Disorder 30/4

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Disorder 30/4

Bericht door rino »

En hoe is 't geweest in Oostende zaterdag?
Aan wie mogen we de wisselbeker overhandigen? :D
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Disorder 30/4

Bericht door vinceluka »

Wij, de Would be monkees vonden het een supergevarieerde Pop & Rockquiz
waar wij onze duivels ten volle konden ontbinden. :twisted:
Persoonlijk heb ik erg genoten van de quiz , de vele fragmenten en de supercomplementariteit aan onze tafel :shock: .
In het begin van de quiz bleef Martha nog in ons spoor (ex-aequo na 2 ronden)
maar halfweg de quiz waren de verschillen al dermate groot dat het podium zo goed als vast lag.

Eindstand

1. Would Be Monkees 322 (85 %)
2. Martha wainwrong 298
3. JPJ & SG 272
4. Testedoene
5. Stimpy’s
6. 4 Sleepless Horsemen (?)
……..

Proficiat aan Disorder met hun quiz :clap:
Maar ik vrees een beetje dat we met deze felicitaties in de woestijn staan want kan me voorstellen dat het voor velen een hels karwei moet geweest zijn. De quiz was op zijn zachtst gezegd niet op maat van de meerderheid van de deelnemers, zijnde driekwart gelegenheidsteams, want zelfs voor het beperkt aantal routiniers was dit verre van een gezondheidswandeling.

Echter vele deelnemers die de organisatie hier in hun zaal gewild hadden geraakten niet tot in Oostende. Titelverdediger Starbuk bvb was verhinderd maar ook de ligging van de zaal, niet echt centraal gelegen in ons Vlaanderenland, en het feit dat deze quiz de pech had om voor de 2de maal op rij te moeten afrekenen met een andere gekende/populaire quiz die op dezelfde dag plaatsvond (vorig jaar Sticky Fingers, nu Buddy’s Hitquiz) heeft daar veel mee te maken.

Ik vermoed dat dit de doodsteek betekend heeft voor de quiz want een bron binnen de organisatie wist ons te vertellen dat dit de laatste editie was van hun Pop & Rockquiz (Disorder gaat wel door met hun jaarlijkse Filmquiz).
Erg jammer vind ik dat, net nu West-Vlaanderen wat aan het opkomen is als muziekquizlocatie met de nieuwe quizzen van Riekt min ass Lee, Keiem en Rino valt
er nu één weg die meer dan zijn plaats verdient op de kalender. :(
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Disorder 30/4

Bericht door fLEEtfox »

vinceluka schreef:Eindstand

1. Would Be Monkees 322 (85 %)
2. Martha wainwrong 298
3. JPJ & SG 272
4. Testedoene
5. Stimpy’s
6. 4 Sleepless Horsemen (?)
……..
Ere wie ere toekomt : Salman Rushdie All Stars waren 6de en wij 7de.
Daarna denk ik De Muzioten en Oorsmeer (of omgekeerd) en ik vrees dat dit ook nog ploegen waren die er net "door waren" (want wij hadden iets van een 58%).
En inderdaad, een gezondheidswandeling was het allerminst, maar toegegeven, slechte muziek hebben we niet gehoord.

Enig puntje van kritiek was die eerste ronde die veel te lang duurde. Was wel zo aangekondigd maar toch bleek die echt véél te lang te duren. Uit elk gevraagd album een tiental seconden van ALLE nummers uit dit album spelen heeft niet echt een meerwaarde (speel desnoods een paar nummers) : ofwel ken je het album en zit je nog minuten te koekeloeren ofwel ken je het niet en doe je dat ook...
Ondertussen dan wel tijd gehad om de tafelronde op te lossen (oa slimste muziekquizzer-leuk idee :handgestures-thumbupright: )

Maar daarna herpakte de kwis zich wel met telkens rondes met een zelfde stramien waarbij het eerste fragment prehistorisch was en dat hebben velen geweten...
Ook covers vragen waarvan de originele artiest dateert uit de jaren '30 en '40 :doh: passeerden de revue.

Ook een gemiste kans : géén typische oostendsche visschotel op de kaart of op zijn minst garnaalkroketten, maar neen broodjes préparé vers van de mijn :lol: . Ne mens komt dan al eens de culinaire streekspecialiteiten opzoeken ...

