1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Luk »

Geslaagde eerste editie van Buddy’s hitquiz, die bood wat de aankondiging had beloofd: een muziekquiz voor zowel de gelegenheids- als de ervaren quizzer. :clap:

De moeilijkheidsgraad was dan ook zeer goed afgestemd op het doelpubliek, waarbij de ervaren ploegen of coalities van circuitquizzers zelden een paar punten per reeks misten, maar waarbij ook de minder bekende teams best voldoende scoorden om de sfeer er in te houden. :handgestures-thumbupright:

Die sfeer was er zeker, maar het werd zeker geen “foute muziek”-quiz.
Daarmee slaagde Buddy wat mijn verwachtingen betreft 100 % !
Knap gedaan, een schot in de roos!

Er waren wat themareeksen waar je een steun had aan een onderwerp, meestal cryptisch omschreven door een songtitel als “I call your name” (voornamen in de titel), “Here, there and everywhere” (plaatsnamen, in de ruimste betekenis, inbegrepen (Bruno) Mars :P ) en “Eight days a week” (namen van dagen van de week in de titel). Daarnaast wat mixreeksen waarin gewoon naam en titel werden gevraagd, soms met een extra moeilijkheidsgraad (twee namen, of featuringartiest ook vermelden, duidelijk afgeroepen in de micro bij het begin van elke reeks).

Prima zaal ook trouwens, in Kastel (deelgemeente van Hamme). Parkingmogelijkheid ook duidelijk met pijlen van ver aangeduid.
Bediening zeer vriendelijk, jury correct, wat kan een quizzer nog meer willen?
De hoofdprijs?
Neen, die kon maar voor een ploeg zijn en…


Die was weggelegd voor Silent Dolphins :clap: , van kop tot einde aan de leiding (denk ik).
De spurt voor de tweede plaats werd (op enige afstand) gewonnen door Gang of Four, voor Greatest Tits. De volledige uitslag zal hier nog wel volgen.

Felicitaties ook naar de volledige organisatie :music-rockout: , want niet enkel de samenstelling was er "boenk op"…
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door PEKEBO »

Inderdaad, correcte analyse van Luk. Danny haalde zijn jukebox nog eens boven te Kastel met leuke mix & themarondes. Hier haal je met een resultaat van 85% misschien zelfs de top 15 niet, dus is de moeilijkheidsgraad perfect voor iedereen in de zaal :handgestures-thumbupright: .

Proficiat aan de Dolphins :clap: , op dergelijke quizzen zo goed als onklopbaar.

Voor de rest is hierboven door Luk zowat alles gezegd en dus op naar een 2de editie van de Buddy's hitquiz!


Ons zien ze terug te Kastel, maar ja.., waar in Vlaanderen en omliggende straten zien ze ons niet opduiken :roll: :mrgreen: .

En onze fijne vriend en collega Roberto zijn seizoen zit er na vanavond alweer op, bedankt om met ons te tafelen, aan leute was er ook dit keer geen gebrek ;) .
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door ricardofab4 »

proficiat aan buddy en zijn team het was een prima quiz
alles dik in orde :clap:

proficiat aan de stille dolfijntjes :banana-guitar:
proficiat aan de verassend sterke gang of 4 :banana-dance:
en bronzen greatest tits :music-rockout:

2 banana 2 be fab heeft zich hier reuze geamuseerd en daar doen we het voor

er zat ditmaal niet zo veel muziek tussen voor mij, maar het kan niet altijd vrijdag zijn hé

buddy
ge meugt dè noeg is duwn
walli hemmen wir genoten


:lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

Hoewel Buddy en ik waren overeengekomen nooit iets te posten over mekaars quiz, verbreek ik toch deze verbintenis :mrgreen:
Wat hebben we gisteren geleerd?:
1e: Als er iets is dat de sfeer en gezelligheid ten goede komt in een zaal, dan is het dit soort quizzen :dance:
2e: Ik had me geen betere afsluiter van het seizoen kunnen inbeelden :handgestures-thumbupright:
3e: Zo "Horny" is Bruce nu ook weer niet, maar wel mega-gezelschap aan tafel :lol:
en ten 4e: patisserie moet altijd afgewogen worden :laughing-rofl:

Maar aan alles komt dus een eind en ik ga me wat terug bezighouden met de meer existentiëlere zaken in het leven.
Het was een kort maar krachtig quiz-seizoen, waarin ik weer enkele leuke quizzen heb ontdekt en herontdekt.
Ook de collaboraties zijn me, met een supergevoel, bijgebleven.
Hiervoor dus ook mijn dank aan de vele ploegen die me tijdelijk hebben geadopteerd en hebben kunnen dulden aan tafel :mrgreen:
Aan allen een goede verderzetting van jullie bezeten hobby en tot in september bij de Fab's :dance:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door PaulMcCartney »

Alles is hier boven reeds gezegd.

Schitterende zaal - een jury die alles prima verbeterde (geen enkele klacht van onze kant)

Rustig en ontspannend gequizt - wat wil een mens nog meer :D
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door paracetamolleke »

Dit is echt een kwis naar mijn goesting.Reuze geamuseerd.toffe nummers gehoord van lang vergeten zoals the Web,Jansse Jagge Band,Lou Christie,Lester and Denwood......
Ook wat vlaamse krakers erbij doch allemaal heel herkenbaar.Af en toe is geflaterd .De Booming People i.p.v Dj Bobo.En de versie van La belle france van Sonny (Worthing) verward met die van Jen Rog ( mijn teamgenoten hoorden het toen wel in Keulen donderen wie in godsnaam is Jen Rog?)maar voor de rest prima kwis.
Hopelijk volgend jaar dezelfde weg op voor een avondje leute en plezier. :clap:
Glenn
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 11:52
Locatie: Muizen

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Glenn »

Gisteren voor de eerste maal aangetreden bij Careful with that sex Eugene. ik werd aangeprezen door Buddy himself, bedankt daarvoor Danny!!

Dit was een vlotte, no nonsense quiz. gewoon titel en uitvoerder. een paar keer goed wenkbrauwen gefronst. Zoals bij DJ Bobo - Chiwawa (ja zo heb ik het opgeschreven :lol: )

Conclusie, toffe Quiz :banana-dance: , toffe quizmakkers! Indien volgend jaar iemand een extra man nodig heeft, ring me up anytime!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Buddy59 »

Hier is de einduitslag van de 1e Buddy's HitQuiz.
Op een totaal van 300 punten.

1 Silent Dolphins 290 :clap: :clap: :clap:
2 Gang of Four 283 :clap: :clap:
3 Greatest Tits 282 :clap:
4 Rock Monsieur 279
5 Koerier 277
6 Testedoene 277
7 Kas & Co 271
8 Pretty Paracetemol 269
9 No ID 267
10 De Vindikooks 265
11 Diamond Dogs 263
12 Careful With That Sex Eugene 263
13 Interstellar Overdrive 260
14 Bruce Horny and the rest 259
15 Gebird 258
16 2 banana 2 B fab 258
17 Oesje 250
18 Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 247
19 New Beatles 247
20 Tequila Overdrive 245
21 Total Loss 243
22 The Floppy's 241
23 Do the Wave 226
24 De Kwissetiers 226
25 The Four Seasons 225
26 Red Skies over Paradise 216
27 Da meen dje nie! 214
28 De Alleduvelkes 197
29 2 Many Bikers’ 187
30 De Daisybelzen 187
31 Queens of Leon 155
32 De Flosseklosser 142
33 H2O 134
34 Toeternetoe 102
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Bosloof »

Over smaak valt niet te discussiëren. Eerlijk gezegd had ik mij bij een hitquiz iets totaal anders voorgesteld. Waarschijnlijk waren het 'ooit' hits, en dat is dan ook meteen voor ons de conclusie: dit was vooral een oldies-quiz, waarbij de moderne fragmenten even dun gezaaid waren als de radijzen in het groene knollenland van Jaap Dekker.

We zijn blij dat de meesten zich geamuseerd hebben, voor ons was het vooral een kwelling van vooral eentonige oudere (en ook moeilijke) muziek. Dat die de 'iets professionelere' onder jullie kan bekoren, daar kan ik inkomen, maar voor gelegenheidploegen en jongere ploegen (zonder een oudere persoon in de rangen) was deze veel te moeilijk.

Maar zoals iemand aan onze tafel zei: De gustibus (et coloribus) non est disputandum!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Luk »

Bosloof schreef:Over smaak valt niet te discussiëren. Eerlijk gezegd had ik mij bij een hitquiz iets totaal anders voorgesteld. Waarschijnlijk waren het 'ooit' hits, en dat is dan ook meteen voor ons de conclusie: dit was vooral een oldies-quiz, waarbij de moderne fragmenten even dun gezaaid waren als de radijzen in het groene knollenland van Jaap Dekker.

We zijn blij dat de meesten zich geamuseerd hebben, voor ons was het vooral een kwelling van vooral eentonige oudere (en ook moeilijke) muziek. Dat die de 'iets professionelere' onder jullie kan bekoren, daar kan ik inkomen, maar voor gelegenheidploegen en jongere ploegen (zonder een oudere persoon in de rangen) was deze veel te moeilijk.

Maar zoals iemand aan onze tafel zei: De gustibus (et coloribus) non est disputandum!
Het wordt sowieso voor een quizorganisator moeilijker en moeilijker om een schotel op te dienen die iedereen lust.

Andersom wordt het voor elke ploeg een even zware opdracht om met (meestal) vier personen de complementariteit te behouden in kennis van muziekdecennia, -genres en -smaken. Elk jaar komen er nieuwe nummers bij, nieuwe artiesten...

Het is wellicht voor een "jongeren"ploeg onbegonnen werk om van oudere muziek nog de iets meer uitdagende fragmenten te leren kennen (liefst met uitvoerder en titel in het geheugen gegrift).
Aan onze tafel zaten twee oldieskenners die het soms wat minder leuk vonden om (voor hen) té makkelijke :shock: (zelfs kleine) hits van de jaren 60 en 70 te horen passeren. Ze vonden de recentere nummers dan veel moeilijker, precies omdat ze die muziek steeds minder hadden gevolgd.
Ik probeerde dan uit te leggen dat het doelpubliek zeer breed was, en dat "moeilijk" zeer relatief is, en afhankelijk van de periode waarin je opgroeide met muziek.


Alles hangt natuurlijk wat af van de verwachtingen van een quiz.
Als kan worden vastgesteld dat slechts 3 (op 34) ploegen de helft niet halen, valt dat redelijk mee in vergelijking met heel wat andere quizzen. Anderzijds is het wel zo dat de pakweg top 30 grotendeels bestaat uit ploegen die wel regelmatig opduiken in uitslagen van muziekquizzen de laatste jaren. En dan kan het dus wel zo zijn dat de échte gelegenheidploegen helemaal achteraan eindigden en inderdaad serieus moeten gezweet hebben om niet gebuisd te raken...

Er bestaan wel degelijk hitquizzen waar de scores van echt iedereen hoger zijn, en waar de volledige top 10 op een paar punten van het maximum finisht, maar ik dacht dat in deze Buddyquiz een evenwicht was gevonden om de spreiding breed genoeg te houden, en om tegelijk de occasionele ploegen niet te ontmoedigen. Niet door iedereen zo ervaren dus... :(
In elk geval interessant om jouw ervaring te mogen lezen, Bosloof. :handgestures-thumbupright:
Steeds beter dan volgende keer gewoonweg zwijgend weg te blijven. Daar leert niemand iets uit.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

Bosloof schreef:Maar zoals iemand aan onze tafel zei: De gustibus (et coloribus) non est disputandum!
Zat de paus in jullie ploeg? ;) :lol:
Begrijp jullie volledig, maar dan moet er toch onoplettendheid zijn geweest tijdens het lezen van deze kwisaankondiging.
In de aankondiging stond netjes vermeld wat je kon verwachten, dus van '60 tot nu.
Als jullie dan met 4 jonge intelligente knapen komen afdraven zonder kennis van 60-70-80 en/of 90, dan kan de score idd tegenvallen.
Ik wil enkel maar zeggen: ik klaag ook niet als de Chinees geen pizza "calzone" op het menu heeft staan hé ;)
Voor de rest :handgestures-thumbupright: dat jullie dit dan toch wel mooi hebben uitgespeeld
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Rock Monsieur »

One good reason schreef:
Bosloof schreef:Maar zoals iemand aan onze tafel zei: De gustibus (et coloribus) non est disputandum!
Zat de paus in jullie ploeg? ;) :lol:
Begrijp jullie volledig, maar dan moet er toch onoplettendheid zijn geweest tijdens het lezen van deze kwisaankondiging.
In de aankondiging stond netjes vermeld wat je kon verwachten, dus van '60 tot nu.
Als jullie dan met 4 jonge intelligente knapen komen afdraven zonder kennis van 60-70-80 en/of 90, dan kan de score idd tegenvallen.
Ik wil enkel maar zeggen: ik klaag ook niet als de Chinees geen pizza "calzone" op het menu heeft staan hé ;)
Voor de rest :handgestures-thumbupright: dat jullie dit dan toch wel mooi hebben uitgespeeld
In de aankondiging stond idd van 60 tot nu ... maar ik had persoonlijk ook liever een iets betere spreiding gezien. Al klaag ik daar niet over omdat wij dat in onze ploeg perfect konden opvangen met onze oldieskenners.
Maar ik vermoed dat er in zowat elke reeks (15 fragmenten) niet meer dan 2-3 fragmenten zaten van de laatste 20 jaar. Ik had dat aantal liefst iets hoger gezien. Maar het is aan Danny om te oordelen of hij dit wil of moet bijsturen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Rubby »

Nonkel Hugo was alvast heel tevreden over de quiz en muziekkeuze :roll:
Voor hem mogen er zeker meer van dit soort quizzen zijn.
De rest van Testedoene was ook content maar volgens de berichten van hen toch ook wel beetje gebrek aan recenter werk.
Mijn keuze voor Oostende was dus juist, alhoewel :think: (zie post bij disorderbespreking ;) )

Volgend jaar komt Testedoene zeker terug af Buddy :banana-guitar: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door DVNO »

Zaterdag gastspeler bij Testedoene en heb het mij niet beklaagd. Nogmaals dank aan mijn ploeggenoten.
Nonkel Hugo was inderdaad in form, jammer dat er niet meer van deze quizzen georganiseerd worden want de arme man moet zich steeds verder en verder beginnen te verplaatsen om zich nog eens te kunnen uitleven.

Wat betreft verwachtingspatroon, daar gaan we weer met de eeuwige discussie. Ik moet Filip bijtreden in het feit dat het totaal niet meer makkelijk is om een quiz op te stellen die door iedereen gesmaakt wordt.
En ik vond hem ook 'ouder' overkomen dan bv vorig jaar toen het nog in Temse was. Maar ik ben er zeker van dat moest je aan de gemiddelde muziekquizzer een paar rondes tonen die we gehoord hebben zaterdag, ze er direct Buddy als opsteller zouden uithalen. Ik vond de quiz dan ook zeer eigen aan hem en daarom ook dat mijn verwachtingspatroon redelijk ingelost was.

Aan organisatorische ervaring ook geen gebrek dus daar zat alles ook juist. Als ik nog juist 1 puntje van kritiek mag geven: ik wil niet krenterig overkomen, maar ik vind €20 al naar de dure kant gaan als inschrijvingsgeld voor een quiz. Het ligt misschien aan de hoge huurprijs van de zaal. :confusion-shrug: Ik, Dimizipken, ben maar een eenvoudige boerenjongen met een minimumloontje.... :)
Nee serieus, ik hoop echt dat het geen trend wordt.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Buddy59 »

Oplossingen.

Reeks 1 - It's Only Love

01 Buddy Holly - Because I Love You (1955)(Uitgebracht in 1963)
02 Showaddywaddy - Why Do Lovers Break Each Others Hearts (1980)
03 Queen - Las Palabras De Amor (1982)(18 ploegen hadden dit volledig juist)
04 AnnaGrace - Love Keeps Calling (2010)
05 Engelbert Humperdinck - A Man Without Love (1968)
06 Nino Tempo & April Stevens - Love Story (1973)
07 ABBA - Lay All Your Love On Me (1980)
08 Michel Sardou - La Maladie D'amour (1973)
09 Third World - Try Jah Love (1982)
10 Donny Osmond - Puppy Love (1972)
11 Holly Johnson - Love Train (1989)
12 V.O.F. De Kunst - Oude Liefde Roest Niet (1984)
13 Scouting For Girls - This Ain't A Love Song (2010)
14 Bob Benny – Hou Toch Van Mij (1959)
15 André Hazes - Amor, Amor, Amor (1982)
Laatst gewijzigd door Buddy59 op wo 04 mei 2011, 19:31, 8 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie