7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door sr plankierkaarter »

Rubby schreef:
sr plankierkaarter schreef:Als ex-mei 68'er is dit de eerste quiz in de regio waar ik mij als "oude zak" gerespecteerd voel; samen met de artiesten uit die tijd.
Een (gouden) tip voor de organisatoren van muziekquizzen in deze regio.
Mss deze quiz eens proberen ,is toch ook niet zo ver voor jullie :think:

5de WAS HET NU 50-60-70-80 MUZIEKQUIZ
Testedoene Bellem
Plaats: Gemeentezaal Bellem, Bellemdorp , 9881 BELLEM
Datum: Vrijdag 21/10/2011 , 20 u00
Ploegen van 4 deelnemers
Inschrijvingsgeld: 15 eur per ploeg
Inlichtingen en inschrijvingen:
- Goethals Guy: 0474/41.00.76 - g.goethals@telenet.be
- Lievens Rudy : 0474/53.21.87 - Lievens.Cleppe@telenet.be
enkel muziekfragmenten van 1950 tot 1989

Samenstelling: Hugo (= nonkel Hugo), Freddy (= Flor) Testedoene Bellem
Bellem is inderdaad niet zo ver; hebben er al gespeeld op een klassieke quiz.
Zal trachten een "aangepaste" ploeg samen te stellen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rubby »

sr plankierkaarter schreef:
Rubby schreef:
sr plankierkaarter schreef:Als ex-mei 68'er is dit de eerste quiz in de regio waar ik mij als "oude zak" gerespecteerd voel; samen met de artiesten uit die tijd.
Een (gouden) tip voor de organisatoren van muziekquizzen in deze regio.
Mss deze quiz eens proberen ,is toch ook niet zo ver voor jullie :think:

5de WAS HET NU 50-60-70-80 MUZIEKQUIZ
Testedoene Bellem
Plaats: Gemeentezaal Bellem, Bellemdorp , 9881 BELLEM
Datum: Vrijdag 21/10/2011 , 20 u00
Ploegen van 4 deelnemers
Inschrijvingsgeld: 15 eur per ploeg
Inlichtingen en inschrijvingen:
- Goethals Guy: 0474/41.00.76 - g.goethals@telenet.be
- Lievens Rudy : 0474/53.21.87 - Lievens.Cleppe@telenet.be
enkel muziekfragmenten van 1950 tot 1989

Samenstelling: Hugo (= nonkel Hugo), Freddy (= Flor) Testedoene Bellem
Bellem is inderdaad niet zo ver; hebben er al gespeeld op een klassieke quiz.
Zal trachten een "aangepaste" ploeg samen te stellen.

SUPER :clap: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rushian »

Luk schreef: eenzelfde dubbele bodem in de fotoreeks (26 stuks, het aantal moest al een belletje doen rinkelen): die stonden in een alfabetreeksvolgorde... Schitterend! Alweer viel de frank van Pieter hier het eerst... :handgestures-thumbupright:
Bij ons is de frank niet gevallen. Qua intelligentie kan dit tellen. :doh:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:
Luk schreef: eenzelfde dubbele bodem in de fotoreeks (26 stuks, het aantal moest al een belletje doen rinkelen): die stonden in een alfabetreeksvolgorde... Schitterend! Alweer viel de frank van Pieter hier het eerst... :handgestures-thumbupright:
Bij ons is de frank niet gevallen. Qua intelligentie kan dit tellen. :doh:

onze euro :mrgreen: ook niet :roll:
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Popinger Bart »

Hallo Kruishoutem,
wat een dijk van een quiz !
Toen ik de antwoordbladen doornam dacht ik een heel drukke avond tegemoet te gaan als schrijver van ons middenmoterke de Popingers.
Dit is heel goed meegevallen, onder andere dankzij 2 videorondes met iets langere maar beklijvende fragmenten, een heel aanvaardbare moeilijkheidsgraad met toch zeer gediversifieerde muziek, behulpzame teamgenoten en ... gratis drank de ganse avond :lol: . Ik kijk dus al uit naar een volgende quiz op "Vrijdag de 13°", our lucky day, en zeker naar de volgende Rock Monsieur quiz. Ook chapeau voor de accurate jurering en voor de ganse batterij medewerkers. :clap: :clap: :clap:
Jullie brachten eeen aantal schitterende songs met mondharmonica terug tot leven en ook de vreemde eend in de bijt, het :violin: menuet van Boccherini werd door ons gesmaakt en gevonden.
Dank voor de mooie avond en see you next time :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

PaulMcCartney schreef:Een serieus minpunt : Een bierreeks zonder Guinness kan echt niet :mrgreen:
We hadden het nu al moeilijk om te kiezen ... gelukkig moesten we niet alles voorproeven :P
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

aLEEce in chains schreef:Het zat goed in elkaar en het verliep vlot en dat op nen vrijdag de 13de.
We hadden ons deel van de miserie twee jaar geleden al gehad :oops:
aLEEce in chains schreef:Bij de tweede rode draad ronde om één of andere reden het volledig buiten het muziekgenre gezocht en dus vanzeneigenst volledig de mist in gegaan :mrgreen: . Al vond ik dat Pippa Middleton wel gepast had :lol: :lol: . Nen mens hoort witness, dance en queens of the stone age en bam direct bij den trouw van Kate en William... helaas :lol:
't Is bij ons altijd de gewoonte dat onze RD iets te maken heeft met muziek. Maar misschien moeten we dat volgende keer nog duidelijker vermelden.
aLEEce in chains schreef:Tot slot toch nog eens de sterke organisatie bewieroken! Ik vond het (hoe belachelijk eenvoudig dit ook is) goed gevonden om de vele vrijwilligers ook eens op het scherm te vermelden. Het is misschien maar een detail, maar d'er zat daar toch veel volk achter de schermen van deze quiz, waarvoor chapeau.
25 medewerkers om precies te zijn, gaande van garcons, jury, man achter de knoppen, behandelen van klachten en volk achter den toog. Zonder hen zou deze quiz nooit op dit niveau kunnen verlopen :clap:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Vraagje tussendoor. Wij hadden pas de dag voordien beslist om op onze quiz te werken met 'DRANKKAARTEN'. Dit vooral om het werk van de garcons gemakkelijker te maken en minder wisselgeld in roulatie te moeten hebben. We kozen er wel bewust voor om de combinatie drankkaart + cash geld toe te laten. Kaarten die niet volledig opgebruikt werden konden bovendien terugbetaald worden.
Bij de inschrijving probeerden we aan elke ploeg minstens 1 drankkaart te verpatsen. Dit zorgde m.i. dan wel voor een langere wachtrij bij aankomst van de ploegen.

Bij mijn weten zijn er niet veel muziekquizzen waar er met drankkaarten gewerkt wordt. Hoe hebben de deelnemende ploegen dit eigenlijk ervaren? Voor herhaling vatbaar of te ingewikkeld?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door rino »

Rock Monsieur schreef:Bij mijn weten zijn er niet veel muziekquizzen waar er met drankkaarten gewerkt wordt. Hoe hebben de deelnemende ploegen dit eigenlijk ervaren? Voor herhaling vatbaar of te ingewikkeld?
Is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar, zeker als een eventueel tekort, zoals vrijdag het geval was, cash kan bijgelegd worden.

