eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door peegee »

De quiz van gisteren was duidelijk anders dan de meeste quizzers, die kwamen, hadden verwacht. Vandaar ook dat een 5-tal ploegen “het veld” al verlaten hadden voor de game over was...

De opzet was tof, iedere letter van het alfabet passeerde, telkens gekoppeld aan een bepaald onderwerp (A voor Amy Winehouse, B voor Blue, C voor Chocolade, enz enz....) , maar wat kregen we voorgeschoteld: bijna géén muziekfragmenten, maar eerder een examen (voor sommigen makkelijk, voor de meesten moeilijk) :mrgreen: :evil:

Anti-climax was zeker het feit, dat de teams Fab 4 en 5 CC de laatste 3 ronden respectievelijk één en géén punten meer bijgekregen hebben van de jury...... ondanks hun (lage) scores in die bewuste laatste 3 ronden (10 of 11 op 30)... :mrgreen: :?

De man die de scores aflas (wim?), liet toch nog even weten, dat het hen speet, dat ze een laaggenoteerde ploeg 10 punten te weinig hadden gegeven; dat maakte natuurlijk niet uit, want enkel de top 3, plus de bestscorende team met minstens 2 vrouwen in, kregen een prijs...

Ook voor Fab 4 maakte het uiteindelijk niet uit; die waren 3 ronden voor het einde 5e, en zouden wel 5e blijven, ware het niet, dat ze als 10e werden afgeroepen met 63, doch 3 ronden voor het einde hadden ze nog 62 punten !!!! Ook 5 CC, die in het begin 2e stond, afgezakt naar de 3e plaats, door een remonte van het WAG-team (de uiteindelijke overwinnaars, waarvoor een dikke proficiat aan Johan, Vincent, Kurt en danny :clap: :clap: :clap: :clap: ), kreeg 3 ronden voor het einde te horen dat ze 70 punten hadden, scoorden in de laatste 3 ronden 10 punten, waardoor de 3e plaats “verzegeld” was, maar wat schetste ieders verbazing, op het einde opnieuw 70 punten, waardoor hen door de organisatie/ jury een mooie 3e plaats en wat prijsjes door hun neus geboord werd.....

De vorige muziekquiz van Gent Quizt (in de Kammerstraat) was een heel pak moeilijker dan deze, maar wel veel toffer, ondanks het feit dat ook daar het aantal fragmenten (60) wat aan de lage kant lag, maar zeker niet zo laag als in deze quiz...

Ik zeg maar zo: de 2e editie kan alleen maar beter, maar ik vrees dat ze een pak minder teams mogen verwachten en dat was (denk ik) niet hun bedoeling, toch???
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door eLMO »

Ik was zelf niet aanwezig (gelukkig blijkbaar :-/ ), maar wij stonden bij Gent Quizt enkel in voor de omkadering van de quiz. De quiz zelf was een werkstuk van Peter Slabbynck, niet van GQ. Kwestie van verwarring te vermijden en niet meegesleurd te worden in de negatieve reacties. ;-)
weedee
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 12:18
Locatie: Evergem/Family of the year

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door weedee »

Als gelegenheidsploegje afgezakt naar Gent om er een leuke avond te beleven maar...
helaas,pindakaas!
We kregen een muziekquiz voorgeschoteld die er eigenlijk geen was want bijna
geen muziekfragmenten,enkel een teoretisch examen,op een zoutloze manier
aan elkaar gepraat door de presentator met dienst.
Beste organisatoren:in het vervolg wat duidelijker communiceren wat
de inhoud betreft(lees er de aankondiging maar op na.)
Dit was GEEN makkelijke muziekquiz met jokers en pokers.
Dit was GEEN plezante muziekquiz die evengoed kon gewonnen worden door het gezin om de hoek.
Wij zijn tijdens de pauze opgestapt om ons avondje uit op een leukere manier af te sluiten.
We waren niet alleen want het 'gezin om de hoek' heeft samen met ons de zaal verlaten... ;)
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door No ID »

Aangekondigd als makkelijk, maar in werkelijkheid buitenaards moeilijk, voor ons toch, maar duidelijk voor nog velen.

Er zal ongetwijfeld wel veel werk in deze quiz gestoken zijn : 5 vragen per letter, telkens gekoppeld aan een bepaald onderwerp, daar is goed over nagedacht, respect daarvoor. Minder respect hebben we voor de manier waarop de quiz is aangekondigd.

De quiz zat vol met theorie en we hebben nu eenmaal een hekel aan veel theorie op muziekquizzen. Ok, het hoort erbij, maar dit was van het goede teveel. Geef ons maar zoveel mogelijk geluidsfragmenten. Maar zelfs bij de weinige geluidsfragmenten werd maar weinig gewoon de uitvoerder of titel gevraagd. Bij de P bv werden de 5 producers gevraagd.

Proficiat trouwens aan de teams die hier wel de helft hebben gehaald! Het waren er niet zoveel. Ons is het niet gelukt. Gebuisd zijn, mij deed het teveel aan mijn studententijd terugdenken, leuke tijd, behalve die verdomde examens. Ik denk niet dat we naar de 2de zit zullen komen ;)
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door tony servi »

Maar wij hebben op café ten minste wel kunnen uitpakken met de anekdote dat Wimmeke Punk nog gebabysit heeft op Eva De Roovere. Een avond lang werden we getrakteerd door de cafébaas!

En die scharrel aan de toog was ferm onder de indruk van mijn "Aquarius, my name is Ralph". :violin:
sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door sr plankierkaarter »

Als quizploeg uit het "algemene quizcircuit" willen wij wel enkele keren per jaar een muziekquiz spelen.
De aankondiging op het Forum was veelbelovend zodat wij met veel enthousiasme naar Gent zijn gereden.
Helaas, helaas, helaas, het was een anti-reclame voor muziekquizzen.
De commentaren van andere deelnemers hebben de quiz al correct samengevat.
Met het concept kunnen wij best leven maar 80 à 90% theorie vragen is van het goede veel, veel te veel.
Daarenboven geen multimedia, tussenstanden met een krijt op een bord, de jury die met de puntentelling volledig de mist in gaat; slechts 3 ploegen die een prijs ontvangen (wij waren al onderweg naar huis) enz.
In tegenstelling met de algemene quizzen is het muziek quizcircuit en zeer beperkt en gesloten wereldje.
Met dergelijke organisaties doe je niet aan klantenbinding.
@ Elmo van Gent quizt : wij begrijpen dat jullie zich distanciëren van de quiz maar voor een dergelijk niveau raden wij aan zelfs de "omkadering" niet te verzorgen.
Uit respect voor Gent quizt zijn De Plankierkaarters wel tot het einde van de quiz gebleven maar de laatste 5 à 6 rondes hebben wij er met onze figuurlijke "klak" naar gegooid.
Geen idee als wij nog zullen terugkomen maar zeker niet onder deze vorm.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door One good reason »

sr plankierkaarter schreef:In tegenstelling met de algemene quizzen is het muziek quizcircuit en zeer beperkt en gesloten wereldje.
Met dergelijke organisaties doe je niet aan klantenbinding.
Ik was vroeger ook een algemeen quizzer. Als het muziek-quizcircuit echt zo gesloten zou zijn, was ik er nooit "binnen" geraakt ;)
En ... ik vrees dat je idd een verkeerde quiz hebt uitgekozen (me baserend op de reacties), want zo zijn ze quasi nooit bij de "reguliere".
wobble
Groupie
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 09:36

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door wobble »

Gent.quizt staat voor originele, leuke en inventieve quizzen. Als organisator ben ik ook niet onverdeeld gelukkig met het resultaat van deze quiz. Peter Slabbynck had ons gecontacteerd om de omkadering te verzorgen. Hij had enkele jaren geleden een quiz in Brugge opgesteld en gepresenteerd die bijzonder leuk en makkelijk was en waar effectief het gezin van om de hoek tweede werd. Deze muziekquiz werd op het forum aangekondigd zoals Peter hem op voorhand omschreven had. Deze quiz was inderdaad veel te theoretisch en voldeed niet aan de omschrijving. Het was moeilijk en de "snedige" vragen werden telkens veel te lang uitgesponnen. Maar u kan niet ontkennen dat het een muziekquiz was. ;)

Trouwens: als iedereen die aankondiging zo goed uitgevlooid heeft, dan zou u geweten hebben dat er maar vier (niet drie!) prijzen voorzien waren. Het spijt ons dat u niet naar huis kon met een elektrische deken dat 40 jaar in de kast van de bomma gelegen heeft of met een set glazen van de Quick. Daar hoeft u niet over te zeuren.

