Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door tequila »

One good reason schreef:POPQUIZ "I WAS 18 IN THE 80'S": AUDIO-RONDE 5
6. JAH WOBBLE - HOW MUCH ARE THEY
Dit is eigenlijk niet helemaal correct. Uitgebracht door Jah Wobble, Jaki Liebezeit & Holger Czukay. De volgorde van de namen durft naar gelang de versie zelfs wijzigen. Het staat op een compilatie van Jah Wobble maar ook op één van Holger Czukay. Dus elk van deze namen zou juist geweest zijn.
R-110301-1097703505.jpg
R-110301-1097703505.jpg (24.11 KiB) 4448 keer bekeken
R-357065-1266018791.jpeg
R-357065-1266018791.jpeg (62.82 KiB) 4448 keer bekeken
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door peegee »

Ja, dan vraagt ge U af wie die song echt op dat moment heeft "meegemaakt". Ook ik heb direct alle 3 de namen opgeschreven, de jury heeft dat gelukkig goedgekeurd ;)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door One good reason »

En dan het belangrijkste uiteraard ... de einduitslag.

1. WAG TEAM 318 :o :clap: :clap: :clap:
2. VINDIKOOKS 317 :clap: :clap:
3. MARTHA WAINWRONG AIN'T RIGHT 316 :clap:
4. SILENT DOLPHINS 314
5. LORDS OF THE RING 313
6. KAS & CO JUNIOR 303
7. FOUR ACES 295
8. GANG OF FOUR 294
9. BLUE MOON 290
10. OESJE 280
11. THE MUSIC MAESTRO'S 277
12. ABSOLUTE BEGINNERS 273
13. PRETTY PARACETAMOL 272
14. TOTAL QUALITY 272
15. DIAMOND DOGS 271
16. TEQUILA OVERDRIVE 268
17. DE MUZIEKFANS 263
18. PARTNERS IN CRIME 262
19. THE DEVIL AND HIS 3 ANGELS 253
20. CAMPING KUBELIA 251
21. CHAPI CHAPO 243
22. THE FOUR FLOPS 241
23. DISORDER 241
24. DO THE WAVE 233
25. THE MELOMANIACS 229
26. CAFÉ WACKO'S BRASSCHAAT 227
27. CLASS OF 1987 221
28. TACHTIG WAS PRACHTIG! 213
29. DE KWISSETIERS 211
30. ZE GERMANS 202
31. DE BIB-BERS 198
32. CHIPZILLA'S 196
33. t SCHAAP LIEGT 170
34. SISTERS & CO 140

Totaal te behalen punten 320.
1 Ploeg gebuisd, gemiddelde score 79,7 %
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door rino »

Amai, toch wel heel hoge scores. :shock:
Net even de playlist overlopen, en ik vind de quiz toch niet zo heel makkelijk. Elke ronde zaten er toch wel enkele moeilijkere fragmenten tussen. Voor mij mag het ook wat 'alternatiever'.
Toch een quiz die ik heel graag gespeeld had, ik kijk dan ook al uit naar de 80's quiz van peegee in juni. Waar we met podiumambities aan de start komen, maar als ik die ongelooflijk hoge scores hier zie moet ik die ambitie misschien niet langer uitspreken. Proficiat aan de top 6. :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door SpeedKing »

rino schreef:Elke ronde zaten er toch wel enkele moeilijkere fragmenten tussen. Voor mij mag het ook wat 'alternatiever'.
Er besloop me toch ook een vreemdsoortig monkellachje toen ik las dat Georgia Satellites, George Thorogood en Don Dixon als de exponenten van een brede muzieksmaak werden aangestipt. Volgens mij gewoon een streepje (blues)rock dat zich tussen al dat popgeweld had gemurwd... Net drie fragmenten die ik er wel met de vingers in de neusgaten zou uithalen, integendeel tot een pak andere in de playlist. Gewoon different worlds, me dunkt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Swingtown
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 21 mar 2009, 08:36

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door Swingtown »

SpeedKing schreef:
rino schreef:Elke ronde zaten er toch wel enkele moeilijkere fragmenten tussen. Voor mij mag het ook wat 'alternatiever'.
Er besloop me toch ook een vreemdsoortig monkellachje toen ik las dat Georgia Satellites, George Thorogood en Don Dixon als de exponenten van een brede muzieksmaak werden aangestipt. Volgens mij gewoon een streepje (blues)rock dat zich tussen al dat popgeweld had gemurwd... Net drie fragmenten die ik er wel met de vingers in de neusgaten zou uithalen, integendeel tot een pak andere in de playlist. Gewoon different worlds, me dunkt.

