70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roeselare

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door PEKEBO »

Iedereen mag het weten, ik wacht niet tot zondag :P .
Mijn stem gaat uit naar het duo Verhulst-Janssens :dance: , omdat het toffe gasten zijn :liar: :teasing-blah: :D .

Al moet ik bekennen dat ik andere duo's uit het deelnemersveld ook soms kan verdragen en eigenlijk best meevallen :clap: .

Persoonlijk had ik deze quiz ook graag gespeeld, vooral voor het alternatieve (Classic Rock/Singer-Songwriter/Pink Floyd :lol: ) deel uit de playlist. Van "oldies" uit de 70s lig ik minder/niet wakker en ken ik veel te weinig. Nu, mijn teamgenoten voor de avondquiz en een louche figuur :music-rockout: van Kas & The Holly's moeten ook in Roeselare geraken en dus moet ondergetekende zich opofferen.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door Buddy59 »

1) Luk De Ceukelaire + Hendrik De Rycke
2) Marc Buysse + Peter Grootveld
3) Marc Vermeiren + Lars Van Moer
4) Dirk Verhulst + Peter Janssens
5) Dimitri Labiau + Danny Premereur
6) Vincent Matten + Johan Vermeiren
7) Dirk Vernaeve + Michel Verfaillie
8) Marc Dooms + Wim Wouters
9) Ludwig De Bruyn + José Biesbrouck
10) Eddy Medaerts + Paul Van Langenhoven
11) Marc Stuyck + Chriz De Clercq
12) Staf Dujardin + Hans Van Eeckhout
13) Lieven Plasmans + Rik Van Dessel
14) Jan Van Loo + Gregory Beernaert
15) Danny Van Mele + Peter Van Oproy

Dat zal der al beter op trekken...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door SepPuKu »

:lol:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door Luk »

SepPuKu schreef:Een duo 'die-hard teruggravers' dat samen 50 jaar is kan altijd proberen het tegendeel te bewijzen maar ik mijn pronostiek zullen ze toch niet komen :mrgreen:
Hun geheugen zal alvast wat scherper staan bij de mannen... :lol: Onderschat dat ook niet. :(
Bovendien is er een verschil tussen oldies die nu soms gevraagd worden (door organisatoren die "de periode" niet zelf bewust meemaakten) en de songs die toen op de radio te horen waren hier in Vlaanderen.
Een voorbeeld is dat van de (overigens voortreffelijke) Nuggets-reeks CD's (eerder sixties): volgens actieve muziekbeluisteraars uit die tijd waren dat stuk voor stuk liedekens die hier nooit te horen waren... Sommigen haalden de hitparade in de USA, maar de meesten bleven zelfs daar subhits.
Nu lijkt dat voor muziekquizzen soms een evidentie: "ah ja, eentje van op de Nuggets"...
Maar was dat toen zo? Daar gaat dan je voordeel als 50-plusser...
:| :?
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door Maledictus I »

Luk schreef:Bovendien is er een verschil tussen oldies die nu soms gevraagd worden (door organisatoren die "de periode" niet zelf bewust meemaakten) en de songs die toen op de radio te horen waren hier in Vlaanderen.
Een voorbeeld is dat van de (overigens voortreffelijke) Nuggets-reeks CD's (eerder sixties): volgens actieve muziekbeluisteraars uit die tijd waren dat stuk voor stuk liedekens die hier nooit te horen waren... Sommigen haalden de hitparade in de USA, maar de meesten bleven zelfs daar subhits.
Nu lijkt dat voor muziekquizzen soms een evidentie: "ah ja, eentje van op de Nuggets"...
Maar was dat toen zo? Daar gaat dan je voordeel als 50-plusser...
:| :?
Dat is zeker het geval, maar vaak is het net omgekeerd: veel organisatoren vragen uit de seventies vooral hits, die ze vinden in hitlijsten uit die tijd. Daar zitten veel zaken tussen die muziekliefhebbers nooit zouden kopen of beluisteren, maar wie in die tijd jong was hoorde dat zonder te willen constant op de radio en heeft dat voor de rest van zijn leven onthouden. Jongere muziekliefhebbers, voor wie alles beschikbaar is, gaan normaal gezien toch voor andere dingen kiezen dan al die hitjes als ze seventiesmuziek willen beluisteren.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door marc »

