Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door One good reason »

Een popkwis in NL. Altijd een "speciale" ervaring.
Je bent soms verbaasd over de de originaliteit en "hartshtikke leuike ambijanshe" (oep z'n Hollands uit te spreken).
Met dit ingeprent beeld ben ik gisteren dus helemaal afgezakt naar Terneuzen in NL.
Terneuzen doet me altijd al denken aan neuzende Inuïten, maar dit even terzijde :doh:
Ik had de eer om "Bruce Horny & The Rest" te vervolledigen, ditmaal bestaande uit PeKeBo, Beautiful Freak, Xavier, Buddy 59 and yours truly.
Toen we de wagen hadden geparkeerd in de "Burgemeester Geilstraat" (dit is geen grap!) :lol:, wandelden we via een shoppingstraat (zie ook "De Meir") naar het café "Porgy & Bess".
Ik weet niet of dit de namen waren van de eigenaars van het pand, maar moest ook hier weer denken aan die andere NL koppels;
Bassie & Adriaan, Peppi & Kokki, Ernst, Bobbie & de Rest en nog van zulke vreemde consoorten ... ;)
Met dit in het achterhoofd, beloofde dit nu al een "hartshtikke leuike ambijanshe" quiz te worden.
Mooi op het vooropgestelde tijdstip kwamen we binnen. Een lekker gevulde, donkere zaal met bartafels en barkrukken om plaats te nemen.
Niet meteen het hoogstaande comfort, maar soit, er zijn ergere locaties.
Eerste puntje van kritiek: te volle zaal met amper bewegingsruimte.
De invulbladen kregen we netjes mee aan de ingang. 4 Rondes van maximaal 25 vragen, maar soms aan subvraagjes gekoppeld.
Een zeer aangename presentator met radio-achtige stem, kondigde de kwis aan en gaf ons wat extra uitleg.
Eerste pluspunt: Presantatie was top! :handgestures-thumbupright:
Maar dan kwamen de vragen ...
Ik heb al menig quizjes gespeeld, maar het tempo lag hier van meet af aan veeeeel te hoog.
Veel intro's van gemiddeld een seconde of 10 en dan noteren. Heb je het antwoord genoteerd, zaten we al 1 à 2 vragen verder.
Zo heb ik de eerste ronde, vanwege het snelle schrijfwerk, niet kunnen "genieten" van de quiz.
Beautiful Freak nam het over in de 2de ronde en kon ik eindelijk kijken naar het projectiescherm en aandachtiger luisteren.
Soms werden de intro's gespeeld door de aanwezige live-band: de Pee Kaa's.
Tweede pluspunt: Live band was uitstekend! :banana-guitar:
Ik vreesde voor een teveel aan live geluid, maar dit was dus schitterend gebalanceerd met de originele muziekstukjes.
Maar door het te hoge tempo en de (veel) te vele subvragen bleef ik op m'n honger zitten.
Zelfs toen de presentator te horen kreeg (na ronde 1) van de ganse zaal dat het te snel ging, bleef het tempo de ganse avond ongewijzigd ... jammer! Ik hoopte echt dat men naar de zaal had geluisterd ... niet dus! :think:
Zeer spijtig, want er waren zeker interessante en leuke vragen bij.
Tweede punt van kritiek: geen enkel fragment met gezang :o (en dat had ik eeeecht niet verwacht!)
Maar mits dit een eersteling is, kan dit wel uitgroeien tot een zeer geslaagd concept rekening houdend met de minpuntjes.
De winnaar van deze avond: Martha Wainwrong Ain't Right :clap:
Tweede plek was voor een NL ploeg, maar ben de naam vergeten.
Als ik me niet vergis, eindigden wij op een mooie 3de of 4de plek.
Ik onthoud vooral de toffe presentatie en originaliteit :clap: .
De rest zal zeker bijgeschaafd worden met de jaren.
BTW: Ook aan de bediening zou gedacht worden, drankjes zelf ophalen in zulke drukke zaal is gekkenwerk!
En nu ga ik lekker genieten van een bbq in den hof! 8-)
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door International »

One good reason schreef: naar het café "Porgy & Bess".
Ik weet niet of dit de namen waren van de eigenaars van het pand, maar moest ook hier weer denken aan die andere NL koppels;
Bassie & Adriaan, Peppi & Kokki, Ernst, Bobbie & de Rest en nog van zulke vreemde consoorten ... ;)
Ik denk het niet, Reason. Porgy & Bess is een prachtige (jazz)-opera van George Gershwin, maar die komt helaas weinig aan bod in muziekquizzen...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door One good reason »

