Eerste Wool-E quiz

Gebruikersavatar
Antgirl
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 dec 2008, 10:02
Locatie: Sint-Amandsberg

Eerste Wool-E quiz

Bericht door Antgirl »

Bedankt aan iedereen.
Ik weet dat het niet zo gemakkelijk was.
De volgende keer maken we de quiz gemakkelijker :violin:
Koevoet is beter dan boullie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door SpeedKing »

Beetje bizarre quiz daar in de Heilige Kring, het nieuwe muziekquizmekka (of muziekquizbellem) van Gent. Vooreerst omdat ie pretendeerde om 19.30 uur te beginnen (wat er uiteraard niet van kwam), maar dat ie rond elven zou afklokken (met prijs en al), was ook wel vreemd. Ik ben nu wel voorstander van quizzen die niet tot een gat in de nacht duren, maar gisteren was het wel heel kort.

In de eerste ronde werd de toon meteen gezet, we deden er meteen een 'verschot' van jewelste op. Gelukkig werd het later iets doenbaarder - maar het bleef altijd pittig. Vooral opvallend: waar we de antwoorden niet wisten, bleken we uiteindelijk ook vaak de uitvoerders van toeten noch blazen te kennen. We zijn dan wel middenmoters, maar vaak gaat er wel een belletje rinkelen wanneer we het antwoord horen, dat was gisteren vaak niet zo.

Aan de andere kant passeerden er ook wel een paar (voor ons) haalbare fragmenten de revue die je elders niet zo vaak hoort. Nadat ik via AIC-Rooster vlotjes Atomic Rooster's Devil's Answer opdiepte krabbelde onze Dominique met een brede grijns Enter The Ninja van Die Antwoord op het blad en breide daar vervolgens keurig Enter Shikari aan. Zo'n sequentie krijg je op vele andere quizzen dan weer niet.

Het geluid was een beetje wisselvallig (lag echt aan goeie en minder goeie mp3s of bronmateriaal imho). Sommige stemmen hebben we er daardoor niet uitgehaald.

Verder was de quiz vrij rechttoe rechtaan, gewoon 10 rondes rond een thema. En met een kurkdroge presentatie erbovenop kreeg je een geheel zonder veel franjes. Minder gesmaakt thema was zeker het afsluitende: nummers omgekeerd spelen. Ik heb dan altijd schrik dat de satan zal verschijnen (mss bleef ie weg omdat het in de Heilige Kring was) of dat er iemand met zelfmoordneigingen zijn stylo door zijn neus boort. Qua bijgeloof was het al erg genoeg dat we 13e eindigden ;).

Ik was gisteravond vrij onenthousiast over de quiz, maar aan de andere kant zijn er ook geen erge of desastreuze dingen gebeurd. Allicht wat frustratie dat de quiz niet zo uit mijn vaatje tapte. Onze Loco Stijn bijvoorbeeld, vond de playlist best wel te pruimen. Van andere ploegen hoorde ik ook gemengde reactie: maar écht uitgesproken negatief of positief nooit.

Ik meen me te herinneren dat Banana Mario zei dat de quiz wel iets kon worden, mits een beetje sleutelen. Laten we daar dan maar mee afsluiten!

P.S. Hulde aan Pepe & Chico voor de uitgebreide drankenkaart. Maar waar was de Gini Passion was er bij de Flosseklosser wel?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Ik meen me te herinneren dat Banana Mario zei dat de quiz wel iets kon worden, mits een beetje sleutelen.
Ja, het was duidelijk zijn muziek die gedraaid werd. Helaas waren de fragmenten te kort (20 sec?) om er echt van te genieten. Ik persoonlijk heb minder mijn ding tegengekomen, maar elke kwis z'n eigen gezicht hé. Verleng die 20 seconden naar 40 en dan los je het (te) vroege einduur ook onmiddellijk op.
De rondes die weinig muziekkwissers kunnen pruimen zijn die anagrammen en omgekeerde muziek. Al scoorden wij daar niet slecht in (Filip!).
Er zullen wel wat quizmastersolo's in deze kwis zitten. Ik gok alvast op Beck, Dan Hartman en mogelijks ook Mumbai Science.
Al bij al erg tevreden met onze tweede plaats op deze toch wel bijwijlen vreemde eersteling. Jullie mogen gerust bij deze muziekkeuze blijven voor volgende edities, maar dan best vermelden op de flyer dat het niet echt voor gelegenheidsploegen is.
Proficiat aan de untouchables van Wag Team :clap:
Gebruikersavatar
Antgirl
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 dec 2008, 10:02
Locatie: Sint-Amandsberg

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door Antgirl »

