4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

REEKS 11 - WIE SCHRIJFT DIE BLIJFT

1. LEROY ANDERSON - The Typewriter
2. JOE JACKSON - Sunday Papers
3. ARBEID ADELT - De man die alles noteert
4. BIC RUNGA - Sway
5. MINT - Your shopping lists are poetry
6. LOVE - My little red book
7. TAVERES - Whodunit
8. INXS - I send a message
9. THE AUTEURS - How could I be wrong
10. THE FAINT - Agenda Suicide
11. THEM - Richard Corey
12. GRUPPO SPORTIVO - Blah Blah Magazines
13. MODERN ENGLISH - Ink and Paper
14. LETTERS TO CLEO - Here and now
15. MR. HUDSON & THE LIBRARY - Too late, too late

Onverwacht veel zaalsolo's in deze ronde...

* BIC RUNGA - Sway (1x) : ZAALSOLO VOOR CLEMENT & KGBV :happy-wavemulticolor:

* titel 'I send a message' van INXS (2x) : Scary Monsters en Detroit Breakdown

* The Faint - Agenda Suicide - ZAALSOLO VOOR SCARY MONSTERS Nu moet ik weer al die smilies gaan zoeken...en voilà :happy-wavemulticolor:

* Modern English (2x) : Vindikooks en Gang of Four

* Letters to Cleo (1x) : ZAALSOLO VOOR DE VINDIKOOKS ! Wacht... ik zoek terug die smiley... :happy-wavemulticolor: Proficiat Wouter, ik vermoed dat ie van jou is... en wellicht ook die van Modern English...

* Mr. Hudson & The Library (5x) : Bananen, Scary Monsters, Vindikooks, Starbuck en Clement.
Zelfde opmerking als bij Ordinary Boys...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

Reeks 6, de vragenronde, volgt wellicht morgen...
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Lars »

vinceluka schreef:Over onze eigen prestatie had ieder ploeglid mixed feelings achteraf.
Zoals uit analyse blijkt konden we heel wat minder evidente zaken eruithalen maar lieten we om diverse redenen teveel punten liggen op de zogenaamde ‘makkies’
Allez, zoals wij (Clement en KGBV) de week ervoor in Bissegem dus. :romance-caress:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:REEKS 11 - WIE SCHRIJFT DIE BLIJFT

...

* The Faint - Agenda Suicide - ZAALSOLO VOOR SCARY MONSTERS Nu moet ik weer al die smilies gaan zoeken...en voilà :happy-wavemulticolor:

Zowat mijn grootste misser van de avond, was indertijd behoorlijk gek van dit nummer. :angry-banghead:
Anyway, mooie solo Johan! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SepPuKu »

Lars schreef:
vinceluka schreef:Over onze eigen prestatie had ieder ploeglid mixed feelings achteraf.
Zoals uit analyse blijkt konden we heel wat minder evidente zaken eruithalen maar lieten we om diverse redenen teveel punten liggen op de zogenaamde ‘makkies’
Allez, zoals wij (Clement en KGBV) de week ervoor in Bissegem dus. :romance-caress:
Al bij al toch een scenario waar ik voor teken. Want op een quiz vroeg uitlopen en de kloof consolideren kan eens leuk zijn (we gaan daar niet onnozel over doen ;) ) maar hard tegen onzacht is zo veel spannender. Zelden zo vaak haasje over meegemaakt als zaterdag :shock: (en het gevoel dat het soms net zo goed anders kon uitdraaien hoort er nu eenmaal bij).

Proficiat aan Clement en dat er nog veel spannende confrontaties mogen volgen (met hen of uiteraard met andere ploegen) :dance:

De quiz zelf was stevige kost maar 'k had nergens het gevoel dat het er over was. Af en toe een negatieve solo maar je kan je publiek niet uitdagen zonder risico daarop. Ik kan niet genoeg mijn (toch net dat tikkeltje meer) respect herhalen voor organisatoren (en hun 'crew') die niet op safe spelen en voor vrij weinig ploegen evenzeer hun zweet investeren om een doordacht werkstuk als dit af te leveren :dance:

Zoals reeds door anderen aangehaald: een ietsiepietsie gemakkelijker mag evenzeer, dan wordt hij niet noodzakelijk minder uitdagend voor de betere ploegen en waarschijnlijk wat aantrekkelijker voor een breder publiek. In beide gevallen graag wederom een tafeltje voor de Monsters :music-rockout:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SepPuKu »

straight banana schreef:
kuifje schreef:REEKS 11 - WIE SCHRIJFT DIE BLIJFT

...

* The Faint - Agenda Suicide - ZAALSOLO VOOR SCARY MONSTERS Nu moet ik weer al die smilies gaan zoeken...en voilà :happy-wavemulticolor:

Zowat mijn grootste misser van de avond, was indertijd behoorlijk gek van dit nummer. :angry-banghead:
Anyway, mooie solo Johan! :handgestures-thumbupright:
Ja Mario, je vloek achteraf sprak boekdelen ;)

En ja dat nummer heeft me ook al menig adrenalinestoot bezorgd :music-rockout:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

Ik meen te mogen afleiden uit verschillende posts dat de quiz moeilijker bleek dan vorig jaar... wel, ik heb er even de resultaten bijgehaald van de top 5 van vorig jaar :

1 SCARY MONSTERS 76,54%
2 CLEMENT & KGBV 75,56%
3 STARBUCK & APOLLO 71,60%
4 SYMPATHIE V/DUVEL 69,38%
5 DE KNELPUNTKLUP 68,64%

Dit jaar :

CLEMENT & KGBV 79,51%
SCARY MONSTERS 79,01%
GREATESTITSTEDOENE 72,84%
STARBUCK & APOLLO 71,85%
DE RECHTE BANANEN 71,11%

Wat niet wegneemt dat de quiz idd makkelijker mag, maar ik wou die stelling toch even nuanceren...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

REEKS 6 - THE BIG ASK

01. THE HOLLIES - Just one look (GRAHAM NASH)
Hoe heet de gitarist van de groep, die in 1968 de groep verliet en aan een imposante carrière begon, zowel solo als in groepsverband ?

02. BRUCE COCKBURN - Wondering where the lions are (CANADEES)
Nationaliteit van deze uitvoerder ?

03. BEASTIE BOYS - No sleep 'til Brooklyn (KERRY KING - Slayer)
Welke metal-gitarist speelt de gitaarrifs en solo op dit nummer ?

04. QUEENS OF THE STONE AGE - Regular John (Een zoutmijn)
In 2007 trad de groep in een zeer bijzondere plaats op in Duitsland. Het publiek kreeg verplicht een helm op en een overall aan. Wat was er zo bijzonder aan deze locatie?

05. SIGUR ROS - Glosoli (GEBRUIKT STRIJKSTOK VAN EEN CELLO)
Wat is zo opmerkelijk aan het gitaarspel van de zanger ?

06. GLADYS KNIGHT & THE PIPS - I heard it through the grapevine (LICENSE TO KILL)
Als solozangeres had zij in 1989 een hit met een titeltrack van een James Bondfilm . Graag naam van deze Bondfilm.

07. RICKIE LEE JONES - Chuck E's in love (Chuck E WEISS)
Het hitje uit 1979 gaat over een Amerikaanse artiest die als drummer mocht opdraven bij Dr John, Muddy Waters, Howlin' Wolf, ... Hoe luidt de familienaam van deze man ?

08. MARCIA GRIFFITHS - Electric Boogie (I-Threes)
Deze dame zat tesamen met onder meer Rita Marley in het achtergrondkoortje van Bob Marley. Graag de naam van dit achtergrondkoor.

09. THE JAYHAWKS - Blue (DRANOUTER)
Op welk Belgische festivalweide is de uitvoerder in 2011 te bewonderen ?

10. RICHARD HAWLEY - Tonight the street are ours (PULP)
Van welke Britpopband maakte de zanger deel uit ? De band splitte in 2002 en is sinds kort weer in de originele samenstelling op diverse podia te bewonderen.

11. TRAFFIC - Feelin' Alright (DAVE MASON)
De gitarist en medeoprichter van deze groep onderhield goede banden met Jimi Hendrix. Zo speelde hij mee op de klassieker All Along The Watchtower (Electric Ladyland). Later gebruikte hij dit nummer op één van zijn soloplaten. Naam van de gitarist/medeoprichter van de band.

12. THE UNDERTONES - Get over you (JOHN PEEL)
De debuutsingle van deze band werd een hit wegens de veelvuldige airplay via een bekende radio-DJ. Hij overleed in 2004 en was hoofdzakelijk bekend op BBC1 met zijn ""X" Sessions". Graag de naam van de DJ.

13. JOHN HIATT - Paper Thin (LITTLE VILLAGE)
Hoe heet het project dat in 1992 werd opgericht en waar naast deze uitvoerder, tevens Ry Cooder, Jim Keltner en Nick Lowe deel van uitmaakten ?

14. MARIANNE FAITHFUL - Pirate Jenny (ISLAND RECORDS)
De uitvoerder zat een aantal jaren op een platenlabel dat in 2009 zijn 50ste verjaardag vierde. In eerste instantie kwam op dit van oorsprong Jamaicaanse label louter reggae en ska uit. Zaten/zitten ook op dit label: U2, Bob Marley, The Killers, ... Naam van het label

15. ARSENAL - A Volta (SHAWN SMITH)
Welke artistiek raspaard - hij maakte onder meer het mooie weer in bands als Brad, Satchel en Pigeonhed - verleende zijn vocale medewerking op een aantal nummers van onze uitvoerder?

* titel 'Glosoli' van Sigur Ros (2x) : Scary Monsters en Greatest T.

* Kerry King : ZAALSOLO VOOR CLEMENT ! :happy-wavemulticolor: Veel Eddie Van Halen gelezen...

:oops: Titel 'Blue' van The Jayhawks werd door 6 ploegen niet geraden !!! Een klassieker van jewelste, en titel bovendien nog laten horen... Meer nog, 2 ploegen herkenden zelfs The Jayhawks niet :roll:

* Idem Traffic... niet herkend door 6 ploegen, nochtans geen moeilijk nummer van hen...

* titel 'paper thin' (4x) : Bruce Horny, Bananen, Knelpuntklup en Detroit Br.

* titel 'pirate jenny' : QMS

* "A volta" werd 6x geraden, en Shawn Smith 7x
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door kuifje »

REEKS 6 - THE BIG ASK

01. THE HOLLIES - Just one look (GRAHAM NASH)
Hoe heet de gitarist van de groep, die in 1968 de groep verliet en aan een imposante carrière begon, zowel solo als in groepsverband ?

02. BRUCE COCKBURN - Wondering where the lions are (CANADEES)
Nationaliteit van deze uitvoerder ?

03. BEASTIE BOYS - No sleep 'til Brooklyn (KERRY KING - Slayer)
Welke metal-gitarist speelt de gitaarrifs en solo op dit nummer ?

04. QUEENS OF THE STONE AGE - Regular John (Een zoutmijn)
In 2007 trad de groep in een zeer bijzondere plaats op in Duitsland. Het publiek kreeg verplicht een helm op en een overall aan. Wat was er zo bijzonder aan deze locatie?

05. SIGUR ROS - Glosoli (GEBRUIKT STRIJKSTOK VAN EEN CELLO)
Wat is zo opmerkelijk aan het gitaarspel van de zanger ?

06. GLADYS KNIGHT & THE PIPS - I heard it through the grapevine (LICENSE TO KILL)
Als solozangeres had zij in 1989 een hit met een titeltrack van een James Bondfilm . Graag naam van deze Bondfilm.

07. RICKIE LEE JONES - Chuck E's in love (Chuck E WEISS)
Het hitje uit 1979 gaat over een Amerikaanse artiest die als drummer mocht opdraven bij Dr John, Muddy Waters, Howlin' Wolf, ... Hoe luidt de familienaam van deze man ?

08. MARCIA GRIFFITHS - Electric Boogie (I-Threes)
Deze dame zat tesamen met onder meer Rita Marley in het achtergrondkoortje van Bob Marley. Graag de naam van dit achtergrondkoor.

09. THE JAYHAWKS - Blue (DRANOUTER)
Op welk Belgische festivalweide is de uitvoerder in 2011 te bewonderen ?

10. RICHARD HAWLEY - Tonight the street are ours (PULP)
Van welke Britpopband maakte de zanger deel uit ? De band splitte in 2002 en is sinds kort weer in de originele samenstelling op diverse podia te bewonderen.

11. TRAFFIC - Feelin' Alright (DAVE MASON)
De gitarist en medeoprichter van deze groep onderhield goede banden met Jimi Hendrix. Zo speelde hij mee op de klassieker All Along The Watchtower (Electric Ladyland). Later gebruikte hij dit nummer op één van zijn soloplaten. Naam van de gitarist/medeoprichter van de band.

12. THE UNDERTONES - Get over you (JOHN PEEL)
De debuutsingle van deze band werd een hit wegens de veelvuldige airplay via een bekende radio-DJ. Hij overleed in 2004 en was hoofdzakelijk bekend op BBC1 met zijn ""X" Sessions". Graag de naam van de DJ.

13. JOHN HIATT - Paper Thin (LITTLE VILLAGE)
Hoe heet het project dat in 1992 werd opgericht en waar naast deze uitvoerder, tevens Ry Cooder, Jim Keltner en Nick Lowe deel van uitmaakten ?

14. MARIANNE FAITHFUL - Pirate Jenny (ISLAND RECORDS)
De uitvoerder zat een aantal jaren op een platenlabel dat in 2009 zijn 50ste verjaardag vierde. In eerste instantie kwam op dit van oorsprong Jamaicaanse label louter reggae en ska uit. Zaten/zitten ook op dit label: U2, Bob Marley, The Killers, ... Naam van het label

15. ARSENAL - A Volta (SHAWN SMITH)
Welke artistiek raspaard - hij maakte onder meer het mooie weer in bands als Brad, Satchel en Pigeonhed - verleende zijn vocale medewerking op een aantal nummers van onze uitvoerder?

* titel 'Glosoli' van Sigur Ros (2x) : Scary Monsters en Greatest T.

* Kerry King : ZAALSOLO VOOR CLEMENT ! :happy-wavemulticolor: Veel Eddie Van Halen gelezen...

:oops: Titel 'Blue' van The Jayhawks werd door 6 ploegen niet geraden !!! Een klassieker van jewelste, en titel bovendien nog laten horen... Meer nog, 2 ploegen herkenden zelfs The Jayhawks niet :roll:

* Idem Traffic... niet herkend door 6 ploegen, nochtans geen moeilijk nummer van hen...

* titel 'paper thin' (4x) : Bruce Horny, Bananen, Knelpuntklup en Detroit Br.

* titel 'pirate jenny' : QMS

* "A volta" werd 6x geraden, en Shawn Smith 7x
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Zeno »

Dit is de link naar een paar sfeerbeelden.

http://www.flickr.com/photos/lotenhulle ... 999110018/

Groeten
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door marc »

kuifje schreef:Ik meen te mogen afleiden uit verschillende posts dat de quiz moeilijker bleek dan vorig jaar... wel, ik heb er even de resultaten bijgehaald van de top 5 van vorig jaar :

1 SCARY MONSTERS 76,54%
2 CLEMENT & KGBV 75,56%
3 STARBUCK & APOLLO 71,60%
4 SYMPATHIE V/DUVEL 69,38%
5 DE KNELPUNTKLUP 68,64%

Dit jaar :

CLEMENT & KGBV 79,51%
SCARY MONSTERS 79,01%
GREATESTITSTEDOENE 72,84%
STARBUCK & APOLLO 71,85%
DE RECHTE BANANEN 71,11%

Wat niet wegneemt dat de quiz idd makkelijker mag, maar ik wou die stelling toch even nuanceren...
Zo blijkt dat het subjectieve aanvoelen niet altijd strookt met de realiteit.

Waar mijn perceptie wel lijkt te kloppen (voor de goede orde: dit is zonder afbreuk te doen aan deze prachtige quiz), is dat de kuitenbuiters toch hoofdzakelijk in het recente werk opdoken. Ik kom slechts aan drie fifties of sixties-fragmenten (Moanin, Rip Chords en John Mayal) waarop minder dan vijf ploegen scoorden. In het recentere werk waren dat 19 fragmenten, die geen vijf correcte antwoorden haalden... Hier zaten trouwens ook vrijwel alle solo's.

Ik heb overigens een gelijkaardige vaststelling gemaakt bij mijn eigen individuele quiz van vorig jaar, waar in de sixties slechts één solo was. Zou het kunnen dat de 'dertigers' een inhaalbeweging gemaakt hebben? Of worden er gewoon lastiger fragmenten gekozen uit +90? Of valt de moeilijkheidsgraad van de recentere stuff moeilijker te beoordelen?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SepPuKu »

@Sopranos: er is enerzijds het aanvoelen van de moeilijkheidsgraad, anderzijds de cijfers die je aangeeft (die dit relativeren)... bottom line is dat vooral de koers die je zelf wil uitvaren van belang is. Heb de indruk dat 85% voor de winnaar zowat de ondergrens is om niet de stempel te krijgen van 'te moeilijk voor niet-topploegen' (dan heb ik het nog niet over het vermoedelijke principe 'eens de stempel van te moeilijk, altijd die stempel'). Eens onder die grens riskeer je al gauw de helft van je inschrijvingen te verliezen (heb echter niet de indruk dat jullie daar wakker van liggen). En als de winnaar 65% scoort zal je nog enkele ploegen extra verliezen, er zal veel gemopperd worden... maar je zal nog altijd een 13 à 15-tal ploegen overhouden :mrgreen: (ook doe je weinig mensen een plezier met retemoeilijke quizzen maar da's een andere zaak)

Tony heeft anderzijds bewezen dat pittig en toch vrij hoge scores verenigbaar zijn: de betere ploegen hebben nog steeds een vette kluif en de ploegen in de 2de helft haken niet af (enfin, hun stem horen we hier meestal niet maar de kans dat ze niet afhaken stijgt toch met de scores). Ik durf echter ook te wedden dat Tony soms met pijn in het hart enkele favorieten moest inruilen voor enkele makkies ;) En als je liever 100% je zin doet en kan leven met minder inschrijvingen is er geen vuiltje aan de lucht, toch...? :dance:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SepPuKu »

@Marc: zoals je zelf aangeeft blijft het moeilijk om conclusies te trekken betr. de moeilijkheid per decennium o.b.v. solo's, duo's, ... Naast het feit dat je vermoeden perfect kan kloppen (dat de oldies dus moeilijker waren), spelen er enkele factoren die dit moeilijk detecteerbaar maken (zoals je er zelf ook aanhaalt), vooral dan het feit dat veel afhangt van het kennispeil van het quizpubliek per decennium (= niet bepaald meetbaar). Er zijn zelfs oorzaken te verzinnen voor de betere scores op de oldies die mekaar op het eerste zicht tegenspreken :shock:

* 40- beheerst de 70s en - idd. beter dan 40+ de 90s en + beheerst -> bij een evenwichtige quiz wordt er dan uiteraard beter gescoord op 70s-
* 40+ beheerst de 90s+ net beter dan 40- (en dan refereer ik ook uitdrukkelijk naar twintigers) de 70s-. Maar stel dat vooral de 'jongere jongeren' de steviger quizzen links laten liggen, net omdat ze nu eenmaal minder allround zijn. Dan geldt de stelling 'een negatieve solo is een haalbare vraag waarbij de kenners ervan niet komen opdagen' (Japans grapje :roll: :teasing-blah: )

Stel je voor dat de jongere quizzers de oplossingen lezen en ons vierkant uitlachen omdat we al die recente dingen mankeren :lol:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door Luk »

marc schreef:...Zou het kunnen dat de 'dertigers' een inhaalbeweging gemaakt hebben? Of worden er gewoon lastiger fragmenten gekozen uit +90? Of valt de moeilijkheidsgraad van de recentere stuff moeilijker te beoordelen?
Ik denk dat hier drie keer ja kan geantwoord worden.

De oorzaak lijkt evident: bij de "sixties" komen er geen nummers meer bij, terwijl elk jaar nog nieuwe nummers worden gemaakt voor de recente muziek.
En daarbij komt nog dat ze ons via allerlei multimediakanalen om de oren vliegen. Je hebt er echter maar twee (oren), en slechts 24 uur per dag om er iets mee op te vangen.
Bovendien blaas je tegenwoordig via de repeat in je i-phone de bekendheid van sommige favorieten op tot proporties van een wereldhit, terwijl het toevallig terechte maar obscure pareltjes zijn die jijzelf kweekt in je ooroesters, pardon, -schelpen.

En ja, theoretisch wordt "eenzelfde quiz (zoals pakweg Soprano's 2010 revisited)" gemiddeld makkelijker per jaar dat een vaste ploeg ouder/wijzer wordt en meer quizzen heeft gespeeld door die ervaring (behalve dus voor de nieuwe nummers van het voorbije jaar).
Zeker als er zo'n hongerige twintigers-dertigers-veertigers tussen zitten die muziekkennis opslorpen als water door een spons (of als Duvel door een ... (naam bekend bij de redactie)). :twisted:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 4° Soprano's Muziekquiz - Dilbeek -18-06-2011

Bericht door SpeedKing »

Luk schreef:... slechts 24 uur per dag om er iets mee op te vangen.
Ah zo, dat is het geheim van de topploegen. Vandaar dat wij maar een middenmotor zijn (of zelfs niet). Wij slapen dagelijks acht uur!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie