4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Ronde 7 : Connected
Drie nummers bevatten telkens een gemeenschappelijk link.
1. Foo Fighters (13) - Never Talking To You Again (22)
2. Grant Hart (20) - All Of My Senses (22)
3. Sugar (20) - A Good Idea (21)
Link: Hüsker Dü (21)
De Foo Fighters coverden Never Talking To You Again van Hüsker Dü en Grant Hart en Bob Mould (bij Sugar) zijn beiden ex-leden van Hüsker Dü.
4. Revolting Cocks (19) - Do Ya Think I’m Sexy (22)
5. Noise Abroad (7) - Vent That Spleen (7)
6. Arbeid Adelt (22) - Te Pletter Te Tienen (12)
Link: Luc Van Acker (22)
Revolting Cocks was een project van Luc Van Acker met o.a. Al Jourgensen van Ministry.
Noise Abroad was een project van Luc Van Acker met Shriekback. Luc Van Acker was ook lid van Arbeid Adelt en is afkomstig van Tienen.

7. Syd Barrett (16) - Baby Lemonade (12)
8. David Gilmour (14) - There’s No Way Out Of Here (5)
9. Martha Wainwright (6) - See Emily Play (21)
Link: Pink Floyd (18)
Syd Barrett was en David Gilmour is nog steeds lid van Pink Floyd en See Emily Play is een original van Pink Floyd.
10. Prince (22) - Superfunkycalifragisexy (17)
11. The Damned (4) - Wait For The Blackout (7)
12. Jay-Z (23) - 99 Problems (23)
Link: The Black Album (6)
Alle nummers stonden op een album met de title ‘The Black Album’ of een album dat zo genoemd wordt (in het geval van Prince).
13. Talk Talk (22) - Talk Talk (22)
14. Allez Allez (23) - Allez Allez (23)
15. Rema Rema (12) - Rema Rema (12)
Link: Artiesten & titels bestaan uit dubbele woorden en zijn identiek aan elkaar of anders gezegd 4x hetzelfde woord.

Hoogste score: De Rechte Bananen met 33/35 (94 %) :clap:
Gemiddelde score: 25 (72 %)
Geen solo's. Alleen The Damned bleek nogal moeilijk, de titel van David Gilmour en The Black Album link. Bij Noise Abroid (toch wel een obscure 12") vreesde ik voor een quizmastersolo maar toch zeven teams blijken dit te kennen.

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door PEKEBO »

tequila schreef: 8. Venus In Furs (1: Bruce Horny)
Moment of Glory ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Cz-2mX schreef: 6. The Congos (4) - Congoman (0)

Dit hadden we moeten hebben, maar we waren al blij met het "zonnige vakantieoord" in de groepsnaam en hebben domweg "Fisherman" (een ander nummer van die plaat) als titel genoteerd. Een langer fragment had hier uitkomst kunnen bieden.
Jullie hebben nochtans de correcte titel geopperd, niet? Was zelf de enige aan tafel die het in Keulen hoorde donderen, moet deze groep toch es checken dan... :think:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

PEKEBO schreef:
tequila schreef: 8. Venus In Furs (1: Bruce Horny)
Moment of Glory ;)
Je aanvoelen van zaterdag was dus terecht :clap:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door kasenco »

'Bij Noise Abroid (toch wel een obscure 12") vreesde ik voor een quizmastersolo'

allee, zwanst nu ni
zo obscuur is dat niet: staat o.a. op Bel80 en zelfs op de heruitgave van The Ship van begin jaren 90! Gesneden koek voor ondergetekende.
Triggerfinger herkende ik daarentegen niet: stem leek verdacht veel op die van Jasper Steverlinck....
had die cover al dikwijls op StuBru gehoord, maar steeds gedacht dat dit Arid was
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door vinceluka »

kasenco schreef:Triggerfinger herkende ik daarentegen niet: stem leek verdacht veel op die van Jasper Steverlinck....
had die cover al dikwijls op StuBru gehoord, maar steeds gedacht dat dit Arid was
Wij discuteerden ook met z'n drieën of het nu Jasper of Arid was.
Danny, de enige die het wel wist was toen met iets anders bezig.
Samen met jullie scoren we dus zowat een negatieve solo want de rest van de zaal had dit juist.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door vinceluka »

