Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/2011

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Rubby »

amai, wat een gedoe alweer ... :roll:

Ik was er zelf niet bij maar ik was wel de ploegsamensteller daarom toch een reactie:
- Sven speelt af en toe (graag) eens met ons maar is zeker geen vast Testedoenelid
- zijn reactie over de quiz is volgens mij bijna enkel positief, quiz wordt zeker niet afgebroken :think:
- hij reageert volgens mij vooral beetje uit ontgoocheling omdat ze nipt een paar punten tekort kwamen , hoe zou je zelf zijn als je daar staat op het einde van de quiz (joepie we zijn niet gewonnen ... :roll: ) en vooral ook omdat hij en wij als Testedoene heel zelden hier nog eens voor in aanmerking komen, dus elitair :naughty:
- supercoalitie: dit haloweenweekend is een topquizweekend waar ik geprobeerd heb om Testedoene zoveel mogelijk te vertegenwoordigen (vrijdag ik als gastspeler bij sympathy,zaterdag een ploeg naar Koerier, 2 ploegen naar Beernem vanavond), dan ook beetje logisch dat ik nood heb aan gastspelers (of anders bleven die gewoon thuis).
- Nonkel Hugo vond het ook een heel leuke en prima quiz zaterdag :handgestures-thumbupright:
- we maken trouwens graag de verre verplaatsing naar de sympathieke quizcollega's van Koerier :dance:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door gekookte espe »

Ik reageerde inderdaad voornamelijk in naam van de teleurstelling van de verliezer, eerder dan als tevredenheid van de winnaar...

Als lid van de 4 schelln espe interesseert de uitslag ons nauwelijks. We zijn allang content als we een fragment van Milk Inc of Scooter gehoord hebben waarbij we eens in ons handen kunnen klappen hebben, een stevig metal-fragment de revue passeert om ook ons nekspieren eens los te gooien, en een of andere singer-songwriter gevraagd wordt waarbij we de mogelijkheid hebben om opgenomen te worden bij de ploegsolo's.

Sluit ik echter aan bij een andere ploeg, is dit niet zelden om de recente fragmentjes op te lossen omdat die ploeg zo'n persoon nodig heeft om een zo'n goed mogelijke uitslag (lees: mogelijke overwinning) te behalen. Als muziekquizzer is het namelijk ook wel leuk om af en toe eens een quiz te winnen, en die mogelijkheid is groter bij andere ploegen.
Blijkt dat we een overwinning aan ons zien voorbijgaan, dan ben ik teleurgesteld. Zeker omdat we er zo dicht bij waren.

Het is zeker niet mijn bedoeling om deze quiz af te breken, hell ik vind het qua invulling ene van de origineelste die er zijn in het muziekquizcircuit telkens. Anders zou ik ook niet de moeite doen om een verplaatsing van +- een uur te doen naar deze quiz. Maar nu zaterdag ging ik met het gevoel naar huis dat er te weinig verschilmakers in zaten, waardoor 1 of 2 foutjes maken nefast is. En dat zou imo niet mogen.

Of hoe moet ik het stellen dat het misschien beter verstaan wordt:
Deze quiz zou je mss kunnen vergelijken met de formule 1-race van Monaco. Het is een gigantisch mooie race, maar voor coureurs een lastige om te rijden net omdat het quasi onmogelijk is om in te halen op dat parcours. Gewoon zorgen dat je als coureur vooraan begint en voor de rest zo goed als foutloos rijdt, en de overwinning is binnen.


Conclusie:

vond ik deze quiz goed? Zeker en vast. De verbetering was erg vlot en correct: om de ronde een nieuwe stand. :handgestures-thumbupright: De presentatie was vlot en aangenaam om naar te luisteren, het geluid feilloos, de bediening knap, ... Kortom quasi niks dan lof voor deze quiz, maar sta me aub toe om persoonlijk te vinden dat er volgens mij iets te weinig verschilmakers in zaten.

Op deze quiz kom ik, als het mag, absoluut graag nog terug.
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door paracetamolleke »

Hééél goede gevarieerde kwis met een rits aan muziekgenre's zonder echter extreem te gaan.
We hebben ons goed geamuseerd en mijn andere teamgenoten blijkbaar ook en dat is voor ons nog altijd de hoofdreden dat wij gaan kwissen.Ook een snelle en correcte jury,de hele kwis klopte ons puntenaantal dus jury :handgestures-thumbupright:
En aan de ploegen die geen kans zagen om hun misstap goed te maken wegens te gemakkelijk en te veel maximumscore's .Zorg ervoor dat je geen misstap maakt en dan win je zowiezo.Er zijn nog andere ploegen(zeker de helft) die meedoen voor de fun en geen supermoeilijke fragmenten nodig hebben om hun misstap goed te maken.Andere ploegen moeten daar dus niet de dupe van zijn.
Dus mannen van Koerier ga verder op dezelfde manier.Jullie kwis was top!
koop05
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 nov 2010, 15:16
Locatie: ruisbroek puurs / detroit breakdown
Contacteer:

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door koop05 »

normaal is het collega Detroit-bewoner Hans die op dit forum onze stem laat horen, maar kom, laat ik het nu ook maar even doen: Detroit Breakdown komt elk jaar met plezier meespelen met de Koerier Quiz. Dit jaar eindigden we zelfs onverhoopt hoog.

Verder: het beste bewijs dat de lat niet te hoog moet liggen. Leuke fragmentjes en af en toe wat kansen om te scoren, plus nog prima organisatie erbij (bediening, logistiek...). Vond de afsluitende dubbele alfabetreeks trouwens ook knap gevonden. Hulde en bedankt aan de hele Koerier equipe!
motor city shake down
Roberto1
Rock Legend
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 25 jan 2011, 22:12

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Roberto1 »

Ook wij hebben genoten van deze quiz. :clap: :handgestures-thumbupright:

Voor ons 'verouderd' team wel wat veel eighties, maar deze lacune werd ingevuld door onze sterke gastspeler.
Roberto, de humorist - quizzer uit Sint Job, schortte zijn vergaderingen en contracten met met andere ploegen op om met ons mee te doen.
Hij was wat zwijgzaam maar tussendoor was hij goed voor vele goede antwoorden, wat ons uiteindelijk op een onverhoopte 7de plaats bracht. :dance: :D

Volgend jaar zijn we er graag weer bij ( zo mogelijk terug met Roberto... :pray: ) en ook voor ons moet de volgende editie niet moeilijker worden.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Magic »

Komt er dus op neer dat dit een topquiz is en daarmee uit!

Nog 2 bedenkingen:

1) In de GP van Monaco start niet iedereen op dezelfde rij!!!

2) Waar haalt iemand het in zijn hoofd om Quasimodo te zeggen dat hij wat meer uitdagende quizzzen moet meedoen. Beste Peter, Quasimodo nam al deel aan muziekquizzen toen de meeste onder ons nog hun eerste single van de mama moesten krijgen (vraag maar na aan Kas en de Sultans of co ofzo :think: ). Hij is net de man die met gemak meekan op de alternatieve moeilijke quizzen, maar hij heeft gekozen om met zijn vaste ploeg elke week een quiz mee te doen en hij geeft net geen zak om klassement en uitslagen.
Bovendien doet zijn ploeg vrijwel wekelijks een muziekquiz mee (ondanks zijn abo bij KVM en een medespeler die flik is bij de voetbalcel v/d politie), maar is het dan fout om te kiezen voor één waar heel de ploeg plezier aan heeft? Als jullie graag 'uitdagende' quizzen willen maken heeft daar niemand iets op tegen, maar meldt het vooraf even en kijk een andere ploeg er niet vies voor aan als ze deze quiz dan aan hun laten voorbijgaan en kiezen voor een 'makkelijke' plaatselijke quiz.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door PEKEBO »

Magic schreef:Waar haalt iemand het in zijn hoofd om Quasimodo te zeggen dat hij wat meer uitdagende quizzzen moet meedoen. Hij is net de man die met gemak meekan op de alternatieve moeilijke quizzen
Als jullie graag 'uitdagende' quizzen willen maken heeft daar niemand iets op tegen, maar meldt het vooraf even en kijk een andere ploeg er niet vies voor aan als ze deze quiz dan aan hun laten voorbijgaan en kiezen voor een 'makkelijke' plaatselijke quiz.
Werner, ik heb bakken respect voor de man zijn verleden in quizland en zijn kennis en ik val hier niemand aan en zal dat ook nooit doen :naughty: .
Ik heb gewoon een klein probleem met de negatieve spiraal (algemeen en niet enkel een individu!) bij sommige besprekingen van een quiz ( te moeilijk of te makkelijk, coalities enzzz :roll: ).
Onze quiz was inderdaad een inschattingsfout maar moet dan de sloophamer bovengehaald worden? Ik denk het niet!
Ik heb mij ook al behoorlijk zitten vervelen op een quiz hoor. En zoals je zegt, iedere organisator doet zijn ding en dat moeten we zeker respecteren.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Magic »

Peter, ik of Stef (was er niet bij, zat in Spanje) hebben geen enkel commentaar gehad op jouw quiz.
Ik ben daar met plezier naartoe gekomen (prachtig en gratis optreden van de Customs voor mijn deur (echt hé) laten staan) omdat jij ook overal aanwezig bent en omdat één van je ploegmaten een goede vriendin van ons is.
Het was mijn ding niet, dat weet je zonder dat ik daarover enig commentaar moet geven, maar dat kan gebeuren bij een eersteling. Maakte jij een inschattingsfout of wil jij dergelijke quiz blijven organiseren? Is mijn zaak niet en beide mogelijkheden zijn goed.

Waar Stef op reageerde is dat iemand op zo'n flauwe manier kritiek heeft op een quiz die algemeen aangenomen wordt als een voorbeeld van een muziekquiz. Ik vind de reactie van Stef correct.
Jij verwijt hem/ons dat wij onze grenzen moeten verleggen en dat is nu net compleet fout. Wie Stef kent weet dat hij best meekan met heel veel heeeeeeel goeie quizploegen. Stef en ikzelf ook trouwens houden ervan om in ploeg te spelen (misschien door ons sportverleden). Iedereen kent ons standpunt hierover en er zijn daarover voor- en tegenstanders. Voor ieders mening trouwens respect.

Voor alle duidelijkheid, Pretty Paracetamol beschikt over 4 vaste spelers en een 4-tal invallers. Deze invallers worden niet geselecteerd op hun specialiteit, dus als ze meedoen is dat gewoon omdat 1 van de vier vaste uitvalt.
Wij hebben 2 seizoenen geleden heel Vlaanderen afgeschuimd en alle mogelijke muziekquizzen meegedaan. Wij hebben voor onszelf besloten welke quizzen we leuk vinden en welke niet. Daaruit hebben wij onze eigen quizkalender samengesteld en dus nemen we alleen nog deel aan wat wij ne goeie quiz vinden.

Wij zaten ooit in Mol in erbarmelijke omstandigheden te quizzen als enige 'regelmatige' quizploeg. Een verschrikkelijke rotquiz! Nooit krijgen ze ons daar nog naartoe. Ander voorbeeld, de quiz van Tequilla is voor ons veel te moeilijk, maar op zich wel zeer leuke muziek. Als die quiz niet gelijk valt met een grote match van KV of Racing Mechelen en wij kunnen dan doen wij mee al worden wij daar 158ste met 2% :D .

Neemt niet weg dat wij grote fans zijn van de Koerier quiz en bijvoorbeeld ook de Zandvlietquiz. Voorbeelden zijn dat wat ons betreft!

Wij merken echter dat wanneer wij eerlijk zijn en een quiz afzeggen omdat die ons niet ligt dat wij dan door de organisatoren van dergelijke quizzen met de nek bekeken worden en dat is jammer :( , maar niks aan te doen hé!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door PEKEBO »

Magic schreef: Jij verwijt hem/ons dat wij onze grenzen moeten verleggen en dat is nu net compleet fout.
Laat 1 ding duidelijk zijn, beste vriend. Ik verwijt hier niemand en misschien had ik beter "TERUG jullie grenzen verleggen" geschreven want het was zeker mijn bedoeling niet om een sympathieke ploeg als PP of een lid van jouw ploeg te raken en wie ben ik, die nog maar 2 seizoenen meedraait in het circuit, om jullie de les te spellen :pray: . En je hoeft hier zeker geen verantwoording af te leggen, jullie beslissen nog altijd waar en wanneer jullie willen spelen natuurlijk en ik zie jullie meer dan graag opduiken ;) !
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door kasenco »

Quasimodo is inderdaad een van de weinige overblijvende quizzers van toen ik begonnen ben in 1986! Je kan de personen van toen die nu nog quizzen op 1 hand tellen! Respect hiervoor :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door peegee »

kasenco schreef:Quasimodo is inderdaad een van de weinige overblijvende quizzers van toen ik begonnen ben in 1986! Je kan de personen van toen die nu nog quizzen op 1 hand tellen! Respect hiervoor :handgestures-thumbupright:
Ik weet niet of ik mezelf tot die handvol personen mag rekenen; maar ik herinner mij wel nog mijn eerste quizzen in café "De Sloef" (verlorenkost, gent) en vlak erna een quiz voor duo's in café "De Ploeg" (st pietersnieuwstraat, Gent), waar Marc S. en ik de "grote prijs" binnenhaalden; een cd-speler, dat was iets nieuws, bestond toen nog maar pas (was vermoedelijk wél voor 1986, niet?) En daarna de grote (zeer alternatieve) jaarlijkse quiz in de Vooruit in Gent, en ook nog de individuele quizzen in Eeklo, georganiseerd door Bob van de Vynilla; daar heeft Marc S nog altijd nachtmerries van, omdat hij Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick en Tick had opgeschreven volgens de jury ipv Tich... En dat hij daardoor niet in de finale zat :evil: :cry:

Nu, na ruim een uur van mijn vrije tijd te hebben opgeofferd om hier alles van de commentaren te lezen (ik ben een zéér trage lezer!!!) dan ook maar even mijn commentaar:

Ikzelf heb genoten van de quiz; Het was een aangename quiz met véél weggevers; en die moeten er ook zijn !!! Het enige nadeel is, dat ieder klein foutje kan doorwegen..... Verder een zeer vlotte (en ook knappe, was dat de dochter van de Jef???) bediening, genoeg keuze, goede presentatie, vlotte verbetering :clap: :clap: :clap:

Ikzelf kom graag terug naar Reet volgende jaren, bij leven en welzijn en als mijn agenda het toelaat; was tot nu toe altijd in een voor mij vrij vervelend weekend (Expovet, beurs voor dierenartsen, waar ik een voordracht moet geven en op de beurs ons syndicaat moet vertegenwoordigen); vind daarom de nieuwe datum een pluspunt voor mij, en hoop dat Buddy een goede alternatieve zaterdag vindt voor zijn quiz !!!

Onze sterkste man, Marc B, die alle moeilijke(re) fragmenten heeft opgelost voor ons team, waardoor we de overwinning hebben kunnen halen :handgestures-thumbupright: , vond de quiz niet uitdagend genoeg en heeft voor zichzelf besloten om niet meer mee te doen.... Nu, soit, ook wij komen naar een (gelijk welke) muziekquiz om ons te amuseren; de score nemen we erbij, echt waar!; dus als hij zich niet amuseert, dan moet hij niet mee...

Btw, ik ben dol op haring, maar niet de ingelegde :cry: Kunnen jullie volgend jaar ook broodjes met maatjesharing serveren?????? ;)
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Buddy59 »

peegee schreef:vind daarom de nieuwe datum een pluspunt voor mij, en hoop dat Buddy een goede alternatieve zaterdag vindt voor zijn quiz !!!
Hoeft niet hoor Peter, hij gaat niet door...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door kasenco »

** Bericht verwijderd wegens ongepast **
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door peegee »

** Bericht verwijderd **
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door kasenco »

** Bericht verwijderd wegens ongepast **
Plaats reactie