Muziekquizzen.be website

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

Keiem schreef:Ik heb nog een volledige quiz (op papier) klaar staan. Enig probleem is dat ik geen zaal weet voor dat soort dingen. En ja, het is een haalbare duoquiz. :mrgreen:
Beetje niveau van de laatste MOD minus de derde man? Ouch :-) :D
Greatest Tits
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Jorgen VG »

Keiem schreef:Ik heb nog een volledige quiz (op papier) klaar staan. Enig probleem is dat ik geen zaal weet voor dat soort dingen. En ja, het is een haalbare duoquiz. :mrgreen:
"Quiz" en "haalbaar" in één post van Keiem ??? :lol:

En ik snap het zaal-probleem:
Je moet eigenlijk al een zaal vinden met geluidsinstallatie waarover je gratis kan beschikken.
(verbruik is dan voor de zaal). Die zijn niet dik gezaaid, vrees ik.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Jorgen VG »

bart depauw schreef:
SepPuKu schreef:Een soort "Forum Aid" a.h.w. Moeten we dan geen single lanceren? :mrgreen:
Zolang het een instrumental is, waarom niet ?
:banana-guitar:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Bedankt ook aan Feestcomité Testedoene voor de gulle bijdrage! :handgestures-thumbupright:

Dankzij alle donaties van de voorbije dagen kan muziekquizzen.be er weer een tijdje tegen, dus tijd genoeg nu voor jullie om plannen voor een benefietquiz te smeden ;)
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Wilcoow »

Keiem schreef:Ik heb nog een volledige quiz (op papier) klaar staan. Enig probleem is dat ik geen zaal weet voor dat soort dingen. En ja, het is een haalbare duoquiz. :mrgreen:
Mij gelijk hoor Dimitri, ik wil gerust wel een nieuwe maken ook.
Locatie zal inderdaad een heikel punt zijn. Het zou best een locatie zijn die vrij centraal gelegen is, zou ik denken. Merelbeke, Lokeren? Ofwel moeten we het bij Oostakker houden al heeft die geluidsinstallatie soms rare kuren?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Ik was onlangs op een algemene quiz in de theaterzaal van het vernieuwde dienstencentrum op de markt in Ledeberg. Huurprijs zou 350 euro zijn, en er is een podium, deftige geluidsinstallatie, scherm, beamer, ... en zitplaats voor 220 personen ...
Drank is vrij te regelen.
Eerder dan een geschikte zaal vinden lijkt mij een goede datum vastleggen een uitdaging.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Jorgen VG »

bart depauw schreef:Huurprijs zou 350 euro zijn, en er is een podium, deftige geluidsinstallatie en zitplaats voor 220 personen ...
Eerder dan een geschikte zaal vinden lijkt mij een goede datum vastleggen een uitdaging.
Ik vind die huurprijs van 350 euro anders al een mooie uitdaging op zich ... 35 duo's zijn al nodig om de kosten van de zaal te dekken nog voor de eerste euro binnenkomt voor het doel.

Een geschikte zaal = gratis ;)
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

bart depauw schreef:Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:
Enthousiasme ten top en daar kan ik me best in vinden! Er is nu voldoende opgehaald, zoals je zelf aangaf, dus we kunnen weer een tijdje verder. Zeer blij daarmee!

Een extra quiz juich ik sowieso altijd toe, da's evident, maar als je het als fundraiser ziet voor deze site (lees: geen geld te spenderen aan prijzen of attenties voor medewerkers, goedkope/gratis zaal maar wel volle opbrengst uit drank + inkom en nog eens een fuif erbovenop) dan stel ik me wel de vraag of het niet allemaal wat té overdreven is. We spreken dan nl. echt wel om een pak geld, veel meer dan nodig is om deze site te ondersteunen. Dienen we dit dan zomaar over te dragen? Lijkt me toch een faire bedenking?

Tot slot weet ik -met alle respect/ik speel maar actief sinds 2013-2014- ook aan geen kanten wie de eigenaar -in dit geval Bart De Pauw (niets persoonlijks uiteraard) - is, want ik zag Arthritic Monkees nog nooit op een muziekquiz. Het is niet mijn bedoeling te schofferen, maar ja, hier heb ik vragen bij. Het is nl. een stap verder om iemand met -laat ons zeggen- 1000€ toe te vertrouwen dan 10€, he. Just my two pence.