Helaas waren de fragmenten te kort (20 sec?) om er echt van te genieten. Ik persoonlijk heb minder mijn ding tegengekomen, maar elke kwis z'n eigen gezicht hé. Verleng die 20 seconden naar 40 en dan los je het (te) vroege einduur ook onmiddellijk op.
Geloof het of niet, maar de fragmenten waren allemaal tussen de 35 en 40 seconden. Maar we noteren de opmerking :)
Koevoet is beter dan boullie
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door Marc VA »

De volgende keer maken we de quiz gemakkelijker :violin:
Je moet de kwis BETER maken, niet gemakkelijker !
Flip Kowlier, Raymond VHG en Rick De Leeuw hebben het al eerder gezegd. Mits een kwestie van organisatie, liefde voor muziek en met hart en ziel kan je een 2de volwaardige kwis presenteren.
Gelukkig was de prijzentafel vergelijkbaar met de tombola van de chiro, anders was die dekselse VM opnieuw met mijn gewenste ceedee gaan lopen :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door aLEEce in chains »

Had net als Los Locos een vreemd gevoel bij deze quiz. Aan de ene kant hoorden we het soms donderen in Keulen om dan vervolgens een super nummer te horen. De eerste ronde was voor ons quasi the horror (en dat bleek volgens de tussenstanden voor nog een gans aantal ploegen zo te zijn). Gaandeweg konden we ons wat herpakken, maar dan was er helaas de tafelronde. 5 hoezen die geen één van ons vier al ooit gezien had (gelukkig herkenden we nog The Stooges of we hadden 0 voor die ronde). We vonden de getekende hoezen niet zo slecht gevonden, maar het leidde soms wel tot verwarring. De hoezen hadden niks te maken met de thema's van de rondes en dat leidde al direct voor verwarring aan onze tafel. Op een gegeven moment dacht ik echt een hoes van The Cure herkend te hebben (The Cure - The Cure, dewelke ook getekend is), maar bleek het dan over een hoes van B52's te gaan (met een andere kleur van achtergrond dan de getekende versie :shifty: ) Achteraf hoorden we dat de mannen van Tequilla Overdrive ook aan The Cure dachten. De anagrammen gingen dan weer verdacht goed. De fragmenten waren zoals hiervoor al werd aangehaald, veel te kort (tegen dat je een stem hoorden, was de volgende daar al).

Was inderdaad wel vreemd om rond 23.30 al terug thuis te zijn. Chance dat we een prijs meehadden of mijn vrouw had nooit gedacht dat ik gaan quizzen was :mrgreen: Mijn gedachten gaan vandaag wel naar Sven die daar verschillende fruitsapkes (kiwi, wortel,...) door elkaar gedronken heeft :lol:

Proficiat aan Wag Team, de Hilton Bananen en Tequilla Overdrive met hun podiumplaatsen!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Even een aantal opmerkingen:

De fragmenten waren idd aan de korte kant, maar 20 sec is wel wat overdreven.
De tafelronde met de dode leden, was een heel goed idee, maar verdomd moeilijk om samen te stellen zonder te gemakkelijk te worden. En dus uiteindelijk te moeilijk bevonden door iedereen (behalve Starbuk & Apollo, die toch drie van de 5 volledig wisten te vinden)
De getekende hoezen bij de reeds samengestelde vragenrondes te voegen was een last-minute idee, waar uiteindelijk toch iets meer moest over nagedacht worden.

Wij als samenstellers en jury beseften al heel snel dat we het toch iets te moeilijk gemaakt hebben en zijn zeer mild geweest in het verbeteren.
De quiz werd samengesteld door 6 mensen met elk een andere muzieksmaak, waardoor er inderdaad dingen in zaten die niet iedereen wist, maar al bij al viel het mee op het vlak onopgeloste vragen:enkel Beck met MTV wanna make me smoke crack, Bongwater met Dazed & Chinese (in 't Chinees), Turbonegro met I Morgen... (Noors) en Lotus van Mumbai Science werden compleet door niemand geraden, alsook de tafelvraag rond Dan Hartman.
Dit waren toevallig de keuzes van onze jongste samenstellers, deze zullen dan ook publiekelijk gekastijd worden ;-)

Halve (solo) oplossingen waren er voor Fab4 die Tangerine Dream vonden, maar niet Tyger; Han Solo On Uranus kreeg een punt voor The Jesus Lizard, maar niet voor Puss; De Armands vonden The Parachute Men, maar de titel Leeds Station dan weer niet en Los Locos wisten wel dat het spacey nummer Black Hole heette, maar niet dat het van Methusalem was. In de eerste tafelronde wist niemand dat Ron "Pigpen" McKernan bij Grateful Death als eerste het loodje legde (Phil Lesh is nog steeds alive and kicking, tot spijt van wie het benijdt :-) )

De soloslims: enkel Rebels Without Aplause wisten Kamiel In België van Raymond Van Het Groenewoud te herkenen, Darkroom Grooms hadden Rote Rosen, Rote Lippen, Rote Wein herkend en bij de eerste tafelronde waren Starbuk & Apollo de enige die twee maal 4 op 4 scoorden bij The Stooges & bij Uriah Heep, zij waren de enigen die wisten dat Dave Alexander van de Stooges & Gary Thain van Uriah Heep het eindige voor het oneindige verruild hebben.