Verder speelden we vrijdag weer een uitstekende quiz in Kruishoutem. Een quiz waar zowel de ervaren quizzers als de gelegenheidsteams tevreden naar huis gaan, zo zijn er niet zo veel op een seizoen. Opdracht perfect uitgevoerd door het Rock Monsieur team. Alleen jammer dat we weer 2 jaar moeten wachten op de volgende editie. ;)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Luk schreef:een lotto als eerste opdracht (voor de quiz zelf): 15 getallen aankruisen - later bleek dat een beloning te worden voor wie in de pas later volgende "lottoreeks" het meest getrokken nummers juist bleek te hebben (gratis drinken tot het einde van de quiz). Dat was best zelf een leuke reeks, want de 15 fragmenten werden inderdaad uit een lottotrommel geloot. Er stonden dus veel meer fragmenten klaar, maar het toeval bepaalde de samenstelling, veroorzaakt door de onschuldige kinderhand van gastvedette Roger Vangeluwe ;-) . Daarmee was de kous nog niet af, want elk geloot nummer bevatte in titel en uitvoerder ook nog het bewuste getal. Dat werd echter niet op voorhand vermeld (denk ik toch), zodat de opmerkzame geoefende quizzer (bij ons Spider Murphy Pieter) hier kon zorgen voor een extra tip.
We hadden idd. bewust vooraf niet vermeld dat de getrokken nrs. ook terug kwamen in titel of uitvoerder. Wie goed luisterde naar de teksten had dus als het ware een extra tip. Bij deze reeks hadden we idd. 42 nrs. klaar staan. Voor sommige nrs. moesten we echt wel heel ver zoeken om een geschikt liedje te laten horen. Bij deze reeks hadden we dus ook de moeilijkheidsgraad niet volledig in de hand. Al bij al denk ik dat het nog meeviel en dat een aantal moeilijke nrs. in de trommel bleven zitten ... gelukkig :lol:
We geven later deze week nog een overzicht van alle nrs.

Luk schreef:Eenzelfde dubbele bodem in de fotoreeks (26 stuks, het aantal moest al een belletje doen rinkelen): die stonden in een alfabetreeksvolgorde... Schitterend! Alweer viel de frank van Pieter hier het eerst... :handgestures-thumbupright:
Klopt alweer wat de 'dubbele bodem' betreft. Ik ben benieuwd hoeveel ploegen echt door hadden dat de fotoreeks een ABC reeks was?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

Rubby schreef:PS: dat laatste nummer, ;) had ik dat al niet zien voorbijflitsen op facebook , super toch , zeker als je er zelf ook bij was (just he :twisted: , zelfs mijn vrouwtje zou deze just gehad hebben )
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de meeste van deze concerten idd. langs mijn facebook-account gepasseerd zijn :music-rockout: . Het waren namelijk allemaal concerten die ik allemaal zelf gezien had. Dus ja ... mijn 'facebookvriendjes' hadden hier misschien een licht voordeel ... al werden zij hier vooraf niet van op de hoogte gebracht ;)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Rock Monsieur »

sr plankierkaarter schreef:De Oudenaardse Plankierkaarters zijn vooral actief in het klassieke quizcircuit.
Als muziekliefhebbers proberen wij één of twee keer per jaar een muziekquiz te spelen in het zuiden van Oost-Vlaanderen.
Deze editie stak met kop en schouders uit boven alle eerder gespeelde muziekquizzen, zelfs in vegelijking met de vorige Rock Monsieurs. :clap: :clap:
Naast de uitgebreide commentaren wil ik er aan toe voegen dat deze organisatie begrepen heeft dat popmuziek gestart is in de jaren '50 en niet in pakweg de jaren '80.
Zij hebben daar rekening mee gehouden en de vragen keurig over die 55 jaar gespreid.
Als ex-mei 68'er is dit de eerste quiz in de regio waar ik mij als "oude zak" gerespecteerd voel; samen met de artiesten uit die tijd.
Een (gouden) tip voor de organisatoren van muziekquizzen in deze regio.
Wij kunnen leven met onze 20e plaats.
Een gebrek aan ervaring in muziekquizzen heeft ons wellicht enkele plaatsen gekost.
Wij hebben wel begrepen dat het wereldje van muziekquizzen veel kleiner is dan dat van de klassieke quizzen. De topploegen zijn meestal op elke quiz aanwezig zodat het moeilijk is voor "amateurs" zoals wij een top 10 te spelen.
Niet getreurd echter na een dergelijke prachtige organisatie waar wij graag zullen terugkomen.
Toch een tip : met één ronde minder zou de quiz op een beter uur zijn afgelopen.
Bedankt voor de lovende commentaar. Doet deugd om hier ook eens (gelegenheids)(muziek)quizzers aan het woord te horen. Wij proberen in onze quiz steeds een ruim gamma aan bod te laten komen. Startende met de jaren '60 (en ook enkele nrs uit de fifties). Bij elke editie wordt het procentuele aandeel van nrs uit de 50's en 60's wel telkens een beetje kleiner, omdat we immers ook mee moeten evolueren en de recente muziek aan bod moeten laten komen. De gemiddelde leeftijd van de deelnemers aan onze quiz mag dan ongeveer rond de 40 liggen, toch zijn er ook een aantal ploegen die enkel en alleen uit jongeren bestaan. Ook hun muziek moet dus aan bod kunnen komen.
Elke organisator uit het circuit kan beamen dat het steeds moeilijk wordt om die twee uitersten met elkaar te verzoenen in één enkele quiz, al doet elke organisator op dat vlak steeds zijn uiterste best. De discussies daarover zijn reeds bij andere besprekingen gevoerd.

