2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: R05 / DE LICHAAMSDELEN VLIEGEN IN HET ROND (30 ptn)

Bericht door Sentient 6 »

peegee schreef:
SpeedKing schreef:Concept: uit twee songtitel moest je telkens een gemeenschappelijk lichaamsdeel benoemen.
Hier ben ik niet mee. Graag wat meer uitleg, aub, Speedking?
Bijvoorbeeld:
Metallica - Eye Of The Beholder
Ostrogoth - Full Moon's Eye
==> eye
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

avr schreef:Nog een vraagske Ludo : Wat hadden wij fout in de riffmaster ronde?
Oeps, foutje in de analyse: ik heb de punten van ronde 13 (op 25 punten) en 14 (op 26 punten) omgewisseld van kolom - maakt niets uit voor de punten uiteraard, maar het betekent wel dat jullie als enige ploeg een foutloze ronde riffmasters hebben gespeeld (25/25). Ere wie ere toekomt! Hail Territory!

Ik heb meteen ook de analyses omgewisseld, zo is alles correct.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

Sentient 6 schreef:Zeer leuke quiz! Volgend jaar opnieuw he!
9 00s Opeth Peter Lindgren Frederik Åkesson
Aiaiai, Ludo, zo'n schrijffout. 't Is Fredrik, met 1 e ipv 2.
Ben al lang blij dat dat ° op de Å stond! Maar voor een band-to-band nerd is dat e-tje natuurlijk ook belangrijk hé, anders failt the system....

Mijne collega is er ene van de exacte wetenschappen hé... overigens, vreemd dat uitgerekend jij hier niet gaat van steigeren:
1 John Schaffer Burning Times

Ik dacht het niet hé!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R04 / KETTINGROCKERS (30 ptn)

Bericht door SpeedKing »

Maledictus I schreef:
SpeedKing schreef:- Ondanks ook bovenstaande deel van de link niet gevonden, persten de Evil Ponys er toch als enige Barny Greenway uit.
Wij hebben ook Barney opgeschreven, dacht ik. Of was de jury zo streng dat zijn echte naam erbij moest?
De solo van de Evil Ponys smelt hier even als boter in de pan, wordt een gedeelde solo met jullie. Jullie hebben overigens het punt gekregen, ook al penden jullie inderdaad enkel Barny neer - maar zo is 'm ook wel bekend onder de vrienden. In de snelle analyse mss om die reden overgekeken omdat ik op het volle antwoord scande.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Sentient 6 »

SpeedKing schreef:
Sentient 6 schreef:Zeer leuke quiz! Volgend jaar opnieuw he!
9 00s Opeth Peter Lindgren Frederik Åkesson
Aiaiai, Ludo, zo'n schrijffout. 't Is Fredrik, met 1 e ipv 2.
Ben al lang blij dat dat ° op de Å stond! Maar voor een band-to-band nerd is dat e-tje natuurlijk ook belangrijk hé, anders failt the system....

Mijne collega is er ene van de exacte wetenschappen hé... overigens, vreemd dat uitgerekend jij hier niet gaat van steigeren:
1 John Schaffer Burning Times

Ik dacht het niet hé!
Daar had ik gelukkig over gelezen, anders was ik deze ochtend nooit zonder brokken op het werk geraakt.

Ik had nog even overwogen om ipv Gus G. zijn echte naam Κώστας Καραμητρούδης in te vullen, maar dat leek me dan weer iets té nerdy.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

Tot slot de analyse nog eens helemaal afronden met een spijtige vaststelling op een van de antwoordbladen: het nummer Broodje Bakpao is niet van Judas Priest, helaas.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Tot slot de analyse nog eens helemaal afronden met een spijtige vaststelling op een van de antwoordbladen: het nummer Broodje Bakpao is niet van Judas Priest, helaas.
Dat komt door dien rode draad hé. We hebben gegokt op Griekenland (Europe en we dachten toen Wasteland van Iron Maiden). Vervolgens ons wat in de titels met fetakaas en zo gesmeten om vervolgens de overstap te maken naar eten. Komt ervan om in je theorie naar Puff Daddy te vragen hé, een mens geraakt rap van slag :D

Trouwens, heeft er al iemand de Ozzy van afgelopen zaterdag herkend? Ik kon er gelijk niet direct opkomen, maar heb hem uiteindelijk wel teruggevonden :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Sentient 6 »

aLEEce in chains schreef:Trouwens, heeft er al iemand de Ozzy van afgelopen zaterdag herkend? Ik kon er gelijk niet direct opkomen, maar heb hem uiteindelijk wel teruggevonden :mrgreen:
JA! Daar ken ik hem van. Ik ben zijn handtekening vergeten vragen, doeme toch.
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Sentient 6 »

Als ik toch een klein puntje van kritiek mag geven: een Hard & Heavy quiz zonder een L.A. Guns gerelateerde vraag is eigenlijk nauwelijks die titel waardig ;-)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

Sentient 6 schreef:Als ik toch een klein puntje van kritiek mag geven: een Hard & Heavy quiz zonder een L.A. Guns gerelateerde vraag is eigenlijk nauwelijks die titel waardig ;-)
L.A. Guns was een van de slechtste optredens van verleden jaar, of was het al 2 jaar geleden, daar in de Verlichte Geest.
Een goeie schiftingsvraag zou overigens geweest zijn: hoeveel versies van L.A. Guns zijn er momenteel op toer? Geen mens die het weet!

