Poplar Lembeke 7/10/11

International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door International »

Ondanks het slechte weer is het toch zeer kalm op dit forum.
Ik zal dan maar de aftrap geven.
Deze quiz was weer zeer goed georganiseerd, ondanks de ietwat exotische locatie in een landbouwersloods. Het rook er heel duidelijk naar patatten. Gelukkig was het niet te koud, zodat er niet te veel warmtekanonnen moesten staan blazen.
De moeilijkheidsgraad lag dit jaar beduidend lager. Het kwam er dus op aan niets te laten liggen. Er was ook telkens een fotoblad gekoppeld aan de ronden, zodat we ons zeker niet verveelden.
Voor ons (The Guess Who) was de quiz iets te kort. We rukten van een aanvankelijke vijfde plaats (denk ik) gestaag op naar voren, waar we op drie punten van Sympathy bleven steken.
De prijzen waren dik OK, zeker de geldprijzen voor de eerste vijf ploegen!
Hopelijk posten de organisatoren hier de eindstand en een bespreking.
Wij komen alvast terug volgend jaar!
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Chris M »

International schreef:Ondanks het slechte weer is het toch zeer kalm op dit forum.
Ik zal dan maar de aftrap geven.
Deze quiz was weer zeer goed georganiseerd, ondanks de ietwat exotische locatie in een landbouwersloods. Het rook er heel duidelijk naar patatten. Gelukkig was het niet te koud, zodat er niet te veel warmtekanonnen moesten staan blazen.
De moeilijkheidsgraad lag dit jaar beduidend lager. Het kwam er dus op aan niets te laten liggen. Er was ook telkens een fotoblad gekoppeld aan de ronden, zodat we ons zeker niet verveelden.
Voor ons (The Guess Who) was de quiz iets te kort. We rukten van een aanvankelijke vijfde plaats (denk ik) gestaag op naar voren, waar we op drie punten van Sympathy bleven steken.
De prijzen waren dik OK, zeker de geldprijzen voor de eerste vijf ploegen!
Hopelijk posten de organisatoren hier de eindstand en een bespreking.
Wij komen alvast terug volgend jaar!
ik sluit me daar volledig bij aan.
De eerste keer dat ik op 'Poplar' aanwezig was en ik heb me niet verveeld.
Veel goeie nadenkertjes gehoord en vooral prima gezelschap aan tafel.
Enige kleinigheid die me stoorde was het roken, ik ben zelf roker maar vind dit niet kunnen in een zaal.
De, in dit geval, unieke locatie was wel ruim genoeg om alle rook te verspreiden, maar toch.

Zeker tot volgend jaar, als ik een plaatsje krijg bij één of ander team en als mijn agenda het toelaat uiteraard. :handgestures-thumbupright:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Rubby »

Inderdaad weer een toffe quiz (zoals elk jaar trouwens) , die we graag spelen :handgestures-thumbupright:
Dit jaar zaten we niet zo goed wat betreft het geluid, maar daardoor hebben we zeker niet veel laten liggen.

We moeten duidelijk iets aan onze bloemenkennis doen :roll:

Ps: volledig eens met die opmerking over het roken van Chris (zeker als er dan ook nog lekkere croques aan tafel geserveerd worden :naughty: )
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Keiem »

Rubby schreef:We moeten duidelijk iets aan onze bloemenkennis doen :roll:
man man, wat hebben wij daar terrein verloren zeg... Vlassenbroek haalde daar zomaar eventjes 45/45 (wij 35 of 37?). Daar zat zeker een botanist tussen?
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door International »

Keiem schreef:
Rubby schreef:We moeten duidelijk iets aan onze bloemenkennis doen :roll:
man man, wat hebben wij daar terrein verloren zeg... Vlassenbroek haalde daar zomaar eventjes 45/45 (wij 35 of 37?). Daar zat zeker een botanist tussen?
Ik vond die bloemen niet zo moeilijk. Roos, gladiool, tulp, lotus, margriet. Eigenlijk allemaal weggevers (vooral aan je geliefde...). :violin: :violin: :violin:
Maar dat komt ook doordat wij de meeste fragmenten kenden. Dan is het niet zo moeilijk om systematisch te elimineren.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Keiem »

International schreef:Ik vond die bloemen niet zo moeilijk. Roos, gladiool, tulp, lotus, margriet. Eigenlijk allemaal weggevers (vooral aan je geliefde...). :violin: :violin: :violin: Maar dat komt ook doordat wij de meeste fragmenten kenden. Dan is het niet zo moeilijk om systematisch te elimineren.
Wij hadden ook vrijwel alle fragmenten juist. Dat achttal punten dat we verloren was volledig bij de bloemherkenning. Van ons vier wist helaas niemand hoe een lotus, een gladiool, een mimosa of een lelie er precies uit zag. Zonnebloemen, rozen en tulpen dan weer wel...
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Sentient 6 »

Ik weet niet of Genesis al dan niet is goedgekeurd als antwoord, maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_(Genesis_song)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Keiem »

Sentient 6 schreef:Ik weet niet of Genesis al dan niet is goedgekeurd als antwoord, maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.
ik zag ze die ronde aanpassen (overal een punt bij) dus neem ik aan dat het over dit fragment ging. Wel grappig hoe lang wij erover deden om Phil Collins te herkennen. Pas nadat de meeste andere fotos geschrapt waren kwamen we tot de conclusie dat de band Genesis nergens opstond.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Rubby »

Sentient 6 schreef:Ik weet niet of Genesis al dan niet is goedgekeurd als antwoord, maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_(Genesis_song)
Opletten met het gebruik van Wikipedia als bron :naughty: , maar in dit concreet geval natuurlijk wel correct ;)
pistolero
Lead Singer
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 14:03

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door pistolero »

EINDSTAND
476 =
100%

1)Sympathie vur den Duvel/453/95,1
2) Guess Who/450/94,54
3)Vindikooks/448/94,12
4)Vlassenbroek 2000/446/93,70
5)Paris Hilton Look-a-likes/439/92,23
6)5 CC/438/92,02
7)Testedoene/437/91,81
8)Ibn Batutah/419/88,03
9)Klaskrakers/418/87,82
10)Spek & bonen/417/87,61
11)Good guy's don't wear white/414/86,97
12)2 of a kind/414/86,97
13)Blond zijn heeft zo zijn voordelen/409/85,92
14)Nutcase/406/85,29
15)Zopketel/392/82,35
16)Steve McQueen/391/82,14
17)4 schelln espe/380/79,83
18)t Zwien in de bjeetn?/356/74,79
19)de jeugd van toen/352/73,95
20)Padella Piccola/341/71,64
21)Tigers & Kittens/336/70,59
22)the four Horsemen/336/70,59
23)The Quizploeg f, k, a, we want to learn to know you to/297/62,39
24)Rudy & the Abeelkens ladies/293/61,55
25)Lauwe Melk/265/55,67
26)Viva la Frikandel/265/55,67
27)de Hendrikken/265/55,67
28)the Platlanders/264/55,46
29)GZN (groep zonder naam)/261/54,83

Alle ploegen worden bij deze bedankt, en een dikke proficiat aan 'Sympathie...', die hier een stevige nr 1 reputatie ah opbouwen zijn.
Ik ga de bespreking kort houden en bij deze akkoord gaan met de reeds geposte antwoorden,
Phil Collins moest natuurlijk Genesis zijn, iets wat ik nochtans uit het blote (letterlijk) hoofd weet, maar ieder jaar sluipt er wel zo'n duiveltje tss de antwoorden,
De punten daarvoor zijn idd gecorrigeerd...
De discussie ivm het roken ga ik hier niet aangaan, dat leidt toch allen maar tot meer discussie die weinig met de Quiz zelf te maken heeft.
We bedenken daarentegen alreeds nieuwe thema's voor volgend jaar en proberen af te spreken met de organisatoren van de 'IPA-quiz' om onze evenementen volgend jaar niet meer te laten samenvallen.
Het was daar blijkbaar (ook ;)) een geslaagde editie en we willen u volgend jaar geen van beiden onthouden...
Bedankt voor de leuke reacties en hopelijk allemaal tot volgend jaar...
gr,
Pistolero
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Keiem »

pistolero schreef:We bedenken daarentegen alreeds nieuwe thema's voor volgend jaar en proberen af te spreken met de organisatoren van de 'IPA-quiz' om onze evenementen volgend jaar niet meer te laten samenvallen.
Er zijn tegenwoordig wel elk weekend kwissen, maar ik vond in dit geval dat het weinig verschil uitmaakte. Jullie hadden 29 teams en IPA hadden er 36. Dat zijn behoorlijke aantallen. Vorig jaar waren het er ietsje meer geloof ik?
Trouwens, wij komen zelf ook dicht in de buurt van jullie weekend volgend jaar (zat 29 sept).
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door SpeedKing »

Rubby schreef:
Sentient 6 schreef:..., maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_(Genesis_song)
Genisis, is dat nog een ander zijproject van Phil Collins ;)?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door PEKEBO »

pistolero schreef: en proberen af te spreken met de organisatoren van de 'IPA-quiz' om onze evenementen volgend jaar niet meer te laten samenvallen.
Respect! :handgestures-thumbupright:
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Sentient 6 »

Rubby schreef:
Sentient 6 schreef:Ik weet niet of Genesis al dan niet is goedgekeurd als antwoord, maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_(Genesis_song)
Opletten met het gebruik van Wikipedia als bron :naughty: , maar in dit concreet geval natuurlijk wel correct ;)
Wikipedia is even betrouwbaar of onbetrouwbaar als elke willekeurig andere online bron (met uitzondering van http://www.bandtoband.com :whistle: ). Je moet gewoon zelf de gebruikte referenties op Wikipedia pagina's checken en zelf beslissen hoe betrouwbaar het artikel in kwestie is.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Poplar Lembeke 7/10/11

Bericht door Rubby »

Sentient 6 schreef:
Rubby schreef:
Sentient 6 schreef:Ik weet niet of Genesis al dan niet is goedgekeurd als antwoord, maar Mama is van Genisis en niet van Phil Collins.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_(Genesis_song)
Opletten met het gebruik van Wikipedia als bron :naughty: , maar in dit concreet geval natuurlijk wel correct ;)
Wikipedia is even betrouwbaar of onbetrouwbaar als elke willekeurig andere online bron (met uitzondering van http://www.bandtoband.com :whistle: ). Je moet gewoon zelf de gebruikte referenties op Wikipedia pagina's checken en zelf beslissen hoe betrouwbaar het artikel in kwestie is.
Klopt, maar ik (en volgens mij ook pak andere muziekquizorganisatoren) maak toch meestal gebruik van het boek en website van Arnold Rypens http://www.originals.be/nl/.
Plaats reactie