Wat het einduur van onze quiz betreft kan ik zeggen dat wij zowat perfect gelijk bleven lopen met onze timing die we vooropgesteld hadden. Het was de bedoeling om rond 23u49 met de laatste reeks van start te gaan. Zowat elke organisator probeert zijn quiz rond middernacht te laten eindigen. Hadden we de videoreeksen iets korter gemaakt, dan waren we daar zeker en vast in geslaagd ... maar dan zouden we een stuk aan originaliteit ingeboet hebben. Maar toch bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door rino »

Rock Monsieur schreef: Ik ben benieuwd hoeveel ploegen echt door hadden dat de fotoreeks een ABC reeks was?
Bij ons had Johan Facteur het na een tijdje door. Daardoor hebben we zeker nog een foto of 5 de juiste naam kunnen geven, en haalden we hier zowaar de maximumscore.
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door Sentient 6 »

Na alle lovende boodschappen, misschien toch een puntje van opbouwende kritiek. Wij vonden ook dat er gerust een ronde mocht wegvallen zodat de quiz effectief tegen middernacht afgelopen was. Dit kwam inderdaad duidelijk door de Muppets ronde die nogal lang was uitgevallen. Misschien in het vervolg toch de videoframenten wat inkorten - hoe grappig ze ook mogen zijn.

De drankkaarten waren wat ons betreft niet echt een succes (het tellen van de te doorstrepen vakjes moet ook niet echt plezant geweest zijn voor de garcons). Gewoon cash betalen geniet toch onze voorkeur.

En nog een positief puntje: om als 41e ploeg toch nog met een mooie prijs naar huis te gaan, is ook zeer lovend te noemen. Niet zo'n goedkope compilatie met 40 nummers uit de jaren 60 op 1 CD'tje geramd... :handgestures-thumbupright:

En wij hadden de ABC hint bij de fotoronde pas door toen de oplossing werd gegeven....
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 7° Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - 13 mei 2011

Bericht door fLEEtfox »

Rock Monsieur schreef:Bij de inschrijving probeerden we aan elke ploeg minstens 1 drankkaart te verpatsen. Dit zorgde m.i. dan wel voor een langere wachtrij bij aankomst van de ploegen.

Bij mijn weten zijn er niet veel muziekquizzen waar er met drankkaarten gewerkt wordt. Hoe hebben de deelnemende ploegen dit eigenlijk ervaren? Voor herhaling vatbaar of te ingewikkeld?
Drankkaarten duiken toch wel regelmatig(er) op op quizzen en daar heb ik op zich niets op tegen, integendeel het is een goed systeem. Maar de lange wachtrij die gevormd werd bij het inschrijven kwam er doordat er
1. moest afgepunt en afgerekend worden
2. toelichting gegeven werd ivm dat lottoformulier
3. drankkaarten verkocht werden.
Imo te veel voor één tafel! Splits die handel (enkel 5 minuten politiek moed voor nodig :lol: ) : enkel inschrijven bij binnenkomst + een aparte tafel voor de drankbonnen (die tweede persoon zat er nu toch maar een beetje voor spek en bonen bij) en de wedstrijddocumenten laten afgeven door de pussycat dolls bij het begin van de kwis mét uitleg omtrent dat lottoformulier door de presentator. Die uitleg kwam er nu ook nog eens terwijl iedereen hem al had gehoord aan de inschrijvingstafel....
Plaats reactie