33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door celtic601 »

rino schreef:Het was weer heerlijk quizzen met The Crickets (bedankt voor de uitnodiging, Danny :handgestures-thumbupright: ). Ook ik hield even mijn hart vast toen bleek dat we in het eerste deel van de quiz enkel reggae zouden horen, maar uiteindelijk werd heel breed gegaan binnen het reggae genre waardoor het allemaal 'speelbaar' bleef.
Jackie maakte er weer een heel aangenaam werkstuk (enkel de kerstronde, met alle 'Music For Life' themasongs van de voorbije jaren, vond ik minder geslaagd) van, waar ik met veel plezier naar terugkom volgend jaar. Heel benieuwd wat dan weer op het menu zal staan, want deze quiz blijft met voorsprong de meest onvoorspelbare van het seizoen.
en nu zal het donderen regio Willebroek .... tis den Charlie die de kwis ineensteekt ... jackie speelde enkel voor bevallige assistente deze avond ..
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door vinceluka »

Door te laat aan te komen
- wegens plaatselijke wegenwerken (2 invalswegen gebarricadeerd) auto op anderhalve kilometer laten staan, dan te voet verloren gelopen
en iets later een mini-lift gekregen van een Willebroekse Samaritaan tot aan de deur van de Schobbejak -
hebben Rino en ik de verwelkoming van Charlie "Welkom op het Belgisch kampioenschap reggae music" gemist
Toen we het van onze ploegmaten vernamen bij het binnenkomen moest ik toch ook even slikken, maar achteraf gezien (niet enkel reggae uit Jamaica maar ook Europese mainstream hitjes met reggae invloeden) vond ik het eerste gedeelte van de quiz eigenlijk nog het leukste deel ook.

Eén ding is zeker, den Charlie heeft massa's lef. :handgestures-thumbupright:
een halve quiz vullen met een genre dat op andere quizzen nauwelijks aan bod komt. :o il faut le faire
Dat is precies ook de grote charme van deze quiz, de Radio 800 quiz is like a box of chocolates you never know what you're gonna get.
Zelfs als zijn keuze je niet bevallen is, wint de nieuwsgierigheid het om er volgende keer toch weer bij te zijn.
Alvast benieuwd wat hij op editie 34 uit zijn mouw schudt.

Hilariteit aan onze tafel toen Seppuku volledig opging in het nummer baby got back van Sir mix-a-lot
en luid meezingend de vriendelijke serveerster begroette met de tekstregel 'I like big butts' :lol:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door rino »

Lars schreef:
rino schreef:Jackie maakte er weer een heel aangenaam werkstuk (enkel de kerstronde, met alle 'Music For Life' themasongs van de voorbije jaren, vond ik minder geslaagd) van, waar ik met veel plezier naar terugkom volgend jaar. Heel benieuwd wat dan weer op het menu zal staan, want deze quiz blijft met voorsprong de meest onvoorspelbare van het seizoen.
Als je "Jackie" vervangt door "Charlie" ben ik helemaal akkoord ! :dance:
:angry-banghead: :oops:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door kasenco »

vinceluka schreef:Door te laat aan te komen
- wegens plaatselijke wegenwerken (2 invalswegen gebarricadeerd) auto op anderhalve kilometer laten staan, dan te voet verloren gelopen
en iets later een mini-lift gekregen van een Willebroekse Samaritaan tot aan de deur van de Schobbejak -
dan zijn jullie serieus in de mist gegaan qua traject....
als je via Sint-Niklaas naar Willebroek rijdt, kom je nergens in Willebroek een blokkade tegen.....
als je echter te ver rijdt en vergeet linksaf te slaan, dan kom je in het Willebroekse doolhof terecht....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door kasenco »

Hilariteit aan onze tafel toen Seppuku volledig opging in het nummer baby got back van Sir mix-a-lot
en luid meezingend de vriendelijke serveerster begroette met de tekstregel 'I like big butts'


dat nummer is destijds compleet aan mij voorbijgegaan (was denk ik wel een nr 1 in de US), had dat nog nooit gehoord en heb blijkbaar niets gemist
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door Lars »

kasenco schreef:Hilariteit aan onze tafel toen Seppuku volledig opging in het nummer baby got back van Sir mix-a-lot
en luid meezingend de vriendelijke serveerster begroette met de tekstregel 'I like big butts'


dat nummer is destijds compleet aan mij voorbijgegaan (was denk ik wel een nr 1 in de US), had dat nog nooit gehoord en heb blijkbaar niets gemist
Ik herkende het totaal niet (ook al bij gebrek aan melodie of dergelijke), maar hoorde wel waarover de tekst van het gebral ging, en plaatste dan ook een gerichte gok op baby got back van Sir mix-a-lot. :)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door Lars »

kasenco schreef:
vinceluka schreef:Door te laat aan te komen
- wegens plaatselijke wegenwerken (2 invalswegen gebarricadeerd) auto op anderhalve kilometer laten staan, dan te voet verloren gelopen
en iets later een mini-lift gekregen van een Willebroekse Samaritaan tot aan de deur van de Schobbejak -
dan zijn jullie serieus in de mist gegaan qua traject....
als je via Sint-Niklaas naar Willebroek rijdt, kom je nergens in Willebroek een blokkade tegen.....
als je echter te ver rijdt en vergeet linksaf te slaan, dan kom je in het Willebroekse doolhof terecht....
Ik kwam uit een andere richting, met vervangwagen zonder GPS, en heb ook heel wat tijdrovende omzwervingen gemaakt... maar heb uiteindelijk toch aan het pleintje bij de Schobbejak geparkeerd en was nog net op tijd om een aantal fragmenten van reeks 1 op te lossen.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door rino »

kasenco schreef:
vinceluka schreef:Door te laat aan te komen
- wegens plaatselijke wegenwerken (2 invalswegen gebarricadeerd) auto op anderhalve kilometer laten staan, dan te voet verloren gelopen
en iets later een mini-lift gekregen van een Willebroekse Samaritaan tot aan de deur van de Schobbejak -
dan zijn jullie serieus in de mist gegaan qua traject....
als je via Sint-Niklaas naar Willebroek rijdt, kom je nergens in Willebroek een blokkade tegen.....
als je echter te ver rijdt en vergeet linksaf te slaan, dan kom je in het Willebroekse doolhof terecht....
We hebben inderdaad ergens een afslag gemist, waardoor we in de problemen raakten...
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 33 ste muziekquiz Radio 800 - Willebroek

Bericht door Spider Murphy »

Buddy59 schreef:
Josip Weber, medeuitvoeder naast Raymond vh Groenewoud: Detroit Breakdown




Hoppah! (van Raymond & Josip Weber, op harmonica)
op een Gouden Schoen uitreiking (1994?): Orkaan en Detroit Breakdown
Proficiat aan de ploegen die dit wisten. Echter... Weber speelde geen harmonica. Hij speelde accordeon (woehoew woehoew)
Plaats reactie