2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Spider Murphy »

Aangezien 95 % van de muziekquizzers niet mag meedoen vanavond, maar wellicht razend benieuwd is hoe 'de toekomst' het er vanaf brengt. Probeer ik hier af en toe eens een stand van zaken te posten. Met dank aan de huidige technologie. :music-rockout:

Ploegen met BJMQ's (bekende jonge muziekquizzers):

Kwissetiers: met Wouter van Gebird (correct me if I am wrong), zijn dames, en Sven (Gekookte Espe) van de Schelln Espe
Generation X: met Peter (Beautiful Freak) en Debrah van Bruce Horny and the rest
Kool & The Spider Murphy Gang: met mezelf :geek: - winnaars vorig jaar
Xylofoonkwartet: de medewinnaars van vorig jaar, maar met een mindere score op de doorslaggevende ronde in geval van ex-eaquo

Tot vanavond!
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door gekookte espe »

Cool, een quiz met live-verslaggeving. Eat your heart out, sporza.be! :mrgreen:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door phon »

Ehm, ben je daar eigenlijk niet een beetje veel te vroeg ?

edit: nevermind, niet goed gelezen :shifty:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Spider Murphy »

Na ronde 4
Kool & spider murphy 114
De kwissetier 112
De buis van eustachius 108
Generation x 104

Xylofoonkwartet is er niet

Spannend verdoeme :-)
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door International »

En? Hoe zit het? Hebben ze je GSM afgepakt? :D :D :D
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Spider Murphy »

1 ronde voor het einde gaat het tussen de Kwissetiers en Kool & the Spider Murphygang, met een fantastische vrouwelijke invalster! Amai!
Momenteel nog 3 ptn voor
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Spider Murphy »

't Is gebeurd!

1. Kool & the Spider Murphy Gang 351
2. de kwissetiers 345
3. Non kwismasters feat Herman 335
4. Generation X 331

Later meer
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Keiem »

:clap:

(volgende keer mét live beelden graag)
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Chris M »

Keiem schreef::clap:

(volgende keer mét live beelden graag)
en de fragmenten in real time :clap: astkan
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Spider Murphy »

Oef! We hebben het dan toch gehaald! Twee weken geleden kreeg ik een noodlottig telefoontje dat één van mijn ploeggenoten verhinderd was. De zoektocht naar een geschikte vervanger was verdomd moeilijk, maar uiteindelijk schoof een andere ploegmaat een vrouwelijke collega van zijn lokale radiostation naar voren. Ik had al met haar gequizt op de Ultratopmuziekquiz, maar dat ze naast (het in deze quiz weinig aanwezige) Ultratopmuziek ook een sublieme kennis van het alternatievere werk heeft, had ik nooit durven dromen. En dan nog vaak in een hogere snelheid dat ik hits uit de jaren 60 en 70 en Nederlandstalige muziek oplos. Jaja mensen, Ine zou verdorie een heel goeie aanwinst zijn bij het gros van de vaste muziekquizploegen. Had ik dat op voorhand geweten, zou ik ons in mijn prono in de aankondigingsthread toch wel wat hoger ingeschat hebben. En dan schrijft Spider nu 100 keer: Ik zal nooit meer vrouwen onderschatten. :whistle:

De quiz zelf vonden mijn ploegmaats en ik moeilijker dan vorig jaar. Ik vermoed dat er minder hits inzaten en meer alternatiever werk of vergis ik mij, Joe Roxy? Voor mij persoonlijk mochten er wat meer hits uit de jaren '60, '70 en '80 inzitten. De gezichten van mijn ploegmaats waren goddelijk toen ik Tremeloes, Rare Earth en BJ Thomas vanaf de eerste noot opschreef. Akkoord, het is een jongerenquiz, dus de muziek van de nineties en de nillies moet overheersend zijn. Maar de jeugd van tegenwoordig mag in deze sampletijden ook wel zijn klassiekers kennen :-)

Voor de quiz had samensteller Joe Roxy zijn aardrijkskundeboeken opengetrokken en de quiz onderverdeeld in thema's zoals Windrichtingen, België, Europa, het weer, etc. De reeksen en de gevraagde fragmenten zal hij hier wel posten. Hierbij hoop ik op een derde editie in 2012.
Joe Roxy dacht gelukkig ook aan de mensen die van ver moesten komen. Bij vertrek gingen we volgens de GPS 45 minuten op voorhand aankomen op de quiz zodat we eerst nog naar de frituur voor de zaal konden gaan. Een accident op de Brusselse Ring en de Radio 1-presentator die dat accident pas omriep toen we net voorbij de oprit van de A12 in Strombeek waren beslisten daar anders over. (Was dit de reden waarom Xylofoonkwartet niet is komen opdagen?) Na 2u30 minuten Kangoozitten en met een reuzehonger konden we bij Joe Roxy -die een deal had een deal met de plaatselijke pizzeria- een pizza bestellen, en een half uurtje later al quizzend opeten. :clap:

Tot slot ook nog een :clap: voor onze persoonlijke verbeteraar Pekebo en zijn kompaan Buddy! En een :romance-heartsthree: voor de aanmoedigingswoordjes van Madame Joe Roxy! :D

Leve de jeugd! Leve de toekomst!
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door guylan »

Proficiat Spider Murphy en de rest van het team.

Groetjes Guylan ( 2 of A kind )

Nu nog een quiz voor de 50 plussers :lol:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door Buddy59 »

guylan schreef:Nu nog een quiz voor de 50 plussers :lol:
:handgestures-thumbupright: Ik doe mee Guylan :dance:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door gekookte espe »

Verdoeme verdoeme verdoeme verdoeme. Opnieuw niet.

Vooraleerst nogmaals een proficiat aan Kool & The Spider Murphy Gang. Man, wat waren jullie sterk! :shock:

Ik had gans de quiz een blik op jullie tafel, en het leek me dat die gast die naast u zat Pieter het merendeel van de fragmenten oploste? Indien zo, zou die voor veeeeel ploegen een aanwinst zijn dan.


Ikzelf vond de quiz ook moeilijker als vorig jaar. Veel alternatievere fragmenten, en minder Ultratophits had ik de indruk. Wat niet wil zeggen dat ik hem slecht vond, integendeel. Het concept vond ik origineel, een reisje rond de wereld als het ware. Gelukkig hadden we Wouter Gebird bij die meer thuis is in het alternatievere dan ik. Bad Religion, Dead Kennedy's, Starflam, etc etc, das allemaal mijne tik nie zo :d
Van in het begin (die ik moest missen omwille van lompe camionchauffeur die het nodig vond om om te kantelen op een van de drukste punten van Gent naar Antwerpen... :roll: ) waren we op achtervolgen aangewezen op K&TSMG. Af en toe konden we eens een puntje afpeuzelen, of soms 2, van hun voorsprong. Maar dichter dan 3 punten zijn we nooit gekomen. Dat zijn er uiteindelijk 6 geworden omdat we op de laatste ronde veel minder scoorden als hen. Leutige ronde, dat wel. Maar nie gemakkelijk :d Te veel remixen die te ver in mijn achterhoofd zaten om te kunnen herinneren van wie precies nu de remix was.

In ieder geval zijn jullie de dubbel en dik verdiende winnaar van deze editie. Hij was zeker niet gemakkelijk, en als ik zag hoe jullie nauwelijks punten lieten liggen, is dat erg straf gespeeld. Respect!


Dank ook aan de kwissetiers voor mij aan hun team toe te voegen. Zeker en vast voor herhaling vatbaar ;)


Ben ook wel content van mijne prijs. De nieuwste van Bart Peeters. In het weerkeren opgelegd, en dat is verdomme ne goeie cd. :clap:
You're my superstar
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 09:23

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door You're my superstar »

Proficiat Pieter en co voor de mooie overwinning! Het was inderdaad een spannende strijd aan de top die uiteindelijk dan toch door jullie gewonnen werd.

Ook een proficiat uiteraard aan de rest van de ploegen! Het was een mooi deelnemersveld.

Persoonlijk had ik de quiz niet zo heel moeilijk gevonden (denk ik) omdat er veel fragmenten inzaten die bij mijn favorieten zijn (met dank aan mijn lieveke om die er in te stoppen :handgestures-thumbupright: ) . Mijn absolute lievelingsliedje van de avond was hoogstwaarschijnlijk 'island in the sun', al was het voor mij moeilijk om te kiezen :) . Toch zag ik een aantal keer mensen die heel hard moesten nadenken over bepaalde fragmenten, dus blijkbaar was hij niet voor iedereen even gemakkelijk.

Jammer dat ik mijn rol als hoofd van de jury niet kon opnemen, maar wat hadden we toch een prachtige jurytafel! :D respect! Ook de quizmaster van dienst (Ruud) heeft de quiz mee in goede banen geleid. Zelf stond ik samen met enkele vrienden in voor de bediening. Deze verdienen toch ook een applausje!

Last but not least: een groot applaus voor mijn lieveke die weer een mooie quiz in elkaar had gestoken!

PS Pieter: de aanmoedigingen hebben dan toch geholpen :D

Madame Joe Roxy (oftewel Margot ;) )
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 2de Jongerenmuziekquiz Lier - 8 april 2011

Bericht door gekookte espe »

Was dat nog vergeten: mijn complimenten aan Joe Roxy voor deze quiz. Hoewel 'alternatiever' was hij toch wel weer goed, waarvoor een dikke proficiat! :clap:

Het geluid was goed, vlotte presentator, om de 2 ronden een tussenstand (met dank aan vlotte verbeteraars) kortom eigenlijk weinig tot niks slechts op te merken aan deze quiz.

Hier zien ze me in ieder geval nog wel een aantal jaren terug :)
Plaats reactie