Wat er gebeurde met de puntentelling moet nog uitgezocht worden. Maar het is bijzonder vreemd dat fouten in de puntentelling de dag nadien op een forum gepubliceerd en niet de avond zelf gecommuniceerd worden, als men dat nog kan nakijken en kan ingrijpen.
Wat is hiervan het doel? Als u het de avond zelf niet komt aankaarten, dan moet u achteraf ook niet klagen. Uitermate flauw.

Het moet verder gezegd dat (muziek)quizzers niet meteen de meest beschaafde mensen ter wereld zijn. Op een bepaald moment stond iemand van WAG team tegen de jury te brullen: "Wie heeft hier die punten voorgelezen? Gij daar hebt gezegd dat we 62 punten hebben terwijl het er 63 zijn!!!" Jan, die op dat moment toegebruld werd, had niet meteen door wat er gebeurde want hij had de punten helemaal niet afgelezen.
Is dat de normale manier van communiceren? Doet u dat ook tegen uw vrouw, uw baas en uw bakker? Weet u wat ook werkt: een normale vraag stellen in de zin van: "is het mogelijk om nog even de punten na te kijken?".

En tenslotte: Wim was de hele avond bezig met de drank, niet met verbeteren. Als u daar nog opmerkingen over heeft - uw Orval te koud of uw blokjes kaas niet kubusachtig genoeg -, we horen het graag.

Om in de sfeer te blijven: misschien kan u nog een toepasselijk nummertje opzetten, iets van Cabaret Voltaire bvb: http://youtu.be/N-IixtxKETU

Soit: lesje geleerd. Volgende keer beter.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door peegee »

Even omgekeerd beginnen: mijn verontschuldigingen, dat ik de pro's van deze quiz nog niet heb vermeld:

+++ de bieren waren inderdaad lekker koud
+++ grote keuze dranken
+++ vlotte bediening

maar nu nog even iets rechtzetten, als ik mag:

ivm met roepen over één punt (63 ipv 62): ge moogt zeker niet het hele muziek-quiz-circuit over één kam scheren, dit gaat echt maar over één individu, de anderen zijn zeker niet zo...

En wat betreft uw zin:
"Maar het is bijzonder vreemd dat fouten in de puntentelling de dag nadien op een forum gepubliceerd en niet de avond zelf gecommuniceerd worden, als men dat nog kan nakijken en kan ingrijpen. Wat is hiervan het doel? Als u het de avond zelf niet komt aankaarten, dan moet u achteraf ook niet klagen. Uitermate flauw. "
kan ik melden, dat ik wel "heel bescheiden" naar de man aan de computer (met de scores) ben gaan vragen of er geen fout gebeurd was bij de puntentelling; hij wist blijkbaar niet goed wat te doen en in plaats van te kijken op zijn computer begon hij in de antwoordblaren te snuffelen en waren intussen alle prijzen al uitgedeeld....
Dus voor alle duidelijkheid, het is wel degelijk (op een beleefde manier) de avond zelf gevraagd geweest en voordat het ooit kon opgelost worden, waren de teams met hun prijzenzakje al naar huis....

Ik stond in de pauze zelfs op het punt om te gaan reclameren, omdat men ons 12 punten teveel had toegekend, maar toen ik de score op het bord zag (die wél correct was) heb ik gezwegen :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door peegee »

sr plankierkaarter schreef:In tegenstelling met de algemene quizzen is het muziek quizcircuit en zeer beperkt en gesloten wereldje.
Ik heb hier eigenlijk het tegenovergestelde gevoel; bij ons aan tafel zaten 2 mannen, die graag algemene quizzen spelen, maar in het algemene quizcircuit (lees: Gent Quizt) niet binnengeraken. Klopt dat?
sr plankierkaarter schreef: Met dergelijke organisaties doe je niet aan klantenbinding.
Zoals Roberto al meldde, dit is zeker géén quiz, die we in het muziekquizcircuit gewoon zijn.. En effectief, zoals ge zelf meldt, géén goede reclame voor het MQ-circuit, waar "jong bloed" altijd welkom is... De quizzen zijn afwisselend makkelijk en moeilijk, maar we komen meestal met een fijn gevoel buiten ;) Dus ik zou zeggen: waag u nog een keer aan een andere, en moest ge er niet uit geraken of het wel "uw ding" zal kunnen zijn, snuister op vorige edities van dezelfde quiz (bij muziekquizbesprekingen), waar meestal de antwoorden van de vorige edities zijn gepubliceerd, of stuur mij gerust een pb-tje, dan wil ik U ook gerust verder helpen...
wobble
Groupie
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 09:36