Ik herhaal: dit is puur objectief gesproken, los van gelijk welke persoon.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Methos schreef:
bart depauw schreef:Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:
Enthousiasme ten top en daar kan ik me best in vinden! Er is nu voldoende opgehaald, zoals je zelf aangaf, dus we kunnen weer een tijdje verder. Zeer blij daarmee!

Een extra quiz juich ik sowieso altijd toe, da's evident, maar als je het als fundraiser ziet voor deze site (lees: geen geld te spenderen aan prijzen of attenties voor medewerkers, goedkope/gratis zaal maar wel volle opbrengst uit drank + inkom en nog eens een fuif erbovenop) dan stel ik me wel de vraag of het niet allemaal wat té overdreven is. We spreken dan nl. echt wel om een pak geld, veel meer dan nodig is om deze site te ondersteunen. Dienen we dit dan zomaar over te dragen? Lijkt me toch een faire bedenking?

Tot slot weet ik -met alle respect/ik speel maar actief sinds 2013-2014- ook aan geen kanten wie de eigenaar -in dit geval Bart De Pauw (niets persoonlijks uiteraard) - is, want ik zag Arthritic Monkees nog nooit op een muziekquiz. Het is niet mijn bedoeling te schofferen, maar ja, hier heb ik vragen bij. Het is nl. een stap verder om iemand met -laat ons zeggen- 1000€ toe te vertrouwen dan 10€, he. Just my two pence.

Ik herhaal: dit is puur objectief gesproken, los van gelijk welke persoon.
Ik snap je reactie; op die manier wordt het misschien wat grootschaliger dan nodig, het was ook niet mijn bedoeling dat de volledige opbrengst naar de website zou gaan. Het is ook totaal onnodig dat er op de rekening honderden euro's staan, vandaar dat ik ook meldde dat we er met de voorbij 'ophalingsronde' weer een tijdje tegenkunnen.
Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Er is potentieel, dus waarom daar niet op inspelen.
En ja, Arthritic Monkees spelen sinds geruime tijd geen muziekquizzen meer, enkel algemene quizzen maar dit lijkt mij naast de kwestie.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door beautiful freak »

bart depauw schreef:Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Er is potentieel, dus waarom daar niet op inspelen.
En ja, Arthritic Monkees spelen sinds geruime tijd geen muziekquizzen meer, enkel algemene quizzen maar dit lijkt mij naast de kwestie.
Dat lijkt me net wel de kwestie.

Op zich vind ik met dat benefietidee niets verkeerds, maar je kan je de vraag stellen wie daarvoor precies het werk moet doen. Volgens mij is muziekquizzen.be nog altijd geen vzw. Als de grote patriarch annex financieel expert van op zijn ivoren toren toekijkt hoe het voetvolk (lees: de mensen die écht met muziekquizzen betrokken zijn) voor hem al die euro's in het laatje brengt, dan durf ik daar wel twee wenkbrauwen (ik heb er niet meer) bij fronsen.

Want dat is de situatie waar we nu naartoe lijken te gaan? De zin "Dankzij alle donaties van de voorbije dagen kan muziekquizzen.be er weer een tijdje tegen, dus tijd genoeg nu voor jullie om plannen voor een benefietquiz te smeden" klinkt heel weinig betrokken, als je het mij vraagt. Tenzij misschien met de opbrengst.

Komt daarbij de vraag of al die opbrengst écht nodig is om een forum als dit te kunnen runnen. We spreken over een hosting van ongeveer 25 à 30 euro per jaar (ik ben de laatste om te roepen over transparantie, maar als je publieke inmenging vraagt, mag daar precies ook wel eens iets over verteld worden?)? Of is dat geld allemaal nodig om complexe IT-constructies op te zetten die nog meer geld uit de site kunnen halen? Rechtvaardigheidsgevoel, was het, zeker?

Misschien moet ik mijn mond houden, omdat ik deze keer niets heb bijgedragen. Maar mocht muziekquizzen.be mijn website zijn, dan betaalde ik met plezier die 30 euro per jaar om de site en het forum levend te houden. Het voedt namelijk mijn passie. Is het niet deel van het probleem dat de site nu gerund wordt door iemand wiens hart niet meer klopt voor muziekquizzen? Iemand die er ook lijkt op neer te kijken?

My two cents. Van iemand die graag quizjes speelt in gratis achterafzaaltjes of muffe parochiezalen, veelal samengesteld door gepassioneerde organisatoren die de lat hoger leggen dan mensen die er nooit aanwezig zijn, kunnen inschatten. Mocht je af en toe komen, zou je trouwens zien dat er zelfs al feestzalen bij zijn.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Jorgen VG »

bart depauw schreef: Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Dit gaat totaal de verkeerde kant uit.

Wat is er mis met het "muffe" gratis zaaltje (wat een stereotiep) ?
Ik dacht (naief ?) dat het quizzen ging om de quiz en niet om de velouren zeteltjes in een state-of-the-art cultureel centrum met dolby surround. Ik heb vrijdag een quiz gespeeld in een quasi perfecte zaal en zaterdag in een (nochtans ook niet muffe) parochiezaal. Je mag zelf eens raden waar ik het meeste plezier heb beleefd, en waarom. De zaal vs de quiz. (en quiz a zou me geen ander gevoel gegeven hebben in zaal b of omgekeerd)

Voor mij hoeft het hoger mikken dan een leuk quizje dan ook echt niet hoor.

Ik heb wel mijn bijdrage geleverd, omdat ik ook het genot van de site heb. Maar ik kan me voor 100% vinden in de bedenkingen die gemaakt worden door mijn collega's.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

bart depauw schreef:
Methos schreef:
bart depauw schreef:Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:
Enthousiasme ten top en daar kan ik me best in vinden! Er is nu voldoende opgehaald, zoals je zelf aangaf, dus we kunnen weer een tijdje verder. Zeer blij daarmee!

Een extra quiz juich ik sowieso altijd toe, da's evident, maar als je het als fundraiser ziet voor deze site (lees: geen geld te spenderen aan prijzen of attenties voor medewerkers, goedkope/gratis zaal maar wel volle opbrengst uit drank + inkom en nog eens een fuif erbovenop) dan stel ik me wel de vraag of het niet allemaal wat té overdreven is. We spreken dan nl. echt wel om een pak geld, veel meer dan nodig is om deze site te ondersteunen. Dienen we dit dan zomaar over te dragen? Lijkt me toch een faire bedenking?

Tot slot weet ik -met alle respect/ik speel maar actief sinds 2013-2014- ook aan geen kanten wie de eigenaar -in dit geval Bart De Pauw (niets persoonlijks uiteraard) - is, want ik zag Arthritic Monkees nog nooit op een muziekquiz. Het is niet mijn bedoeling te schofferen, maar ja, hier heb ik vragen bij. Het is nl. een stap verder om iemand met -laat ons zeggen- 1000€ toe te vertrouwen dan 10€, he. Just my two pence.

Ik herhaal: dit is puur objectief gesproken, los van gelijk welke persoon.
Ik snap je reactie; op die manier wordt het misschien wat grootschaliger dan nodig, het was ook niet mijn bedoeling dat de volledige opbrengst naar de website zou gaan. Het is ook totaal onnodig dat er op de rekening honderden euro's staan, vandaar dat ik ook meldde dat we er met de voorbij 'ophalingsronde' weer een tijdje tegenkunnen.
Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Er is potentieel, dus waarom daar niet op inspelen.
En ja, Arthritic Monkees spelen sinds geruime tijd geen muziekquizzen meer, enkel algemene quizzen maar dit lijkt mij naast de kwestie.
Met alle respect, Bart, dan nodig ik je toch eens uit om wat meer buiten te komen en effectief nog een muziekquiz te spelen. Die uitspraak vind ik nl. denigrerend t.o.v. onze hobby en ook geenszins correct. Ik deed mijn laatste muziekquizzen bijv. in een chique feestzaal waar trouwfeesten worden gegeven. Ik zeg niet dat dat de referentie altijd is, maar toch. Ik heb bovendien nog maar amper het gevoel gehad dat de locatie niet voldeed. Denk maar aan de Europahal in Tielt (amai!), de locatie waar Music Maestro in Tessenderlo doorging (met schermen in de lucht!) of zelfs een gewone zaal op een school die meer dan voldoende dienst doet. Ik pik ook wel eens een aq mee en da's zeker niets speciaals telkens.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Methos schreef:
bart depauw schreef:
Methos schreef:
bart depauw schreef:Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:
Enthousiasme ten top en daar kan ik me best in vinden! Er is nu voldoende opgehaald, zoals je zelf aangaf, dus we kunnen weer een tijdje verder. Zeer blij daarmee!

