Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Plaats reactie
JFF
Lead Singer
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 18 nov 2011, 21:34

Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door JFF »

Ik heb nog nooit iets op het Muziekquizzenforum gezet en ik was het ook niet van plan. Zeker met de aard vaN berichten die er de laatste tijd op te lezen zijn. Het evolueerde van een gezellige praatbarak tot een affreuse scheldsite. Maar sinds vanavond moet er toch iets van mijn hart waarvoor ik datzelfde forum dan ook maar (eenmalig?!) gebruik en ook niet om te stoeffen. :evil: Dit weekend hadden we met Koerier ingeschreven op de Muziekquiz van een of andere basketclub uit het Mechelse. We hadden het onooglijk stukje papier gekregen eerder dit jaar tijdens de IPA-muziekquiz. Met grote verwachting op weer een avondje lachen en plezier maken, waren we op tijd naar de Olivettenvest in Mechelen gereden zoals op het minuskuule flyertje vermeld stond. Het was even zoeken voor we op de juiste plaats waren. Alhoewel … dat eventjes werd bijna een half uurtje rondlopen tussen de brug over de Vaart en Brusselpoort. Uiteindelijk hadden we de plaats gevonden. Het was echter duidelijk dat er niets te doen was. Waarschijnlijk ook een vd redenen waarom we een half uurtje hebben lopen zoeken. Op het adres was het een donkere gang inlopen naar een achterkoer waar boven her en der wel licht brande maar alle deuren waren gesloten. Gelukkig had ik die wonderflyer nog bij mij. Maar de organisator Guy Marlier op het nummer 0477/341.821 vertikte het van nog te antwoorden. Dan maar naar enkele quizcollega’s gebeld die mogelijk ook naar die quiz gingen. Danny Van Mele (wie anders!) nam uiteindelijk op. “Ja we hebben daar ook gestaan mar de quiz gaat door in Walem.” Mijn geduld en zenuwen werden op dat moment al danig op de proef gesteld. :evil: Aan Danny vroeg ik nog de organisatoren te verwittigen dat we onderweg waren. Net voor acht uur waren we ter plekke. (De quiz begon rond 19.30u) Ik heb mijn makkers aan de deur van het café met (te) kleine zaal afgezet en ben een parking voor de auto gaan zoeken. Wie schetst mijn verbazing toen ik uitgestapt was en naar de plaats liep waar ik hen terug buiten zag komen. Blijkbaar hadden we niet ingeschreven en de zaal zat (over)vol. Dit neem ik dus op mijn krachten omdat ik persoonlijk WEL had ingeschreven!!! Telefonisch dan. Ik heb er mijn Proximusfactuur dan maar bijgehaald die ik gelukkig nog had. Ik wil de collega quizzers dan ook waarschuwen voor organisaties zoals die van ‘Kwoudakketwist’. Het risico dat je met een figuurlijke kater thuiskomt is immers erg groot. Hun uitleg dat ze iedereen verwittigd hebben dat het in een andere zaal doorging, klopt trouwens ook al niet omdat ook Danny met zijn team in Mechelen stond. Tenzij die ook via telefoon inschreef en ze dan ook zijn mailadres niet hadden. In ieder geval heeft deze organisatie mij, buiten wat extra (dure) diesel, geen pint of inschrijvingsgeld gekost. Wat me, naast een gemiste avond, zo boos maakt is het feit dat mijn collegaquizzers in de toekomst misschien skippen als ik nog eens met een voorstel voor een quiz afkom waaraan we nog niet eerder aan deelnamen. In ieder geval hoop ik dat de ploegen die wel binnen raakten zich goed hebben geamuseerd en dat de rest van de organisatie beter op poten stond als wat wij ervaarden. In ieder geval ‘Kwoudakketwist wa voor ne klotenboel het vanavond voor ons zou worden. Ik had immers nog alternatieven voor deze avond die ik door hun onnozel gedoe nu wel heb gemist. :x
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door PaulMcCartney »

jef,

het was inderdaad een beetje chaotisch voor de quiz. wij stonden ook in de Olivetenvest te schilderen.

de quiz was nochtans een schitterend werkstukje voor gelegenheidsquizzen. elke ploeg zal hier zeker met een goed gevoel naar huisz gegaan.

