One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Het zit er op, onze eerste kwis. Voor sommigen was het erg leuk, voor anderen dan weer een avondje zweten/afzien :oops: ...
Technisch liep alles zoals ik het gehoopt had. De zaal was ruimschoots voldoende, de klank zat prima en de vrijwilligers hebben dat schitterend gedaan. Enkel het tekort aan Hoegaarden en Ice Tea moesten we ondergaan. De Schellen Espe krijgen die erg late bestelling van 2 Ice Tea's en 2 Hoegaarden :doh: nog doorgefaxed :mrgreen:
Helaas is er na de kwis toch nog iets foutgelopen: het scoreblad is verloren gegaan in cyberspace... :( :o Dat zal me wat extra werk bezorgen om dat op te zoeken en op te tellen. Eventjes geduld dus nog.
Alvast een ferme proficiat aan de Would Be Monkees om onze eersteling op hun naam te schrijven! :clap: Het was erg lang nek aan nek met een al even sterke Jan Piet Joris en Sam Gooris. Ook Testedoene was vlot bezig met hun uiteindelijke derde stek. Naar wat ik me herinner waren zo'n 7 of 8 ploegen van de 25 er niet door.
Het lijkt me vrij zeker dat er een tweede editie komt ergens volgend jaar. Waarschijnlijk in een ander weekend dat niet samenvalt met locale festivals.
In een volgende editie houden we zeker vast aan onze mix van genres. Ik dacht dat dit wel goed zat: van (stok)oud tot (gloed)nieuw, met heel wat diverse muziekstijlen. Over de fragmenten is lang gedebateerd, maar ergens onderweg zijn de moeilijke fragmenten als vanzelfsprekend beginnen klinken. Een logische fout die vaak voorkomt. We proberen er op te letten en wat aan te passen volgende keer. Vooral ook de hoezen/teksten/foto's waren wat te hoog gegrepen. Al is niet zo dat we het plots supereenvoudig zullen maken natuurlijk.
Ook de variatie van thema's blijft dan ongetwijfeld. Die weggegeven woorden, trefwoorden, videoronde's en video-theorie ronde zal terugkomen. Ook de Player ronde (met de openingszinnen) was een concept dat ik wil aanhouden.
Later nog de mogelijkheid om hem na te spelen.
Bedankt voor jullie talrijke opkomst!!!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door DVNO »

Amai, de spits afbijten (na de organisator dan) is mij nog nooit gelukt. Bij deze: Woohoow! :banana-dance:
Om er vlug vanaf te zijn, zal ik maar beginnen met de droge inhoudsbespreking van de quiz. Ik had dit soort quiz eigenlijk wel verwacht. Mocht je de opdracht krijgen: “beschrijf de organisatoren in een quiz”, dan zou dit er bij de meeste mensen wel uitgekomen zijn. Maar dat kan ook een nadeel zijn, als je je favorieten niet beperkt tot de favorietenronde komt de verleiding idd misschien soms te gewillig om voorbij te snellen aan de moeilijkheid ervan. Ik had persoonlijk nog iets meer hitgevoeligheid verwacht bijvoorbeeld (een Steps - 5,6,7,8 in de ‘Telronde’).
Goed trouwens dat je niets gaat veranderen aan opbouw van de quiz want ik vond het leuke thema’s. Het enige wat voor mij niet hoeft, zijn die verdoemde teksten.
Tot zover de eerste lezing.

Niets dan lof ook over de locatie: mooie zaal, veel parkeergelegenheid. Enkel de toiletten waren wat aan de diepe kant, ik had persoonlijk hoogtevrees ;) :?
Ook chapeau aan het vrijwilligersteam: die eerste ICE-Tea was werkelijk een ideale verfrissing tegen het laffe weer van gisterenmiddag. Wij zeggen daarom: bedankt voor de bediening en de dubbeldekker hot-dogs (2 worsten => geil)
Diene Hoegaarden hoeft trouwens volgend jaar niet ze. ’t Is amper een bier en de liefhebbers laten toch ‘klakskes’ staan van een ¼ glas hoog.

Daarom ook dit besluit van mijn sermoen: Merci en see u next year!!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

gerookt_espe schreef:iets meer hitgevoeligheid verwacht bijvoorbeeld (een Steps - 5,6,7,8 in de ‘Telronde’).
ja, geloof het of niet: die zaten er lang in. Samen met oa Gloria Estefan (1,2,3). Vervangen door Ozark Henry en Das Pop geloof ik.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Spider Murphy »

Keiem schreef: Het lijkt me vrij zeker dat er een tweede editie komt ergens volgend jaar. Waarschijnlijk in een ander weekend dat niet samenvalt met locale festivals.
Helahola! Het KlaraFestival is een internationaal festival hé :roll:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door vinceluka »

Keek al een tijdje uit naar de quiz van SM3 kompaan Dimitri en Gianni.
Ze hebben een straffe quiz in elkaar geknutseld maar had ook niets anders verwacht.
Creatief met thema’s, veel variatie in genres en vlotte organisatie.
De quiz is veel beter dan de film. :lol:
Sterke aanwinst voor de muziekquizkalender, de Would-be Monkees zullen alvast jaarlijks op de afspraak zijn. :music-rockout:

Leuk dat we de zege in deze klassieker in spe nu al hebben kunnen binnenrijven.
Echter Testedoene en vooral JPJ & SG maakten het ons niet gemakkellijk want we hebben tot het einde moeten strijden om hen voor te blijven.
Proficiat aan onze taaiste tegenstanders met hun prestatie. :clap:

Gelukkig was “Sex, drugs en rock-‘n-roll” niet het overkoepelende thema anders waren we eraan voor de moeite.
Bij ons was de sex goed, maar het lukte ons niet om in hogere sferen te geraken en daar hadden de junkies van JPJ& SG duidelijk minder problemen mee. :obscene-smokingjoint:
Ze gooiden hoge ogen in deze ronde met een score van 45/48. :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door aLEEce in chains »

Moet eerlijk bekennen dat ik het toch een zeer taaie brok vond. Heb me bij bepaalde rondes me echt zitten afvragen hoe de gelegenheidsploegen het zouden stellen. We mogen gerust Michel van Rock Monsieur danken voor zijn aantreden of het zou heel wat minder geweest zijn (vooral bij de oldies). Tegen alle verwachtingen in, haalden we een mooie uitslag en slaagden we er zowaar in om Starbuck achter ons te houden (niet dat het een obsessie is, maar voor een topper eindigen streelt toch ook wel eens het ego :D en verdikke we hebben toch een aantal rondes voor Bruce Horny gestaan, we hadden je bijna Peter)

Moet Keiem van opzet veranderen? Ik denk het niet, maar hij zal wel zijn verwachtingen naar volgend jaar moeten aanpassen. Als je volgend jaar meer ploegen gaat willen trekken, ga je de moeilijkheidsgraad toch naar beneden mogen halen. Leuke thema's! Ik treed wel den Espe bij, voor mij liefst ook geen teksten meer (al zal Lateralus er ditmaal niet bij :mrgreen: )

Ik vond het wel aanstekelijk om zo de ganse avond op de meezingende en -swingende quizmaster te zitten kijken. Hij had er duidelijk zijn plezier in :banana-dance: Voor de rest: goede bediening, goede zaal en goede organisatie. Af en toe wat beginnersstress (ik herkende onszelf plots) maar da's meer dan normaal. Wat mij betreft tot volgend jaar maar dan met mindere ambities (tenzij Michel ons opnieuw wil bijspringen).

Tot slot: chapeau voor de winnaars en de andere twee op het podium. Zo'n scores geven toch aan dat die mannen van elke markt thuis zijn.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Afbeelding
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door aLEEce in chains »

Mooi uitslag Keiem, maar ik moet eerlijk bekennen dat ie niet klopt (ook al zou ik dat wel willen :D ).
Bruce Horny eindigde 4 punten voor ons en was dus 8ste
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door PEKEBO »

Keiem schreef:Afbeelding
Hier klopt inderdaad geen klxxxx van :o , we eindigden met ong. 271 punten. Maar missen is menselijk ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

zal aangepast worden. (nu eerst family time)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door PEKEBO »

Alles is hier gezegd, goede quiz maar iets te moeilijk voor de gelegenheidsploegen. Al hebben wij ook ondervonden dat dit allesbehalve gemakkelijk is bij het opstellen van een quiz. De kloof is gewoon te groot tussen mensen die jaarlijks een quizje meepikken en degene die er een passie van maken.
Wij hebben ook ons best moeten doen voor algemene tevredenheid, ons huiswerk krijgen jullie dus op 16 september ;)

Proficiat aan de monkees :clap: en tot volgend jaar bij Paris & co.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door PEKEBO »

aLEEce in chains schreef:en verdikke we hebben toch een aantal rondes voor Bruce Horny gestaan, we hadden je bijna Peter)
Ik wist dat de conditie van jullie niet schitterend was, een spurtje bergop net voor de meet en we gaan er gemakkelijk over, zei ik tegen mijn ploegmakkers en ik had alweer gelijk :music-rockout:
Gebruikersavatar
gordon downie
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 11:12
Locatie: Roeselare / Paris Hilton Look-a-likes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door gordon downie »

gerookt_espe schreef:Maar dat kan ook een nadeel zijn, als je je favorieten niet beperkt tot de favorietenronde komt de verleiding idd misschien soms te gewillig om voorbij te snellen aan de moeilijkheid ervan.
Zit wel iets in. Inschatten van de moeilijkheidsgraad van je favoriete nummers (The Tragically Hip, Junkhouse, Sonic Youth, Johnny Cash, Boss Hog, Helloween,...) is moeilijk. En zelfs al besef je dat dit wel eens kuitenbijters zouden kunnen zijn, is het moeilijk om aan de verleiding te weerstaan om die songs met een deel van muziekminnend Vlaanderen te delen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door SpeedKing »

Onze uitslag is voor 3/4 te danken aan 1/4 van ons team, met name gastspeler Marc van Martha. De Locos zelf hebben weinig verdienste aan deze top 10 plaats. Voor ons zelf zou dit ook een veel te taaie brok geweest zijn (om Aleece maar even te citeren). De grootste gemene deler qua muziekkeuze stond immers bijna lijnrecht tegenover onze (en zeker mijn) smaak. Maar dat had Dimitri al eerder zelf aangestipt in Impe en in de analyse van onze quiz. Het verschil is dat wij zijn quiz hebben 'ondergaan' en de Hiltons nog nooit de onze ;).

Los van smaak eigenlijk weinig aan te merken op deze quiz: vakkundig in elkaar gestoken, alle omkadering zeer goed. Echt perfect vond ik het geluid niet altijd: niveauverschil soms in volume, en af en toe een mindere mp3 toch (vb. Helloween, mijn ding, maar klonk zeer scherp).

Zeer professioneel was ook de randanimatie na de quiz: thunder & lightning op weg naar huis, de mensen naar huis sturen met een totaalspektakel gebaseerd op een nummer uit je quiz - knap!

Tip scoreblad: saven na elke ronde met een andere naam: Scoreblad_ronde 1, Scoreblad_ronde 2, ...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door PEKEBO »

gordon downie schreef:
gerookt_espe schreef:Maar dat kan ook een nadeel zijn, als je je favorieten niet beperkt tot de favorietenronde komt de verleiding idd misschien soms te gewillig om voorbij te snellen aan de moeilijkheid ervan.
Zit wel iets in. Inschatten van de moeilijkheidsgraad van je favoriete nummers (The Tragically Hip, Junkhouse, Sonic Youth, Johnny Cash, Boss Hog, Helloween,...) is moeilijk. En zelfs al besef je dat dit wel eens kuitenbijters zouden kunnen zijn, is het moeilijk om aan de verleiding te weerstaan om die songs met een deel van muziekminnend Vlaanderen te delen.

Dit probleem hebben/hadden wij ook en wie zou dat niet hebben als organisator, zeker bij een eersteling!
De kunst is dan om de rest van de fragmenten in de quiz wat te verdelen onder bepaalde genres zodat iedereen wat aan zijn/haar trekken komt en
hopelijk zijn Peter en ik daarin geslaagd.
Plaats reactie