10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door Rubby »

Maledictus I schreef:
Rubby schreef:14. Laurent Wolf feat Eric Carter No stress (2008)
De quiz was voor de rest enorm goed uitgewerkt maar ik zou toch willen wijzen op een detail dat volgens mij duidelijker kan: zou het niet mogelijk zijn om, als je ergens absoluut de featured artist bij wil zien, dat op het antwoordblad zelf aan te duiden? Bijvoorbeeld met een ampersand in het betreffende vakje, zoals op veel quizzen gebeurt. Ik weet wel dat de presentator het omgeroepen heeft, maar we hebben dat niet gehoord doordat we nog over fragment 12 aan het discussiëren waren, en ik vind het toch een beetje jammer dat we met 1 punt verliezen door iets niet op te schrijven dat we wel wisten. Ik weet dat de zanger met zijn hoge stem Eric Carter heet, maar hij staat zelfs niet op de hoes van de single vermeld, dus is het een bijvraag waar wel iets meer de aandacht op gevestigd mag worden dan eens terloops door de micro vermelden.

Afbeelding
Inderdaad ,hier moet ik echt op letten in het vervolg bij het opmaken van mijn antwoordblz !!!
Zat al in mijn achterhoofd na enkele vorige quizzen, maar toch weer niet gedaan :oops: :doh: (Hans /FAB 4 maakt mij dit ook steeds duidelijk ;) ).

Jammer dat jullie het gemist hebben, maar omdat ik er zelf wat mee verveeld zat ben ik het nog gaan rondvragen bij de andere ploegen in de top 5 , en die bevestigden mij allen dat ik het zeker twee keer verrmeld had, ik weet het een magere troost :(

Maar we kunnen natuurlijk alleen maar hierdoor (dankzij dit forum en dit soort bemerkingen achteraf) betere quizzen afleveren in de toekomst . ;)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door Rubby »

fLEEtfox schreef:
aLEEce in chains schreef: Trouwens, ook wij hadden 'em niet (zal maar niet in detail gaan wat wij nu weeral gevonden hadden).
Ja, nu ben ik wel echt benieuwd :mrgreen: :think:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door Rubby »

Uitslag is ingegeven :music-listening:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door DVNO »

fLEEtfox schreef:
Altijd leuk voor ons om voor rijzende ster Geile Bruce & Co (vorige week nog winnaar!) te eindigen.
't Is moeilijk om dat gevoel empathisch op te wekken. Ik vermoed dat het in de buurt komt van het gevoel dat wij vorige week hadden toen we in originele bezetting 8-) :twisted: meegingen met de topploegen... :mrgreen:

Rubby schreef: Inderdaad ,hier moet ik echt op letten in het vervolg bij het opmaken van mijn antwoordblz !!!
Zat al in mijn achterhoofd na enkele vorige quizzen, maar toch weer niet gedaan :oops: :doh: (Hans /FAB 4 maakt mij dit ook steeds duidelijk ;) ).
Wat wij vooral raar vonden, is dat er bij Laurent Wolf een featuring gevraagd wordt, terwijl die single gewoon als 'Laurent Wolf' is uitgebracht. Daartegenover moest je bij 'Hello' enkel Martin Solveig geven, terwijl die single uitgebracht is als "Martin Solveig & Dragonette". 2 maten en gewichten... :)

Maar da's muggezifterij natuurlijk. Zoals altijd was ook dit weer een amusante schoolquiz. :banana-dance:
Daarenboven willen wij ons graag ook excuseren bij de school. We hebben het eens uitgerekend over de jaren heen en nu blijkt dat -alle tombola-prijzen omgerekend- de Basisschool verlies gedaan heeft aan ons. :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door Rubby »

gerookt_espe schreef:Wat wij vooral raar vonden, is dat er bij Laurent Wolf een featuring gevraagd wordt, terwijl die single gewoon als 'Laurent Wolf' is uitgebracht.
We hebben hier gewoon hetzelfde fragment gevraagd als twee jaar terug in onze zomerquiz (stond rond die periode hoog in ultratop), toen vroegen we twee namen en werd dit zonder problemen genoteerd.
2,5 jaar later zit dit natuurlijk al wat verder ... en heb ik dit ook niet verder opgezocht :| :cry:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door vinceluka »

Rubby schreef:
gerookt_espe schreef:Wat wij vooral raar vonden, is dat er bij Laurent Wolf een featuring gevraagd wordt, terwijl die single gewoon als 'Laurent Wolf' is uitgebracht.
We hebben hier gewoon hetzelfde fragment gevraagd als twee jaar terug in onze zomerquiz (stond rond die periode hoog in ultratop), toen vroegen we twee namen en werd dit zonder problemen genoteerd.
2,5 jaar later zit dit natuurlijk al wat verder ... en heb ik dit ook niet verder opgezocht :| :cry:
Sorry, dat ik hier nog effe doorboom over 'een detail' maar ik moet Maledictus en Gerookte espe ook bijtreden in hun kritiek.
Wijzelf hebben er geen nadeel van ondervonden maar er zat niet echt consequentie in de featuring aanpak, wat me toch wel verrast voor een organisatie met zoveel ervaring.

Op een gegeven moment, ronde (of 2) na het Martin Solveig fragment
kwamen nog 2 fragmenten voorbij met prominente featurings
Naar analogie met Solveig schreven we enkel Rihanna en Jennifer Lopez op maar uiteindelijk nog snel de featurings erbij genoteerd voor de veiligheid.
Bij het afroepen van de antwoorden werd dan gezegd dat er hier 2 namen nodig waren.
Kan zijn dat het voor de ronde ook gezegd werd maar geen van ons 4 heeft dat dan weer gehoord.
Kortom erg tricky als het nergens op het blad vermeld staat.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door kasenco »

Je kan dit altijd voor de quiz al opvangen door het volgende af te roepen: featurings worden nooit gevraagd tenzij uitdrukkelijk gemeld (of het al dan niet op het blad aangeduid is of afgeroepen wordt laat ik in het midden).
Wie dan niet heeft opgelet heeft pech....
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door accuphase »

Goeie evenwichtige quiz. Voor herhaling vatbaar.
Heb mij goed geamuseerd...
Eén minpuntje de prijs van de chips 1,30 euro ? :shock:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de muziekquiz Vrije Basisschool Bellem 04/02/2012

Bericht door Rubby »

accuphase schreef:Goeie evenwichtige quiz. Voor herhaling vatbaar.
Heb mij goed geamuseerd...
Eén minpuntje de prijs van de chips 1,30 euro ? :shock:
Thanks :handgestures-thumbupright:

Van die chipsprijs was ik niet op de hoogte :oops: , aan de andere kant wel nog 1,5 eur voor een pintje ... :)
Plaats reactie