De laatste ronde (Reverse) viel bij iedereen in de smaak, enkel een paar gelegenheidsploegen en Los Locos scoorden hier laag, als de rest zat ver boven het gemiddelde, met Walhalla als uitschieter: 22/22

De tweede tafelronde (de anagrammen) had ook een redelijk hoog scoorgehalte, hierbij is 't simpel, of het ligt je of het ligt je niet. ook hier was er een primus: Bruce Horny scoorden 10/10

En onze presentator, daarvoor toch even deze nuancering, hij had net daags daarvoor nieuws gekregen dat een zeer naast familielid opgenomen is in het ziekenhuis. Toch chapeau dat hij het nog heeft willen doen.... Maar dit terzijde.


En, alle begin is moeilijk, maar er wordt aan gewerkt ;-)
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Marc VA schreef: Gelukkig was de prijzentafel vergelijkbaar met de tombola van de chiro, anders was die dekselse VM opnieuw met mijn gewenste ceedee gaan lopen :handgestures-thumbupright:
Bij zo'n opmerking zit ik mij echt af te vragen of je mee doet aan een quiz voor de muziek en om je te amuseren of gewoon voor de prijzen?

Wij hebben deze quiz samengesteld met plezier, ieder van ons is een vrijwilliger die een deel van de prijzen heeft aangebracht, of door sponsoring of door ze te gaan kopen. De uiteindelijk winst na aftrek van alle kosten was 4€
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

SpeedKing schreef:maar écht uitgesproken negatief of positief nooit.
Dat vind ik een compliment. In eerste instantie dachten we dat hij veel te makkelijk zou zijn. Maar toen hij effectief helemaal in elkaar zat en we een eerste doorloop deden, was de algemene reactie: fuck!! Maar toen was het te laat om er nog iets aan te veranderen zonder het helemaal te verprutsen.
In ieder geval hebben we nu toch reeds een aantal punten genoteerd (zowel hier als op de avond zelf) waar we de quiz moeten bijschaven.
P.S. Hulde aan Pepe & Chico voor de uitgebreide drankenkaart. Maar waar was de Gini Passion was er bij de Flosseklosser wel?
Hebben wij niets over te zeggen, alle drank-voorzieningen zijn op conto van de uitbaters
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Keiem schreef: Verleng die 20 seconden naar 40 en dan los je het (te) vroege einduur ook onmiddellijk op.
genoteerd, maaarrrr wat heb je liever, een quiz die op een deftig uur gedaan is en waar alle ploegen hun prijs gekregen hebben zonder al te lang te moeten wachten of 1tje waarbij je om twaalf uur 's nachts nog aan de laatste ronde moet beginnen en de prijsuitreiking tot een gat in de nacht duurt, waarbij de helft van de ploegen reeds gestorven is van verveling?
Wij hebben redelijk wat felicitaties gehad dat de quiz zo snel ging en vroeg gedaan was, waardoor de meeste nog een stapje in de wereld konden zetten....;-)
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Oh ja nog een paar grappige antwoorden:

New Fast Automatic Daffodils met Oslo ipv Stockholm :o
En Song 1 van Blur :mrgreen:

Om zeker de obvious one: Enter Shakira niet te vergeten :music-rockout:
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door Keiem »

Over je opmerkingen:
- het einduur is door de jaren heen een beetje standaard middernacht geworden, maar 23u mag ook. Dit is de beslissing van de organisatoren. Vergelijking: Wij hadden voor onze kwis 2u 25min aan pure muziekrondes en vulden daarmee een kwis van 20u15 tot 23u50 (geen tafelrondes!). Na deze kwis zal je zelf kunnen analyseren hoeveel je moet hebben om het te sturen zoals je dit zelf wenst. De beste oplossing: Zoveel mogelijk melden in je aankondiging op dit forum (zoals gepland einduur), dan weten ze dat ze dit mogen verwachten en komen er geen opmerkingen over. (Ik had zo op wat meer hiphop gehoopt door die aankondiging)
- Bij bepaalde fragmenten (zoals Beck, waar we enkel de mondharmonica hoorden) lijkt het me aangewezen om ze wat langer te laten duren of een ander stukje uit de song te nemen. Zo hou je toch je favorieten er in, maar is het al wat doenbaarder. Gemakkelijke songs (bv Whitney Houston) klok je dan als compensatie af op 20 sec.
- Over de prijzentafel: Net als de meeste kwissers komen we hier niet voor. Ik heb vorig jaar een kwis gedaan waar de inkom €20 per ploeg was en de prijzentafel veel erbarmelijker. Jullie vroeger ook maar €12.

Ik ga nu die Enter Shakira eens checken.
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Keiem schreef:Over je opmerkingen:
- het einduur is door de jaren heen een beetje standaard middernacht geworden, maar 23u mag ook. Dit is de beslissing van de organisatoren. Vergelijking: Wij hadden voor onze kwis 2u 25min aan pure muziekrondes en vulden daarmee een kwis van 20u15 tot 23u50 (geen tafelrondes!). Na deze kwis zal je zelf kunnen analyseren hoeveel je moet hebben om het te sturen zoals je dit zelf wenst. De beste oplossing: Zoveel mogelijk melden in je aankondiging op dit forum (zoals gepland einduur), dan weten ze dat ze dit mogen verwachten en komen er geen opmerkingen over. (Ik had zo op wat meer hiphop gehoopt door die aankondiging)
- Bij bepaalde fragmenten (zoals Beck, waar we enkel de mondharmonica hoorden) lijkt het me aangewezen om ze wat langer te laten duren of een ander stukje uit de song te nemen. Zo hou je toch je favorieten er in, maar is het al wat doenbaarder. Gemakkelijke songs (bv Whitney Houston) klok je dan als compensatie af op 20 sec.
- Over de prijzentafel: Net als de meeste kwissers komen we hier niet voor. Ik heb vorig jaar een kwis gedaan waar de inkom €20 per ploeg was en de prijzentafel veel erbarmelijker. Jullie vroeger ook maar €12.

Ik ga nu die Enter Shakira eens checken.
Thanks, dat zijn nu eens opmerkingen waar ik iets mee kan doen :handgestures-thumbupright:
Ze zijn dan ook zeer geapprecieerd.
Zoals gezegd, onze eersteling en nog veel te leren ;-)
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door progres »

ziggysmurfdust schreef:
Marc VA schreef: Gelukkig was de prijzentafel vergelijkbaar met de tombola van de chiro, anders was die dekselse VM opnieuw met mijn gewenste ceedee gaan lopen :handgestures-thumbupright:
Bij zo'n opmerking zit ik mij echt af te vragen of je mee doet aan een quiz voor de muziek en om je te amuseren of gewoon voor de prijzen?

Wij hebben deze quiz samengesteld met plezier, ieder van ons is een vrijwilliger die een deel van de prijzen heeft aangebracht, of door sponsoring of door ze te gaan kopen. De uiteindelijk winst na aftrek van alle kosten was 4€
we gaan ook nooit quizzen met de prijs als doel in het achterhoofd maar met talloze mogelijkheden als saturn/mediamarkt of internetgewijs play/cdwow waar je massa's relatief goede cd's aan spotprijzen kunt kopen, was deze prijzentafel een schande.
Desnoods geef je enkel een topprijs aan de winnaars maar vermijd deze rommelmarkt.
Enfin, zo hebben we de marginale zijde van het muziekquizgebeuren ook nog eens verkend. Lang geleden.

--- hou het proper aub, geen beledigende commentaren graag ---
Moderator.
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Eerste Wool-E quiz

Bericht door ziggysmurfdust »

progres schreef:
ziggysmurfdust schreef:
Marc VA schreef: Gelukkig was de prijzentafel vergelijkbaar met de tombola van de chiro, anders was die dekselse VM opnieuw met mijn gewenste ceedee gaan lopen :handgestures-thumbupright:
Bij zo'n opmerking zit ik mij echt af te vragen of je mee doet aan een quiz voor de muziek en om je te amuseren of gewoon voor de prijzen?

Wij hebben deze quiz samengesteld met plezier, ieder van ons is een vrijwilliger die een deel van de prijzen heeft aangebracht, of door sponsoring of door ze te gaan kopen. De uiteindelijk winst na aftrek van alle kosten was 4€
we gaan ook nooit quizzen met de prijs als doel in het achterhoofd maar met talloze mogelijkheden als saturn/mediamarkt of internetgewijs play/cdwow waar je massa's relatief goede cd's aan spotprijzen kunt kopen, was deze prijzentafel een schande.
Desnoods geef je enkel een topprijs aan de winnaars maar vermijd deze rommelmarkt.
Enfin, zo hebben we de marginale zijde van het muziekquizgebeuren ook nog eens verkend. Lang geleden.
Wie denk jij wel dat je bent?
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
Plaats reactie