Als je gek bent van Georgia Satellites maar je kan ook bubblegumpop van Debbie Gibson pruimen, dan kan je inderdaad toch wel spreken van een uitgebreide muzieksmaak. Maar de 80's hadden dan ook voor elk wat wils in petto nietwaar.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door SepPuKu »

Ik sluit me aan bij wat hier reeds werd geschreven: zeer leuke quiz om te spelen, met veel zorg voor een zuivere klank en vrij brede invulling (je kon weliswaar zeer duidelijk de Roberto-stempel ontwaren maar er werd al eens afgeweken naar minder evidente zijpaadjes, meer kan je m.i. niet verwachten van een hitquiz), puik werk van L'Italiano :handgestures-thumbupright:

Maar om een kat een kat te noemen: zoals de scores uitwijzen zat er net niet genoeg pittigheid in, het consequent weggeven van werkelijk alle titels (daar waar mogelijk uiteraard) was daar niet vreemd aan (in die zin Peegee waren wij soms aan het vloeken toen we merkten dat sommige antwoorden bij jullie maar in de laatste seconde van bepaalde fragmenten opborrelden :whistle: ).

Neen, het moet sneu zijn voor bv. de Vindikooks om in de 2de helft een vlekkeloos parcours af te leggen en geen stap dichter te komen. Om goed te zijn moet het tot in de laatste reeks mogelijk zijn om het verschil te maken. Dat kan als de winnaar pakweg 90-95% haalt, toch nog altijd een zeer hoge score.

In die zin heeft mijn verplaatsing van 1u+ de ploeg niet veel punten zuiver opgeleverd, het gros van de antwoorden was gekend door meerdere ploegleden.

Slotsom: een quiz die ook de volgende editie een half jaar op voorhand volzet zal zijn - en terecht - maar hopelijk met de kans op wisselende kopposities tijdens de quiz zelf :clap:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:Neen, het moet sneu zijn voor bv. de Vindikooks om in de 2de helft een vlekkeloos parcours af te leggen en geen stap dichter te komen. Om goed te zijn moet het tot in de laatste reeks mogelijk zijn om het verschil te maken. Dat kan als de winnaar pakweg 90-95% haalt, toch nog altijd een zeer hoge score.

In die zin heeft mijn verplaatsing van 1u+ de ploeg niet veel punten zuiver opgeleverd, het gros van de antwoorden was gekend door meerdere ploegleden.
Daarom is dit een uitstekende quiz om individueel te spelen ;) en waarom ik ook aan Danny meermaals weigerde om met jullie mee te doen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door peegee »

SepPuKu schreef:(in die zin Peegee waren wij soms aan het vloeken toen we merkten dat sommige antwoorden bij jullie maar in de laatste seconde van bepaalde fragmenten opborrelden :whistle: ).
Dat gevoel was wederzijds ;)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door One good reason »

Een paar jaar geleden werd er dan weer geopperd: ja, maar als je de titel had laten horen, hadden we't ook geweten.
Nu lees ik dat het niet leuk en/of goed is om steeds de titels te laten horen.
Ondanks het feit dat ik dikwijls de muziek toch heb laten uitfaden op "verraderlijke" momenten.
En geloof me ... als ik deze quiz alleen had gespeeld dan had ik 'm verdomd in m'n eentje gewonnen! :lol:
Dit waren allemaal (behalve "I'm a lover" van Andrea :sick:) zowat mijn persoonlijke favorietjes van het moment.
De meesten van die nummers zitten zowat gegraveerd in mijn hersenpan en zijn allen zowat gerelateerd aan leuke momenten uit mijn jeugdjaren.
Maar ... jullie zijn zo sterk in dit soort quizzen, dat jullie zelf vergeten hoe erg het is voor een normale ploeg om bij te benen.
Ik heb dikwijls bij de gewone ploegen de opmerking gehoord van: is dat nog wel normaal?

