2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

Tot slot nog een laatste weetje: de meeste zaalsolos gingen naar Evil Ponys. Dit vertaalde zich weliswaar niet in quizwinst, maar ze onderscheidden zich toch wel een paar keer in het als enige herkennen van allerhande slachtafval - het betere hak-, beuk- en smijtwerk dus!

Bij wijze van hulde nog even hun megahit De Lift opdiepen, die wekenlang niet weg te branden was uit de Waarschootse Ultratop:



Te boeken voor al uw communie- en trouwfeesten, feesten en partijen. Zo, hiermede is deze analyse, weliswaar met een geurtje aan, afgerond. Hopelijk tot volgend jaar!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Meersie
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 14:03

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Meersie »

Fuck... Kylesa én Mastodon laten liggen samen met nog wat andere zaken die we zeker wisten.

Al bij al zeer tevreden met de 4e plaats!

En een eerste zaalsolo :p
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren met een zekere gezonde spanning naar Speedking zijn metalworp afgezakt. In onze wagen moest Parma Espe al zijn zenuwachtigheid etaleren met de nodige flatulentia nervosa :shock: Al lollend nog tegen elkaar zitten zeggen: "we gaan die Bananen toch proberen af te troeven". Hebben we ons daar toch serieus wat misrekend :mrgreen:

De eerste rondes begonnen goed voor ons, met ronde drie (incl. zachter werk) als summum. Helaas hebben we de daaropvolgende rondes af en toe de man met de hamer, of een ander Finse god tegengekomen. Had het gevoel dat we met ons vieren vrij complementair waren, maar dat we echt wel nog een serieus zwart gat hebben qua metalkennis. Ook het nieuwere werk bleek ons vaak te onbekend. Wel vreemd dat jullie Black Dahlia Murder in jullie quiz steken, terwijl hun genregenoot van Bring Me The Horizon deze week nog met de grond gelijk wordt gemaakt op FB. Na de eerste puntentelling dachten we ergens op plaats 13 te staan, maar bleek dit uiteindelijk de ganse avond op plaats 9 te zijn. Even de ambitie gehad om plaats 8 nog in te nemen, maar aan de pauze zagen we dat één van de deelneemster van D.R. Why? het bed deelt met de organisator en dan maar onze hoop laten varen :mrgreen:

Het viel ons wel op dat hoe meer patchkes de ploegen op hun metalvestjes droegen, hoe meer bier er in de man was en hoe lager de score lag. De blijkbaar immens populaire Mullebukkers (incl. de continue scheten latende man) hebben ons wel een aantal punten gekost, maar kom we weten dan toch al bij wie we de volgende maal uit de buurt moeten blijven. Een enorme afknapper voor onze ganse tafel was het gerook in de zaal. We zullen softie zijn zeker, maar we hebben ons daar alle vier aan geërgerd.

Naar mijn aanvoelen was het tweede gedeelte van de quiz iets belastender, waarbij de ronde met de adellijke titels voor ons een dieptepunt was. Vanaf dat er theorie bij kwam kijken, lieten we vlug veel steken vallen. Al bij al tevreden met onze prestatie en met een goed gevoel naar huis gegaan. Proficiat aan Speedking en zijn organisatieteam. Uiteraard ook proficiat aan de top drie want hun score is echt wel fantastisch. Hoe die dit allemaal eruit gehaald hebben, chapeau. Voor mij is Cannibal Corpse, Deicide en Marduk en consoorten allemaal: :character-jason:, maar die halen dat er blijkbaar vlotjes uit. Laat de volgende editie maar komen.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Cpt. Bollock »

Hmmm...misschien moet ik er toch eens aan denken om volgend jaar eens mee te doen. Een quiz waar zowel Kylesa als Neurosis in gevraagd wordt zal ik anders niet al te gauw tegen komen, denk ik.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

Cpt. Bollock schreef:Hmmm...misschien moet ik er toch eens aan denken om volgend jaar eens mee te doen. Een quiz waar zowel Kylesa als Neurosis in gevraagd wordt zal ik anders niet al te gauw tegen komen, denk ik.
Spijtig, Cpt. Bollock! Enkele ploegen zochten echt nog volk die recent en afwijkend spul kenden, en je zou met deze twee bands solo gegaan zijn. Forum in de gaten houden volgend jaar, ik drop je wel in een ploeg al je er zelf geen rond krijgt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4335
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R06 / RODE DRAAD (29 punten)

Bericht door peegee »

SpeedKing schreef:Concept: zo snel mogelijk de link tussen tien nummers raden, ook de nummers zelf moesten gevonden worden met uitvoerder en titel.