Dit was onze eerste deelname en we zouden wél nog terugkomen maar blijkbaar was dit de laatste, jammer.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Disorder 30/4

Bericht door fLEEtfox »

Nog vergeten van zeggen : ben hier nu echt wel benieuwd naar de playlist.
Indien mogelijk willen jullie die nog posten aub?
Want toch wel 't een en 't ander gehoord dat ik eens van naderbij wil beluisteren...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Disorder 30/4

Bericht door Keiem »

fLEEtfox schreef:Nog vergeten van zeggen : ben hier nu echt wel benieuwd naar de playlist.
Indien mogelijk willen jullie die nog posten aub?
Want toch wel 't een en 't ander gehoord dat ik eens van naderbij wil beluisteren...
Als die hier niet komt, dan zeker op hun site: http://users.telenet.be/disorderquiz/disorder.htm

ben ook benieuwd. Ik was verhinderd door een doopfeest dat duurde tot... 20u15. :roll: :doh:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Disorder 30/4

Bericht door rino »

vinceluka schreef: Ik vermoed dat dit de doodsteek betekend heeft voor de quiz want een bron binnen de organisatie wist ons te vertellen dat dit de laatste editie was van hun Pop & Rockquiz
Dat zou inderdaad heel jammer zijn, want Disorder is een quiz die ik elk jaar heel graag speel. We waren er ook al bij van in het prille begin. Waar is de tijd dat we meestreden voor de hoofdprijs, een knusse gezinszetel, en er maar net naast grepen...
Disorder slaagt er toch elk jaar in om een 20 à 25-tal teams naar Oostende te lokken, ondanks de stevige concurrentie. Door een gebrek aan interesse moet er dus al zeker niet met de muziekquiz gestopt worden, dacht ik. Hopelijk bedenken de organisatoren zich nog.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Disorder 30/4

Bericht door rino »

Oh en proficiat aan de winnaars (ft. de tandem Vince-SepPuKu :D ) natuurlijk. :clap:
En JPJ&SG op de derde plaats? Is het dan toch geen gelegenheidscoalitie geworden?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Disorder 30/4

Bericht door Tonyvdb »

Nu begrijp ik waarom - behalve wij en Scary Monsters - veel ploegen de Lennon-quiz een paar maanden geleden niet of toch minder konden smaken.
Op die quiz speelden wij topploegen als Clement, Martha en Sympathy op 25 tot bijna 50 punten.
Toen pasten de niche-dingen wel volledig in ons/mijn kraam en begreep ik de negatieve noten van de andere quizzers niet.
Nu wel.

Het was een moeilijke quiz met veel niche-dingen die dit keer, dus, niet of nauwelijks in ons kraam pasten : veel heel moeilijke 'oldies' uit de jaren 50-60 maar ook een pak van vroeger nog, je weet wel van 'toen de dieren nog spraken', een pak aartsmoeilijke soundtrack-vragen, een portie classic rock, héél véél (alle?) 80s-wave/gitaar-acts ... een flink aantal dingen waar we nog nooit van gehoord hadden, ook bij de recente dingen zelfs.
Er zaten wel wat rustpunten in de quiz, vooral de theorie- en videoronde waren dan wel gemakkelijk en ook in de gewone rondes zaten er weggevers in, jammer genoeg meestal in de periode 1990-2011.
Maar over het algemeen een 'quizgoestingkiller' voor gelegenheidsploegen en bij uitbreiding circuitploegen die niet meedoen voor de zege.

Ze hebben bij Disorder hun zin gedaan en waarom niet hé : en ik lees nu dat het hun laatste is/was, dus konden ze in feite evengoed 'all the way' gaan.

Wij, dus toch JPJ&SG - op het laatste moment haakte Marc VA af - kregen dus een pak voor de broek : 40+ punten van de winnaars en 25+ van de nummer twee.
We wisten na ronde 1 al dat we derde zouden eindigen, de vraag was alleen met hoeveel achterstand op de nummer twee en hoeveel voorsprong op de nummer vier : dat werkte niet echt motiverend en we veegden er vanaf ronde 2-3-4 een beetje rijkelijk ons broek aan en focusten ons toen maar op allerlei randgebeurtenissen en -personages in de zaal en disten elkaar straffe verhalen op :teasing-blah:

Geen excuus, behalve misschien dat we met Progres als vierde JPJ&SG-er allemaal wat te veel hetzelfde wisten en vooral hetzelfde niet wisten.

Proficiat aan Vince en zijn trawanten met hun zege en Martha W met hun tweede plaats. :clap:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Disorder 30/4

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:veel heel moeilijke 'oldies' uit de jaren 50-60 maar ook een pak van vroeger nog, je weet wel van 'toen de dieren nog spraken', een pak aartsmoeilijke soundtrack-vragen, een portie classic rock, héél véél (alle?) 80s-wave/gitaar-acts ... een flink aantal dingen waar we nog nooit van gehoord hadden, ook bij de recente dingen zelfs.
Hmm, klinkt ook totaal mijn ding niet. De fragmenten vorig jaar vond ik ook al redelijk moeilijk bij momenten (toen was ik er ook niet).
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Disorder 30/4

Bericht door vinceluka »

rino schreef:
vinceluka schreef: Ik vermoed dat dit de doodsteek betekend heeft voor de quiz want een bron binnen de organisatie wist ons te vertellen dat dit de laatste editie was van hun Pop & Rockquiz
Dat zou inderdaad heel jammer zijn, want Disorder is een quiz die ik elk jaar heel graag speel. We waren er ook al bij van in het prille begin. Waar is de tijd dat we meestreden voor de hoofdprijs, een knusse gezinszetel, en er maar net naast grepen...
Disorder slaagt er toch elk jaar in om een 20 à 25-tal teams naar Oostende te lokken, ondanks de stevige concurrentie. Door een gebrek aan interesse moet er dus al zeker niet met de muziekquiz gestopt worden, dacht ik. Hopelijk bedenken de organisatoren zich nog.
Ik hoop het met jou

OK, 20 à 25 ploegen maar toch heel erg weinig circuitploegen, vorig jaar jullie en de espen, dit jaar een 5 tal.
terwijl de samenstelling van deze 5de editie toch wel duidelijk gericht is naar de meer doorwinterde muziekquizzers.
Hebben de gelegenheidsploegen dan een leuke avond of een nachtmerrie beleefd?
Het is enkel gissen want helaas geraakt de mening van deze teams meestal niet tot op dit forum.
Aan de andere kant kwamen de gelegenheidsploegen wel terug, en werden ze niet afgeschrikt door vorige edities anders waren ze niet met zoveel.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Disorder 30/4

Bericht door Rubby »

Hetzelfde gevoel bij Testedoene :?
- moeilijk : ja , voor ons weer eens een brug te ver :(
- goede quiz: op de eerste ronde na (te lang, te veel CD's) : ja, toch wel, maar soms was het toch wel ver zoeken en bijna niet te doen
muziek uit series/films/prehistorie , amai , soms was ons blad voor de helft blanco en begonnen we maar te gokken, op het einde verslapte dan ook onze concentratie (ook wel het gevolg van de grimbergen, gelukkig was die op een bepaald moment op :mrgreen: )
- prijzentafel = ok
- bediening = ok
- geluid = prima
- beeld = prima
- presentatie = ok
- goede muziek : ja , ik heb mooie dingen gehoord :music-listening:

Ik denk dat deze quiz een pak meer "circuit"ploegen verdiende dan dat er nu waren .
Jammer dat weer eens twee quizzen samenvielen, maar soit als coach ben ik toch tevreden , op dezelfde avond een 4de (oostende) en een 6de plaats (hamme) is voor testedoene normen ok :D 8-)
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Disorder 30/4

Bericht door Killerr »

Beste muziekquizzers,

De eindstand en inhoud van de 5de Disorder Pop- en Rockquiz wordt zo snel mogelijk gepubliceerd op onze website http://users.telenet.be/disorderquiz.

Momenteel zijn er wat technische problemen met Telenet. :mrgreen:
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Disorder 30/4

Bericht door Killerr »

OK 't is gebeurd.

De eindstand en oplossing van de 5de Disorder Pop- en Rockquiz is nu te bezichtigen op onze website http://users.telenet.be/disorderquiz.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Disorder 30/4

Bericht door Rubby »

Killerr schreef:OK 't is gebeurd.

De eindstand en oplossing van de 5de Disorder Pop- en Rockquiz is nu te bezichtigen op onze website http://users.telenet.be/disorderquiz.
Bedankt :handgestures-thumbupright: (opgelet bij reeks 1 staat er wel een foutje, bij CD 13 staat er nogmaals Cock Robin ;) )
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Disorder 30/4

Bericht door aLEEce in chains »

Kan alleen maar de hierboven vermelde commentaren bijtreden, hopelijk stoppen jullie er niet mee.

En zoals mijn mede-ruiter hierboven komt te vermelden: volgend jaar met vispannetjes... :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie