3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

Net terug uit Aalter en 't was weer dik in orde. Ze bleven hun eigen stijl trouw, dus konden we af en toe de beats rond onze oren horen vliegen. De themarondes met tipbladen (The Simpsons, The Flinstones, Bill Clinton en zijn monica, ...) waren leuk en hadden vaak een toffe invalshoek. We hoorden ook wel zogenaamd Champagnemuziek van een sjampagneploegske :mrgreen:

Nadat Martha een tijd aan de leiding stond en zijn derde overwinning op rij zou halen, kwam er een sterke remonte van Bruce Horny and the Rest. Wat al een tijdje duidelijk was, werd vanavond nogmaals bevestigd Bruce en co worden All Stars (ondanks Crowded House :mrgreen: ). Martha werd mooi tweede en het schavot voor stek drie werd gedeeld door de Paris Hilton Lookalikes en WAG-team. Al bij al tevreden met onze eigen prestatie, al was deze voor de pauze veel beter dan erna (met een serieuze terugval in klassement tot gevolg).

Merci voor de geestigen avond en volgende keer wel rekening houden met ons klachtenbriefje aub ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door peegee »

Het was tof :handgestures-thumbupright: en ook de tombola, natuurlijk; ik denk dat ik genoeg lotjes gekocht heb om ulder te steunen ;)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door SpeedKing »

Gastgespeeld bij Paris Hilton Look A Likes, dus veel heb ik niet moeten (lees: kunnen) doen. Is wel comfortabel quizzen zo met die mannen .

Af en toe een gaatje plamuren met een hoesje van Rush of Avenged Sevenfold's Nightmare ophoesten (heb er wel wat moeten op kauwen), meer zat er niet in qua persoonlijke bijdrage. Stommiteit van de avond voor mij was de titel Ecstacy of Gold, de intro van Metallica's S&M verdorie. Twee keer de nachtegalenstem van John Waite, met The Babys en Bad English, was dan weer genieten (en scoren).

Het was op de een of andere manier wel voelbaar denk ik dat de input maar van twee kanten kwam - misschien toch een verschraling in genres. Ook had ik het gevoel constant van één wereld in een andere gecatapulteerd te worden (die van Sven en die van Dimi dan zeker?). De voorspelling dat het muzikaal genieten zou zijn: ik weet dat toch niet - ik denk niet dat er veel mensen zijn wier smaak zo breed is dat ze graag alles van die twee walletjes lusten. Of misschien bedenk ik dit allemaal wegens voorkennis dat ie maar door 2 Espen is gemaakt.

Aan de tips hadden wij niet altijd veel, want je wist niet altijd hoe concreet de link was met bv worstelen, de Simpsons, ... een beetje een rare manier van tipgeving.

Knaller van de avond waren toch alweer Bruce Horny, die steeds vaker de hoofdvogel afschieten, amai. Een Espequiz waar ik geen bepaald gevoel aan overhoud, maar volgende keer ben ik er allicht weer bij want het zijn sympathieke knapen natuurlijk.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Gastgespeeld bij Paris Hilton Look A Likes, dus veel heb ik niet moeten (lees: kunnen) doen. Is wel comfortabel quizzen zo met die mannen .
Je moet jezelf niet zo op de achtergrond schrijven hoor. Je haalde er in elke ronde toch wel genoeg dingen uit die wij niet wisten. Maar ook voor mij was het duidelijk: toch teveel pop die ik niet lust en te weinig dingen met wat 'edge' om mij echt te kunnen boeien. Ik had gehoopt op wat meer Maxx dance (Fake Blood en Azalia Banks waren de enige?) ipv het Steps/Double Vision/Eurovisie gedoe. Maar ik mag er niet teveel over klagen: ze zijn er voor berucht én ze hadden het aangekondigd hé :lol:
Maar Filip en Greg hebben bij ons wel serieus hun bijdrage gedaan met een zeer leuke uitslag tot gevolg. Ik dacht dat we uiteindelijk vierdes gingen eindigen, maar zoals al een paar keer doorheen de kwis bleek de verbetering mild te zijn en kwamen we toch op gelijke hoogte met WAG team. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat zij eerst naar de prijzentafel hadden moeten gaan want hun schiftingsvraag bleek nadien dichter te zijn. Dit werd blijkbaar over het hoofd gezien. Sorry dus, Danny en de zijnen, als we iets meegenomen hebben dat jullie in gedachten hadden (Europe, Bart Peeters, Alabama Shakes of Vaccines)...
Die prijzentafel was trouwens uitstekend!! Net als de prestatie van Bruce Horny, alweer een straffe overwinning. :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door SpeedKing »

peegee schreef:Het was tof :handgestures-thumbupright: en ook de tombola, natuurlijk; ik denk dat ik genoeg lotjes gekocht heb om ulder te steunen ;)
Steunen? Je hebt heel hun prijzentafel geplunderd!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Buddy59 »

Heel leuke quiz gasten, goe gedaan :handgestures-thumbupright:
Schitterende prijzentafel...
Dikke proficiat aan de verdiende winnaars Bruce Horny & The Rest :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Laatst gewijzigd door Buddy59 op wo 02 mei 2012, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Buddy59 »

Keiem schreef:Sorry dus, Danny en de zijnen, als we iets meegenomen hebben dat jullie in gedachten hadden (Europe, Bart Peeters, Alabama Shakes of Vaccines)...
Nee hoor Dimi, geen probleem ;)
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door accuphase »

Een dikke proficiat voor de organisatoren. Onze ploeg heeft zich goed geamuseerd. Het was een evenwichtige quiz waar verschillende genres aan bod kwamen. De geluidskwaliteit was uitstekend. De bediening was ook in orde. Jullie hebben terug voor een mooie prijzentafel gezorgd. We komen volgend jaar zeker terug !!!
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Richard zonder Linda »

Keiem schreef:
SpeedKing schreef:Gastgespeeld bij Paris Hilton Look A Likes, dus veel heb ik niet moeten (lees: kunnen) doen. Is wel comfortabel quizzen zo met die mannen .
Je moet jezelf niet zo op de achtergrond schrijven hoor. Je haalde er in elke ronde toch wel genoeg dingen uit die wij niet wisten. Maar ook voor mij was het duidelijk: toch teveel pop die ik niet lust en te weinig dingen met wat 'edge' om mij echt te kunnen boeien. Ik had gehoopt op wat meer Maxx dance (Fake Blood en Azalia Banks waren de enige?) ipv het Steps/Double Vision/Eurovisie gedoe. Maar ik mag er niet teveel over klagen: ze zijn er voor berucht én ze hadden het aangekondigd hé :lol:
Maar Filip en Greg hebben bij ons wel serieus hun bijdrage gedaan met een zeer leuke uitslag tot gevolg. Ik dacht dat we uiteindelijk vierdes gingen eindigen, maar zoals al een paar keer doorheen de kwis bleek de verbetering mild te zijn en kwamen we toch op gelijke hoogte met WAG team. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat zij eerst naar de prijzentafel hadden moeten gaan want hun schiftingsvraag bleek nadien dichter te zijn. Dit werd blijkbaar over het hoofd gezien. Sorry dus, Danny en de zijnen, als we iets meegenomen hebben dat jullie in gedachten hadden (Europe, Bart Peeters, Alabama Shakes of Vaccines)...
Die prijzentafel was trouwens uitstekend!! Net als de prestatie van Bruce Horny, alweer een straffe overwinning. :clap:
Ja Dimi; hoe meer jij een quizz niet 'jouw ding' vindt, des te leuker ik hem over het algemeen vind. Maar in tegenstelling tot mijn bijdrage die soms tot onder de kiesdrempel verdwijnt, blijft jouw deel altijd van groot belang.
Gebruikersavatar
Pinkdebje
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:04
Locatie: Blaasveld

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Pinkdebje »

Een Espe naar mijn bek werd er me beloofd. Ik moet toch zeggen dat niet veel naar mijn bek heb gehoord.
Maar was het een leuke quiz? was hij goed ineen gestoken -> Hell YEah :music-rockout:

Ik was heel blij om EINDELIJK eens D12 te horen in een Quiz en Linkin Park maakt het voor mij af!
Ik ben er volgend jaar zeker bij! Intussen poets ik mijn Eurodance kennis op! :D
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door PEKEBO »

Pinkdebje schreef: Ik moet toch zeggen dat niet veel naar mijn bek heb gehoord.
Onze oogappel klinkt bescheiden :naughty: , maar de punten die ze aanbracht bleken van goudwaarde, fragmenten die zij enkel kan oplossen aan onze tafel :clap: . Het was de avond van de tafelsolo's, ieder van ons bleek outstanding in zijn/haar kennis en haalde het gewenste niveau om een goed resultaat neer te zetten. Dat we zouden winnen was onverhoopt, deugd deed het zeker ;) . Misschien wel de mooiste zege sinds het bestaan van de ploeg, zeker met al die toppers die aanwezig waren te Aalter.