Maledictus I schreef:
Luk schreef:Bovendien is er een verschil tussen oldies die nu soms gevraagd worden (door organisatoren die "de periode" niet zelf bewust meemaakten) en de songs die toen op de radio te horen waren hier in Vlaanderen.
Een voorbeeld is dat van de (overigens voortreffelijke) Nuggets-reeks CD's (eerder sixties): volgens actieve muziekbeluisteraars uit die tijd waren dat stuk voor stuk liedekens die hier nooit te horen waren... Sommigen haalden de hitparade in de USA, maar de meesten bleven zelfs daar subhits.
Nu lijkt dat voor muziekquizzen soms een evidentie: "ah ja, eentje van op de Nuggets"...
Maar was dat toen zo? Daar gaat dan je voordeel als 50-plusser...
:| :?
Dat is zeker het geval, maar vaak is het net omgekeerd: veel organisatoren vragen uit de seventies vooral hits, die ze vinden in hitlijsten uit die tijd. Daar zitten veel zaken tussen die muziekliefhebbers nooit zouden kopen of beluisteren, maar wie in die tijd jong was hoorde dat zonder te willen constant op de radio en heeft dat voor de rest van zijn leven onthouden. Jongere muziekliefhebbers, voor wie alles beschikbaar is, gaan normaal gezien toch voor andere dingen kiezen dan al die hitjes als ze seventiesmuziek willen beluisteren.
Kijk, dat vind ik nu eens een correcte observatie. :clap:. Ik heb vaak de indruk dat op quizzen de 'alternatieve' muziek (=niet hitparadegericht) pas in 1980 begint.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door SepPuKu »

Luk schreef:
SepPuKu schreef:Een duo 'die-hard teruggravers' dat samen 50 jaar is kan altijd proberen het tegendeel te bewijzen maar ik mijn pronostiek zullen ze toch niet komen :mrgreen:
Hun geheugen zal alvast wat scherper staan bij de mannen... :lol: Onderschat dat ook niet. :(
Bovendien is er een verschil tussen oldies die nu soms gevraagd worden (door organisatoren die "de periode" niet zelf bewust meemaakten) en de songs die toen op de radio te horen waren hier in Vlaanderen.
Een voorbeeld is dat van de (overigens voortreffelijke) Nuggets-reeks CD's (eerder sixties): volgens actieve muziekbeluisteraars uit die tijd waren dat stuk voor stuk liedekens die hier nooit te horen waren... Sommigen haalden de hitparade in de USA, maar de meesten bleven zelfs daar subhits.
Nu lijkt dat voor muziekquizzen soms een evidentie: "ah ja, eentje van op de Nuggets"...
Maar was dat toen zo? Daar gaat dan je voordeel als 50-plusser...
:| :?
In dat geval hebben 50-plussers idd. geen voordeel... maar ook geen nadeel. Wederom: ze kunnen net zo goed de Nuggets alsnog verkennen, net als die jongere gasten.

Het enige nadeel kan inderdaad het aftakelend geheugen zijn. Maar er blijven genoeg oldieskenners in het circuit bij wie dit niet (of amper) het geval is. Als ik zie hoe snel nonkel Hugo bv. kleine hits uit de jaren '50 herkent... :o
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 70's Duoquiz - Zat. 13/10/12 - 14-18 uur - Beveren-Roese

Bericht door PEKEBO »

SepPuKu schreef:
Luk schreef:
SepPuKu schreef:Een duo 'die-hard teruggravers' dat samen 50 jaar is kan altijd proberen het tegendeel te bewijzen maar ik mijn pronostiek zullen ze toch niet komen :mrgreen:
Hun geheugen zal alvast wat scherper staan bij de mannen... :lol: Onderschat dat ook niet. :(
Bovendien is er een verschil tussen oldies die nu soms gevraagd worden (door organisatoren die "de periode" niet zelf bewust meemaakten) en de songs die toen op de radio te horen waren hier in Vlaanderen.
Een voorbeeld is dat van de (overigens voortreffelijke) Nuggets-reeks CD's (eerder sixties): volgens actieve muziekbeluisteraars uit die tijd waren dat stuk voor stuk liedekens die hier nooit te horen waren... Sommigen haalden de hitparade in de USA, maar de meesten bleven zelfs daar subhits.
Nu lijkt dat voor muziekquizzen soms een evidentie: "ah ja, eentje van op de Nuggets"...
Maar was dat toen zo? Daar gaat dan je voordeel als 50-plusser...
:| :?
In dat geval hebben 50-plussers idd. geen voordeel... maar ook geen nadeel. Wederom: ze kunnen net zo goed de Nuggets alsnog verkennen, net als die jongere gasten.

Het enige nadeel kan inderdaad het aftakelend geheugen zijn. Maar er blijven genoeg oldieskenners in het circuit bij wie dit niet (of amper) het geval is. Als ik zie hoe snel nonkel Hugo bv. kleine hits uit de jaren '50 herkent... :o
Mannekens, oud of jong.... Raymond Goethals zei.."nie zevere, speile!
Succes.
Plaats reactie