Ik denk dat ik met dit soort quizzen (en er zijn er jammer genoeg nog slechts enkele) een nieuw en trouw publiek heb bereikt dat eindelijk 'ns goed kan scoren op een muziekquiz.
En dat het scoren gepaard gaat met een plezant gevoel en - zoals zaterdagavond te zien - ook veel :happy-partydance: .
Getuige hiervan zijn de mails die ik gisteren heb mogen ontvangen van 1 forumploeg en een 6-tal lokale ploegen.
En geloof me ... dat doet 100x meer deugd dan een toffe review hier op het forum!
Iedereen weet ondertussen zeeeeeer goed wat ze bij ons mogen verwachten.
Leg je er dan bij neer, of zoek het ergens anders op ... punt uit.
No hard feelings whatsoever!
Ik ben niet van het type: jij komt naar mijn quiz en dan kom ik ook op de uwe ;)
En hela ... ik ben niet kwaad hé ;) :lol: Het moest er gewoon effe uit!
Bucquoy
One Hit Wonder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 22:37

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door Bucquoy »

Wij van Camping Kubelia vonden het een hele leuke quiz met een voor ons perfect niveau. Ik begrijp best dat dit voor de meeste muziekquizploegen te gemakkelijk is, maar ik denk persoonlijk dat quizzen van dit niveau noodzakelijk zijn om de mindere goden ook eens een muziekquiz te laten spelen, anders verval je al gauw in een wereldje voor 20-30 ploegen. Met quizzen zoals deze (met oa. een geweldige rebusronde :clap: ) kan je volgens mij een heel groot publiek bereiken. Uiteraard moeten er daarnaast nog voldoende topquizzen zijn van een pittig niveau waar de échte kenners zich eens stevig kunnen uitleven. Wij hopen in elk geval nog geregeld aan dit soort quizzen te mogen deelnemen. Een welgemeend :clap: voor de organisatie !
Music-Hamster
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 23:57
Locatie: Live vanop de parking

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door Music-Hamster »

[/quote]
Daarom is dit een uitstekende quiz om individueel te spelen ;) en waarom ik ook aan Danny meermaals weigerde om met jullie mee te doen.[/quote]


Tadaa ! De Luc neemt de woorden uit mijn mond !
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door One good reason »

Persoonlijk had ik ook al voorgesteld om sommige deelnemers als solist te laten meespelen.
Maar ieder moet voor zich bepalen of ze dat aankunnen/aandurven.
Kas & Co heeft in ieder geval na de quiz ook z'n verdiende applaus van de zaal mogen ontvangen :handgestures-thumbupright: .
Zijn pestgedrag tegenover mij, tijdens het afgelopen seizoen, is bij deze dan ook vergeven en vergeten ;) :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door kasenco »

De quiz van Roberto (en zeker deze) leent zich er echt toe om alleen te spelen.
Waarom moeten alle kanonnen weeral bij elkaar zitten om alle 'mindere goden' te verpletteren?
Het (muziekquiz)kannibalisme is blijkbaar nog niet uitgestorven :P
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz 'I Was 18 In The 80's' - St Job 17/03/12

Bericht door One good reason »

Zo, ik heb net nog enkele woordjes toegevoegd bij de audiorondes.
De ploegen met de maximumscores werden vermeld.
Voor diegenen met interesse, onze volgende quiz staat al aangekondigd op het forum.
Bedankt voor de reacties op het forum en in mijn mailbox ;)
De moed zit er weeral in voor editie 6!
Een geweldig applaus voor elke deelnemende ploeg, jullie waren een fantastisch publiek! :clap: :clap: :clap:
Plaats reactie