Genieten was het, na de quiz, op weg naar huis (eigenlijk naar de pitabar :drool: , de traditionele afsluiter voor ons na een quiz).
De nabespreking tussen de broodjes, frieten en de sausen was hilarisch, zeker na een ongelukkig antwoord (Counting Crows ipv Crowded House) die op ons blad verscheen tijdens de quiz vanwege slechthorenden (sorry freak :mrgreen: ). Bij een sixties fragment zou dit bij mij allicht ook kunnen gebeuren..

De quiz zelf was zeer leuk opgesteld, van veel toegankelijke fragmenten tot kuitenbijters (zelfs bands/artiesten die ieder van ons nooit eerder kende).

Mijn persoonlijke hoogtepunten waren toch de parels van Blue Oyster Cult-Astronomy en ZZ Top-Blue Jean Blues, kippenvelmomenten, en natuurlijk ook de stem van John Waite met Babys/Bad English.

De prijzentafel was top, de rest ook. Hopelijk wachten de espen opnieuw geen 2 jaar om een vervolg te breien aan "hun" avond, een quiz met een eigen smoel!


Bedankt voor de fijne avond, gasten :handgestures-thumbupright: .
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

PEKEBO schreef: Hopelijk wachten de espen opnieuw geen 2 jaar om een vervolg te breien aan "hun" avond, een quiz met een eigen smoel!
Hopelijk wachten ze ook geen 2 jaar met het maken van een anaLEEse ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Keiem »

PEKEBO schreef:Dat we zouden winnen was onverhoopt, deugd deed het zeker ;) .
Ik zit momenteel regelmatig met PeeGee te mailen over zijn eighties kwis waaraan ik mee help monteren. Vorige week hadden we het even over de Espe kwis en wie er daar kans maakt om te winnen. Ik heb hem toen mijn pronostiek gemaild en die zag er zo uit:
1. Bruce Horny
2. Martha WAR
3. WAG Team
4. Paris Hilton
5. JPJSG

Je mag gerust zijn mail opvragen als je het niet wil geloven (mail verzonden op 20/4).
Ik geloof dus wel degelijk in jullie :D
En ik wou dat ik de Lotto cijfers zo goed kon voorspellen...
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door stimpy »

Voor het eerst heb ik het aangedurfd om een tweede ploeg met vrienden mee te brengen naar een muziekquiz. Ik wist van de vorige editie dat jullie quiz plezant & doenbaar was (+ een mooie prijzentafel). Ik hoopte dat deze nieuwe editie even goed zou zijn zodat ik mijn vrienden niet moest teleurstellen...en wat bleek zaterdagavond, jullie zijn er opnieuw in geslaagd om een leuke, evenwichtige muziekquiz uit te werken!

Dikke pluim voor de organisatie: ruime drankkaart (rode wijn - hoera!), vlotte bediening, reuze broodjes voor weinig geld, een grote pot nootjes om te beginnen die bij elke bestelling werd aangevuld door chips, milde verbetering, ... en wat een prijzentafel zeg!

We willen ook nog even vermelden dat we het zeer leuk vonden dat we eens wat klassieke muziek mochten horen op een muziekquiz! Wat ons betreft mag dat zeker nog!

Enig minpuntje vonden we het verdwijnen van de videoclips zonder geluid, maar dat kon de pret zeker niet bederven!

Oh ja, onze twee ploegjes zaten naast elkaar wat het extra plezant maakte! Was dit toeval of doelbewust van de organisatie? In het laatste geval, dank je wel!

Wat ons betreft tot volgend jaar!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door PEKEBO »

Keiem schreef: ik wou dat ik de Lotto cijfers zo goed kon voorspellen...
Ik gun het je van harte :handgestures-thumbupright: !
Plaats reactie