Een no-nonsense hitquiz (zonder Plaza, The Mexican whistler of Modern Talking :mrgreen: ) - zo mogen er meer komen natuurlijk.

Als ze ons volgend jaar nog naast het zelfde charmante gezelschap plaatsen, zijn we zeker van de partij.

Nog bedankt aan de Diamond Dogs en Buddy voor de leuke avond.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door Keiem »

Ik heb de inside joke voor mij en Tony gevonden, Hans :mrgreen:
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door bicky »

Wij FLOPPY'S deden hier voor het 2e jaar mee. Omdat wij deze quiz vorig jaar zo goed vonden wilden wij hem ook dit jaar zeker niet missen. Woensdagavond kreeg ik een mail dat deze quiz zou doorgaan in Walem ipv. Mechelen, wegens veel te weinig inschrijvingen. Wetende dat er vorig jaar maar 20 ploegen waren, had ik gevreesd dat er dit jaar maar 8-10 ploegen zouden zijn. Tot mijn verbazing waren er ong. 15 ploegen en hebben ze onze vrienden van koerier gewoon de deur gewezen. Dus voor 4 ploegen minder van zaal veranderen lijkt me niet zo verstandig. Ik ken de mensen van de organisatie niet, maar de 2X dat ik ze gezien heb, en er mee gesproken heb, kwamen ze mij ongelofelijk sympathiek over. Ook al was er geen plaats meer in de zaal, het laatste dat je doet is een ingeschreven ploeg de deur wijzen!!!! De quiz was 5 fragmenten ver, dus even stil leggen was geen probleem. Hoe dat we koerier en nog bij gekregen had weet ik niet...maar waar een wil , is een weg.
Wat de quiz betreft, Danny heeft het hier al goed verwoord. Een "hitquiz" met enkele stevige Vlaamse kuitenbijters uit de oude doos. Verscheidene platen die we wel herkende, maar waar we geen naam op konden plakken. Dus onze kennen is na gisteren weer zeer veel verruimd. Ook al is deze quiz te makkelijk voor topploegen (wat niet wil zeggen dat ze hun niet kunnen amuseren)en het voorval met koerier, wat niet had mogen gebeuren. Deze quiz verdient véél meer inschrijvingen.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door PEKEBO »

Inderdaad, spijtig voorval. Een hitquiz zonder Kurt Pepermans :music-rockout: & co is eigenlijk geen geslaagde avond....
Laatst gewijzigd door PEKEBO op za 19 nov 2011, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door PEKEBO »

Anderzijds, zeer toegankelijke en leuke instapquiz voor iedereen. Makkelijk voor quizploegen en zeer gezellig voor gelegenheidsploegen. Deze quiz verdiend uiteraard meer ploegen. Wij hebben ook die bewuste mail ontvangen maar ik vind dat de organisatie deze wijziging zeker ook moest vermelden op het forum!!, niet dus. En waarom niet bij de aankondigingen plaatsen, extra reclame voor deze quiz kon nooit kwaad natuurlijk want velen wisten hier blijkbaar niet van.
Zuur natuurlijk voor beide partijen...Koerier en de sympathieke organisatie.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door Joe Roxy »

Wij wisten wel van het bestaan van deze quiz. We hadden deze al 2maal meegedaanmet ons tweetjes, de eerste maal waren we zelfs 4de's op 18 ploegen. We waren toen blij dat er niet veel echte quizploegen waren buiten de Floppy's en en eerste kennismaking met Evi en Pretty Paracetamol. We lieten em dit jaar varen wegens een klein feit van vorig jaar + onze drukke tijd van ik wil nog enkele dingen uitpakken zoals CD's waar ik nog te weinig kastjes heb en in ons huisje plaatsen.

Als we ons hadden ingeschreven, had Jef mogelijk geen problemen gehad. Dus ook onze sorry aan Jef.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door dendaffe »

Ondertussen is alle 'zever' tussen Koerier en de organisator uitgepraat (uitgemaild)... Succes met de volgende quiz!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz KWOUDAKKETWIST 18/11/2011 MECHELEN

Bericht door Rubby »

dendaffe schreef:Ondertussen is alle 'zever' tussen Koerier en de organisator uitgepraat (uitgemaild)... Succes met de volgende quiz!
SUPER :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie