1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Buddy59 »

One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
Die 2e zal wel bij de Vince geweest zijn ;)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door vinceluka »

Buddy59 schreef:
One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
Die 2e zal wel bij de Vince geweest zijn ;)
Toch één nummer die Roberto kon bekoren :mrgreen:

waar is de tijd dat ik Simon Lebon was op de regionale playbackshows 8-)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Big Banana »

Quasimodo schreef:Moedig die gasten eens aan en, nu komt het, in plaats van zelf links en rechts volk te zoeken om zo een sterkere ploeg samen te stellen pak eens een jonkie mee in uw ploeg en leer ze het plezier van quizzen kennen ! :dance:
Wij vragen regelmatig jonkies om ons te vervoegen (kennis van na 1995). Dus... waar wachten ze op ?
Of nodig zelf eens een oude banaan uit... :banana-dance:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door kasenco »

going_underground schreef:
SpeedKing schreef:Vb. Las Palabras de Amor van Queen: wel degelijk op single uitgebracht en de 18de plaats behaald in de Nederlandse hitlijsten, en in België 2 weken in de top 30 gestaan, ook max. op de 18de plaats. Dus het lijkt me wel gerechtvaardigd in deze quiz. Als we een quiz met alleen nummer 1 hits gaan maken, dan krijgen we elke week hetzelfde.
Daar kan ik Spider Murphy wel volgen. De kans dat een quizzer van 25 jaar dat kent is zo goed als nihil: staat op geen enkele Queen-verzamelaar, en bij mijn weten ook op geen enkele "algemene" muziekverzamelaar genre "Now That's What I Call Music". Die song wordt bij mijn weten ook nooit meer op de radio gedraaid. De enige manier dat die quizzer dat gaat kennen, is dat ma of pa die lp "Hot Space" (die dan ook nog eens veruit Queen's minst verkochte lp uit hun carrière is, samen met de eerste twee lp's "Queen" en "Queen II" ) in de kast heeft staan.
dacht dat het op een 70 of 80 cd van stubru stond, maar het is Pain Is So Close To Pleasure.... nog zo'n klein hitje van hen
Laatst gewijzigd door kasenco op wo 04 mei 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door kasenco »

One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
en Rio bij Kas & Co :P
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Buddy59 »

kasenco schreef:
One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
en Rio bij Kas & Co :P
:clap:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door PEKEBO »

kasenco schreef:
One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
en Rio bij Kas & Co :P
Waarschijnlijk kent Roberto dat nummer van Duran Duran niet :D
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

vinceluka schreef:
Buddy59 schreef:Die 2e zal wel bij de Vince geweest zijn ;)
Toch één nummer die Roberto kon bekoren :mrgreen:
:laughing-rolling: amai man, gij speelt met vuur :lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

PEKEBO schreef:
kasenco schreef:
One good reason schreef:
Buddy59 schreef:14 Duran Duran - New Moon on Monday (1984)
:music-rockout:
Als ik me niet vergis, heb ik dit seizoen slechts 2 Durannies gehoord :( .
Deze schitterende "New moon on monday" en het o zo nog prachtigere "The chauffeur".
en Rio bij Kas & Co :P
Waarschijnlijk kent Roberto dat nummer van Duran Duran niet :D
Nog ene da me vuur speelt :laughing-rofl:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door PaulMcCartney »

Quasimodo schreef:Leuke is op dit forum dat iedereen zijn gelijk weer wilt halen...
Goede quiz ? Gemakkelijke quiz ? Slechte quiz ? Moeilijke quiz ?
Probleem is dat circuitploegen inderdaad vergeten dat sommige zaken die voor hun vanzelfsprekend zijn voor nieuwe, jongere deelnemers onbekend zijn. Wil men nieuw bloed aantrekken moet er ook met deze mensen rekening gehouden worden. Het is gemakkelijk gezegd van doe wat research maar hoe verzeil je op zo'n quiz ? Affiche gelezen, van horen zeggen en je kent wat muziek en wil meedoen...
Ik vind het moedig van die gasten om hun zeg te doen.
Men kan de schouders ophalen en hun commentaar negeren en dan maar blijven zagen dat er geen nieuw volk komt en het altijd dezelfde gezichten zijn.
Moedig die gasten eens aan en, nu komt het, in plaats van zelf links en rechts volk te zoeken om zo een sterkere ploeg samen te stellen pak eens een jonkie mee in uw ploeg en leer ze het plezier van quizzen kennen ! :dance:
Ik denk niet dat het hier gaat over gelijk krijgen en misschien nog minder over nieuwe gezichten. Er waren afgelopen zaterdag genoeg nieuwe gezichten te zien. Hebben die dan allemaal een slechte avond beleefd? Ik denk het niet.

En wat betreft de jongeren : je mag zelfs de bekendste hits van de jaren 60,70,80 en zelfs 90 in de quiz steken - de score gaat iets hoger liggen, maar niet spectaculair - ik heb zelf ook al een café quiz georganiseerd en enkele schoolquizzen mee gedaan. (met een jeugdig publiek :mrgreen: ).

