10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 6: Fulltime Fan

concept: een selectie uit de wildgroei aan leuke cover- en tributebands

1. Baseballs Umbrella
2. Hayseed Dixie I Believe In A Thing Called Love
3. Nouvelle Vague Too Drunk To Fuck
4. Apocalyptica Wherever I May Roam
5. Paul Anka True
6. Dread Zeppelin Going To California
7. Jolly Boys Do It Again
8. Bad Shepherds Rise (uitvoerder: solo voor de quizmaster)
9. Lost Fingers Fresh (uitvoerder: solo voor De Simpele Druiven)
10. Mambo Kurt Waiting Room

Theorie: Undercover: 4 foto's van gecoverde artiesten

1. The Darkness
2. Spandau Ballet
3. Steely Dan
4. Kool & The Gang

gemiddelde: 45,9 %
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 7: P@tjes Mix (ode aan De Maxx)

U hoorde achtereenvolgens handig in mekaar geflanst:


1. Eminem
2. Franz Ferdinand
3. Justin Timberlake (ft. Timbaland)
4. Estelle (ft. Kanye West)
5. A Brand
6. Dizzee Rascal
7. White Stripes
8. Tiga
9. Stromae
10. Zongamin
11. Jeugd Van Tegenwoordig
12. Ting Tings
13. Fake Blood
14. Yelle
15. Laserkraft 3D
16. Benny Benassi
17. Yeah Yeah Yeahs (A-Trak Remix)
18. Opposites
19. T.Raumschmiere
20. Muse

Feilloos door The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse en Martha Wainwrong ain't right, goed voor een tournee.

Langs deze weg dank aan Patje Verhelst (StuBru) voor de mix (Patje, ge hebt er nog één te goed van Bietje)


gemiddelde: 72,6 % (beste ronde!)
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 8: reclame (beeldronde = reclamefilmpjes met kwaliteitssoundtracks)

1. George Michael Freedom
2. Yuksek Tonight
3. Cat Stevens Where Do The Children Play
4. Etta James I Just Want To Make Love To You
5. Woody Guthrie Riding In My Car (Car Song)
6. Andreas Johnson Glorious
7. Stiltskin Inside
8. Brigitte Bardot Moi, je joue
9. Miss Li Oh Boy
10. Jose Gonzalez Heartbeats

gemiddelde: 57,3 %
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 9: Paul Lannoy (history of hiphop hosted by TLP)

10 hiphopclassix, waarvan 8 geserveerd met bijvraag

1. Grandmaster Flash (Melle Mel & The Furious Five) The Message
2. Eric B. & Rakim Paid In Full (gesamplede zangeres?) Ofra Haza
3. 2 Live Crew Me So Horny (samples uit welke film ?) Full Metal Jacket
4. Public Enemy Sophisticated Bitch (label ?) Def Jam
5. Gang Starr Ex Girl To Next Girl (hobbyproject ?) Jazzmattazz
6. Dr.Dré (Snoop Dogg & Nate Dogg) The Next Episode (rapper laatste deel) Nate Dogg
7. Jay-Z (& Alicia Keys) Empire State Of Mind (albumtitel ?) Blueprint 3 (albumtitel: solo Metal Mickeys)
8. D 12 Shit On You (stad ?) Detroit
9. Ol’ Dirty Bastard Shimmy Shimmy Ya (collectief ?) Wu-Tang Clan
10. ’t Hof Van Commerce Zonder Totetrekkerie

Thanx to our homie TLP (see U @ the parties boiiii)

Gemiddelde: 50,7 %
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door aLEEce in chains »

Leuke avond gehad in Tielt met een onverhoopte 8ste plaats tot gevolg. Voor Starbuck eindigen, het is als een droom die uitkomt :mrgreen: :mrgreen: . Onze gast-espe vormde een goede aanvulling, waarvoor dank! Je merkt dat deze organisatie een geoliede machine is en we hadden dan ook weinig opmerkingen (zelfs een foute puntentelling werd zeer vlug aangepast). Als ik dan al een opmerking zou kunnen maken (en dan nog), dan leek me de prijzentafel minder dan vorig jaar (but hey, dat zijn details hé).
Was blij vast te stellen dat onze espe en ikzelf het stukje Benny Benassi herkend hadden in P@tjes mix en dat Filip Tiga had herkend (ipv Nelly), zo haalden we eens het hoogste schavotje in een ronde (samen met Martha) met een frisse blonde leffe tot gevolg. Wat ons betreft tot volgend jaar
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Luk »