Merci International, maar Opera, daar word ik zo moe van :roll:
En de naam liet me eigenlijk voornamelijk denken aan Big & Betsy van een paar jaar terug.
Toen werd ik nog door de kids gemarteld om samen naar programma's te kijken :lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door One good reason »

Uiteraard ben ik wel benieuwd naar de persoonlijke ervaringen + commentaren van onze collega's "Martha Wainwrong ain't Right" over deze quiz.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door International »

One good reason schreef:Merci International, maar Opera, daar word ik zo moe van :roll:
En de naam liet me eigenlijk voornamelijk denken aan Big & Betsy van een paar jaar terug.
Toen werd ik nog door de kids gemarteld om samen naar programma's te kijken :lol:
Ik denk dat deze je wel zou bevallen! Iedereen kent het nummer "Summertime". Dat komt uit die opera. En het is niet het enige bekende nummer daaruit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Porgy_and_Bess
Let op de Trivia onderaan het artikel! :geek: :geek: :geek:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door One good reason »

Ik ken enkel "Summertime" van de samenwerking van Fresh Prince of Bel air met Dj Jazzy Jeff (ofzo?) :lol:
Dat was gisteren, met dat prachtig weer, een nummer om in te "cruisen" met de wagen. :music-rockout:
Maar vermoed dat het niet gelinkt is aan desbetreffende opera hé ;)
Ik zal het vanavond 'ns doornemen. Een beetje bijschaven/bijleren kan nooit geen kwaad.
Merci voor de moeite alleszins :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door peegee »

Omdat je er zo op aandringt, roberto:

Het is een eerste quiz, dus je moet die mannen niet te zwaar beoordelen. Ze zijn het nog aan het leren, en leren van hun foutjes bij, denk ik...

Ik ga werken met + en - punten, da's het gemakkelijkst

+ zeer tof format, afwisselend fragmenten en theorievragen
- het ging allemaal wat te snel, mede dankzij het feit, dat er van alle fragmenten slechts een intro werd gedraaid
+ inschrijvingsgeld slechts 5 euro per team, daar hoeft dan ook niet speciaal een prijzenpot aan vast te zitten, maar toch:
+ mooie prijzenpot
- de manier waarop iedereen een prijs uit de prijzenpot moest kiezen; er waren 5 categorien van prijzen (van goed naar "flut"), en elk team was verplicht om slechts één prijs te kiezen per categorie... :-( de beste teams mochten wel als eerste kiezen, maar mochten slechts één mooie prijs uitkiezen, voor wie is die prijs dan, ahum.....
+ toffe zaal
- het deel dat achterinzat kon (de vragen) op het scherm niet volgen
+ (voor ons): jaartallen bijschrijven, maar dat geeft wel eens discussie, niet?
+ prijzen van de drank (ivm andere nederlandse quizzen)
- je moest je eigen drank gaan halen aan de bar, dat gaf nogal wat files tussen de rondes door....
+ toffe duopresentatie
- (net als in de meeste nl-quizzen) géén zicht op puntenscores, wegens géén idee op hoeveel punten iedere ronde stond (te lange rondes, beter meerdere kleine rondes dan slechts 4 grote)
- blijkbaar een té moeilijke quiz (hebben wij wel altijd graag), want de winnaars hadden slechts 59% van de punten
+ (nog bijna vergeten melden) goede geluidsinstallatie
+ live-band !!!

al met al voor herhaling vatbaar :clap: :clap: :clap:

Btw: 2e plaats: "Goeie Shit" :obscene-smokingjoint:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popkwis (1ste editie) Terneuzen zat. 9/04/2011

Bericht door One good reason »

peegee schreef:Omdat je er zo op aandringt, roberto:
Het is een eerste quiz, dus je moet die mannen niet te zwaar beoordelen. Btw: 2e plaats: "Goeie Shit" :obscene-smokingjoint:
Denk niet dat ik die mannen (te) zwaar be- of veroordeeld heb hé Peter.
Veroordelen of hard beoordelen doe ik al lang niet meer :snooty:
En van fouten leer je toch, of niet soms. Zelfs wij ;)
En van die shit, dat rook ik enkel buiten :lol:
Plaats reactie