8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Luk »

De 8° Stardust popquiz bood wat werd aangekondigd: een mix van heel wat genres uit evenveel decennia's, met speelse opgaven, hier en daar wat tips, alles overgoten met een gezonde portie theoriesaus.
De organisatie was prima uitgewerkt, evenals bediening en jury. :handgestures-thumbupright:

De uitslag (uit het hoofd):

1. Scary Monsters 312 :clap: :clap: :clap:
2. Clement & KGBV 303 :clap: :clap:
The Crickets 303 :clap: :clap:
4. Martha Wainwrong ain’t right 296
5. Sympathie vur den Duvel 295
6. Tequila Fingers 289


De volledige/juiste oplijsting volgt nog wel via Tony?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Keiem »

Ha, Tony, het was in orde hoor. Jij weet hoe je een entertainnende kwis moet samenstellen. Door de hoeveelheid theorie, sterk deelnemersveld en uitdagende fragmenten moesten we zeker geen top 10 ambieren, al had ik ons toch een paar plaatsen hoger willen zien. Maar helaas, daarvoor lieten we een paar dingen teveel liggen of schreven we ze niet neer (klassieke fout, nooit lege vakjes indienen Dimi). Het geluid was niet echt optimaal waar wij zaten, maar veel titels zijn er niet gepasseerd dus dat was geen groot obstakel. Tegenwoordig vergelijken we ook elke kwis met wat wij aan het voorbereiden zijn. Die van jou lijkt me iets moeilijker, maar wij gaan toch minstens even breed.
Ieder van ons hoorde minstens een paar favorieten. Ik ben benieuwd naar de bespreking.
Volgend jaar zijn we er terug bij. ???
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Zeer geslaagde, leuke en amusante quiz, voor het eerst haalden we de top 10 daar in Kortrijk.
Zeer veel goeie muziek gehoord, perfecte organisatie, snelle en correcte bediening.
Kortom, meer heeft een TOPQUIZ niet nodig :clap:

Tot volgend jaar ?
Als het aan ons ligt alvast wel :music-rockout:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Lars »

Helemaal akkoord met de lovende commentaren hierboven: een topquiz. Straf dat de samenstelling van de quiz zelf het werk van één man is :clap: alhoewel hij op de avond zelf natuurlijk vele helpende handen heeft :clap: .

Voor Clement en KGBV vreesde ik op voorhand een beetje de recente muziek maar Marc en Erwin scoorden daar heel goed op; zij waren allebei heel de avond erg sterk bezig.

Op de sixties en seventies waar we normaal verschil kunnen maken tegenover andere ploegen lukte dat nu minder. Geen fundamentele reden hiervoor, denk ik, maar gewoon wat pech dat er juist een aantal dingen gevraagd werden uit die vervlogen tijden die wij ook niet (her)kenden: Franstalig one-hit-wonder (?) Paul Sebastian, Delphonics op basis van bezetting, titel van Black Sabbath, herkennen van Alice Cooper en Tom Waits (met heel zachte stem uit prille beginperiode), discohitje "Automatic lover" van Dee D. Jackson (normaal ken ik zoiets; dit zei me niks en het was Erwin die nog het dichtst bij kwam met de correcte achternaam Jackson) , ...

Kortom: een welverdiende overwinning van de heel sterke Scary Monsters :clap: :clap: :clap:

Maar met toevallig wat andere vraagjes in dezelfde concepten kan het volgend jaar weer anders uitdraaien; we komen terug! :dance:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door kuifje »

Mooie, gevarieerde quiz, waar ongetwijfeld heel wat tijd moet ingekropen zijn ! Chapeau hiervoor ! Ondanks het feit dat we wel ergens dezelfde smaak delen, heeft het eigenlijk nog nooit geklikt tussen Bissegem en de Bananen, vooral qua resultaat dan :| Misschien zijn we ergens teveel afgeleid door dat vrouwvolk dat daar rondloopt :roll: Een pak antwoorden dat we normaliter met de vingers in de neus neerpennen, kwamen maar niet op het blad terecht. Maar geen excuus, we waren niet goed (genoeg) gisteren !
Knappe quiz, Tony ! En ondanks ons minder resultaat, blijven we sowieso vaste klant !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

tarara, iedereen blij, ik ook blij :D

Het was toch weer iets (iets, niet veel) moeilijker dan ik me had voorgenomen, maar mijn op voorhand goed gevoel bij deze quiz heeft mij niet bedrogen : met links en zijstapjes allerhande begeef ik mij altijd wat op glibberig pad (Radios/Lademacher bvb., iets te veel (bij-)vraagjes tegelijk in deel twee, te moeilijke Smithereens-link en ik had het fragment van The Who moeten duiden op voorhand : de solo voor de Boeboeks (nr. 33 op 35) is er te des te verdiender door), maar dat is zelfs ergens beetje ingecalculeerd, het kon voor mij de pret maar heel even drukken.

Proficiat aan de Monsters met hun duidelijke zege : er zal in het vervolg heel vroeg moeten opgestaan worden om dit viertal nog te kunnen kloppen. :clap:
Ook Clement voldeed aan de verwachtingen en streed mee voor de zege tot het einde. Mooie come-back van The Crickets die in extremis nog (ex aequo met Clement) tweede eindigden :clap:
Sympathy vd Duvel (in oer-opstelling) haalde, op één puntje van nr 4 Martha WAR, de top vijf, wat Luk (dixit hemzelf vorige week) niet vooropgesteld had.
Ook bij net-geen-topvijfers Tequila Fingers blije gezichten : zij scoorden oa een fabelachtige 22 op 26 op de alfabetreeks. :shock:

En inderdaad, Kuifje, raar raar raar : Bananen altijd wat uit hun ritme in Bissegem, veel gelijklopende interesses maar blijkbaar ook altijd een aantal verschillende ...

De twee revelaties waren mij Vlassenbroek (vorige edities nooit echt geboterd tussen deze ploeg en de Stardust Popquiz en nu pakte het plots wel :handgestures-thumbupright: ) en ook Tony Servi Big Band (deden zelfs mee voor top vijf tot halverwege de quiz).


't Is nog heel vroeg om definitieve uitspraken te doen, maar ik denk echt wel van een jaartje over te slaan en in 2013 dan terug te komen met een 9e editie, als het OC in Bissegem weer zal open zijn.

MAAR : ik zit wel wat te 'sjieken' om dan in 2012 ergens in een kleiner zaaltje een 'klein quizke' te geven voor een ploeg of 10-15 max : een quiz waar ik eens al mijn al jaren opgebaarde duivels kan ontbinden : de 'Eigenzinnige Stardust' zeg maar, waar ik mij geen ruk zal aantrekken van quota : gewoon een zondvloed van goede muziek voor de 'geoefende muziekquizzer' ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

Eindstand : op 355

1 Scary Monsters 312
2 Clement & KGBV 303
2 The Crickets 303
4 Martha Wainwright ain't wrong 296
5 Sympathy vor den Duvel 295
6 Tequila Fingers 289
7 Vlassenbroek 2000 278
8 Rechte Bananen 274
9 Tony Servi Big Band 272
10 Jan Piet Joris & Sam Gooris 266
11 Starbuk & Apollo 265
12 The Guess Who 259
13 Bruce Horny & The Rest 251
14 Rock Monsieur 249
15 Testedoene 245
15 The Paris Hilton-lookalikes 245
17 Gustaaf en de Interne Solo's 224
18 Salman Rushdie Allstar Band 215
19 A Tribe called Wuk Est? 209
20 Turbo Turbo 205
20 Never mind the small brains 205
22 Disorder 204
23 Shazam Hussein 202
24 De Muzioten 201
25 The Golden Eel 194
26 De Jeukdoos 190
27 De Kwissetiers 185
28 Shadaim 180
29 4 Sleepless Horsemen of the Apocalypse 178
30 Koen & His Magnificent Ladies 176
31 Kwisverstand 172
32 De Boeboeks 171
33 Nine Inch Nailed Dixie Chicks 168
34 Kardinaal & Koning 155
35 Moving 128
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: 't Is nog heel vroeg om definitieve uitspraken te doen, maar ik denk echt wel van een jaartje over te slaan en in 2013 dan terug te komen met een 9e editie, als het OC in Bissegem weer zal open zijn.
Is iedereen eindelijk content en dan dit... :(
Tonyvdb schreef: MAAR : ik zit wel wat te 'sjieken' om dan in 2012 ergens in een kleiner zaaltje een 'klein quizke' te geven voor een ploeg of 10-15 max : een quiz waar ik eens al mijn al jaren opgebaarde duivels kan ontbinden ...
Dat klinkt al beter zie :clap:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

RONDE 1 :

De eerste ronde zal lichtjes in het voordeel spelen van de ploegen met een filmkenner aan boord.
Er zit nl. in elk fragment in titel of uitvoerder een Oscarwinnende film verborgen.
Ik had bvb. Julian Casablancas kunnen vragen, of de groep Deerhunter of zelfs gewoon Tom Jones, want dat is ook de titel van een Oscarwinnende film.
Op het antwoordblad staat het jaartal waarin die film de Oscar won en bij sommige fragmenten staat nog een extra tip.



1 '91 Metallica The unforgiven
Oscar 1992
2 '96 Dog Eat Dog Rocky
Oscar 1976
3 '09 Wild Beasts All the king's men
Oscar 1949 - tip : remake in 2006 met Sean Penn
4 '98 K's Choice Cocoon Crash
Oscar 2005 - tip : regisseur = Schotse delicatesse
5 '89 The Godfathers She gives me love
Oscar 1972 (& 1974)
6 '01 Pulp Sunrise
Oscar 1928 - tip : Zita Swoon voorzag in '97 deze film ve soundtrack
7 '70 Paul Sebastian A Chicago
Oscar 2002
8 '91 Sting Mad about you
Oscar 1973
9 '62 Marty Robbins Devil woman
Oscar 1955 - tip : hoofdrol Ernest Borgnine
10 '85 Lloyd Cole & The Commotions Lost weekend
Oscar 1945
11 '05 John Legend Ordinary people
Oscar 1980 - tip : versloeg 'Raging Bull' = nog altijd controverse
12 '99 Gigi D'Agostino L'amour toujours
Oscar 1958 - tip : musical met oa Maurice Chevalier
13 '07 The National The Apartment Story
Oscar 1960 - tip : met Shirley Maclaine
14 '85 Sandra In the heat of the night
Oscar 1967
15 '68 Engelbert Humperdinck From here to eternity
Oscar 1953

- TOPSCORE : Clement / Sympathy / Bruce Horny (niet onlogisch met misschien wel 's lands beste filmquizzer in haar rangen (Peter Janssens = Beautiful Freak)) 27 op 30

- TIEN OF MINDER KEER BEANTWOORD :
** Wild Beasts : 10/35
** 'All the king's men' (titel Wild Beasts) : 5/35 : Bruce Horny / Disorder / Scary Monsters / Turbo Turbo / Shazam Hussein
** Paul Sebastian : 1/35 : Jeukdoos :clap:
** 'Mad about you' (titel Sting) : 8/35
** 'Apartment Story' (titel The National: : 4/35 : Sympathy / Crickets / Tony Servi BB / Starbuk (veel 'The Apartment' gelezen, dat is de titel van de film, waarnaar de tip verwijst, maar zonder 'story' erbij werd het verkeerd gerekend)
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef: MAAR : ik zit wel wat te 'sjieken' om dan in 2012 ergens in een kleiner zaaltje een 'klein quizke' te geven voor een ploeg of 10-15 max : een quiz waar ik eens al mijn al jaren opgebaarde duivels kan ontbinden : de 'Eigenzinnige Stardust' zeg maar, waar ik mij geen ruk zal aantrekken van quota : gewoon een zondvloed van goede muziek voor de 'geoefende muziekquizzer' ...
Doen ! Wij komen :banana-dance: (Zelfs al halen we maar 25%)
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Marc VA »

Tony, idd blije gezichten aan onze tafel.
Ieder van ons hoorde wel enkele favorieten passeren. Nearly God in de abc ronde.
Qua moelijkheidsgraad moet je ook niet bijsturen, vind ik.
Ondanks een sterke prestatie en een goed gevoel aan tafel toch een beetje ontgoocheld met de 6de plaats, want ambieerde vooraf plaats 5. Des te meer respect en :clap: voor de ploegen die top 5 bezetten.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

RONDE 2 : OP WELK ALBUM?

In de tweede ronde moet je bij elk fragment drie antwoorden geven : T+U en het album waar het nummer oorspronkelijk op staat, dus
'best of' of 'greatest hits' telt niet.
Belangrijke tip : in de titel van elk album zit een geografische verwijzing : een land, stad, straat, etc…


1 '86 Paul Simon The boy in the bubble Graceland
2 '90 Prince Thieves in the temple Graffiti Bridge
3 '83 De Kreuners Kom terug, ik mis je Natuurlijk zijn er geen Alpen in de Pyreneeën
4 '10 John Grant (& Midlake) I wanna go to Marz Queen of Denmark
5 '99 Rage Against The Machine Testify Battle of Los Angeles
6 '72 Deep Purple Highway star (live) Made in Japan
7 '08 Paul (& Fritz) Kalkbrenner Sky & Sand Berlin calling
8 '04 Green Day Jesus of Suburbia American Idiot
9 '98 't Hof Van Commerce Dommestik en Leverancier En In Izzegem
10 '80 The Teardrop Explodes Treason Kilimanjaro
11 '69 Dusty Springfield Breakfast in bed Dusty in Memphis
12 '69 Fairport Convention Matty Groves Liege and lief
13 '87 The Smiths Girlfriend in a coma Strangeways, here we come
14 '77 The Ramones Surfin' Bird Rocket to Russia
15 '73 Lou Reed Sad song Berlin

- TOPSCORE : Tequila Fingers 41/45

- TIEN OF MINDER KEER BEANTWOORD :
** 'Natuurlijk zijn er geen Alpen in de Pyreneeën' (LP van De Kreuners) : 5/35 : Bruce Horny / Martha WAR / JPJ&SG / Starbuk / Vlassenbroek
-> massa's beren in de taiga en zelfs één in de toendra en nog een andere in Siberië :D
** 'Testify' (titel RATM) : 3/35 : Muzioten / Salman Rushdie / Nine Inch Nailed Dixie Chicks
-> een 'trio' voor drie 'gelegenheidsploegen' : al de rest laat het afweten op de opener (ook single geweest) van 'Battle of Los Angeles'
** 'Matty Groves' (titel Fairport Convention) : 9/35
-> titel LP beter beantwoord dan titel nummer (had dit omgekeerd ingeschat)
** 'Sad song' (titel Lou Reed) : 9/35

- EN OOK :
** John Grant / Queen of Denmark heel goed beantwoord; had dit als moeilijker ingeschat
** idem voor LP-titel 'Berlin calling' van Paul Kalkbrenner
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door SepPuKu »

Lars schreef: Maar met toevallig wat andere vraagjes in dezelfde concepten kan het volgend jaar weer anders uitdraaien; we komen terug! :dance:
Absoluut waar. Had de tweede helft van de quiz vergelijkbaar verlopen met de eerste helft, had de uitslag er bv. heel anders uitgezien.

Verder: het spelplezier kan je uiteraard niet in cijfertjes gieten maar de percentages ondersteunen alvast het welbevinden dat uit de eerste reacties blijkt: 88% voor de eerste en slechts een hadvol ploegen gebuisd (er zijn toch ook mensen met 12 vingers ;) )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef: Doen ! .... : (Zelfs al halen we maar 25%)
dat is nu ook weer niet de bedoeling ;)
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op za 11 jun 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

Marc VA schreef:Qua moelijkheidsgraad moet je ook niet bijsturen, vind ik.
Ondanks een sterke prestatie en een goed gevoel aan tafel toch een beetje ontgoocheld met de 6de plaats, want ambieerde vooraf plaats 5. Des te meer respect en :clap: voor de ploegen die top 5 bezetten.
- Moeilijkheidsgraad zat goed, wordt niet of nauwelijks bijgestuurd voor editie 9.
- 6e plaats : ja, heel sterke prestaties van een aantal ploegen, jammer genoeg kunnen er maar vijf ploegen in de top vijf (en tien in de top tien, etc...)
Plaats reactie