Het enige alternatief voor hun is inderdaad zo'n quiz à la Joe Roxy, dus ik zou zeggen Spider, Espen - begin er maar aan.
Een quiz met 10% voor 90 en de rest er na. Volgens mij de enige manier.
Beëlzebub
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 08:36

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Beëlzebub »

PaulMcCartney schreef:Een quiz met 10% voor 90 en de rest er na. Volgens mij de enige manier.
Niet echt mee eens, er is een duidelijk verschil tss Buddy's hitkwis met 24% na 1990 en een kwis met 90% na 1990 zoals je daar voorsteld. Dat is eigenlijk de gemaakte opmerkingen door de wat nieuwere kwissers in 't belachelijke gaan trekken. :angry-chillpill:

Al bij al een goeie kwis Buddy! Prachtige organisatie, zaal, geluid en prijzen, paar nummers teruggehoord die al lang uit het actieve geheugen vervlogen waren... :clap:

Maar idd bij een volgende editie mss naar 40% na 1990 gaan, om de nieuwelingen niet te ontmoedigen? :character-beavisbutthead:
Laatst gewijzigd door Beëlzebub op do 05 mei 2011, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Keiem »

we krijgen zowaar al een paar nieuwe leden op het forum dankzij deze kwis. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door DVNO »

PaulMcCartney schreef:
Het enige alternatief voor hun is inderdaad zo'n quiz à la Joe Roxy, dus ik zou zeggen Spider, Espen - begin er maar aan.
Een quiz met 10% voor 90 en de rest er na. Volgens mij de enige manier.
Wat een stereotype invalshoek!!! Precies alsof enkel jongeren een goeie 'modernere' quiz in mekaar kunnen steken. Ik weet op zijn minst al 1 ploegmaat die daar totaal niet in meegaat. Om maar te zwijgen van Spider, wiens voorkeur voor muziek ook ver voor 2000 ligt.

Wat betreft de quiz zelf: het was zeker moeilijker voor de jongeren dan vorig jaar. Een andere ploegmaat wist me gisteren te vertellen dat ie na het bekijken van de antwoorden toch lichtjes geschrokken was en ook de mening toebedeeld was dat wij daar als 4 schelln Espe toch niet echt in ons element zouden zijn.
En ik moet zeggen, de avond zelf kwam het zeker niet zo erg over (mss omdat ik in een team zat met Hugo) maar de 'moderne' muziek was echt wel van een degelijk niveau. Het liedje van REM en de tweede single van Kurt Nilsen :roll: om er maar twee uit te halen. Dat zijn nu niet echt grote hits geweest naar mijn bescheiden mening. Akkoord je moet ergens 'schiften' en het mag niet altijd makkelijk zijn om je te amuseren. Het hoeft ook niet altijd makkelijk te zijn, anders zouden we ook aan niet veel quizzen moeten deelnemen. :mrgreen:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Jorgen VG »

Ik kan begrijpen dat de kwis van Danny als zeer moeilijk overkwam voor een ploeg uitsluitend bestaande uit jonge kwissers.
Het lijkt me echter toch te ver gaan om daaruit te besluiten dat de kwis te moeilijk was:

Nr 1: 97%
Top 5: 92%
Top 10: 88%
Top 20: 82%
Top 30: 62%

Er is volgens mij niet één kwis op heel de kalender die vergelijkbare cijfers kan voorleggen. De score is toch een objectieve meter om na te gaan of de kwis (te) moeilijk was ?

Het is dan ook vreemd om aan te sturen op een wijziging van de kwis :think:

Als deze nog eenvoudiger gemaakt wordt is het niet meer dan een invuloefening waar de top 20 ex aquo als eerste eindigen.

Laat iedereen toch de kwis maken die hij/zij wil maken; en wie het niet lust... er zal niemand komen om jullie onder dwang naar de kwis te sturen. Zeker weten dat 25 tot 30 ploegen volgend jaar terug meedoen zonder enige wijziging in format.
En op basis van de fragmenten zijn er misschien zelfs nog een heel deel die nu wel willen meekwissen en er dit jaar niet waren.

En de 5 tot 10 ploegen die niet terug willen komen; dat is zeer jammer... maar voor een minderheid alles veranderen lijkt me zeer ver weg van enige vorm van democratie.

Er zijn ook een hele reeks kwissen waar het voor mij 'de ver van mijn bed show' is, maar voor mij hoeven de organisatoren van deze kwissen hier helemaal geen rekening mee te houden.

Aan één ieder de uitdaging om de kwis te maken die zij als perfect beschouwen (om dan nadien te lezen dat ook daar niet iedereen het mee eens zal zijn).
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

Ik denk niet dat het gros van de jeugd (doelgroep 18-25j) zit te wachten op een quiz met "klassiekers". Die willen voornamelijk een quiz met "hun" muziek. Ik merk dat bij ons thuis ook dat mijn kids' smaken zich al beginnen te distantiëren van de hits uit Ultratop. Ik hoor soms namen die ik nog nooit gehoord heb, zelfs niet op een reguliere muziekquiz. Dus ik denk persoonlijk toch ook dat jongeren zulks beter zelf ineen kunnen steken. Maar zoals eerder gemeld: elke quiz op dit forum staat vrij goed aangekondigd qua muziekstijlen, moeilijksheidsgraad of muziekjaren. Ik heb in het verleden ook een paar keer hard op mijn tanden moeten bijten, na een zeer teleurstellende quiz-avond. Maar dat is inmiddels ver achter de rug en speel enkel nog de quizzen die voor mij leuk, uitdagend, origineel en vol ambiance zitten (niet noodzakelijk in deze volgorde ;) )
Dus ik verwacht hier zeker een 2e editie :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie