Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazareth

marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door marc »

peegee schreef:Toen ik hoorde, hoe streng er werd verbeterd, moest ik direct terug denken aan de individuele quiz in Eeklo (da's al zijn 15 jaar geleden, denk ik), waar onze Marc S géén punt kreeg, omdat hij volgens de jury "Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick en Tick" had geschreven (ipv Tich) !!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :evil:
Ach ja, in dat jeugdhuis in Eeklo. :music-listening: Waren daar nog ander forumklanten aanwezig?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door Keiem »

Zo gaat het veel vlugger dan typen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door Rushian »

marc schreef:Ach ja, in dat jeugdhuis in Eeklo. :music-listening: Waren daar nog ander forumklanten aanwezig?
Ik weet dat jeugdhuis N9 een paar quizzen georganiseerd heeft (zeer donker zaaltje aan het station van Eeklo) en dat op de editie waar wij ook aanwezig waren Sympathy vur den Duvel gewonnen heeft (of ik moet me schromelijk vergissen en met enig voorbehoud als ze toen al zo heetten).

Ik weet in ieder geval nog dat wij net 20% haalden.

Er was toen een ronde bij waar gezocht werd naar groepen die ooit nog in het clubhuis hadden opgetreden. Veel onbekend werk gehoord toen. :doh:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kwissetiers
One Hit Wonder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 11:28
Locatie: Willebroek

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door kwissetiers »

wij hadden met de voorlaatste ronde 25 punten moeten hebben ipv de 10 punten die we gekregen hebben.
Hebben dit aan de prijzentafel nog gemeld aan de presentator, weet niet of ze de moeite nog gedaan hebben of zullen doen van dit na te kijken en/of aan te passen
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door peegee »

kwissetiers schreef:wij hadden met de voorlaatste ronde 25 punten moeten hebben ipv de 10 punten die we gekregen hebben.
Hebben dit aan de prijzentafel nog gemeld aan de presentator, weet niet of ze de moeite nog gedaan hebben of zullen doen van dit na te kijken en/of aan te passen
Dat is wel balen; gelukkig door niemand voorbijgestoken en ook géén verschil als ge ze wel had gehad voor uw plaats....

Wij hebben het zo in Aalst (in een héél ver verleden) eens meegemaakt; we stonden riant op kop en werden in de laatste ronde voorbijgestoken door een team die 63 punten kreeg in de laatste ronde, waar er nochtans maar 40 te verdienen waren :evil:

@Rushian : nee, het was een jeugdclub aan de andere kant van diezelfde baan !
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door kasenco »

peegee schreef:
kwissetiers schreef:wij hadden met de voorlaatste ronde 25 punten moeten hebben ipv de 10 punten die we gekregen hebben.
Hebben dit aan de prijzentafel nog gemeld aan de presentator, weet niet of ze de moeite nog gedaan hebben of zullen doen van dit na te kijken en/of aan te passen
Dat is wel balen; gelukkig door niemand voorbijgestoken en ook géén verschil als ge ze wel had gehad voor uw plaats....

Wij hebben het zo in Aalst (in een héél ver verleden) eens meegemaakt; we stonden riant op kop en werden in de laatste ronde voorbijgestoken door een team die 63 punten kreeg in de laatste ronde, waar er nochtans maar 40 te verdienen waren :evil:

@Rushian : nee, het was een jeugdclub aan de andere kant van diezelfde baan !
gaat het niet over de beruchte Mediaquiz?
nooit zelf aan meegedaan, maar wel van gehoord
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door marc »

Rushian schreef:
marc schreef:Ach ja, in dat jeugdhuis in Eeklo. :music-listening: Waren daar nog ander forumklanten aanwezig?
Ik weet dat jeugdhuis N9 een paar quizzen georganiseerd heeft (zeer donker zaaltje aan het station van Eeklo) en dat op de editie waar wij ook aanwezig waren Sympathy vur den Duvel gewonnen heeft (of ik moet me schromelijk vergissen en met enig voorbehoud als ze toen al zo heetten).
en het was een individuele quiz... Heeft een jaar of zes-zeven gelopen, schat ik.
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door Erik Vindikook »

Tonyvdb schreef:
Rushian schreef:
Keiem schreef:Ach, dat zijn allemaal studentjes die net examens achter de rug hebben. Waarschijnlijk zijn ze door hun proffen even hard aangepakt en moest die frustratie er gisterenavond allemaal uit. :violence-snipersmiley: :violence-ripper:
dat klinkt niet echt vriendelijk of motiverend, Rushian ...
Ik zou het eerder houden op het feit dat ze geen ervaring hebben in het 'circuit' en dat ze dachten dat - zoals op een examen, ja, of zoals die belachelijke jury in Blokken - dat zo moest, dat het antwoord 100% juist moet zijn, ter goeder trouw, niet om ons te 'pesten'.
De meeste muziekquizjury's weten ondertussen dat één of twee woordjes of letters - zeker voor de titel - niet tot afkeuren leidt.
Je kan daar geen rechte lijn in trekken, op de duur voel je dat aan wat net nog kan en wat net niet... bvb. 'Favourite game' ipv 'My favourite game' is juist ... 'My Favourite love' ivm 'My Favourite game' is fout ...
Wat doe je eigenlijk met een antwoord als : "My favourite love game" ? ;)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door DVNO »

peegee schreef:
kwissetiers schreef:wij hadden met de voorlaatste ronde 25 punten moeten hebben ipv de 10 punten die we gekregen hebben.
Hebben dit aan de prijzentafel nog gemeld aan de presentator, weet niet of ze de moeite nog gedaan hebben of zullen doen van dit na te kijken en/of aan te passen
Dat is wel balen; gelukkig door niemand voorbijgestoken en ook géén verschil als ge ze wel had gehad voor uw plaats....

Wij hebben het zo in Aalst (in een héél ver verleden) eens meegemaakt; we stonden riant op kop en werden in de laatste ronde voorbijgestoken door een team die 63 punten kreeg in de laatste ronde, waar er nochtans maar 40 te verdienen waren :evil:

@Rushian : nee, het was een jeugdclub aan de andere kant van diezelfde baan !

In Eeklo heb je een 'muziekclub' N9 en die had vroeger 2 locaties:
1) de zaal N9 (hoe origineel kan een naam zijn :? ), dat was dat donker kot niet ver van het station. Wás, want het bestaat niet meer.
2) de locatie aan de andere kant van de rijweg is de 'N9 Villa'. Daar worden er nog optredens gegeven.
Er is ook nog een soort café aan dezelfde kant van de villa. Allemaal van de 'N9-groep'

Verder is er ook nog het jeugdhuis de 'lochtink', dat veel te klein is.
Conclusie: de jongeren in Eeklo hebben naast een fuif-/sporthal praktisch geen locatie waar ze terecht kunnen. Een schande voor een plaats als Eeklo dat zich toch zo graag als 'stad' profileert.




On topic:
Over de quiz zelf kan ik enkel lovend zijn. Nooit gedacht dat ik op een muziekquiz ooit nog zou kunnen scoren met dj Niks :lol: Ik had het iets meer rock-y verwacht maar ik vond het redelijk goed uitgebalanceerd (ook als je naar de jaartallen keek, geen enkel jaartal had een overaanbod). Vlaamse hits, Dance en Ultratopmuziek werden ook niet overgeslagen. Heb mij goed geamuseerd als Paris Hilton look-a-like, we waren best wel complementair.
Kortom, een conclusie voor deze quiz: graag volgend jaar opnieuw :handgestures-thumbupright:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door kasenco »

marc schreef:
Rushian schreef:
marc schreef:Ach ja, in dat jeugdhuis in Eeklo. :music-listening: Waren daar nog ander forumklanten aanwezig?
Ik weet dat jeugdhuis N9 een paar quizzen georganiseerd heeft (zeer donker zaaltje aan het station van Eeklo) en dat op de editie waar wij ook aanwezig waren Sympathy vur den Duvel gewonnen heeft (of ik moet me schromelijk vergissen en met enig voorbehoud als ze toen al zo heetten).
en het was een individuele quiz... Heeft een jaar of zes-zeven gelopen, schat ik.
Marc, zie mijn post..... een beetje hogerop ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door peegee »

kasenco schreef:
peegee schreef:
kwissetiers schreef:wij hadden met de voorlaatste ronde 25 punten moeten hebben ipv de 10 punten die we gekregen hebben.
Hebben dit aan de prijzentafel nog gemeld aan de presentator, weet niet of ze de moeite nog gedaan hebben of zullen doen van dit na te kijken en/of aan te passen
Dat is wel balen; gelukkig door niemand voorbijgestoken en ook géén verschil als ge ze wel had gehad voor uw plaats....

Wij hebben het zo in Aalst (in een héél ver verleden) eens meegemaakt; we stonden riant op kop en werden in de laatste ronde voorbijgestoken door een team die 63 punten kreeg in de laatste ronde, waar er nochtans maar 40 te verdienen waren :evil:

@Rushian : nee, het was een jeugdclub aan de andere kant van diezelfde baan !
gaat het niet over de beruchte Mediaquiz?
nooit zelf aan meegedaan, maar wel van gehoord
Het gaat inderdaad om de beruchte Mediaquiz ("de breedste quiz"), in de zaal "de Media", momenteel "N9 Villa" genoemd; prijzen werden beschikbaar gesteld door die gast van Vynilla en de platenbeurs in Gent, Bob Driege.
Laatste keer vond die plaats op 22 januari 1999 (cfr onze Polkaheer, die hem toen gewonnen had)
josh
Roadie
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 15:35

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door josh »

Vooreerst bedankt aan allen voor de feedback.
Altijd interessant om te horen wat ok of niet goed was en waar ev aan kan gesleuteld worden.
Dat over de jurering negatieve weerklank komt kan ik enigzins begrijpen, wij steken gerust de hand in eigen boezem en beseffen ook wel dat het iets minder streng mocht.
Doch stel ik mij de vraag wanneer is een antwoord fout?
Eén/twee letters verkeerd, 1/2 woorden verkeerd, woorden teveel of te weinig ( onderaan enkele vb).
Streng verbeteren is één maar wat gebeurd als ploegen merken dat 'bijna juiste antwoorden' worden goedgekeurd...

Wat betreft de comments dat de jury de klachten niet behandelde kan ik enkel zeggen dat alle gemelde klachten onderaan het invulblad één voor één herbekeken zijn geweest, enkele ploegen hebben hierdoor nog punten bijgekregen.

Zoals gezegd kan ik begrip opbrengen als kleine fouten worden afgekeurd voor de frustraties en ontgoocheling van sommigen in het heetst van de strijd, maar wat mij en de jury tegen de borst stootte was het agressief en onrespectvol gedrag van sommige mensen.
Door deze situatie komt een ev volgende organisatie op de helling te staan want als je zulke zaken meemaakt op een ontspannende avond denk je wel 2x maal na voor je nog iets organiseerd...

Aan de mensen van Kwissetiers, bij de laatste puntentelling hadden jullie idd 25 ipv 10 punten moeten hebben.

Voor de mensen die willen lachen met onderstaande afgekeurde antwoorden geen probleem, voor de mensen die ons willen helpen vragen wij dit om te weten of jullie dit wel of niet zouden goedkeuren.
Zeker bij antwoorden waar slechts één letter fout is maar wel het antwoord een andere betekenis geeft ( bv can/can't) of waar één letter meer een meervoud wordt.

woorden teveel/te weinig:
- the black parade ( welcome to the black parade)
- trip to Rio ( Rio)
- jij bent een hartenbreker ( hartenbreker)
- i feel the earth move under my feet ( i feel the earth move)
- dj Peter Project ( DJ Peter)

omgekeerd:
- XS ( SX)
- Jessy ft the Mckenzie (the Mckenzie ft Jessy)

letters teveel/ te weinig:
- black love ( black gloves)
- little miss can be wrong ( little miss can't be wrong)
- ninebytes ( nitebytes)
- custom ( customs)
- blackstrobes ( black strobe)

1/2 woord(en) anders:
- she moves me ( you move me)
- welcome to the party ( let's go to the party)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door Keiem »

josh schreef:woorden teveel/te weinig:

- jij bent een hartenbreker ( hartenbreker)
- i feel the earth move under my feet ( i feel the earth move)
- dj Peter Project ( DJ Peter)
Hier herken ik 3 van onze antwoorden in. Volgens mij is het toch DJ Peter Project? Of gaat het hier over een andere artiest? Dan is het inderdaad fout.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door SpeedKing »

josh schreef: letters teveel/ te weinig:
- black love ( black gloves)
- little miss can be wrong ( little miss can't be wrong)
- ninebytes ( nitebytes)
- custom ( customs)
- blackstrobes ( black strobe)
Ik moet wel zeggen dat je heel attente verbeteraars hebt zeg. Ik denk dat de mijne dat zelfs niet zien (wegens te warm in de zaal en flauw lampje?). Bijna elk geval is apart voor discussie vatbaar, vrees ik. Als jullie maar consequent geweest zijn, dan is er eigenlijk niet veel aan de hand. Maar wie gaat dat checken?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Popallure muziekquiz 1990-2011, vrijdag 24 juni, Nazaret

Bericht door Jorgen VG »

Zonder me teveel te willen moeien:

Dj Peter Project is altijd juist - want het is niet Dj Peter, maar DJ Peter Project
Hetzelfde voor 'Little Miss Can't Be Wrong'... de enige juiste titel (als het om The Spin Doctors gaat)

Als er streng verbeterd wordt toch zeker checken of je wel het juiste antwoord op het juryblad hebt staan.

Voor het overige is het geen exacte wetenschap; het is zeker niet simpel om de lijn te trekken.
Plaats reactie