1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 : ma 10 november 08

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

42. Oorsmeer :?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 VOORGESPEELD !!

Bericht door rino »

Swat schreef: Tony's quiz is zeer gevarieerd en zal iedereen wel kunnen behagen! :thumb2:
Ik kan de woorden van mijn collega voorspeler alleen maar bevestigen (we zijn er trouwens nog altijd niet uit wie van de 2 nu het meest complementair is met die andere voorspeler t.t.z. Tony's vrouw :D ).
De winnaars zullen echte allrounders zijn en zullen zich met trots de grootste muziekkenners van de jaren '90 en '00 mogen noemen.
Er zal heel wat goeie muziek te horen zijn, zelfs als je (zoals bij mij het geval is) de hits uit die periode niet echt kan waarderen.
Wie aarzelt om alsnog in te schrijven: Doe het vandaag nog, je zal het je niet beklagen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 VOORGESPEELD !!

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Ik kan de woorden van mijn collega voorspeler alleen maar bevestigen (we zijn er trouwens nog altijd niet uit wie van de 2 nu het meest complementair is met die andere voorspeler t.t.z. Tony's vrouw :D ).
De winnaars zullen echte allrounders zijn en zullen zich met trots de grootste muziekkenners van de jaren '90 en '00 mogen noemen.
Er zal heel wat goeie muziek te horen zijn, zelfs als je (zoals bij mij het geval is) de hits uit die periode niet echt kan waarderen.
Wie aarzelt om alsnog in te schrijven: Doe het vandaag nog, je zal het je niet beklagen.
op welke rekening moest ik weer overschrijven, Rino? :wink:

nee serieus, bedankt, man voor de reclame, apprecieer ik enorm :
ik moet zeggen dat ik er ook content van ben ... we zullen zien wat de deelnemers er van vinden ...

En wat die hits betreft : de verhouding 'alternatief'/'commercieel' is ongeveer 65-35 à 60-40 ... al is er een hele rij artiesten - ik schat een 25% - die gemakkelijk over beide kammen kunnen geschoren (gescheerd?) worden (Madonna of Snow Patrol bvb. of The Prodigy, ik zeg maar iets ... of zelfs met een beetje goede wil acts als Kaiser Chiefs of Editors).
De hitleken en hithaters zullen wel zien dat het meevalt, allez, dat denk ik toch :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rino is duidelijk in de leer geweest bij de mediagoeroes van Obama, want al direct resultaat : een 43e inschrijving, een algemene quizploeg die eens een muziekquiz proberen ! :thumb1:

43. Les non-classés
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:Rino is duidelijk in de leer geweest bij de mediagoeroes van Obama, want al direct resultaat : een 43e inschrijving, een algemene quizploeg die eens een muziekquiz proberen ! :thumb1:

43. Les non-classés
ik zou er nog vlug wat algemene vragen in proppen (de hoeveelste pres is Barack? etc...).
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Even copy+pasten : deze e-mail stuurde ik rond gisteravond, althans naar zij wiens email-adres ik heb :

naar goede gewoonte, een paar dagen voor de Stardust Popquiz, nog een mailtje met allerlei zinvolle en -loze informatie :

-> De quiz staat op 380 punten :
* 160 fragmenten : titel en uitvoerder : 320 punten
* 32 bijvragen (4 per ronde) bij 32 van die fragmenten : hier zal een 5-6-tal keer uitgeweken worden naar langer
vervlogen tijden dan 1989, maar dit natuurlijk adhv fragmenten die binnen de periode 1989-2008 vallen.
* 12 foto's : op 12 punten
* 8 platenhoezen : titel en uitvoerder : 16 punten

-> quiz-info :
* wie al de gewone Stardust Popquiz meemaakte, weet ongeveer aan wat hij zich kan verwachten qua moeilijkheidsgraad, al zal
dat op deze quiz misschien anders zijn, want voor de eerste keer komt de gevraagde muziek uit een bepaalde periode ...

-> praktische info :
* De inkom bedraagt 15 EURO per ploeg, ploegen van maximum vier personen.
* Bonnetjes kosten 0,70 EURO per stuk en kunnen achteraan in de zaal, naast de toog, gekocht worden : dranken kosten 1,40 EURO, 2,10 EURO of 2,80 EURO
(prijzen opgelegd door Stad Kortrijk)
* De quiz begint om 20u : eventuele laatkomers bellen naar : 0475 29 07 54 of indien ik niet opneem naar : 0497 37 84 60
* elk luisterfragment duurt tussen 35 en 60 seconden.
* de bijvragen worden beknopter dan anders voorgelezen én de vraag staat ook afgeprint op je antwoordblad.
* er zijn twee korte pauzes voorzien, na R3 en R6
* er is voor elke deelnemer (vier per ploeg dus) een prijs voorzien, die wordt afgehaald volgens de eindstand :
de prijzentafel is zeer gevarieerd en bevat vele tientallen topCDs : ook nr.42 zal niet met een 'Presto Print'-CD naar huis moeten...
* een email met routebeschrijving volgt nog

-> deelnemers :
* 41 ploegen zijn ingeschreven + 2 ploegen schreven zich via mail in, maar lieten geen ploegnaam achter.
(Lennert Deleu en Liesbeth Lambrecht : gelieve een ploegnaam door te mailen : anders kan ik jullie niet inschrijven (ook als je niet meedoet : graag een berichtje))
* Drie van de vier verschillende ex-winnaars van de gewone Stardust Popquiz komen aan de aftrap, ttz Kas & co., Sticky Fingers en Metal Mickeys.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

'k Was sowieso benieuwd wat Tony ons dacht voor te schotelen, nu de luxe-voorspelers em geproefd hebben, ben ik het uiteraard nog wat meer :headphones:

Enfin, ik twijfelde er bij voorbaat al niet aan dat em lekker breed ging gaan (en uit zoveel mogelijk vaatjes ging tappen)... :thumb1:

Een heus applaus bewaar ik wel nog even tot volgende week (dat zou er in deze fase een beetje over zijn hee :?: :agree: )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

44. De Emmerkoningen 8)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Een Stardust Popquiz-record : 45 ploegen : :D

45. Vimme & The Ladies
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

46. The Incredibles
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

slechts anderhalf nummer uit de FHF-quiz die ook in deze quiz zal zitten : één heel en één half omdat ik een cover laat horen van het origineel dat gisteren in Heist od Berg in de quiz zat ...

Zoek je echter niet suf, als je daar al tijd en zin zou in hebben, want het waren gisteren bij de makkelijkste nummers ...

8)
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

Tonyvdb schreef:slechts anderhalf nummer uit de FHF-quiz die ook in deze quiz zal zitten : één heel en één half omdat ik een cover laat horen van het origineel dat gisteren in Heist od Berg in de quiz zat ...

Zoek je echter niet suf, als je daar al tijd en zin zou in hebben, want het waren gisteren bij de makkelijkste nummers ...

8)
Oef :roll:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

nog wat plaatsvullende info :

Herkomst van de uitvoerders :

Australië 1
België 25
Canada 5
Denemarken 1
Duitsland 5
Frankrijk 5
Ierland 3
Italië 1
Nederland 5
Noorwegen 2
UK 42
USA 60
Zweden 2

En nog twee uit 'rare' landen waarmee ik, door ze hier te geven, te veel zou weg geven ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

47. Si En La

Niet dat dat nodig zal zijn, denk ik, maar aan 48 is het gedaan (8 rijen van 6 tafels)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

133 posts al, 4448 maal bekeken :shock: :amazed:
en da voor een quiz die maar begint na 1990 :lol:
Plaats reactie