Een extra quiz juich ik sowieso altijd toe, da's evident, maar als je het als fundraiser ziet voor deze site (lees: geen geld te spenderen aan prijzen of attenties voor medewerkers, goedkope/gratis zaal maar wel volle opbrengst uit drank + inkom en nog eens een fuif erbovenop) dan stel ik me wel de vraag of het niet allemaal wat té overdreven is. We spreken dan nl. echt wel om een pak geld, veel meer dan nodig is om deze site te ondersteunen. Dienen we dit dan zomaar over te dragen? Lijkt me toch een faire bedenking?

Tot slot weet ik -met alle respect/ik speel maar actief sinds 2013-2014- ook aan geen kanten wie de eigenaar -in dit geval Bart De Pauw (niets persoonlijks uiteraard) - is, want ik zag Arthritic Monkees nog nooit op een muziekquiz. Het is niet mijn bedoeling te schofferen, maar ja, hier heb ik vragen bij. Het is nl. een stap verder om iemand met -laat ons zeggen- 1000€ toe te vertrouwen dan 10€, he. Just my two pence.

Ik herhaal: dit is puur objectief gesproken, los van gelijk welke persoon.
Ik snap je reactie; op die manier wordt het misschien wat grootschaliger dan nodig, het was ook niet mijn bedoeling dat de volledige opbrengst naar de website zou gaan. Het is ook totaal onnodig dat er op de rekening honderden euro's staan, vandaar dat ik ook meldde dat we er met de voorbij 'ophalingsronde' weer een tijdje tegenkunnen.
Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Er is potentieel, dus waarom daar niet op inspelen.
En ja, Arthritic Monkees spelen sinds geruime tijd geen muziekquizzen meer, enkel algemene quizzen maar dit lijkt mij naast de kwestie.
Met alle respect, Bart, dan nodig ik je toch eens uit om wat meer buiten te komen en effectief nog een muziekquiz te spelen. Die uitspraak vind ik nl. denigrerend t.o.v. onze hobby en ook geenszins correct. Ik deed mijn laatste muziekquizzen bijv. in een chique feestzaal waar trouwfeesten worden gegeven. Ik zeg niet dat dat de referentie altijd is, maar toch. Ik heb bovendien nog maar amper het gevoel gehad dat de locatie niet voldeed. Denk maar aan de Europahal in Tielt (amai!), de locatie waar Music Maestro in Tessenderlo doorging (met schermen in de lucht!) of zelfs een gewone zaal op een school die meer dan voldoende dienst doet. Ik pik ook wel eens een aq mee en da's zeker niets speciaals telkens.
Daar was ik trouwens bij, op je quiz in Eeklo. Top. Het was geenszins mijn bedoeling mij denigrerend uit te laten, en weet ook wel dat de kwaliteit, of het aangenaam spelen van een quiz -algemeen of muziek- op zich niks te maken heeft met de zaal. En ja 'muf achterafzaaltje' is een stereotiep, ik gebruik het dan ook op die manier. Ik zou meer emoticons moeten plaatsen soms denk ik.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

Ah, kijk, dat wist ik niet! Leuk! Hopelijk heb je je goed geamuseerd! Altijd welkom!

En ja, ok, geschreven komen zaken inderdaad altijd wel anders over dan bedoeld, no worries. Ik ben ook geen emoticonfan :-)

Wat beautiful freak schrijft, zet me eigenlijk ook wel aan het denken. Deze zin bijv. '"We spreken over een hosting van ongeveer 25 à 30 euro per jaar (ik ben de laatste om te roepen over transparantie, maar als je publieke inmenging vraagt, mag daar precies ook wel eens iets over verteld worden?)?" - Is dit accuraat qua schatting? Lijkt me nl. dan wel een terechte bedenking ook in deze tijden van transparantie?

Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.
Greatest Tits
Plaats reactie