8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door tequila »

Heel leuke quiz! Zeker bij de beste van dit seizoen. :handgestures-thumbupright:
Veel goede muziek gehoord, mooi in elkaar gestoken rondes. Ik heb mij zeker geamuseerd. :music-rockout:
Volgend jaar zijn we er terug (al hopen we dan om het traject Herent-Bissegem iets sneller af te leggen dan de 2u45 van gisteren).
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door SpeedKing »

Ik was er niet bij, maar deze playlist is echt indrukwekkend divers, maar alles blijft uitdagend. Zo kan bijna niemand klagen, want ieders smaak moet hier wel even aan bod komen. Binnen 'mijn' genre bijvoorbeeld echt uitmuntende keuzes: niet te evidente en ook niet te vergezochte classic rock-nummers. En zeggen dat ik eigenlijk vrij was...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: ** Men 2nd : 3/35 : Tequila Fingers / Tony Servi BB / Never mind the small brains
** 'You owe me something' : 1/35 : Never mind the small brains (héhé, de meest voorspelbare zaalsolo van de avond :mrgreen: )
En toch... moet persoonlijk zowat de meest ergerlijke misser zijn van de laatste maanden. Voor mij denk ik hét nummer van de Bel80, wist dat de titel niet werd gezongen en iets was in de aard van 'You will pay' o.d. maar verder wilde er niets meer opborrelen... :doh:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door kuifje »

Tonyvdb schreef: ** Our Daughter's Wedding : 2/35 : Tequila Fingers / Bananen
Heb dit 2 jaar terug nog willen in de Soprano's-quiz steken (in de openingsronde 'met de titel in huis vallen) , maar mijn collega's verklaarden mij voor gek toen :o Chance dat er bij Tequila ook af en toe iets los zit :lol:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door vinceluka »

Wat een topquiz opnieuw van Tony
Nu al het tweede jaar op rij dat hij zijn natte droom verwezenlijkt ziet
Een quiz met veel uitdagingen waarin de toppers op het scherp van de snede strijden en die ook de gelegenheidsquizzers een aangename avond biedt. Chapeau, vakmanschap :clap:
Een sinksenweekend zal nooit hetzelfde zijn als we volgend jaar niet zullen kunnen genieten van een Stardust quiz. :cry:

Wij kwamen uiterst gemotiveerd aan de aftrap om een derde Stardust-zege binnen te rijven.
In het eerste deel van de quiz (R1-R3) zag het er echter niet naar uit dat dit ging gebeuren want iets te weinig focus met foutjes zoals bvb Marty Wilde ipv Robbins, Apartment scene ipv story waardoor wij direct op achtervolgen aangewezen waren.
Na die eerste pauze konden we dergelijke fouten vermijden en werd de kloof per ronde kleiner om dan zelfs de laatste ronde met een ontspannende voorsprong van 7 punten aan te vatten.

Dat onze buren van Clement de te kloppen ploeg waren is vanzelfsprekend maar ook de kunde van The Crickets is ons uiteraard niet onbekend (3/4de zijn dan ook onze ploegmaats als Danny en Dimi niet available zijn voor een muziekquiz).
Verrassend lieten zij meer punten liggen dan hen lief was op de hoezenronde anders was het bikkelharde strijd geweest tot aan het allerlaatste fragment.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door vinceluka »

Het eerste fragment van de quiz en het bijhorende thema
deed me onmiddellijk denken aan een introquizke die ik destijds fabriceerde
3 dezelfde fragmenten en ook paar filmtitels waarvoor andere fragmenten werden gekozen

Introquiz 42 Thema : Oscar Films

1. Metallica - The Unforgiven (20)
2. Dayton - The Sound of Music (17)
3. The Shadows - Theme from The Deer Hunter (Cavatina) (28 )
4. Engelbert Humperdinck - From Here to Eternity (14)
5. Tripoli - Rocky Roads (12)
6. Resonance - OK Chicago (24)
7. Dalida - Gigi L'amoroso (28 )
8. Crash course in science - Flying turns (12)
9. Eminem - Rain Man (14)
10. Tom Jones - Daughter of darkness (11)
11. Editors - Munich (23)
12. Vanessa Williams - The Right Stuff (0)
13. Georgie Fame - The Ballad of Bonnie & Clyde (25)
14. The Mission - Serpent's Kiss (9)
15. Lloyd Cole & the Commotions - Lost Weekend (28 )

1-10 en 15 zijn oscarwinnende films / 11-14 zijn genomineerden die naast het beeldje grepen
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door progres »

ook vanwege ondergetekende een dikke proficiat Tony.
je bezorgde ons een heel fijne avond, waarvoor dank.

(al blijf ik de eerste edities met zwaar alternatief en veel duyster materiaal de beste quizzen vinden, maar deze gulden middenweg is ook niet slecht)

dat idee van dat tussenquizje voor volgend jaar: DOEN!

nog een dikke pluim voor de scary monsters: 88% halen, je moet het maar doen.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Spider Murphy »

Tonyvdb schreef:** 'Alles wat je doet' : 1/35 Shazam Hussein (die dekselse Spider Murphy toch :handgestures-thumbupright: )
-> wist dat dit een moeilijke zou zijn, maar had toch meer dan 1 ploeg verwacht : Google wist mij te vertellen dat dit nummer in 2005 de prijs van 'beste nummer van 2005' won op Radio 2 : mensen denken rap, Radio 2, Ronny Mosuse, laat maar zitten : maar dit is echt een goede soul/pop-song : laat pakweg Jamie Lidell of Raphael Saadiq dit maken en de 'kenners' struikelen over elkaar om het te bewieroken ...
Leuk dat ik hier een solo mee scoor. :banana-dance: Verwondert me net als jij ook dat we de enige zijn. Had je hier ook niet de titel laten horen? Nummer wordt inderdaad zeer vaak op Radio 2 gespeeld. Kom bij mij is trouwens ook een mooie song van Ronny Mosuse uit dat jaar, en misschien iets bekender?
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Spider Murphy »

Normaal laat ik de gewone quizzen van Tony een beetje links liggen omdat ze absoluut mijn ding niet zijn, maar afgelopen vrijdag was ik toch content dat ik erbij was. Sterke rondes, goede muziek en wat een team! Elmo die na 2 jaar afwezigheid nog eens wou deelnemen aan een muziekquiz; Guylan die een half jaar geleden een zware blessure opliep nu zijn comeback maakt (met dank aan zijn vrouw Nadine om hem te voeren) en Ine die me keer op keer blijft verbazen. Met The Avett Brothers en All the king's men haalt ze er weer enkele moeilijke dingen uit die door de aanwezige ploegen weinig beantwoord werden. Haar contract werd zonet opgemaakt. Wie haar wil inzetten in een quiz, zal veel euro's op tafel moeten leggen! :lol:

Spider schrijft nu 100 keer: 'Ik zal nooit meer een muziekquiz van Tony missen'. Tony schrijft nu op het inschrijvingsblad van zijn volgende quiz: 'Shazam Hussein'. Of die quiz nu in 2012, 2013 of whatever valt!
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door beautiful freak »

Alweer een topquiz, deze 8ste Stardust-editie. Een brede waaier aan genres, interessante (bij)vraagjes en boeiend uitgewerkte thema's (die duorondes zijn erg fijn om quizzen en uiteraard kon ik de Oscarronde ook wel smaken :P) en vooral weer veel goeie muziek.

Hopelijk komt er in 2012 toch een 9de editie. Of iets. ;)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door DVNO »

Gastspeler bij Testedoene en eigenlijk wel in een ideale rol op die manier. Want mijn bescheiden mening blijft na deze quiz ongewijzigd: deze quiz is geen ‘spek’ voor de bek van d’espen.
Of om de singer-songwriters van Thunderball te citeren: Hey Tony, your quiz is really great, but Espe style is much Better!!! ;) :banana-linedance:

Maar zoals de talrijke commentaren hiervoor, moet ik ook beamen dat deze quiz bleef fascineren tot aan het einde (mede dankzij enkele leuke rondes). Ondanks mijn beperkte bijdrages heb ik mij op geen enkel moment ‘overbodig’ gevoeld en zoals gewoonlijk heb ik toch weer een paar nummertjes genoteerd om eens van meer nabij te inspecteren (altijd een leuk aspect aan een Stardust-quiz).
Mocht ik nu nog mijn blad meegenomen hebben, zou die inspectie vlotter verlopen :doh:

Merci aan Testedoene om eens een eenzame espe uit te nodigen!
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door marc »

Ik sluit me graag aan bij bovenstaande lof. Organisatie, presentatie, prijzentafel, bediening, samenstelling: het is duidelijk dat hier een geroutineerd en sterk team aan het werk is. Je merkt dat Tony poogt om een brede keuze te combineren met een zekere mate van diepgang, met aandacht voor een evenwichtige spreiding van genres en tijdperken. Een klassieker, kortom. :clap:

Hij koos daarbij, zo leek het mij althans, voor een wat hitgevoeligere aanpak dan de voorbije jaren (en zeker vergeleken met zijn eerste organisaties). Het bood Lars, die wat al te bescheiden was hierboven, ruimte om aan onze tafel regelmatig scherp uit te halen. :handgestures-thumbupright:

Petje af ook voor Scary Monsters, die ultiem nog een aardige bonus bijeenhaalden. :clap:

Randbemerking: ik vond het een surplus dat vroeger in Bissegem ook wel eens dingen als Grits ain’t groceries van Little Milton, Road to Cairo van David Ackles, Nobody’s fault but mine van John Renbourne, Defecting Grey van The Pretty Things of Michael Angelo van 23rd Turnoff passeerden, maar allicht spaart T. die op voor zijn beloofde take-no-prisoners-quiz. ;)
;) ;)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Rubby »

Ook akkoord met alles wat gepost is, leuke , toffe quiz, pittig maar toch doenbaar met afwisselende rondes.

Volgende keer (al dan niet volgend jaar) probeer ik zeker weer een team samen te krijgen (al dan niet met een espe ;) thanks by the way) om naar Bissegem te komen !!! :clap:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:HOEZEN :

Hooverphonic
The night before

Jefferson Airplane
Surrealistic pillow

Stevie Wonder
Hotter than july

Yevgueni
Kannibaal

Wu-Tang Clan
Enter The Wu-Tang / 36 Chambers

Elliott Smith
Either/Or

Kim Wilde
Select

Roisin Murphy
Overpowered

Bob Dylan
Nashville skyline

Heb ik dat nu gedroomd, of zat Stiff Little Fingers ook in de hoezenronde?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Rubby »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:HOEZEN :

Hooverphonic
The night before

Jefferson Airplane
Surrealistic pillow

Stevie Wonder
Hotter than july

Yevgueni
Kannibaal

Wu-Tang Clan
Enter The Wu-Tang / 36 Chambers

Elliott Smith
Either/Or

Kim Wilde
Select

Roisin Murphy
Overpowered

Bob Dylan
Nashville skyline

Heb ik dat nu gedroomd, of zat Stiff Little Fingers ook in de hoezenronde?
niet gedroomd volgens mij, den flor heeft dit in extremis ook nog genoteerd :think:
Plaats reactie