aLEEce in chains schreef:Leuke avond gehad in Tielt met een onverhoopte 8ste plaats tot gevolg. Voor Starbuck eindigen, het is als een droom die uitkomt :mrgreen: :mrgreen: . Onze gast-espe vormde een goede aanvulling, waarvoor dank! Je merkt dat deze organisatie een geoliede machine is en we hadden dan ook weinig opmerkingen (zelfs een foute puntentelling werd zeer vlug aangepast). Als ik dan al een opmerking zou kunnen maken (en dan nog), dan leek me de prijzentafel minder dan vorig jaar (but hey, dat zijn details hé).
Was blij vast te stellen dat onze espe en ikzelf het stukje Benny Benassi herkend hadden in P@tjes mix en dat Filip Tiga had herkend (ipv Nelly), zo haalden we eens het hoogste schavotje in een ronde (samen met Martha) met een frisse blonde leffe tot gevolg. Wat ons betreft tot volgend jaar
Inderdaad knap! Jullie hadden ons ook nog bijna te pakken op een zeker moment...

De prijzentafel vond ik, in vergelijking met het gemiddelde muziekquizaltaar, toch wel heel sterk en divers, hoor (CD's , DVD's, T-shirts, onderhoudsproducten (OK...), degelijke rugzakken... ).
En voor het eerst sinds jaren eens "mogen" kiezen met zo'n aanbod, dat viel echt niet tegen. ;-)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Keiem »

wasoetie schreef:7. Jay-Z (& Alicia Keys) Empire State Of Mind (albumtitel ?) Blueprint 3 (albumtitel: solo Metal Mickeys)
Had ik nog iets meer bedenktijd dan had ik hem ook. Ik had al de '3'
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Luk »

Keiem schreef:
wasoetie schreef:7. Jay-Z (& Alicia Keys) Empire State Of Mind (albumtitel ?) Blueprint 3 (albumtitel: solo Metal Mickeys)
Had ik nog iets meer bedenktijd dan had ik hem ook. Ik had al de '3'
:mrgreen:
En wij hadden Blueprint... 2... :confusion-seeingstars:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door rino »

Dit was misschien wel de moeilijkste van de 10 edities. Toch beleefden we weer een heel leuke avond, dankzij de perfecte organisatie, mooi verzorgde en uitgewerkte rondes, vlotte presentatie, schitterende prijzentafel en een lekker glaasje cava bij aankomst!
Wat mij betreft mag dit niveau de komende jaren gerust aangehouden worden, al zullen de vele gelegenheidsteams daar allicht anders over denken...
Zelf kwamen we (zoals steeds hier in Tielt in onze oer-opstelling) nooit in de buurt van het podium en moesten we ons uiteindelijk tevreden stellen met de achtste plaats. Waar is de tijd dat we hier steevast 2de eindigden (4 jaar na mekaar)? Ondertussen is de concurrentie in Tielt natuurlijk veel sterker dan in de beginjaren (we misten enkel de allereerste editie)...
Proficiat aan Metal Mickeys die ook na het plotse afhaken van Vinceluka de koppositie wisten vast te houden, aan de overige podiumteams, aan de steeds sterker wordende Paris Hilton Look-a-Likes en ook aan The 4 sLEEpless Horsemen om voor ons te eindigen. ;) :clap:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door going_underground »

wasoetie schreef:Ronde 2: 100 dB +

1. Manowar Metal Warriors (titel: solo voor de popprofessor)
Net gelezen op Wikipedia: hun drummer is gisteren overleden... Blijkbaar was hij zo een fysiek sterke drummer dat hij gewone drumstellen letterlijk kapotmepte en er dus speciaal verstevigde drumkits voor hem gemaakt moesten worden, die de bijnaam "drums of doom" kregen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SpeedKing »

going_underground schreef:
wasoetie schreef:Ronde 2: 100 dB +
1. Manowar Metal Warriors (titel: solo voor de popprofessor)
Net gelezen op Wikipedia: hun drummer is gisteren overleden... Blijkbaar was hij zo een fysiek sterke drummer dat hij gewone drumstellen letterlijk kapotmepte en er dus speciaal verstevigde drumkits voor hem gemaakt moesten worden, die de bijnaam "drums of doom" kregen.
Deze zaalsolo domweg gemist onder invloed van het thema van deze ronde. Nu ja, toegegeven: ik ging resoluut voor "All Men Play On 10" zonder verder na te denken, en dat zou toch nóg beter gepast hebben - vooral mocht het als 10de fragment aan bod zijn gekomen. Gevolgd door Spinal Tap op 11. Dé perfectie ;). Toch een gemiste kans voor de Tieltse popprofessor! En een gemist punt voor Los Locos (drie eigenlijk, want ook het door mij geopperde Spinal Tap is in het ijle opgegaan, in plaats van op het antwoordblad beland).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door going_underground »

SpeedKing schreef:
going_underground schreef:
wasoetie schreef:Ronde 2: 100 dB +
1. Manowar Metal Warriors (titel: solo voor de popprofessor)
Net gelezen op Wikipedia: hun drummer is gisteren overleden... Blijkbaar was hij zo een fysiek sterke drummer dat hij gewone drumstellen letterlijk kapotmepte en er dus speciaal verstevigde drumkits voor hem gemaakt moesten worden, die de bijnaam "drums of doom" kregen.
Deze zaalsolo domweg gemist onder invloed van het thema van deze ronde. Nu ja, toegegeven: ik ging resoluut voor "All Men Play On 10" zonder verder na te denken, en dat zou toch nóg beter gepast hebben - vooral mocht het als 10de fragment aan bod zijn gekomen. Gevolgd door Spinal Tap op 11. Dé perfectie ;). Toch een gemiste kans voor de Tieltse popprofessor! En een gemist punt voor Los Locos (drie eigenlijk, want ook het door mij geopperde Spinal Tap is in het ijle opgegaan, in plaats van op het antwoordblad beland).
Spinal Tap was bij ons een gelukje: we kenden de song niet, maar hoorden zingen over "my pink torpedo" of zoiets. Schreven dat op als titel zonder enig idee van de groep. Dan valt plots mijn frank dat dat wel een héél "Spinal Tap"-achtige titel zou zijn. Dat, gecombineerd met de wetenschap dat het fragment 11 was (remember de legendarische scène uit die film), deed ons besluiten voor Spinal Tap te gaan. :banana-dance:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SepPuKu »

wasoetie schreef:Ronde 5: AB TV (beeldronde)

1. Bloc Party Trojan Horse (titel: solo voor Peter AB TV)
6. Rodrigo Y Gabriela Buster Voodoo (titel: solo voor JPJ&SG)
Titel van Bloc Party sneuvelde in 50/50 met Ares :(

Bij fragment 6 wist ik dat het nummer met 'den Jimi' te maken had. Diablo rojo gegokt en achteraf ferm gevloekt want herinnerde me het verhaal achter de titel: Buster was Jimi's bijnaam en voodoo ... dat is evident lijkt me ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door peegee »

wasoetie schreef:Ronde 6: Fulltime Fan

8. Bad Shepherds Rise (uitvoerder: solo voor de quizmaster)


Spijtig dat onzen 2e Marc er niet bij was, die is een grote fan van the Bad Shepherds, ik heb eens zijn door de band gehandtekende cd mogen lenen, wegens het feit, dat het een cover-cd is en ondergetekende zot is van covers :banana-dance: .....
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 10: Belgische Clips

1. Technotronic Pump Up The Jam
2. Praga Khan Breakfast In Vegas
3. Partyharders (vs. The Subs) The Pope Of Dope
4. Vaya Con Dios What’s A Woman?
5. dEUS Instant Street
6. Balthazar The Boatman
7. Telex Moskow Diskow
8. Arquettes Gutters
9. Lio Amour Solitaire
10. Front 242 Headhunter

De soundtrack voor deze ronde was 'Bienvenue en Belgique' van Uman (ft. Kowlier)

Gemiddelde: 65,5 %
Plaats reactie