyse of zo die nog gefinaliseerd moet worden en waar dringend werk van gemaakt moet worden (iedereen in spanning dus) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door Jorgen VG »

De Peters hebben woord gehouden: de kwis was makkelijker dan vorig jaar. Ze zijn ook altijd eerlijk geweest in hun aankondiging dat dit geen eenvoudige kwis zou zijn.
Ik vrees ook wel dat ze geen dertig ploegen zullen kunnen aanhouden. Niet omdat de muziek niet leuk zou zijn,
maar omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat ploegen die drie tot vier fragmenten in een ronde al ooit eens gehoord hebben blijven terugkomen.
Tenzij ze een dermate sympathie voor de organisatie hebben uiteraard (wat ook niet ondenkbaar is).

Bij ons aan tafel werd regelmatig de opmerking gemaakt dat het een vermoeiende (vanwege moeilijkheidsgraad),
maar zeer fijne (vanwege de inhoud) kwis om te spelen was. Vooral onze Peter (het zal aan de naam liggen) is gisteren bijzonder straf uit de hoek gekomen.
Ik vermoed dat hij zowat de helft van onze punten als tafelsolo mag noteren.

Ondanks onze punten op de (nu al beruchte :D ) serieronde was dit ook voor ons misschien net iets té (maar hey iedereen doet wat ie wil).
Voor mij (als notoire niet tv kijker) konden het even goed foto's van de ex lieven van onze Peters zijn die we aan fragmenten moesten linken :lol:

Besluit: superkwis (voor circuitploegen) waar we zonder enige twijfel (indien er geen zware spelbrekers opduiken) volgend jaar absoluut opnieuw aan willen deelnemen.
In de eerste plaats omdat het echt wel een inhoudelijk sterke kwis is, maar ook omdat de Peters nu eenmaal de Peters zijn :music-rockout:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef:
Kortom, hij mag gerust nog 10% makkelijker.
Dit waren mijn eerste woorden tegen mijn collega Peter, na de quiz. 10% makkelijker volgend jaar (naar mijn gevoel nog iets meer hits), zeker niet meer, hoeft ook niet want dergelijke quizzen zijn er te weinig tegenover pure hitquizzen en onze smaak, die zeer verschillend is, proberen we zo breed mogelijk te plaatsen op een playlist maar het blijft natuurlijk een quiz met grotendeels een eigen visie/gezicht, zoals de meesten op de kalender. Persoonlijk speel ik zulke quizzen zeer graag, liever 70% halen en iets nieuws ontdekken dan 90-95% halen en op het podium staan.

Aan allen oprechte dank voor jullie opmerkingen en positieve commentaren :handgestures-thumbupright: .

Wat de gelegenheidsploegen betreft; ik ken die mensen persoonlijk zeer goed en die mensen wisten vooraf dat deze quiz nooit een gezondheidswandeling zal zijn voor hen. Ben er zeker van dat 75% van deze ploegen volgend jaar (als er nog een 3de editie komt :think: ;) ) terug op post zullen zijn omdat ze het spelletje graag spelen.

Ik trakteer hen misschien weer, ergens begin volgend jaar, op een 2de Overmeerse muziekquiz met muziek die ze wel allemaal kennen en waar dit jaar geen enkele ploeg (41 in totaal) gebuisd was!

Nu, het concept van gisteren zal grotendeels behouden worden, na overleg met Peter uiteraard. De rondes met foto's die weinig met muziek te maken hebben is stof tot nadenken, we zullen er zeker rekening mee houden.

Tot slot, proficiat aan de winnaars :clap: en bedankt aan alle ploegen voor hun aanwezigheid :bow-yellow: .

Tot 1 volgende.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door PEKEBO »

Silent Dolphin schreef: Voor mij (als notoire niet tv kijker) konden het even goed foto's van de ex lieven van onze Peters zijn die we aan fragmenten moesten linken :lol:
Ik kan zeker een volledige reeks opvullen met dergelijke foto's :whistle: 8-) , ik vrees echter een bijdrage van beautiful freak... :roll: :P
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door International »

En komt er een analyse, Peters?
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door beautiful freak »

International schreef:En komt er een analyse, Peters?
Volop mee bezig, ;). Vandaag probeer ik alles uit te tellen, en vanaf morgen los ik zoveel mogelijk rondes.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door No ID »

Ook wij vonden deze 2de editie een stuk toegankelijker dan vorig jaar. We hebben wel efkens getwijfeld of we hier terug zouden aan meedoen, want vorig jaar was echt wel afzien, maar uit sympathie voor de 2 Peters zijn we dan toch maar aan de start gekomen en we hebben het ons geenszins beklaagd!

Vooral de fragmenten van pakweg de laatste 25 jaar leken ons een stuk doenbaarder. Ik heb vooral genoten van 90’s pareltjes van Buffalo Tom, Fountains of Wayne, Grandaddy, Mercury Rev, Heather Nova, Ocean Colour Scene, Manic Street Preachers, … Nostalgie :music-listening:

De oudere fragmenten daarentegen leken ons dan weer iets teveel van een andere planeet te komen, maar dat kan natuurlijk ook wel aan onze beperktere kennis van classic rock liggen.

Hoe dan ook, topquiz! Ook de organisatie rond de quiz was uitstekend. We waren alle 4 op het einde van de avond positief over deze quiz, wat veelzeggend is aangezien we zeker niet alle 4 dezelfde muzieksmaak hebben.

Ik kijk al uit naar de analyse. Er zullen heel wat fragmenten bijzitten die ik beter wil leren kennen.

Tot de volgende editie!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door SepPuKu »

Persoonlijk sluit ik me aan bij de teneur van de voorgaande posts:
* De quiz was een stuk toegankelijker dan vorig jaar
* De quiz was daarmee nog niet toegankelijk voor iedereen ;) (de vraag is of de Horny's dat per se willen)
* Er werd gul getapt uit het alternatievere vat (burps)

Vorig jaar had je op zijn best enkele quizzers die sado-masochistischgewijs al uitkeken naar een gelijkaardige 2de editie, nu hebben we toch een quiz gezien die kan uitgroeien tot een klassieker voor pakweg 20 ploegen (als hij wat makkelijker wordt moet een volle zaal mogelijk zijn). De hitkenners bleven weliswaar een beetje op hun honger zitten maar er zijn voldoende pure hitquizzen waar gitaarliefhebbers wat water in hunne wijn doen, neen? :handgestures-thumbupright:

Toegegeven, de tv-reeks was een gewaagde keuze. Daar waar je in de andere ronden al eens een bescheiden kloofje kon slaan met je concurrenten zorgde de tv-reeks voor een ware slachting. Uiteraard zijn we op zo'n moment opgelucht dat we met een Pieter-Jan zitten die op voorhand 3/4 van de series neerpent maar je riskeert met een niet-muziekthema een dijk van een quiz onnodig op de helling te zetten. M.i. beter op minder punten, minstens de helft van de series pure weggevers nemen of niet vragen om de juiste letter te noteren voor een extra punt, dan is het tipblad meer vrijblijvend....

Maar wat hebben we een heerlijke collectie nummers gehoord, gisteren :music-listening:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door ricardofab4 »

wat heb ik me weeral geamuseerd

dank aan de toffe organisatoren voor de perfect verlopen quiz

dank aan mijn teamgenoten voor de toffe sfeer

en dank aan de concurenten om het weeral spannend te maken

behalve de 4 would be monkees die weeral eens te straf waren ( :music-rockout: )

tof aan de peters om dit te doen

want zo blijven we wel onze wekelijkse hobby behouden
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door progres »

Het meeste is hier al vermeld maar ik mag ook in naam van Tequila spreken.
Voor de pauze was het een voortreffelijke quiz maar kort daarna na de fantastische favorietenronden stortte de boel in elkaar met als dieptepunt de reeks met de televisieseries
(het spook van de vorige editie dook weer even op).
Niettemin was dit een grote sprong voorwaarts en komen ze volgende keer misschien in het kransje van topquizzen terecht.

Zeer veel goede dingen gehoord, helaas ook wat kutnummers van recente aard (meestal van die zeurtrienen die je wellicht elke minuut op Q of MNM hoort passeren). Nuja, ieder zijn ding maar de algemene smaak van de Peters zit wel vaak in ons straatje

Bedankt heren en tot volgend jaar

ps en ook een dikke plus aan de gelegenheidsteams die het niet aan hun hart lieten komen
Plaats reactie