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door wobble »

peegee schreef: En wat betreft uw zin:
"Maar het is bijzonder vreemd dat fouten in de puntentelling de dag nadien op een forum gepubliceerd en niet de avond zelf gecommuniceerd worden, als men dat nog kan nakijken en kan ingrijpen. Wat is hiervan het doel? Als u het de avond zelf niet komt aankaarten, dan moet u achteraf ook niet klagen. Uitermate flauw. "
kan ik melden, dat ik wel "heel bescheiden" naar de man aan de computer (met de scores) ben gaan vragen of er geen fout gebeurd was bij de puntentelling; hij wist blijkbaar niet goed wat te doen en in plaats van te kijken op zijn computer begon hij in de antwoordblaren te snuffelen en waren intussen alle prijzen al uitgedeeld....
Dus voor alle duidelijkheid, het is wel degelijk (op een beleefde manier) de avond zelf gevraagd geweest en voordat het ooit kon opgelost worden, waren de teams met hun prijzenzakje al naar huis....
Ook mijn excuses. Ik wist dit niet. Duidelijk de verkeerde man op de verkeerde plaats. Dit mocht sowieso niet gebeurd zijn.
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door eLMO »

peegee schreef: Ik heb hier eigenlijk het tegenovergestelde gevoel; bij ons aan tafel zaten 2 mannen, die graag algemene quizzen spelen, maar in het algemene quizcircuit (lees: Gent Quizt) niet binnengeraken. Klopt dat?
Enkel als ze te laat waren bij het inschrijven kan dat, maar in principe zmag iedereen meedoen aan onze quizzen. Het is wel zo dat we maar 18 ploegen kunnen zetten. Elke maand kondigen we via Facebook en Twitter aan wanneer de inschrijvingen voor volgende maand beginnen en op dat moment kan je best achter je pc zitten. De inschrijvingen voor maart waren bijvoorbeeld op 2 maart om 13u, maar om 13u05 zat alles al vol. Onze quizzen zijn dan normaal ook superleuk ;-)
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door Buddy59 »

wobble schreef:Het moet verder gezegd dat (muziek)quizzers niet meteen de meest beschaafde mensen ter wereld zijn. Op een bepaald moment stond iemand van WAG team tegen de jury te brullen: "Wie heeft hier die punten voorgelezen? Gij daar hebt gezegd dat we 62 punten hebben terwijl het er 63 zijn!!!" Jan, die op dat moment toegebruld werd, had niet meteen door wat er gebeurde want hij had de punten helemaal niet afgelezen.
Dit is wel degelijk op een vriendelijke manier gevraagd geweest.
Dacht dat jullie zelf een beetje de pedalen kwijt waren...
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door Buddy59 »

peegee schreef:Maar nu nog even iets rechtzetten, als ik mag:
Dit gaat echt maar over één individu.
:think:
jell
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 14:18

Re: eerste Heirnis Muziekquiz 11 februari 2012

Bericht door jell »

Wij als gelegenheidsploeg spelen zo ongeveer een quiz of 6 per jaar. We moeten ze ook altijd goed uitzoeken want op de meeste quizzen schieten we hopeloos te kort. Daarom kiezen we ook meestal de makkelijkste uit (met een toch wel degelijk hitgehalte). We zijn eigenlijk gewoon misleid door de aankondiging hier... Deze quiz was geen spek voor onze bek. Erger nog wou de helft van onze ploeg er na de eerste ronde mee ophouden. Maar we zijn uiteindelijk ook uit een soort respect gebleven...Ik kan me wel voorstellen dat voor de echte die hards de ontgoocheling niet zo groot geweest zal zijn want uiteindelijk weten zij een pak meer dan ons. Jammer maar ons zien ze niet meer....
Plaats reactie