1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Gebruikersavatar
GKe
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 21:13
Locatie: Gebird

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door GKe »

dat het moeilijk was , ok , maar dat het daarom minder leuk was ? Neen.
Ik weet dat het voor het aanstormende geweld niet altijd even gemakkelijk / leuk is om veel nummers te horen die je niet kent , maar laat dit anderzijds ook een uitdaging zijn om je meer te verdiepen in muziek of genres :violin: :banana-guitar: :character-jason: die je op het eerste zicht niets zeggen .
Ik vermoed dat vele collega-quizzers zo mee in het circuit zijn terecht gekomen.
Wat betreft het feit dat gelegenheidsploegen niet ( of bijna niet) hun mening uiten op het forum , kan er ook aan liggen dat dit geen bekend gegeven is .
Is het daarom niet mogelijk om op toekomstige flyers en communicaties voor aankomende quizzen , de website te vermelden ?
Dit biedt ook de mogelijkheid dat gelegenheidsploegen ,op de aankondigingen , net iets meer info halen dan op de flyers .
Buddy & co , alvast bedankt voor de (wederom) leuke avond.
GrtZ,
GKe
Voor wie geduld heeft, komt alles op tijd
You're my superstar
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 09:23

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door You're my superstar »

Ikzelf kon er jammer genoeg niet bijzijn op deze avond, maar aan de commentaren te zien was het blijkbaar niet voor iedereen even gemakkelijk. Ik moet persoonlijk ook toegeven dat wanneer ik de kwis las (toen we de zaal aan het opstellen waren) ik wss ook niet de helft zou weten. Maar om daarom te spreken van een quiz waar gelegenheidsploegen zich niet op zouden kunnen amuseren vind ik niet zo correct. Ik heb vaak ook quizzen waar ik bij wijze van spreke voor spek en bonen bijzit omdat ik de oudere nummers vaak niet ken, maar ik amuseer me wel door de sfeer aan tafel! sfeer maak je zelf! en oké, de quiz kan te moeilijk zijn, maar hier leer je ook uit. Ik heb al vaak gedacht "man, wat is dit moeilijk", maar zo leer je andere nummers kennen en na een tijd onthoud je die ook wel (heb dat onlangs nog gemerkt tijdens de laatste quizzen).

Aan de gelegenheidsploegen die deze quiz misschien wat minder vonden: geef niet op en probeer zo veel mogelijk bij te leren door goed te luisteren naar de nummers

Aan Danny: Proficiat voor alweer een goed georganiseerde quiz (volgens wat ik kan lezen en volgens wat ik tijdens de voorbereidingen zelf gezien heb)! Doe zeker zo verder!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door celtic601 »

het is hier eigenlijk weer vrij simpel hé ...

onzen Buddy is ne winner .... en ook op gebied van quizsamenstelling verliest hij ni graag , wat wel te verstaan is...
mor Danny ???? om nu vraagtekens achter volgende editie of de Holly's editie te plaatsen ???? wa overdreven hé makker !!!
kritiek is er altijd .. overal en door iedereen over iedereen ... nuanceren makker .. das de kunst ...
jaarlijks schrijven wij " bOOmbastic " ook op onze flyers dat het een kwis voor gelegenheidsploegen is ..en als er nu een jaar
meer 80's & 90" als volgend jaar meer 50's & 60's inzitten ... tja ??? dan is dat toch zo zeker ...
jij bent de organisator en jij denkt of stelt samen naar goed dunken ...
wij Koerier hebben ons zoals meestal weral goe geamuseerd naast de ploeg van de Nonkel ... en twas spannend tssn testedoene en ons zenne .... was leuk !
nu in de zaal gezien te hebben verwachtte ik wel enige comments van jongere ploegen , die misschien zich iets teveel op de temseopwielen hadden gefixeerd... waar iets meer fouts werd gedraaid ...het zij zo .
van ons niets dan toffe comments ... goede bediening ( al waren de sukkelaars in't begin onderbemand ) vlotte verbetering en veeeeeeeeel plantjes hé !!! altij leuk voor de moeders of echtgenotes die liggen te zagen dat we bijna nooit thuis zijn in't weekend !!!!
dus .... Van Mele .... Cherio en keep your pecker up !!! wat zoveel wil zeggen as doe da belachelijk " misschieneke " weg
en doe zo verder met uw quiztoestanden !!!!!!!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Luk »

Eerlijk gezegd, ik ben aangenaam verrast door de zeer veelzijdige reacties (zeker van zoveel nieuwe of zelden actieve forumgebruikers :handgestures-thumbupright: ) op deze quiz. Ik meen dat dit sowieso een doorbraak is in de geschiedenis van dit forum, omdat het de toekomst van het muziekquizzen wat uitdaagt.

Jaren geleden (ik was toen nog euh jonge veertiger :oops:) ben ikzelf in de pre-forum-periode hard van leer getrokken tegen de moeilijkheidsgraad van quizzen van de Kakkerlakken (nu (deels) Martha Wainwrong ain't right en Clement en de Popkenners). Dat was nog via e-mail Wie gebruikt dat inmiddels nog... ;-)

Het geeft een vreemd en toch wel "vertrouwd" gevoel dat ik die quizopgaven nu als "haalbaar" inschat voor pakweg de top 20 van de Buddy-quiz. Waarbij "haalbaar" voor een muziekquizzer soms helaas wil zeggen "ken ik nu niet, maar volgens quiz wel".

De door mij eerder aangehaalde kloof blijft echter nog steeds bestaan: voor een "nieuwe" groep van vier kameraden-twintigers die op gelijk welke 1960-2010-quiz aantreden blijft het volgens mij nog onmogelijk je op je eigenwaarde te bewijzen.

Dat ligt heel anders wanneer je bij een ploeg schijnbaar stilaan uitgebluste ouwe knarren de hits van na 1990 vlot kan invullen.
Dan ben je de held die de meubelen redt voor de "recenties' en dat geeft een veel beter gevoel dan met vieren verweesd achtergelaten worden omdat die organisator ook wat voor jullie heel moeilijke oldies opschept.

Het is een herkauwen wat hier al geschreven is, eigenlijk.

Voor kenners van oldies wordt het stilaan een spreidstand die Kim zelfs niet meer zonder chirurg aan kan, maar voor de jongerenploegen geldt het even"zéér" (aw!)...

Het is jammer maar helaas: een niet gemengde ploeg van de intussen ruim vijf decennialiefhebbers (!) zal mogelijk binnenkort op elke quiz stilaan met een onbevredigd gevoel achterblijven. Of met onterechte beschuldigingen aan de organisatie omdat de aankondiging fout was.
En dat kan je Buddy voor zijn eerste editie nu eens niet aanwrijven, vind ik.

Dat zijn quizorganisatie zoveel nieuwe stemmen liet horen, die wellicht niet worden vergeten bij volgende aankondigingen (ook al wordt het moeilijk om iedereen te plezieren) strekt Buddy onrechtstreeks tot eer. Bij mijn weten doken er nog nooit zoveel nieuwe stemmen op naar aanleiding van een muziekquizeditie. Het geeft aan de de belangstelling voor muziekquizzen nog leeft :handgestures-thumbupright:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Jorgen VG »

Luk schreef:Eerlijk gezegd, ik ben aangenaam verrast door de zeer veelzijdige reacties (zeker van zoveel nieuwe of zelden actieve forumgebruikers :handgestures-thumbupright: ) op deze quiz. Ik meen dat dit sowieso een doorbraak is in de geschiedenis van dit forum, omdat het de toekomst van het muziekquizzen wat uitdaagt.

Jaren geleden (ik was toen nog euh jonge veertiger :oops:) ben ikzelf in de pre-forum-periode hard van leer getrokken tegen de moeilijkheidsgraad van quizzen van de Kakkerlakken (nu (deels) Martha Wainwrong ain't right en Clement en de Popkenners). Dat was nog via e-mail Wie gebruikt dat inmiddels nog... ;-)

Het geeft een vreemd en toch wel "vertrouwd" gevoel dat ik die quizopgaven nu als "haalbaar" inschat voor pakweg de top 20 van de Buddy-quiz. Waarbij "haalbaar" voor een muziekquizzer soms helaas wil zeggen "ken ik nu niet, maar volgens quiz wel".

De door mij eerder aangehaalde kloof blijft echter nog steeds bestaan: voor een "nieuwe" groep van vier kameraden-twintigers die op gelijk welke 1960-2010-quiz aantreden blijft het volgens mij nog onmogelijk je op je eigenwaarde te bewijzen.

Dat ligt heel anders wanneer je bij een ploeg schijnbaar stilaan uitgebluste ouwe knarren de hits van na 1990 vlot kan invullen.
Dan ben je de held die de meubelen redt voor de "recenties' en dat geeft een veel beter gevoel dan met vieren verweesd achtergelaten worden omdat die organisator ook wat voor jullie heel moeilijke oldies opschept.

Het is een herkauwen wat hier al geschreven is, eigenlijk.

Voor kenners van oldies wordt het stilaan een spreidstand die Kim zelfs niet meer zonder chirurg aan kan, maar voor de jongerenploegen geldt het even"zéér" (aw!)...

Het is jammer maar helaas: een niet gemengde ploeg van de intussen ruim vijf decennialiefhebbers (!) zal mogelijk binnenkort op elke quiz stilaan met een onbevredigd gevoel achterblijven. Of met onterechte beschuldigingen aan de organisatie omdat de aankondiging fout was.
En dat kan je Buddy voor zijn eerste editie nu eens niet aanwrijven, vind ik.

Dat zijn quizorganisatie zoveel nieuwe stemmen liet horen, die wellicht niet worden vergeten bij volgende aankondigingen (ook al wordt het moeilijk om iedereen te plezieren) strekt Buddy onrechtstreeks tot eer. Bij mijn weten doken er nog nooit zoveel nieuwe stemmen op naar aanleiding van een muziekquizeditie. Het geeft aan de de belangstelling voor muziekquizzen nog leeft :handgestures-thumbupright:
Dit is 100% mijn gevoel... de jongere broer van Devil's Answer slaat spijkers met koppen :handgestures-thumbupright:

Ik heb zo in de loop der jaren de volledige top van m'n favorieten leren kennen;
allemaal dingen waar ik pakweg tien tot twaalf jaar geleden nooit van gehoord had,
maar die ik via kwissen leerde kennen.

Ik heb ook het geluk gehad om te kunnen intreden in een ploeg waar ervaren sixties en seventies kwissers deel van uitmaken.
En nu kan ik hen helpen bij de (voornamelijk) hits na 1980. Maar ook wij merken dat het steeds moelijker wordt om 2000+ te blijven opdiepen... het is dus best mogelijk dat we hier binnen een paar jaar serieus op ons dak gaan krijgen.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door ricardofab4 »

waar is den tijd
( toen ik begon met muziekquizzen )

dat er nog elke quiz een ronde klassiek in zat


waarom hebben ze dat ooit afgeschaft

?


:violin:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door going_underground »

ricardofab4 schreef:waar is den tijd
( toen ik begon met muziekquizzen )

dat er nog elke quiz een ronde klassiek in zat


waarom hebben ze dat ooit afgeschaft

?


:violin:
Ja, kijk, in 1950 kon men al moelijk metal, disco en new wave vragen, hé, Ricardo... :lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door One good reason »

ricardofab4 schreef:waar is den tijd
( toen ik begon met muziekquizzen )

dat er nog elke quiz een ronde klassiek in zat


waarom hebben ze dat ooit afgeschaft

?


:violin:
Misschien omdat jij als enige uit dat "dino"-tijdperk nog blijft/gaat quizzen? :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Tonyvdb »

One good reason schreef:Misschien omdat jij als enige uit dat "dino"-tijdperk nog blijft/gaat quizzen? :mrgreen:
haha :lol: Roberto 1 - Ricardo 0

zo'n muziekquiz in 1950 op het forum achteraf : 'weer veel te veel recente dingen gehoord, het muziekquizzen gaat hier aan kapot, weeral van die hippe rommel als Vera Lynn, Mel Tormé en Frankie Laine, al dienen 'jingle jangle' voor de jonge gasten - wij komen niet meer !!' :P
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door going_underground »

Tonyvdb schreef:
One good reason schreef:Misschien omdat jij als enige uit dat "dino"-tijdperk nog blijft/gaat quizzen? :mrgreen:
haha :lol: Roberto 1 - Ricardo 0

zo'n muziekquiz in 1950 op het forum achteraf : 'weer veel te veel recente dingen gehoord, het muziekquizzen gaat hier aan kapot, weeral van die hippe rommel als Vera Lynn, Mel Tormé en Frankie Laine, al dienen 'jingle jangle' voor de jonge gasten - wij komen niet meer !!' :P

En ook nog: "Let op mijn woorden: die langharige jodelende nozem van een Bobbejaan Schoepen doet onze jeugd verwilderen tot ze niet veel beter zijn dan die Congolese wilden uit de jungle. Heb ik daarvoor vijf jaar gevochten voor outer, heerd en vaderland tegen den Duits, om deze zedenverwildering te moeten aanschouwen? Een schande is het! Wanneer gaat de regering hier eens iets aan doen!!!" :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Tonyvdb »

en nog :
* 'De prijzentafel trok op niets : allemaal oude bakeliet uit de jaren 20 en Duitse helmen en obussen!'
* 'Het geluid was niet goed, de volgende keer moet die grammofoon in het midden van de zaal !'
* 'De video-rondes zonder geluid waren in de jaren 20 veel beter !'
* 'quiz in Bellem : huifcarpoolen vanuit Antwerpen, we spreken af vrijdagmorgen 6u aan de afspanning 'In het zilveren gareel'
etc... etc...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op vr 06 mei 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1° Buddy's Hitquiz, Hamme (Kastel), 30-04-2011

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:en nog :
* 'quiz in Bellem : carpoolen vanuit Antwerpen, we spreken af vrijdagmorgen 6u aan de afspanning 'In het zilveren gareel'
etc... etc...
Met den boot via het kanaal ging vlotter :mrgreen: (dixit nonkel Hugo)
Plaats reactie