1 Skid Row - Creepshow
2 Europe - Carrie
Ik neem aan dat de link Stephen King was?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4335
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R05 / DE LICHAAMSDELEN VLIEGEN IN HET ROND (30 ptn)

Bericht door peegee »

SpeedKing schreef:Concept: uit twee songtitel moest je telkens een gemeenschappelijk lichaamsdeel benoemen.
Hier ben ik niet mee. Graag wat meer uitleg, aub, Speedking?
avr
One Hit Wonder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 20:07

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door avr »

We hebben ons goed geamuseerd en naar onze mening was de quiz meer dan geslaagd. Het ging ons net iets beter af dan vorig jaar en daarom ook een plaatsje gestegen maar top 5 zat er nochtans in. De dingen die wij laten liggen hebben of gewoonweg vergeten op te schrijven hebben...niet te schatten. Maar bon, andere teams hebben ongetwijfeld ook wel dingen laten liggen.

Conclusie: top 3 is duidelijk niet haalbaar voor ons maar misschien toch die top 5 induiken volgend jaar :-)

Alleen die ronde met die count & baron toestanden lag ons echt totaal niet.
avr
One Hit Wonder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 20:07

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door avr »

Nog een vraagske Ludo : Wat hadden wij fout in de riffmaster ronde?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R06 / RODE DRAAD (29 punten)

Bericht door SpeedKing »

peegee schreef:
SpeedKing schreef:Concept: zo snel mogelijk de link tussen tien nummers raden, ook de nummers zelf moesten gevonden worden met uitvoerder en titel.

1 Skid Row - Creepshow
2 Europe - Carrie
Ik neem aan dat de link Stephen King was?
Inderdaad, en een welbekende ploegmaat van je bij Martha had 'm al na het 2e fragment!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: R04 / KETTINGROCKERS (30 ptn)

Bericht door Maledictus I »

SpeedKing schreef:- Ondanks ook bovenstaande deel van de link niet gevonden, persten de Evil Ponys er toch als enige Barny Greenway uit.
Wij hebben ook Barney opgeschreven, dacht ik. Of was de jury zo streng dat zijn echte naam erbij moest?
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
B0ltThr0wer
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 11:02

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door B0ltThr0wer »

Na 2 edities durf ik wel één ding concluderen: ik háát de rode draad! :twisted: Ge verwacht van hardrockers dat wij boeken lezen, of wat! :oops:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

B0ltThr0wer schreef:Na 2 edities durf ik wel één ding concluderen: ik háát de rode draad! :twisted: Ge verwacht van hardrockers dat wij boeken lezen, of wat! :oops:
De meeste waren verfilmd he, dus ge kon ook hersenloos naar die films liggen gapen hebben ;).

We broeden nu al op een Rode Draad rond lichaamshygiene.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Sentient 6 »

Hopelijk kunnen we volgend jaar met meer dan twee (en uiteindelijk drie) man meedoen om toch nog wat meer punten te rapen.
Stephen King hadden we ook na fragment twee geraden maar uiteindelijk beginnen twijfelen, te lang gewacht en toch nog een verkeerd antwoord ingediend... stom natuurlijk.

Zeer leuke quiz! Volgend jaar opnieuw he!
9 00s Opeth Peter Lindgren Frederik Åkesson
Aiaiai, Ludo, zo'n schrijffout. 't Is Fredrik, met 1 e ipv 2.
B0ltThr0wer
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 11:02

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door B0ltThr0wer »

SpeedKing schreef:
B0ltThr0wer schreef:Na 2 edities durf ik wel één ding concluderen: ik háát de rode draad! :twisted: Ge verwacht van hardrockers dat wij boeken lezen, of wat! :oops:
De meeste waren verfilmd he, dus ge kon ook hersenloos naar die films liggen gapen hebben ;).

We broeden nu al op een Rode Draad rond lichaamshygiene.
Bij de eerste wisten we de titel niet, bij Carrie had ik de link met de film wel maar niet aan het boek gedacht, van "the Talisman" wist ik niet dat het een boektitel was van King, bij Among the Living achteraf bekeken wel maar niet aan gedacht... En plots kreeg ik de ingeving dat die groepen nogal allemaal op Monsters of Rock hadden gestaan (Donington). Dus maar het papierke afgegeven, en vervolgens Channel Zero horen en moeten concluderen dat het toch niet klopte. :doh: Eerlijk, ik had het zelfs na de titels "Stephen" en "King" nog altijd niet door. :oops:
Plaats reactie