JRK Muziekquiz 7 april

Plaats reactie
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door JRK Moerbeke »

Onze derde editie zit er weeral op, de tafeltjes en lege stoeltjes zijn met een voldaan gevoel opgeruimd. We kunnen terugkijken naar een voor ons geslaagde editie met veel sfeer, vlotte techniek en enkele gesmaakte onderdelen denk ik. Moesten de aanwezigen die dit hier lezen niet akkoord zijn of suggesties hebben vernemen we het graag.

Hieronder vinden jullie ook de uitslag. Bruce Horny & the rest hebben ons zeker overtuigd van hun kunnen door voor de tweede maal onze quiz te winnen. Indien zij ook de vierde editie winnen mogen ze de wisselbeker zelfs houden inclusief champagne...

Zeker en vast tot volgend jaar!
Bijlagen
eindstand jrk muziekquiz
eindstand jrk muziekquiz
eindstand jrk muziekquiz.jpg (157.13 KiB) 4236 keer bekeken
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door PEKEBO »

Inderdaad, geslaagde editie van de jeugd uit Moerbeke-Waas, en ook belangrijk, de Yoeri zijn presentatie wordt alsmaar beter :handgestures-thumbupright: :P !

Leuk opgestelde quiz met verschillende genres die aan bod kwamen, van weggevers tot kuitenbijters maar algemeen zeer toegankelijk voor velen.
Ongeveer hetzelfde concept als de vorige jaren, enkel de klassieke fragmenten :roll: werden vervangen door country/western deuntjes. In elke ronde ook een streepje theorie (albumhoezen, lyrics, foto's, land van herkomst, gelinkt aan een film enzzzzzzzzz).

Hopelijk post Yoeri eens een analyse van deze aardige quiz want dat is altijd interessant voor de mensen die nog eens komen piepen op het forum :? .

Een playlist en analyse bekijken is altijd leuk, nietwaar?

Proficiat aan de volledige organisatie :handgestures-thumbupright: want het liep inderdaad vlekkeloos en de prijzentafel :clap: mocht er ook zeker zijn!

Bij leven en welzijn, tot volgend jaar!
lORD oF tHE bOARD
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:31

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door lORD oF tHE bOARD »

Inderdaad een zeer leuke, aangename quiz. Het was onze eerste deelname en wij hebben er alle 4 van genoten.

De organisatie was vlekkeloos, de presentatie fijn en sympathiek en de prijzentafel mocht er zeker zijn! (maar mss toch beter geen quiz-oplossingen weggeven?) En oh ja, de soep met balletjes was heerlijk :handgestures-thumbupright:

Over het algemeen toch een toegankelijke quiz met heel wat bekende hits van vroeger tot nu (zoals aangekondigd was) maar toch enkele moeilijke categorieën. De country/western lag ons het minste. Bij de JRK-ronde en achterstevoren was het vooral goed opletten maar uiteindelijk kwamen we er meestal nog net op.
Wat ons betreft mag er eigenlijk zeker ook wat alternatiever werk tussen de fragmenten zitten, of mss een categorie alternatief en Afrekening? Mijn teammaat miste wat indierock en zo.

De theorie-rondes waren zeker ook een aanwinst. Leuke vragen om mee bezig te zijn (zet de juiste naam bij de juiste titel, hits in chronologische volgorde zetten: absoluut een kolfje naar mijn hand, enz...) De opbouw van de rondes was gewoon perfect met telkens een fotovraag, een albumhoes of de soundtrack bij een film. (ik had mijn broer de filmfreak kunnen meevragen :think: )

Zou idd wel leuk zijn als de oplossingen of zo en een kleine analyse hier nog werden gepost.

Als deze quiz volgend jaar weer doorgaat (hopelijk!) zijn wij er zeker bij :banana-dance:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door SpeedKing »

PEKEBO schreef:Hopelijk post Yoeri eens een analyse van deze aardige quiz want dat is altijd interessant voor de mensen die nog eens komen piepen op het forum :? .

Een playlist en analyse bekijken is altijd leuk, nietwaar?
Mijn gedacht!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door JRK Moerbeke »

Hey iedereen,

Blij te horen dat de quiz goed gesmaakt werd, ik had geprobeerd de kleinste details ook te pefectioneren, en dit is toch aardig gelukt zodat ik denk ik ook weinig of geen klachten hadden gekregen bij de jury (tenzij over een telfout of discussiëren of een uitvoerder die het ook ooit zong maar niet in de sample die we lieten spelen... :? )

Heb eens alle resultaten op een rijtje gezet van alle reeksen en deze vind je ook in samen met de playlist in de bijlage van de excelfile (kan je zelf nog wat dieper analyseren of sorteren naargelang je wil).
JRK muziekquiz 2012.zip
volledige score + tracklist en analyse
(38.87 KiB) 331 keer gedownload
De grote conclusies:
  • - slechts 4 nummers waren door geen enkele ploeg correct benoemd (herkend wel want denk maar aan whistle stop :whistle: het deuntje van robin hood)
    - er zijn niet minder dan 5 solo's gescoord (slechts 1 groep met juiste uitvoerder en titel) waaronder 2 keer door onze winnaars bruce horny & the rest, maar ook een verdienstelijke vermelding voor de solo van Martha Wainwrong van Little Jimmy Dickens met May the bird of paradise fly up your nose!)
    - slechts 1 fragment is door iedereen volledig geraden: de intro van phil collins - in the air tonight
    - de categorie film haalde de beste resultaten, achternagezeten door onze eigen ingezongen jrk-inzendingen
    - de categorie country bleek nog net moeilijker dan de categorie moeilijk, maar de categorie eendagsvliegen bleek ook lastig. Maar dit was te verwachten natuurlijk.
Hopelijk zijn jullie iets met deze analyse en bestand. Bij verdere vragen antwoord ik graag. Alle reacties welkom.
Alvast bedankt om te lezen en nog veel meer om volgend jaar opnieuw aanwezig te willen zijn ;)

Yoeri
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door PEKEBO »

Bedankt voor de analyse, Yoeri!

Bij de titel van Pink Floyd had ik al een voorgevoel 8-) dat dit een zaalsolo zou kunnen zijn, maar van Luther Vandross-Never Too Much niet want dit nummer uit de 80s is toch redelijk bekend en er zaten nochtans genoeg 40'ers in de zaal :lol: .
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door SpeedKing »

Mooie analyse in die Excel!

En soms ook bizar: confronterend om te zien wat algemeen haalbaar is en dan te vergelijken met je persoonlijke ervaring. Ik zou enkele van die 100% nummers niet zelf kunnen ophoesten, terwijl je dan halfweg een (in mijn wereld) überklassieker als The End van The Doors tegenkomt.

Los Locos gaan deze mss ook eens proberen volgend jaar...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door aLEEce in chains »

We hebben ons weer kostelijk geamuseerd in Moerbeke en daar doen we het uiteraard voor. Gevoelsmatig lag de quiz me iets minder dan de voorgaande edities, 't zal waarschijnlijk aan de klassieke ronde zijn die verdwenen is :roll: . Na de voorgaande edities kon je al een beetje verwachten wat Joeri en zijn kornuiten naar voor zouden brengen en d'er is die avond toch weer serieus wat gelachen (in de positieve zin van het woord). Dat die gasten van het Rode Kruis van Moerbeke door de opbrengst van deze quiz geholpen worden voor de organisatie van hun kamp kan alleen maar bewonderd worden :clap:

Naast het applaus voor de organisatie ook één voor een rijzende ster aan het firmament, Bruce en zijn bende :handgestures-thumbupright: en eigenlijk ook aan de Espen omdat die daar toch maar weer mooi het podium halen :handgestures-thumbupright:

En merci voor de nieuwe Leonard Cohen. Klaarblijkelijk moest deze niemand hebben, want als 8ste ploeg in de uitslag had ik toch niet gedacht dat deze er nog zou liggen.

Misschien nog een kleine tip voor volgend jaar: als je met een landkaart werkt en de landen arceert, doe dit dan misschien in kleur of toon deze op jullie scherm eens in kleur. Bij bepaalde landen was het niet duidelijk of deze nu gearceerd waren of niet. Tip aan onszelf: zoek nog eens de ligging van Roemenië op en bekijk nog eens de Scandinavische landen :lol:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door No ID »

Wij kunnen alleen maar volmondig akkoord gaan met de positieve reacties op deze quiz : dit was een heel leuke en gevarieërde quiz!

Gans de quiz meestrijden voor het podium, dat lukt ons maar zelden. Net op 1 puntje van de 4 Schelln Espe stranden op de 4de plaats, we konden er wel vrede mee nemen. Na een aantal quizzen in de middenmoot te eindigen, was dit een leuke opsteker voor ons.

Ook van ons een pluim voor de organisatie en voor de winnaars Bruce Horny en de podiumplaats van de Espen.

En merci voor de analyse, altijd leuk om weten dat we eens een solo gescoord hebben : Green Day met St Jimmy

Volgend jaar zijn we hier zeker weer van de partij en strijden we hopelijk weer mee voor die podiumplaats.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: JRK Muziekquiz 7 april

Bericht door SepPuKu »

PEKEBO schreef:Bedankt voor de analyse, Yoeri!

Bij de titel van Pink Floyd had ik al een voorgevoel 8-) dat dit een zaalsolo zou kunnen zijn, maar van Luther Vandross-Never Too Much niet want dit nummer uit de 80s is toch redelijk bekend en er zaten nochtans genoeg 40'ers in de zaal :lol: .
Feit is dat jullie de laatste tijd aardig aan de weg timmeren, Pekebo... :clap:
Plaats reactie