Bovendien: ik steek er speciaal voor jou wat Iced Earth in, en dan laat je de titel liggen, gij kluiver!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:
SpeedKing schreef:
Nu we het overigens toch over Pussy hebben: alle ploegen hadden door over welk harig diertje het ging, behalve één, die noteerden: prairiehond. Toch eens een tondeuse en nagelvijltje cadeau doen aan hun madam, die mannen.

Ja, zo'n anaLEEse van de antwoorden, een mens lacht wat af.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Sentient 6 »

SpeedKing schreef:
Sentient 6 schreef:Als ik toch een klein puntje van kritiek mag geven: een Hard & Heavy quiz zonder een L.A. Guns gerelateerde vraag is eigenlijk nauwelijks die titel waardig ;-)
L.A. Guns was een van de slechtste optredens van verleden jaar, of was het al 2 jaar geleden, daar in de Verlichte Geest.
Een goeie schiftingsvraag zou overigens geweest zijn: hoeveel versies van L.A. Guns zijn er momenteel op toer? Geen mens die het weet!

Bovendien: ik steek er speciaal voor jou wat Iced Earth in, en dan laat je de titel liggen, gij kluiver!
Was't met Tracii of met Phil? Die zijn beide naar Roeselare geweest.

Om op uw vraag te antwoorden: 1. Tracii heeft de strijd (gelukkig) opgegeven. Binnen 12 dagen zijn ze trouwens te bewonderen in De Rots.

Bij Iced Earth waren we volledig van slag omdat we zeker waren dat die kerel op die foto Stu Block was en dat dat dus Into Eternity was. Van die paar albums na Something Wicked ken ik eigenlijk zo goed als geen titels (en Paul ook niet) dus dachten we: goed gevonden van Ludo, een nummer van Iced Earth met dezelfde naam als de andere groep van hun huidige zanger.... Maar zo goed ben je blijkbaar toch niet :-)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: R13 / RIFF RAFF (25 punten)

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Concept: een gitarist (riffmaster) gaf op het grote scherm een van zijn bekendste deuntjes ten beste (gitaar only). Wie en welk nummer?


6 Rob Flynn (Unto The) Locust
Nu we toch bezig zijn met detailkritiek ;) (Unto the) hoort niet bij het nummer. De cd draagt als titel Unto the locust, het nummer op de cd is Locust. Maar kom, 't is je vergeven ;)

@ cpt. bollock: misschien moeten we een coalitie sluiten en een poging wagen in Nijdrop (ergens in september). Is nog veraf, dus we kunnen er nog eens over nadenken. Helaas doet Parma Espe, de kenner van het betere drumwerk, al mee met Speedking :(
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 2de Hard & Heavy Quiz, za 14 april, Zottegem

Bericht door Big Banana »

Toffe quiz, Ludo. Proficiat. Goede organisatie, vlotte en zeer vriendelijke bediening. Misschien juist iets meer "tussenstandjes" geven had leuk geweest, om het "voor de ploegen die er waren om te quizzen", wat spannender te maken.
aLEEce in chains schreef:Het viel ons wel op dat hoe meer patchkes de ploegen op hun metalvestjes droegen, hoe meer bier er in de man was en hoe lager de score lag. De blijkbaar immens populaire Mullebukkers (incl. de continue scheten latende man) hebben ons wel een aantal punten gekost, maar kom we weten dan toch al bij wie we de volgende maal uit de buurt moeten blijven.
De sfeer zat er inderdaad al van bij het begin goed in. Wij zaten aan de andere kant van de ongetwijfeld zeer sympathieke "Mullebukkers" en co, en mochten volop meegenieten.
aLEEce in chains schreef:Al lollend nog tegen elkaar zitten zeggen: "we gaan die Bananen toch proberen af te troeven". Hebben we ons daar toch serieus wat misrekend :mrgreen:
De Bananen kwamen in "Full Metal Jacket" d.w.z. Paul & Eddy versterkt door Gunther (die ons ook al bij "Quiz-up" perfect kwam aanvullen) en nieuwkomer Steven (voor het extreem zware metaal) speelde ook al top. Nogmaals bedankt mannen ! Zonder deze Heavy metal monsters hadden wij ons moeten beperken tot de "zachte, melodieuze liedjes". :lol: Als onze metalen versies het volgend jaar zien zitten komen we het nog eens proberen !
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R13 / RIFF RAFF (25 punten)

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef: Nu we toch bezig zijn met detailkritiek ;) (Unto the) hoort niet bij het nummer. De cd draagt als titel Unto the locust, het nummer op de cd is Locust. Maar kom, 't is je vergeven ;)
=> 't Was een rondje van Jan, maar sowieso maakt het niets uit want alles met Locust in werd goedgerekend.
aLEEce in chains schreef:@ cpt. bollock: misschien moeten we een coalitie sluiten en een poging wagen in Nijdrop (ergens in september). Is nog veraf, dus we kunnen er nog eens over nadenken. Helaas doet Parma Espe, de kenner van het betere drumwerk, al mee met Speedking :(
=> Doen, en als je nog volk tekortbolt, roep maar ne keer. Ik kan altijd wel ergens een metaalhoofd optrommelen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie