7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Luk »

Een quiz waar telkens naar uitgekeken wordt door heel wat ploegen die houden van een multimediale mix van een brede muziekquiz met speelse vertakkingen vanuit het algemeen quizzen.

En ja, hoor, zelden tijdens of na een quiz zoveel spontaan geuite enthousiaste kritieken gehoord, van jong en minder jong...
Wat een werk moet daar weer ingekropen zijn? :doh:
Voor wie er niet bij was, geeft elke bespreking eigenlijk veel te weinig weer van de knappe vindingrijkheid die (wat mij betreft) perfect gedoseerd was om niet te hectisch over te komen. De eerste indruk bij het openen van de map antwoordbladen deed anders vermoeden, maar kijk, het was goed bemeten en uitgedokterd.

Er was onder andere een ronde met fotobladen als tip (en extra opgave) rond biersoorten, en eentje rond radiozenderlogo's, steeds te koppelen aan uitvoerder of titel van een fragment. Heel leuk en (door mij) nog nergens gezien was de omgekeerde zandloper met letters waaruit je de eerste letter van de uitvoerder kon halen (moeilijk uit te leggen hier), maar zeker aan onze tafel zeer geapprecieerd.
Analoog was er origineel ook een tipblad met verkeerstekens, waarmee je je een weg kon banen doorheen fragmenten naar een bestemming die een extra punt opleverde.

Je ziet (als niet-aanwezige vooral) dat zoiets moeilijk uit te leggen valt, en het geeft onrechtstreeks aan: je moet het meemaken!
Een mooiere reclame kan ik niet verzinnen...

Bovendien was er ook de traditionele extra-animatie, met een erg amusante reeks fragmenten uit de Muppet-shows, waarbij titel moest opgegeven worden, en ofwel "bekendste uitvoerder" ofwel "originele uitvoerder" ofwel "auteur" of "componist". Ook weer knap gevonden als combinatie van het oproepen van (jeugd)herinneringen en een muziekquizopgave.
Er was ook een uitsmijter live-optredens-reeks die voldoende haalbaar was voor het ruime publiek, en die tevens enkele acts liet proeven die toch wel indrukwekkend leken (of waren): Muse, Arcade Fire, The National...

Ik vergeet wellicht nog fijne accenten en reeksen te vermelden in mijn enthousiasme om het toch nog vannacht met jullie te delen, sorry daarvoor...

Organisatie, zaal, jury, bediening, Pussycats-ophalers, prijzentafel: allemaal "outstanding" eigenlijk. :clap: :clap: :clap:

Naast deze grootste winnaars van de avond (de hele Rock Monsieur-crew) was er ook een quizwinnaar en dat was na een sterke remonte op een bijna niet meer te kloppen "Martha Wainwrong ain't right" uiteindelijk toch nog "The Crickets". :clap:

Zelf eindigde ik met Greatest Tits (en borst(en) fier vooruit :) ) derde voor Fab 4 en Knelpuntklub.
De officiële uitslag zal hier nog wel volgen...
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door ricardofab4 »

ik kan de positieve post van collega Luk enkel bijtreden
je had hier bij moeten zijn als je er niet was


prima quiz
sjapoo voor het hele rock monsieur team
alles was zeer dik in orde

ook proficiat aan top 3
crickets
martha w a w
greatest tits

om ons voor te zijn
na een zeer slecht begin hebben we toch nog plaats 4 kunnen behalen nipt voor half knelpunt en half tequila ploeg

de fab4 heeft zich hier weeral kostelijk geamuseerd in het verre kruishoutem

en ja deze dino had bijna menuet van boccerini
maar bijna is niet genoeg dus dju
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Keiem »

ricardofab4 schreef:en ja deze dino had bijna menuet van boccerini
maar bijna is niet genoeg dus dju
Ja, dit moet ergens een hit geweest zijn in je jeugdjaren zeker? :whistle: :twisted:

Paris Hilton heeft een leuke tijd gehad op deze kwis. Wel wat bang van de Scary Monsters (!) bij het aanvang van de kwis. :D
Er is alvast heel veel denkwerk gegaan in het uitvlooien van originele en nooit geziene thema's. Soms wat vergezocht, maar niettemin steeds leuk. De fragmenten zelf lagen ons niet altijd, maar dat ligt misschien wel aan ons. Ik hoopte op net iets meer dan 14de en dat zat er ook in, maar het kwam er niet uit. Een paar van jullie thema's stonden zelfs op de shortlist voor onze kwis, maar we hebben meer dan genoeg alternatieven hoor.

Goed gedaan dus! Nog een 730 dagen en we zijn er terug bij!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door PaulMcCartney »

Inderdaad een heel leuk werkstuk dat voor ons best nog een ronde of 5 langer had mogen duren.

Gestart op plaats 21 - dit gaat ons nog een tijdje achtervolgen - zelden zo slecht gequizd als tijdens deze eerste ronde, maar daarna ging het alleen maar bergopwaarts.

Een serieus minpunt : Een bierreeks zonder Guinness kan echt niet :mrgreen:

Het was bovenaan toch een spannende strijd en voor de derde plaats lag de strijd ook lang open.

Proficiat aan het podium en tot binnen 2 jaar voor editie 8.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door ricardofab4 »

Keiem schreef:
ricardofab4 schreef:Ja, dit moet ergens een hit geweest zijn in je jeugdjaren zeker? :whistle: :twisted:
veel lieven bij versierd
:teasing-blah:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door aLEEce in chains »

Ik kan de analyse van Luc alleen maar bijtreden. Het zat goed in elkaar en het verliep vlot en dat op nen vrijdag de 13de.
Ons resultaat viel behoorlijk tegen en in tegenstelling tot Fab4 mocht het voor ons een paar rondes minder zijn :oops: . Zeer goed begonnen en dan verder en verder bergafwaarts. Een paar keer serieus ons peren gezien, maar we hebben wel pret gehad aan onze tafel. Bij de tweede rode draad ronde om één of andere reden het volledig buiten het muziekgenre gezocht en dus vanzeneigenst volledig de mist in gegaan :mrgreen: . Al vond ik dat Pippa Middleton wel gepast had :lol: :lol: . Nen mens hoort witness, dance en queens of the stone age en bam direct bij den trouw van Kate en William... helaas :lol:
Persoonlijk dik ontgoocheld omdat ik niet meer op de titel kwam van New Young Pony Club, een mens moet dan verdikke zoveel naar die cd luisteren om de titel weer te missen :roll:

Proficiat aan de top 3!

Tot slot toch nog eens de sterke organisatie bewieroken! Ik vond het (hoe belachelijk eenvoudig dit ook is) goed gevonden om de vele vrijwilligers ook eens op het scherm te vermelden. Het is misschien maar een detail, maar d'er zat daar toch veel volk achter de schermen van deze quiz, waarvoor chapeau.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Tonyvdb »

Perfect georganiseerd, indrukwekkend.
Het was ook geen moeilijke quiz, dus geen zenuwslopende boel.
Ontspannend, een muziekquiz waar zowel de 'professionele' als gelegenheidsquizzer wat kon komen doen.

Proficiat aan de winnaars en hun contenders, de oerploeg van JPJ&SG is - zoals ik had verwacht - niet goed genoeg (vertrouwd) met
(een deel van) het gevraagde oudere werk om te kunnen meespelen bovenaan : top vijf had gekund, maar nummer zes (ex aequo met Vlassenbroek) is ook goed hoor.

Tot slot nog een welgemeend applaus voor de buslading onwerkelijk flauwe moppen en woordspelingen van de presentator, die mij heel de quiz door - zelfs fysiek kan hij de vergelijking aan - aan dit typetje van The Fast Show deed denken :

http://www.youtube.com/watch?v=-rj1SFtxRTg
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Eerst en vooral een dikke proficiat voor alle deelnemende ploegen, maar vooral voor 'The Crickets' :dance: die er een nooit geziene eindspurt uitpersten om in de laatste 2 ronden toch nog Martha Wainwrong :clap: met 4 punten verschil te kloppen.
Ook de strijd om de 3e en 4e plaats bleef spannend tot het einde waarbij 'Greatest Tits' het eindelijk haalden voor 'Fab 4' die van bij het begin van de quiz eveneens ver achteruit geslagen waren.

Maar de grote winnaars van gisterenavond waren voor mij toch de ruim 25 medewerkers die gisterenavond alles in goede banen hielpen leiden. Twee jaar geleden had onze 6e muziekquiz een feestelijk hoogtepunt moeten zijn van ons 10-jarig bestaan, maar wegens de vele technische problemen werd dat toen een feestje in mineur.
Gisteren hebben we op dat vlak, ondanks vrijdag de 13e, een schitterende revanche genomen. Al dreigde een weerspannig kabeltje in de laptop alweer eventjes voor wat geluidsproblemen te zorgen. 6 maanden voorbereiding werden gisteren met een goed gevoel afgesloten.
Nu eventjes tijd nemen om één en ander op te ruimen, quality-time voor vrouw en kinderen te maken en mij voor te bereiden op een bevorderingsexamen. In augustus kunnen we dan het nieuwe quizseizoen inzetten.

De winnaars behaalden op onze quiz maar liefst 92%. Dit had ik nooit verwacht, vooral omdat er toch een paar hele moeilijke oldies tussen zaten. Wellicht hebben 'The Crickets' net hier het verschil kunnen maken.
17 ploegen behaalden meer dan 80%.
Ploeg 25 ('t Verval) behaald nog steeds meer dan 75%.
7 ploegen zijn 'gebuisd', waarvan 4 lokale ploegen :cry: Toch ook een warm :clap: voor hen omdat ze de uitdaging aandurfden om mee te doen aan onze quiz.

De allerlaatste ploeg 'Jinstruments' behaalde nog net 25%, al moet gezegd dat deze ploeg bestond uit 4-5 scoutsleden (JIN) + 1 leidster en dat zij gratis aan de quiz mochten deelnemen. Als tegenprestatie hielpen zij ons na de quiz nog 2 volle uren met het opruimen en kuisen van de zaal.

Ik probeer in een volgende post een overzicht te geven van de einduitslag. De oplossingen van onze quiz en jullie antwoorden worden in de loop van volgende week beperkt geanalyseerd (solo's) door Michel. Van zodra hij de resultaten naar mij doorstuurt zet ik ze hier online.

Bedankt en hopelijk tot binnen 2 jaar.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Plaats Naam van de ploeg TOT. %
1 The Crickets 379 92,67%
2 Martha Wainwrong ain't Right 375 91,69%
3 Greatest Tits 364 89,00%
4 Fab 4 360 88,02%
5 Knelpuntklup 359 87,78%
6 Vlassenbroek 2000 354 86,55%
7 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 354 86,55%
8 Bruce Horny & The Rest 348 85,09%
9 Starbuk & Apollo 348 85,09%
10 Guess Who 345 84,35%
11 De Rechte Bananen 338 82,64%
12 Vindikooks 338 82,64%
13 B4's 335 81,91%
14 Paris Hilton Look-a-Likes 332 81,17%
15 Testedoene 332 81,17%
16 No ID 331 80,93%
17 4 schelln espe 331 80,93%
18 Feds Gadget 319 78,00%
19 Spek en Bonen 318 77,75%
20 De Plankierkaarters 310 75,79%
21 Popingers 306 74,82%
22 De Jeukdoos 303 74,08%
23 Men In Black 297 72,62%
24 De Stimpy's 294 71,88%
25 t Verval 291 71,15%
26 In Dubio Abstine 282 68,95%
27 Borsalino 279 68,22%
28 Disorder 279 68,22%
29 The Devil and His 3 Angels 278 67,97%
30 The 4 Midables 274 66,99%
31 The 4 sLEEpless horsemen 273 66,75%
32 Hai, Rylegs 273 66,75%
33 Van Vlees en Goed 269 65,77%
34 VZW Respons 264 64,55%
35 The Kinky Crusty Quiz Kings & Queens 264 64,55%
36 The White Rabbits 254 62,10%
37 The Unusual Suspects 245 59,90%
38 Golden Ravers 244 59,66%
39 The Good Seeds 241 58,92%
40 De Peristaltische Beweging 237 57,95%
41 Khadafi's Kwissers 232 56,72%
42 The Wannabees 231 56,48%
43 Joost 224 54,77%
44 Pohrebny Sluzba 219 53,55%
45 Mind The Bollocks 219 53,55%
46 Horse With No Name 200 48,90%
47 The Young Ones 197 48,17%
48 Trom Petty 196 47,92%
49 De Gokkers 181 44,25%
50 Kruishoutem Music All Stars 166 40,59%
51 (Oud-)Scouts Kruishoutem 128 31,30%
52 Jinstruments 105 25,67%
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rushian »

Heb ik een beetje geluk gehad dat mijn knie net op tijd weer klaar was, want dit had ik voor geen geld van de wereld willen missen.

Puike quiz waar voor iedereen wat in zat.

Al bij al tevreden met die 13de plaats. We waren dan ook maar met 3.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Luk »

Een quiz die positief blijft nazinderen verdient nog een update qua bespreking, want er was zoveel meer:

- een geanimeerde intro in het thema van horrorfilms en geacteerde figuren, waarbij de presentator zijn intrede maakte (traditioneel een gesmaakte humoristische intro bij Rock Monsieur, ik herinner me een editie waarbij de presentator op een motor de zaal kwam binnengereden tot aan het podium...)

- een lotto als eerste opdracht (voor de quiz zelf): 15 getallen aankruisen - later bleek dat een beloning te worden voor wie in de pas later volgende "lottoreeks" het meest getrokken nummers juist bleek te hebben (gratis drinken tot het einde van de quiz). Dat was best zelf een leuke reeks, want de 15 fragmenten werden inderdaad uit een lottotrommel geloot. Er stonden dus veel meer fragmenten klaar, maar het toeval bepaalde de samenstelling, veroorzaakt door de onschuldige kinderhand van gastvedette Roger Vangeluwe ;-) . Daarmee was de kous nog niet af, want elk geloot nummer bevatte in titel en uitvoerder ook nog het bewuste getal. Dat werd echter niet op voorhand vermeld (denk ik toch), zodat de opmerkzame geoefende quizzer (bij ons Spider Murphy Pieter) hier kon zorgen voor een extra tip.

- eenzelfde dubbele bodem in de fotoreeks (26 stuks, het aantal moest al een belletje doen rinkelen): die stonden in een alfabetreeksvolgorde... Schitterend! Alweer viel de frank van Pieter hier het eerst... :handgestures-thumbupright:

Allez, ik kan (net als vele anderen) ook genieten van een goed samengestelde en georganiseerde rechttoe-rechtaan titel-en-uitvoerder-quiz, maar als ik bedenk welk puzzel- en voorbereidingswerk hier moet ingekropen zijn... :shock: : chapeau messieurs & mesdames van Rock Monsieur ! :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Nog een geluk dat Luk onze quiz zo uitvoerig bespreekt. Daar heb ik weinig aan toe te voegen ;-)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rubby »

Ook ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven geschreven is, superorganisatie , knappe quiz , prijzen , geluid ,... :handgestures-thumbupright:
Zo zou ik ze in Bellem soms ook graag maken , maar :roll: tja, ik sta hiervoor beetje alleen en de accomodatie ontbreekt er ons ook wel voor :(

We leverden één van onze mindere prestaties af op deze quiz, raar, op één of andere manier gingen we de ganse quiz geen stap vooruit. :(
Lag het aan onze opstelling , heb ik nonkel hugo te vlug getransfereerd naar de schelln :think: , ik weet het niet, ondanks de prima muziek had ik het gevoel dat ik niets kon bijbregen ... raar. Volgende keer beter zeker :mrgreen:

Maar we hebben ons wel geamuseerd en we komen zeker terug !!!!
Zo'n prima quiz en organisatie wil toch niemand missen :roll:

:clap: voor het rock ms team :clap:

PS: dat laatste nummer, ;) had ik dat al niet zien voorbijflitsen op facebook , super toch , zeker als je er zelf ook bij was (just he :twisted: , zelfs mijn vrouwtje zou deze just gehad hebben )
sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door sr plankierkaarter »

De Oudenaardse Plankierkaarters zijn vooral actief in het klassieke quizcircuit.
Als muziekliefhebbers proberen wij één of twee keer per jaar een muziekquiz te spelen in het zuiden van Oost-Vlaanderen.
Deze editie stak met kop en schouders uit boven alle eerder gespeelde muziekquizzen, zelfs in vegelijking met de vorige Rock Monsieurs. :clap: :clap:
Naast de uitgebreide commentaren wil ik er aan toe voegen dat deze organisatie begrepen heeft dat popmuziek gestart is in de jaren '50 en niet in pakweg de jaren '80.
Zij hebben daar rekening mee gehouden en de vragen keurig over die 55 jaar gespreid.
Als ex-mei 68'er is dit de eerste quiz in de regio waar ik mij als "oude zak" gerespecteerd voel; samen met de artiesten uit die tijd.
Een (gouden) tip voor de organisatoren van muziekquizzen in deze regio.
Wij kunnen leven met onze 20e plaats.
Een gebrek aan ervaring in muziekquizzen heeft ons wellicht enkele plaatsen gekost.
Wij hebben wel begrepen dat het wereldje van muziekquizzen veel kleiner is dan dat van de klassieke quizzen. De topploegen zijn meestal op elke quiz aanwezig zodat het moeilijk is voor "amateurs" zoals wij een top 10 te spelen.
Niet getreurd echter na een dergelijke prachtige organisatie waar wij graag zullen terugkomen.
Toch een tip : met één ronde minder zou de quiz op een beter uur zijn afgelopen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rubby »

sr plankierkaarter schreef:Als ex-mei 68'er is dit de eerste quiz in de regio waar ik mij als "oude zak" gerespecteerd voel; samen met de artiesten uit die tijd.
Een (gouden) tip voor de organisatoren van muziekquizzen in deze regio.
Mss deze quiz eens proberen ,is toch ook niet zo ver voor jullie :think:

5de WAS HET NU 50-60-70-80 MUZIEKQUIZ
Testedoene Bellem
Plaats: Gemeentezaal Bellem, Bellemdorp , 9881 BELLEM
Datum: Vrijdag 21/10/2011 , 20 u00
Ploegen van 4 deelnemers
Inschrijvingsgeld: 15 eur per ploeg
Inlichtingen en inschrijvingen:
- Goethals Guy: 0474/41.00.76 - g.goethals@telenet.be
- Lievens Rudy : 0474/53.21.87 - Lievens.Cleppe@telenet.be
enkel muziekfragmenten van 1950 tot 1989

Samenstelling: Hugo (= nonkel Hugo), Freddy (= Flor) Testedoene Bellem
Plaats reactie