Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni 2012

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Keiem »

peegee schreef:grote verrassing is echter, dat ook Keiem (die ook instaat voor het vinden en prachtig ineensteken van de beeldrondes, alle 10 dus) een volledige ronde voor zijn rekening genomen heeft !!!!
Als we het schema volhouden dat we voor ogen hebben (stipt beginnen, pauze niet laten uitlopen) moeten deze tien rondes mooi lukken. In het slechtste geval schrappen we mijn ronde om toch niet na middernacht te eindigen. Dan komt die reeks wel op het forum terecht ter inzage :D
Ik had die tiende ronde voorgelegd aan PeeGee omdat ik vond dat er bepaalde groepen en genres toch echt in een eighties kwis hoorden en het goed zou zijn voor nog wat extra variatie. Over de andere negen rondes: deze kwis zit goed in elkaar, en het wisselt mooi af tussen erg makkelijk en ferme kuitenbijters, en tussen pop en alternatief. Fragmenten duren tussen 45 sec en een minuut met uitschieters die tot 1:15 gaan of een paar kortere van 35sec.
Over de beelden: bij 85% van de clips was er goed beeld/audiomateriaal voor handen, 10% zal wat pixel-achtig voorkomen en nog eens 5% was onvindbaar. Voor deze laatste werden dan foto's of bewegende beelden gebruikt die met de artiest te maken hebben.
En nog dit: een echte eighties liefhebber zal ik wel nooit worden :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

Nog een 2e afzegging; Requiem for a team :(
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door One good reason »

One good reason schreef:
peegee schreef: oftewel "I was 19 to 28 in the eighties".... ;-)
:laughing-rolling: ;)
Wie weet onderbreek ik even mijn zomerstop hiervoor 8-)
En ja, hier onderbreek ik dus mijn zomerstop!
Tot zaterdag! :banana-dance:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Buddy59 »

One good reason schreef:
One good reason schreef:
peegee schreef: oftewel "I was 19 to 28 in the eighties".... ;-)
:laughing-rolling: ;)
Wie weet onderbreek ik even mijn zomerstop hiervoor 8-)
En ja, hier onderbreek ik dus mijn zomerstop!
Tot zaterdag! :banana-dance:
:handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door One good reason »

Staat hier ergens een aanvangsuur? :think:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Big Banana »

One good reason schreef:Staat hier ergens een aanvangsuur? :think:
Zit hieronder ergens in.... (mag toch, hé Peter ?!?)

De quiz is een pak toegankelijker gemaakt dan jullie van de Kakkerlakken-quizzen uit het verleden gewend zijn, met in elke ronde toch nog wel één of enkele kuitenbijters.

Prijzenpot is reeds in bijlage; ge kunt al eens snuisteren; interesse in enkele titels? Mail gerust de bewuste artiest(en) door...
Locatie? Scholencomplex Edugo (campus Glorieux), St Jozefstraat 7, 9041 Oostakker

Inschrijving: €16 per team van 4 personen
Jullie worden verwacht vanaf 19u, betaling inschrijvingsgeld ten laatste 19u45, zodat we het eerste fragment stipt om 20u kunnen laten horen EN ZIEN !!!! Als ge niet op tijd aanwezig kunt zijn, of even de weg kwijt zijt , dan is hier mijn gsm-nr: 0495-82.82.12 ; noteer hem best

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gelieve deze mail zelf te forwarden naar uw team-genoten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ENKELE TIPS (krijgt ge op papier de avond zelf, maar worden vermoedelijk niet nog eens uitgebreid voorgelezen) :

Géén enkele artiest komt als antwoord 2 x voor; wel kan het zijn dat eenzelfde artiest onder 2 verschillende namen passeert (bvb. Robbie Williams met Take That en op een ander moment solo)

VERBANDEN: regelmatig zijn er enkele (of meerdere !!) songs, die na elkaar worden gespeeld, die een verband hebben met elkaar (1e vier ronden zeer beperkt, vanaf ronde 5 een pak meer), dat kan soms een HULPMIDDEL zijn om bepaalde antwoorden te vinden….

Als een song een HOOFDTITEL en een bijtitel (titel tussen haakjes) heeft, dan verwachten wij op zijn minst de hoofdtitel !! De subtitel mag opgeschreven worden, zolang de hoofdtitel ook maar vermeld staat. Bvb. “I’ve seen that face before (libertango)” van Grace Jones
Ge krijgt ook géén strafpunten als op uw antwoordblad de hoofdtitel tussen haakjes staat…

Alles met beeld; hier en daar laat de KWALITEIT van beeld of geluid wat te wensen over, waarvoor onze excuses. Bij 9 fragmenten vonden we géén originele beelden (clip, tv-optreden oid); daar hebben we andere beelden voor gevonden (fanmade video of enkel foto’s…)

TITELS komen voorbij bij 107 van de 150 fragmenten; soms spelen een song iets langer om toch de titel “te laten passeren”, dus bleef alert ;-)

Antwoorden fonetisch juist = juist

HET OOG WIL OOK WAT; we hebben ons best gedaan om de tofste clips te vinden, zodanig dat jullie ook op visueel vlak worden verwend vandaag. Er zit ook een handvol erotische clips bij (ja, in de jaren 80 bestond dat ook al)

DE SPECIALLEKES op de KAART: een lijst van een 10-tal biertjes voor degenen, die die graag eens willen proeven (aanbod beperkt); Vraag om de lijst bij de bedieners.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

thanks, Big Banana with a big heart :romance-heart:

Intussen is plaats 25 opnieuw opgevuld...

Lieven en zijn Walhalla team doen ook mee !!!

Op die manier vermoed ik dat er nog weinig quizmaster solo's zullen zijn ;-)


Peter
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

Ik kan nu melden, dat één van de juryleden (onze Polkaheer) de quiz zojuist heeft gespeeld en (op zijn eendje ;) ) 264 op 300 gehaald heeft (88%)
De enkele songs waar hij voorkennis van had, heb ik als fout antwoord aangerekend...
Onze niet-80's-kenner heeft hem maandag gespeeld en haalde net geen 50% :(
Dat wil dus zeggen, dat hij "te doen" is voor de geoefende 80-muziekquizzers en misschien toch wel ietske te moeilijk voor de gelegenheidsteams...
Voor de teams die top 10 willen spelen gaat het zeker nog wel uitdagend genoeg zijn door per reeks enkele kuitenbijters !!!

MAAR : de beelden zijn merendeel SUPER !!!!!

En nog even dit: er is voldoende parkeergelegenheid VOOR de school (200-tal plaatsen); gelieve NIET het domein op te rijden; het gaat om slechts 200 - 300 meter te voet...

En nu een vraagje: wie durft er een prognose te doen????? :?: :ugeek: :silent:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Maledictus I »

peegee schreef: (op zijn eendje ;) )
Afbeelding
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door kasenco »

peegee schreef:En nu een vraagje: wie durft er een prognose te doen????? :?: :ugeek: :silent:
1. Kas & The Holly's :music-rockout: of toch daar ergens in de buurt ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door rino »

kasenco schreef:
peegee schreef:En nu een vraagje: wie durft er een prognose te doen????? :?: :ugeek: :silent:
1. Kas & The Holly's :music-rockout: of toch daar ergens in de buurt ;)
In dat geval:

2. Starbuk & Apollo
of toch ergens in de buurt van Kas & The Holly's. :mrgreen: ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

1e en 2e?, of in elkaars buurt ergens in de top 20??? :music-rockout: ;)
Nee, met Roberto erbij verhogen de kansen van Kas & the Holly's voor een top 3-plaats !!
Ikzelf zet er géén geld op in, maar andere kandidaten voor olympisch metaal zijn Bruce Horny, Fab 4, 5 CC (met Ludwig De Bruyn in hun gelederen!!), de Rechte Bananen, Vindikooks en the Gang of Four !. Ook Tequila Overdrive, Sympathy vur den Duvel en Scary Monsters verwacht ik in de hogere gelederen....

Ik weet natuurlijk welke (soort) songs erin zitten en kan daarbij al wat vermoeden; ik wil wel melden, dat ik met mijn keuze géén enkel team heb gefavoriseerd, maar er zitten zeker toffe dingen in voor iedereen !!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Keiem »

Ik weet wat er in de kwis zit, wat een voordeel kan zijn bij het pronostiekeren. Ik ken wel niet alle teamsamenstellingen en hun sterktes, maar dit is een mogelijkheid:

1. Kas & The Holly's (lijkt me op hun lijf geschreven)
2. Fab 4
3. Vindikooks
4. Bruce Horny
5. 5CC

Maar de kwis heeft een sterke bezetting dus kunnen Scary Monsters, Starbuk of nog een vijftal ploegen hun stekje opeisen in die top 5. Voor Tequila of Bananen zal de kwis net iets teveel pop bevatten denk ik.
edit: het zou leuk zijn mocht ronde tien nog ergens de stand veranderen, hopelijk neemt niemand me dit dan kwalijk :twisted:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

Keiem schreef:Voor Tequila of Bananen zal de kwis net iets teveel pop bevatten denk ik.
Ik denk dat zij dit "teveel" wel aankunnen, omdat ik vermoed, dat ze zeker het gedeelte "niet-pop" wel zullen pruimen !!!! En ik denk dat er daarvan wel voldoende tussenzit dat hen kan bekoren !

Gezien het groot aantal gelegenheidsteams (en daaronder versta ik teams die minder dan 5 x op een jaar spelen) (18 als ik goed geteld heb) mocht ik de quiz ook niet té moeilijk maken, niet?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door kasenco »

Keiem schreef:Ik ken wel niet alle teamsamenstellingen en hun sterktes,
ik weet zelfs mijn eigen ploegopstelling niet..... ;)
Roberto kan inderdaad een hulp zijn voor de 'onnozeligheden' :P :character-beavisbutthead:
Plaats reactie