Wat betreft herspelen van de eerste ronde in de pauze hoorde ik dat er wat kritiek was omdat de ploegmaten die de eerste zit meededen ook aan de tweede zit mochten meedoen.
Eerlijk gezegd vond ik dat zelf ook vreemd en dus volle begrip voor die kritiek.
Maar in ons geval maakte het (gelukkig) 0,0 % verschil uit, immers in de eerste zit hadden mijn sterke ploegmaten reeds 36 punten verzameld en hoefden we slechts op te letten bij 4 fragmenten.
We haalden nog 1 extra punt in de 2de zit (Dimitri haalde Troublefunk eruit, gelijk een zaalsolo) een punt die we anders niet hadden gescoord maar de door mij aangebrachte titel van The Strokes 'Hard to explain' werd dan weer overruled, een punt die we anders wel hadden binnengehaald.
Nuloperatie dus.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Vincent, dit was een beslissing die wij zeer snel moesten nemen. Ofwel met 25 minuten vertraging starten ofwel een oplossing vinden voor de ongewilde laatkomers.
De ploegmaten van eerste zit niet laten meespelen was praktisch moeilijk te organiseren want ze zijn zowat allemaal apart tijdens de eerste ronde binnengedruppeld (bij Scary Monsters heb ik dat toch gezien; bij Starbuk & Sam Gooris kon ik het zelfs niet zien).
Ik denk niet dat het veel invloed gehad heeft op de uitslag.
vinceluka schreef:Wat betreft herspelen van de eerste ronde in de pauze hoorde ik dat er wat kritiek was omdat de ploegmaten die de eerste zit meededen ook aan de tweede zit mochten meedoen.
Eerlijk gezegd vond ik dat zelf ook vreemd en dus volle begrip voor die kritiek.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door vinceluka »

tequila schreef:Vincent, dit was een beslissing die wij zeer snel moesten nemen. Ofwel met 25 minuten vertraging starten ofwel een oplossing vinden voor de ongewilde laatkomers.
De ploegmaten van eerste zit niet laten meespelen was praktisch moeilijk te organiseren want ze zijn zowat allemaal apart tijdens de eerste ronde binnengedruppeld (bij Scary Monsters heb ik dat toch gezien; bij Starbuk & Sam Gooris kon ik het zelfs niet zien).
het werd vast en zeker heel goed opgelost. :handgestures-thumbupright:
de aanwezigen werden niet gegijzeld en het werd sterk geapprecieerd door de laatkomers die niets van de uitstekende quiz hoefden te missen na 2u autorijden en bijhorend fileleed.
tequila schreef: Ik denk niet dat het veel invloed gehad heeft op de uitslag.
inderdaad, mijn voorbeeld toont dat min of meer aan
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door kasenco »

vinceluka schreef:
kasenco schreef:Triggerfinger herkende ik daarentegen niet: stem leek verdacht veel op die van Jasper Steverlinck....
had die cover al dikwijls op StuBru gehoord, maar steeds gedacht dat dit Arid was
Wij discuteerden ook met z'n drieën of het nu Jasper of Arid was.
Danny, de enige die het wel wist was toen met iets anders bezig.
Samen met jullie scoren we dus zowat een negatieve solo want de rest van de zaal had dit juist.
we zitten in goed gezelschap ;)
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Ronde 8 : I Wish I Could Speak Your Language
Artiesten brengen hun eigen nummers in een andere taal

1. Jacques Brel (19) - De Nuttelozen Van De Nacht / Les Paumés Du Petit Matin (20) [Nederlands]
2. The Beatles (23) - Komm, Gibt Mir Deine Hand / I Want To Hold Your Hand (23) [Duits]
3. Wallace Collection (23) - Rêverie / Daydream (23) [Frans]
4. Sharif Dean (16) - Me Amas / Do You Love Me (18) [Spaans]
Theorie: Het heeft oldies-kenners jaren gekost om erachter te komen wie de zangeres was op de engelstalige versie van dit nummer (en die ook in de video figureerde). Merkwaardig genoeg bleken er zowat gelijktijdig twee versies van de single te circuleren met twee verschillende zangeressen. Eén versie met ene Evelyne D'Haese (het meisje in de clip) en een andere met een iets bekendere, van oorsprong Nederlandse, zangeres. Wie was die andere zangeres? Tip 1: wij hebben genoeg aan de voornaam; Tip 2: 3x Eurovisiesongfestival. Stella (Maessen) (3: Martha, Van de Bossche, Holly's)
5. Three Degrees (20) - When Will I See You Again (21) [Japans]
6. Monty Python (18) - Holzfallerlied / The Lumberjack Song (19) [Duits]
7. Baba & Roody (9) - Le Musique Erotique / Hacka Tacka Music (10) [Frans]
8. Abba (22) - Dame¡ Dame¡ Dame¡ / Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (22) [Spaans]
Deze groep richtte in 1977 hun eigen opnamestudio op. O.m. Led Zeppelin, Ramones, Rammstein, Roxy Music, Genesis en The Beastie Boys hebben er opnames gemaakt. De studio bestaat nu nog steeds onder dezelfde naam maar dan op een andere locatie. Naam van die studio? Polar Studios (8)
9. Rheingold (22) - Triad Dimensions / Dreiklangsdimensionen (23) [Engels]
10. Department S (22) - Is Vic There? (23) [zeer gedeeltelijk Italiaans]
11. Peter Godwin (8) - French Emotions / Emotional Disguise (6) [Frans]
12. Kraftwerk (13) - Sex Object (0) [Spaans]
Wat is de naam van het enige overblijvende originele lid van de band? Ralf Hütter (12)
13. Saint Etienne (4) - Like A Motorway (0) [Japans]
14. Ben Folds Five (21) - Song For The Dumped (13) [Japans]
15. David Bowie (21) - Seven Years In Tibet (2: Hofdames & Starbuk) [Mandarijns]
16. Chumbawamba (23) - Tubthumping (21) [Frans]
17. Calexico (17) - The Ballad Of Cable Hogue (12) [Frans]
18. Das Pop (23) - Du / You (22) [Duits]
19. Flaming Lips (17) - Yoshimi Battles The Pink Robots (15)[Japans]
Wat is de naam van de flamboyante frontman (leadzanger, gitarist) van deze groep? Wayne Coyne (12)
20. Franz Ferdinand (6) - Tell Her Tonight (4) [Duits]

Beste score: Scary Monsters met 39/44 (87 %) :clap:
Gemiddelde score: 29,5 (67 %)

Bijna solo's voor Martha Wainwright Ain't Wrong, Van den Bossche Electronics en Kas & The Holly's die wisten dat Stella Maessen ook meezong op een versie van Do You Love Me? en voor Franz Ferdinand & Zijn Hofdames en Starbuk & Sam Gooris die de titel Seven Years In Tibet kenden.
Twee quizmastersolo's met Kraftwerk's Sex Object en Saint Etienne's Like A Motorway (toegegeven, dit was een moeilijke).

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Ronde 9: Fireside Favourites (Part 2)
Het tweede deel van onze favorieten

Leo
1. The Saints (15) - I’m Stranded (18)
2. The Posies (18) - Dream All Day (21)
3. Arctic Monkeys (22) - Don’t Sit Down ‘Cause I Moved Your Chair (20)
Patrick
4. Pere Ubu (12) - The Final Solution (8)
5. PJ Harvey (23) - Sheela-na-gig (22)
6. Jonathan Jeremiah (21) - Heart Of Stone (23)
Ivo
7. Tangerine Dream (3: Monsters, Fab4 & Fanfare) - Rising Runner Missed By Endless Sender (4)
8. Add N To (X) (6) - Metal Fingers In My Body (2: Martha & Fab4)
9. SX (20) - Black Video (20)
Guido
10. Sparks (22) - This Town Ain’t Big Enough For Both Of Us (22)
11. Sinéad O’Connor (10) - John I Love You (4)
12. Battles (3: Bananen, Monsters & Starbuk) - Ice Cream (2: Monsters & Starbuk)

Hoogste score: Scary Monsters met 21/24 (87,5 %)
Gemiddelde score: 14,8 (62 %)

Bijna solo's voor Scary Monsters, Fab4 en Fanfare Heilige Familie met Tangerine Dream, voor Martha Wainwright Ain't Wrong en Fab4 met de titel Metal Fingers In My Body en voor Scary Monsters, Starbuk & Sam Gooris en De Rechte Bananen met Battles en Ice Cream. De laatsten misten evenwel de titel.


Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Theorie 1 : Hoezen

1. Blind Faith (18) - Blind Faith (16)
2. Led Zeppelin (21) - Houses Of The Holy (19)
3. U2 (23) - Boy (22)
4. Van Halen (20) - 1984 (12)
5. INXS (21) - Welcome To Wherever You Are (11)
6. The Afghan Whigs (20) - Gentlemen (18)
7. Elvis Costello (15) - Brutal Youth (13)
8. Korn (13) - Korn (3: Martha, Knelpuntklup & 2nd Time Crew)
9. Notorious B.I.G. (4) - Ready To Die (2: Knelpuntklup & Blue Moon)
10. The Beautiful South (10) - Blue Is The Colour (2: Fab4 & Baliekwissers)
11. Placebo (20) - Placebo (13)
12. Sonic Youth (15) - Murray Street (6)
13. Faithless (17) - No Roots (3: Bananen, Monsters & Martha)
14. Amatorski (15) - TBC (14)
15. Lenny Kravitz (22) - Black And White America (8)

Hoogste score: De Knelpuntklup en Scary Monsters, beide met 26/30 (87 %) :clap:
Gemiddelde score: 18 (60 %)

Bijna solo's met de titel van Korn (Martha Wainwright Ain't Wrong, Knelpuntklup en gelegenheidsteam 2nd Time Crew!), de Notorious B.I.G. titel Ready To Die (Knelpuntklup & Blue Moon), de Beautiful South titel Blue Is The Colour (Fab4 & ook al een niet-circuit team De Baliekwissers) en Faithless titel No Roots (Rechte Bananen, Scary Monsters en Martha Wainwright Ain't Wrong).
Laatst gewijzigd door tequila op wo 29 feb 2012, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Theorie 2
Tip: Elke foto behalve één heeft een link met en andere foto uit de opgave.

Foto’s
1. George Clinton (23) [heeft platen opgenomen in Paisley Park (13)]
2. Two Man Sound (20) [Sylvain Van Holme van TMS heeft de productie gedaan van enkele Kids platen (10)]
3. Kimbra (8) [zingt met Gotye op Somebody That I Used To Know (8)]
4. Apollo 440 (2: Monsters & Sympathie) [hebben een nummer Krupa (11)]
5. Henry Rollins (18) (was lid van Black Flag (14)]
6. Charlotte Gainsbourg (6) (brengt platen uit op Elektra (12)]
7. John Barry (0) [maakte muziek voor James Bond en Carly Simon zong ooit de titelsong van een James Bond film Nobody Does It Better (15)]
8. Gotye (23)
9. Tony Bennett (20) [geen link]
10. The Kids (17)
11. Gene Krupa (11)
12. Elektra Records (16)
13. Paisley Park Studios (4)
14. Black Flag (11)
15. Carly Simon (16)

Beste score: Sympathie vur den Duvel en Scary Monsters, beide met 12/15 (80 %) :clap:
Gemiddelde score: 8,5 (57 %)
Alleen de Scary Monsters en Sympathie vur den Duvel herkenden Apollo 440.
Quizmastersolo met John Barry.

Lyrics
1. Johnny Kidd & The Pirates (14) - Shakin’ All Over (17)
2. T-Rex (12) - 20th Century Boy (12)
3. Inner City (3: Bruce Horny, Van den Bossche & Baliekwissers) - Big Fun (3: Bruce Horny, Van den Bossche & Baliekwissers)
4. De Mens (15) - Nederland (11)
5. Peter Fox (21) - Haus Am See (22)

Beste score: Niet-circuitploeg De Baliekwissers wint deze ronde met 9/10 :clap: :clap:
Gemiddelde score: 5,7

Alleen Bruce Horny & De Rest, Van den Bossche Electronics en De Baliekwissers vonden Big Fun van Inner City.
Laatst gewijzigd door tequila op wo 29 feb 2012, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Zo, de analyse ziet er op. De papieren kunnen opgeborgen worden en we kunnen al aan ideeën beginnen te denken voor de volgende editie. ;)
Nog 's proficiat aan de winnaars en aan alle deelnemers.
Ik hoop dat jullie er plezier aan beleefd hebben en hopelijk zien we iedereen terug op de volgende editie. :music-listening: :music-rockout:
Plaats reactie