15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Plaats reactie
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Bericht door PaulMcCartney »

Deze quiz blijkt een buitenbeentje geworden te zijn in het quizmilieu. Een quiz die het aandurft om ook wat klassiek te vragen en ook al eens een vraagje te stellen over een musical. In mijn beginperiode als quizzer kwamen we toch een paar keren per jaar wel een quiz tegen met een vleugje klassiek.

Slechts 15 ploegen voor deze jubileumeditie is eigenlijk een schande.

Veel muziekvragen - een soort mixronde die je tegenwoordig overal ziet - vakkundig gepresenteerd, waar je ofwel uitvoerder/titel/componist/film(musical) titel moest invullen. Dan nog twee rondes met wat foto-album-video fragmenten.

Zonder stress (misschien een beetje van de tafel naast ons :mrgreen: )

Alweer een leuke quizavond (het wordt een cliché)

Podium
1 Vindikooks ** Koerier (ft. Buddy)
3 Ben ik vergeten (dat was niet de naam van de ploeg :oops: )

Ik hoop hier volgend jaar terug aanwezig te zijn samen met Ricardo en dat sympathiek koppeltje waarvan één toch wel iets meer wijsheid kan gebruiken en de andere een ander kinderliedje moet zoeken :D
You're my superstar
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 09:23

Re: 15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Bericht door You're my superstar »

Het was inderdaad een leuke avond gisteren. Eerst begonnen met een lekker etentje en de irish pub en dan jammer genoeg afgesloten zonder fritten :( Maar wel de hele avond goed gezelschap gehad aan onze quiztafel en toffe dingen gehoord...:) Een hele leuke quiz die goed in elkaar zit!

En hans, de wijsheid is er nog niet gekomen :) en het andere liedje ook niet :) dat wordt nog een echte hit in het quizmilieu!
:D

margot xxx
Gebruikersavatar
Pinkdebje
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:04
Locatie: Blaasveld

Re: 15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Bericht door Pinkdebje »

Boortmeerbeek, dicht bij huis en door 5 man toegelaten, kon ik mijn ventje nog een mee laten Quizzen.

An sich een goede quiz, Vlotte fragmenten, met af en toe een klassiek stuk waar ik nog nooit van heb gehoord :shock:
Maar volgens mij werd de presentator onder schot gehouden om dit te presenteren, want die jongen had er echt geen zin in. Of hij heeft zijn enthousiasme goed verborgen gehouden in dat geval :clap:

Ik heb vooral bijgeleerd dat Chic niet gelijk is aan Sister Sledge :lol:
En beautiful freak zal zich dit nog lang beklagen

Oh nog een oude klassieker gehoord:

Hansje Pansje Kevertje :banana-guitar:
LOL
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Bericht door beautiful freak »

Pinkdebje schreef:Ik heb vooral bijgeleerd dat Chic niet gelijk is aan Sister Sledge :lol:
En beautiful freak zal zich dit nog lang beklagen
Ah, nu zal 't nog alleen mijn fout zijn? :twisted:

Voor het overige ben ik volledig akkoord met wat hierboven geschreven is: 't zat op zich wel goed in elkaar, maar door tussen elke vraag op monotone toon een vraag te stellen (die zich louter beperkte tot 'Wat is de titel' of 'Wie is de zanger') verlies je veel tijd en krijg je nooit echt een aardig ritme. Ook was de quiz eigenlijk wat aan de korte kant. Mijn tip: schrap de presentatie tussendoor, laat alle nummers per ronde na elkaar spelen (en zet de vraag op het blad) en doe een drietal rondes meer. Uiteindelijk komen we toch voor de muziek, hé.

Maar door de compagnie aan tafel heb ik me uiteraard alweer uitstekend geamuseerd! :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 15de Muziekquiz KHDE Schiplaken 7/05/2011

Bericht door peegee »

Onze Marc wilde deze niet (meer) doen, omdat er in een vorige versie veel te weinig muziek(fragmenten) aan bod kwam(en)....
Plaats reactie