1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overmere

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Keiem »

International schreef::clap: :clap: :clap: :clap: :clap: voor de 14/36 ploegen die geslaagd zijn...
:(



(just kidding)
jell
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 14:18

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door jell »

Bij deze vind ik het ook wel vervelend want zag gisteren ook wel dat Peter ermee in zijn maag zat dat er zo weinig gescoord werd... Er is toch wel veel werk in gestoken... En als halve Overmerenaar ligt het me toch nauw aan het hart...
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door International »

jell schreef:Bij deze vind ik het ook wel vervelend want zag gisteren ook wel dat Peter ermee in zijn maag zat dat er zo weinig gescoord werd... Er is toch wel veel werk in gestoken... En als halve Overmerenaar ligt het me toch nauw aan het hart...
Ik voel ook echt mee met de Peters. Ook ik heb bijna 25 jaar aan de Donk gewoond.
Maar als organisator moet je hard zijn voor jezelf en leren van je fouten. Niemand kijkt hen scheef aan voor deze quiz. Ik denk dat zeker niemand leedvermaak heeft. Integendeel, ik heb de indruk dat iedereen die tot nu toe commentaar leverde heel veel begrip had en ook benadrukte dat ze dit volledig begrijpen en de organisatoren nog een kans geven volgend jaar.
Het is een harde leerschool, maar vergeet niet: wie niets doet, kan niets fout doen. En hoe meer je werkt aan een quiz, hoe specialer en persoonlijker hij wordt. En dan is een uitschuiver vlug gemaakt, zeker de eerste keer.
Trek het jullie niet te veel aan, jullie krijgen heel veel respect en krediet.
En... volgende keer beter. Zeker nu niet opgeven!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door peegee »

Dit is, denk ik, één van de weinige keren dit jaar dat ik commentaar post over een quiz....

Maar toch, om de mannen van Bruce Horny een plezier te doen of juist niet???

Ik liet het hen voor de grap weten na ronde 4 (we stonden toen efkes bovenaan): voor ons is het ok als het nu gedaan is (dat was vooral vanwege die score, die we (dat wisten we ;) ) toch niet konden vasthouden....

Hier mijn opmerkingen (veel zijn al de revue gepasseerd):

- zéér sterk concept
- goede lokatie: mooie zaal, voldoende (?) parkeerplaats
- voldoende keuze van dranksoorten, heel weinig te sneukelen (géén soep, géén chips)
- goede presentatie
- prachtig beeld op het scherm, ge wist altijd hoe lang een song nog duurde (eerste x, voor herhaling vatbaar)
- songs zelf duurden wat te lang (waardoor alles uitliep) én tevens te kort: de vaak te lange intro's wegknippen, mannen en hierdoor wat meer speling geven aan de teams om stemmen te herkennen en hopelijk wat meer titels op te vissen (indeed, veel te weinig titels de revue horen passeren)
- ik (persoonlijk) opteer op een quiz altijd om een NIET-cd/dvd mee te nemen, dus denk bij een volgende editie eens aan enkele andere prijzen dan cd's en dvd's alleen... De prijzenpot cd's/dvd's was van goede kwaliteit.. Ik heb de Alex Agnew-dvd mee voor één van mijn zonen, helaas: hij had hem al (op blue ray zelfs) :angry-banghead: :angry-banghead:
- inderdaad, de kwaliteit van de muziek was duidelijk minder, waardoor ik mijn ding niet zo kon doen (stemmen herkennen, titels eruit vissen)
- duidelijker (sneller) doorgeven van de punten; uitbreiden van de jury is niet speciaal nodig, als de juryleden tenminste iets kennen van muziek, want dan gaat verbeteren altijd sneller...
- puntentelling was, voor zover ik heb kunnen volgen, zéér correct...
- oldies véél te moeilijk (onze oldiesman was liever thuisgebleven, liet hij weten; hij herkende nog géén 10%), wel hele toffe muziek de revue horen passeren

Ik hoop op een 2e editie die, naargelang de mannen van B.H. zelf willen, makkelijker of moeilijker zal zijn ;)
Laatst gewijzigd door peegee op za 17 sep 2011, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Ronde 1 – Weggevers

Voor de duidelijkheid: de titel van deze ronde sloeg geenszins op de gekozen fragmenten, als wel op het gegeven dat er via een kruiswoordsraadsel vijf groepen werden ‘weggegeven’, die later in de quiz nog aan bod zouden komen.

Horny. (1998) Mousse T. – Horny
1. (1966) Roy Orbison – Lana
2. (1979) Delegation – Put A Little Love On Me
3. (1985) Depeche Mode – Shake The Disease
4. (1999) Virtual Zone – Into Temptation
5. (2010) Arcade Fire – Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
6. (1963) Marvin Gaye – Can I Get A Witness?
7. (1973) Roxy Music – Street Life
8. (1984) The Smiths – What Difference Does It Make
9. (1991) R.E.M. – Texarkana
10. (2002) Eminem & Dido – Stan
11. (1967) Bee Gees – Holiday
12. (1979) The Scorpions – Always Somewhere
13. (1985) Go West – We Close Our Eyes
14. (1998) Sparklehorse – Sunshine
15. (2004) Soulwax – Slowdance
16. (1969) Norbert – Pas Op Voor De Verf
17. (1976) Sheer Elegance – Life Is Too Short Girl
18. (1983) Big Country – Chance
19. (1999) Phats & Small – Tonite
20. (2008) Miley Cyrus – See You Again
Freaky. (2000) The 69 Eyes – The Chair

Scores:
De Would Be Monkees nemen met 36/44 meteen de kop en worden op de hielen gezeten door Starbuk & Apollo (34/44) en De Vindikooks en Fab 4 (allebei 33/44).

5 keer of minder beantwoord:
- De titel van Virtual Zone (‘Into Temptation’) 2x: 4 Schelln Espe & De Shitkiekens
- De titel van Arcade Fire (‘Sprawl II’) 4x: Paris Hilton Look-a-likes, Would Be Monkees, OPT & Triangel (later in de quiz naar huis gegaan)
- De titel van Sparklehorse (‘Sunshine’) was de eerste quizmastersolo, al deden De Vindikooks (‘The Sun Is Shining’) en No ID (‘Sunlight’) aardig hun best om dat te verhinderen
- De titel van Soulwax (‘Slowdance’) 2x: De Soprano’s & (andermaal) OPT
- De uitvoerder Sheer Elegance 1x: solo voor Kas & The Holly’s
- De titel van Phats & Small (‘Tonite’) 3x: 4 Schelln Espe, De Soprano’s & De Vindikooks
- De uitvoerder The 69 Eyes en de titel (‘The Chair’) 1x: dubbele solo voor Mind The Bollocks

Andere (al dan niet opvallende) bevindingen:
- Het kruiswoordraadsel dat bij deze ronde diende te worden ingevuld, leverde voor 13 ploegen een 5/5 op, heel wat andere vonden er ook 4 of 3, ‘slechts’ 3 ploegen vonden geen enkele naam
- Voor het Freaky-fragment (The 69 Eyes) heel veel Type-O Negative gelezen, maar liefst 17x
Laatst gewijzigd door beautiful freak op za 17 sep 2011, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Keiem »

beautiful freak schreef:Ronde 1 – WeggeversVoor de duidelijkheid: de titel van deze ronde sloeg geenszins op de gekozen fragmenten, als wel op het gegeven dat er via een kruiswoordsraadsel vijf groepen werden ‘weggegeven’, die later in de quiz nog aan bod zouden komen.
Ah ja? Dat had ik zelfs niet door/gehoord. Nu, ik denk dat we er toch maar 1 of 2 gevonden hadden...
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Keiem schreef:Ah ja? Dat had ik zelfs niet door/gehoord. Nu, ik denk dat we er toch maar 1 of 2 gevonden hadden...
Dat had ik gezegd na het voorlezen van de antwoorden van ronde 1. Maar zoals al door velen beaamd was de (micro)klank niet altijd even optimaal, dus kan dat verloren zijn gegaan. Er zijn niettemin wel een heel deel ploegen die het wel gehoord hebben, denk ik. Anders zouden groepen als Reef, Super Heavy en Klaatu niet zo willekeurig worden ingevuld, zoals diverse malen het geval was.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Ronde 2 – Mixronde 1

Horny. (2003) Tiga – Hot In Herre
1. (1958) Frankie Lymon – Why Do Fools Fall In Love?
2. (1968) The Kinks – The Last Of The Steam-Powered Trains
3. (1973) Sharif Dean – Do You Love Me
4. (1985) Sisters Of Mercy – Nine While Nine
5. (1999) Roxette – Wish I Could Fly
6. (2006) Sparks – Metaphor
7. (1997) Pieter-Jan De Smet – Painter
8. (1967) Warm Sounds – Birds & Bees
9. (1975) I Santo California – Tornero
10. (1968) P.J. Proby – Niki Hoeky
11. (1975) Neil Young – Pardon My Heart
12. (1981) Orchestral Manoeuvres In The Dark – Souvenir
13. (1994) Oasis – Supersonic
14. (2004) Gwen Stefani – What You Waiting For
15. (2011) Alela Diane (& Wild Divine) – Elijah
Freaky. (1995) Cast – Finetime

Scores:
Would Be Monkees breiden met 26/34 hun koppositie uit. Een puntje minder scoorde Martha Wainwrong Ain’t Right (25/34) en nog eentje minder Fab 4 (24/34).

5 keer of minder beantwoord:
- De titel van The Kinks (‘The Last Of The Steam-Powered Trains’), er werd mild verbeterd, wat neerkwam op 3x een ‘juist’ antwoord: Would Be Monkees, De Rechte Bananen & Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
- De titel van Sisters Of Mercy (‘Nine While Nine’) 4x: Tequila Overdrive, Would Be Monkees, Fab 4 & The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse
- De uitvoerder Sparks 2x: Would Be Monkees & De Rechte Bananen
- De titel van Pieter-Jan De Smet (‘Painter’) 1x: solo voor De Shitkiekens
- De uitvoerder P.J. Proby én de titel (‘Niki Hoeky’) 2x: Martha Wainwrong Ain’t Right & De Soprano’s
- De titel van Neil Young (‘Pardon My Heart’) 1x: solo voor De Shitkiekens
- De uitvoerder Alela Diane 5x: Los Locos, Tequila Overdrive, Would Be Monkees, Men In Black & Ontkoppeld

Andere (al dan niet opvallende) bevindingen:
- Tiga werd 8 keer gevonden, wat evenveel blijkt als dat Nelly als antwoord werd opgeschreven
- Bob Dylan heeft duidelijk vele gedaantes: hij werd 4x verward met The Kinks en 6x met Neil Young
Laatst gewijzigd door beautiful freak op ma 20 mar 2023, 01:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door SpeedKing »

beautiful freak schreef:4. (1999) Virtual Zone – Into Temptation


Was dit niet het nummer van Bellem dat zou terugkeren? In dat geval, een ezel etc... want weer mis.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

SpeedKing schreef:Was dit niet het nummer van Bellem dat zou terugkeren? In dat geval, een ezel etc... want weer mis.
Nee, er zou enkel een nummer terugkeren uit de Fab 4-quiz (en dat was 'Soul Dracula' van Hot Blood in de cinemaronde).
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Ronde 3 – Begin, midden en eind

Bij deze ronde was het de bedoeling om intro’s, midtro’s en outro’s te linken aan het album waarvan ze afkomstig zijn.

Horny. (1991) Color Me Badd – I Wanna Sex You Up
1. (intro) Genesis – Firth Of Fifth – (album) Selling England By The Pound – B
2. (midtro) 10cc – I’m Mandy Fly Me – (album) How Dare You – F
3. (outro) Blur – Beetlebum – (album) Blur – I
4. (intro) Steve Winwood – While You See A Chance – (album) Arc Of A Diver – H
5. (midtro) Eric Burdon & The Animals – Sky Pilot – (album) The Twain Shall Meet – A
6. (outro) Grand Funk Railroad – Can’t Be Too Long – (album) On Time – C
7. (intro) Ac/Dc – Down Payment Blues – (album) Powerage – L
8. (midtro) Toontje Lager – Zoveel Te Doen – (album) Stiekem Dansen – G
9. (outro) Interpol – The New – (album) Turn On The Bright Lights – M
10. (intro) Earth, Wind & Fire – Fantasy – (album) All ‘N All – N
11. (midtro) Queens Of The Stone Age – Mosquito Song – (album) Songs For The Deaf – E
12. (outro) Flip Kowlier – Ti Woa – (album) Ocharme Ik – J
13. (intro) The Dandy Warhols – Mohammed – (album) Thirteen Tales Of Urban Bohemia – O
14. (midtro) Deep Purple – April – (album) Deep Purple – K
15. (outro) Dire Straits – On Every Street – (album) On Every Street – D
Freaky. (1982) Romeo Void – Never Say Never

Scores:
Voor de derde keer op rij gaan de Would Be Monkees met de ronde aan de haal (40/64), zij het nipt. Zowel Rock Monsieur als Martha Wainwrong Ain’t Right scoorden 39/64.

5 keer of minder beantwoord:
- De uitvoerder Eric Burdon & The Animals 2x: Would Be Monkees & Mind The Bollocks
- De titel van Eric Burdon & The Animals (‘Sky Pilot’) en het album (‘The Twain Shall Meet’) zijn quizmastersolo’s
- De uitvoerder Grand Funk Railroad, de titel (‘Can’t Be Too Long’) en het album (‘On Time’) zijn quizmastersolo’s
- De titel van AC/DC (‘Down Payment Blues’) 4x: Los Locos, De Shitkiekens, B-4’s & Would Be Monkees
- De titel van Interpol (‘The New’) is een quizmastersolo
- Het album van Earth, Wind & Fire (‘All ’N All’) 3x: Martha Wainwrong Ain’t Right, Kas & The Holly’s & De Rechte Bananen
- De titel van Queens Of The Stone Age (‘Mosquito Song’) 2x: OPT & Triangel (knap van deze twee gelegenheidsteams!)
- De titel van Flip Kowlier (‘Ti Woa’) 1x: solo voor Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
- De uitvoerder The Dandy Warhols 5x: Paris Hilton Look-a-likes, De Soprano’s, Would Be Monkees, Vlassenbroek 2000 & Rock Monsieur
- De titel van The Dandy Warhols (‘Mohammed’) is een quizmastersolo
- Het album van The Dandy Warhols (‘Thirteen Tales From Urban Bohemia’) 3x: Paris Hilton Look-a-likes, De Soprano’s & Would Be Monkees
- De uitvoerder Deep Purple 4x: 4 Schelln Espe, Starbuk & Apollo, De Rechte Bananen & Would Be Monkees
- De titel van Deep Purple (‘April’) 2x: 4 Schelln Espe & Would Be Monkees
- Het album van Deep Purple (‘Deep Purple’) 2x: 4 Schelln Espe & De Rechte Bananen
- De uitvoerder Romeo Void 5x: Greatesttitstedoene, Martha Wainwrong Ain’t Wright, Kas & The Holly’s, De Rechte Bananen & Tequila Overdrive

Andere (al dan niet opvallende) bevindingen:
- De analyse werd niet toegepast op de letterinvullingen, maar na er even over te zijn gegaan, viel wel op dat alles wel minstens één keer op de juiste plaats staat; maar over het algemeen hebben zij die een album juist wisten te plaatsen ook de letter goed hadden
- Veel quizmastersolo’s in deze ronde: er zijn natuurlijk geen stemmen te horen en er zitten heel wat albumtracks bij – we dachten dat de albumhoezen vrij goed te doen waren, waardoor een combinatie van weten en gericht gokken deze ronde doenbaar zouden maken, maar dat is helaas (overduidelijk) fout ingeschat
Laatst gewijzigd door beautiful freak op zo 18 sep 2011, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door kasenco »

beautiful freak schreef:
SpeedKing schreef:Was dit niet het nummer van Bellem dat zou terugkeren? In dat geval, een ezel etc... want weer mis.
Nee, er zou enkel een nummer terugkeren uit de Fab 4-quiz (en dat was 'Soul Dracula' van Hot Blood in de cinemaronde).
Soul Dracula..... kolossaal fout nummer dat blijkbaar zo ver erover is dat veel quizorganistoren het een leuk fragment vinden..... Ik lach me er telkens een breuk mee :banana-dance:
Elk jaar duikt het minstens een 3-tal keer op :P Soul Draculaaaaa Whoohahahaha

Voor de rest: de quiz moeilijk noemen is een understatement, maar ieder organisator doet zijn goesting :clap:

Toch een aantal nummers horen passeren waarin ik me heb kunnen uitleven zoals bv. Zoot Money met Big Time Operator met dank aan mijn 'leermeesters' Jackie en Charlie ;)
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door International »

beautiful freak schreef: - Veel quizmastersolo’s in deze ronde: er zijn natuurlijk geen stemmen te horen en er zitten heel wat albumtracks bij – we dachten dat de albumhoezen vrij goed te doen waren, waardoor een combinatie van weten en gericht gokken deze ronde doenbaar zouden maken, maar dat is helaas (overduidelijk) fout ingeschat
Heel juist ingeschat: laat ons een vijftal keer rustig luisteren zonder achtergrondlawaai en dan rustig de tijd nemen om te overleggen, dan komen we er wel. Maar op een quiz zijn de omstandigheden lichtjes anders...
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Ronde 4 – Mixronde 2

Horny. (2009) Inna – Hot
1. (1959) Kingston Trio – El Matador
2. (1967) Balloon Farm – A Question Of Temperature
3. (1976) The Sweet – The Lies In Your Eyes
4. (1982) Renée – High Time He Went
5. (1990) Pixies – The Happening
6. (2005) Sugababes – Ugly
7. (1990) The Scabs – You Don’t Need A Woman
8. (1982) Junior – Mama Used To Say
9. (1974) Art Sullivan – Revoir
10. (1962) Chuck Jackson – Any Day Now
11. (1971) David Bowie – Blackout
12. (1981) The Cure – Other Voices
13. (1992) Bruce Springsteen – Human Touch
14. (2010) Spencer The Rover – Heather
15. (2011) Mason & Roisin Murphy – Boadicea
Freaky. (1967) Jess & James – The End Of Me

Scores:
Greatesttitstedoene komt opzetten met een knappe score (28/34) en laat nipt Martha Wainwrong Ain’t Right (27/34) en iets minder nipt Fab 4 (25/34) achter zich. De latere winnaars geven hier wat punten toe en scoren 20/34.

5 keer of minder beantwoord:
- De uitvoerder Balloon Farm 5x: Fab 4, Martha Wainwrong Ain’t Right, Greatesttitstedoene, Men In Black & Rock Monsieur
- De titel van Pixies (‘The Happening’) 4x: Jan, Piet, Joris & Sam Gooris, De Vindikooks, De Soprano’s & Tequila Overdrive
- De uitvoerder Chuck Jackson 1x: solo voor Tequila Overdrive
- De titel van David Bowie (‘Blackout’) 2x: OPT & Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
- De uitvoerder Spencer The Rover 4x: Martha Wainwrong Ain’t Right, Greatesttitstedoene, De Soprano’s & Rock Monsieur
- De titel van Mason & Roisin Murphy (‘Boadicea’) 5x: Starbuk & Apollo, 4 Schelln Espe, Martha Wainwrong Ain’t Right, Would Be Monkees & Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
- De uitvoerder Jess & James 1x: solo voor Men In Black

Andere (al dan niet opvallende) bevindingen:
- Chuck Jackson werd 1x opgelost, maar 12x stond er ofwel Ben E. King ofwel The Drifters in het uitvoerdersvakje
- Indien we bij Mason & Roisin Murphy enkel de twee uitvoerders hadden goed gerekend, hadden enkel Starbuk & Apollo, Greatesttitstedoene & Jan, Piet, Joris & Sam Gooris punten gekregen; door één van beide goed te keuren scoorden +/- 20 ploegen (enkel Roisin Murphy)
- Het ‘Freaky’-fragment (Jess & James) werd heel vaak aanzien voor The Moody Blues
Laatst gewijzigd door beautiful freak op zo 18 sep 2011, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Ronde 5 – In de cinema

Horny. (1998) Divine Comedy – Generation Sex
1. (2000) Five For Fighting – Superman – B
2. (1976) Hot Blood – Soul Dracula – D
3. (1988) Toto – Pamela – K
4. (1967) Whistling Jack Smith – I Was Kaiser Bill’s Batman – G
5. (2006) Lily Allen – Alfie – I
6. (1977) Klaatu – Calling Occupants Of Interplanetary Craft – J
7. (1982) Blondie – Island Of Lost Souls – L
8. (1965) Davy Jones – My Dad – A
9. (1990) Mano Negra – King Kong Five – O
10. (1969) Marv Johnson – I’ll Pick A Rose For My Rose – E
11. (2004) Girls In Hawaii – Casper – N
12. (1993) Duran Duran – Come Undone – F
13. (1974) Hal Dorado – The Bull And I – H
14. (1968) Desmond Dekker – Fu Man Chu – C
15. (2008) Buurman – Rocky – M
Freaky. (1970) September – Little Sister

Scores:
Voor de tweede maal op rij pakt Greatesttitstedoene genadeloos uit (40/49) en winnen de ronde voor Kas & The Holly’s (38/49) en Vlassenbroek 2000 (34/49). Would Be Monkees volgen één puntje verderop met 33/49. Verschillende ploegen scoren ook 32 en 31.

5 keer of minder beantwoord:
- De uitvoerder Davy Jones (de zanger van The Monkees) is een quizmastersolo (had gehoopt dat deze zou kunnen gevonden worden via het personage uit de Pirates Of The Caribbean-trilogie)
- De uitvoerder Marv Johnson 4x: Kas & The Holly’s, 4 Schelln Espe, Men In Black & Greatesttitstedoene
- De uitvoerder Girls In Hawaii 2x: Would Be Monkees & Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
- De titel van Duran Duran (‘Come Undone’) 5x: Fab 4, De Vindikooks, De Kwissetiers, 2 Many Bikers & Ontkoppeld
- De uitvoerder Hal Dorado én de titel (‘The Bull And I’) 3x: Kas & The Holly’s, De Vindikooks & Greatesttitstedoene
- De uitvoerder Desmond Dekker 5x: B-4’s, Mind The Bollocks, De Rechte Bananen, Would Be Monkees & Greatesttitstedoene
- De titel van Desmond Dekker (‘Fu Man Chu’) 3x: Would Be Monkees, Greatesttitstedoene & Ontkoppeld
- De uitvoerder September is een quizmastersolo

Andere (al dan niet opvallende) bevindingen:
- Ook bij deze ronde niet echt een analyse gedaan op de juistheid van de letters, maar wat uiteraard (logisch) opvalt, is dat waar de nummers gevonden werden de letters ook klopten; wat er op wijst dat de personages volgens mij niet te ver gezocht waren (soms zal het mogelijk nog geholpen hebben om via een personage nog een gerichte gok te doen voor een nummer of uitvoerder?)
- Net als ronde 4 relatief goede scores in deze ronde (althans in het licht van de rest van de quiz)
Plaats reactie