Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door PaulMcCartney »

Roberto goes to the movies :D

Heel veel filmmuziek dus, vooral in audioronde's en in één visueel rondje. Met als hoogtepunt de rebusronde, die na enkele editie's nog steeds een zeer gesmaakt tussendoortje is.

Ik vond deze editie de moeilijkste tot nu toe, maar de lange speeltijd en het vrij frequent laten horen van titel maakte het nog doenbaar. De visuele ronde daarentegen was voor velen aartsmoeilijk - dan weer niet voor Bruce Horny want die haalde hier een maximum :clap:

Het was een zeer spannende strijd met uiteindelijk 2 winnaars :

1 Sympathy voor den duvel / 5 cc
3 Holly's (op één punt !!)
4 Fab 4
.....

Volgend jaar zou volgens de geruchten Roberto terug naar zijn kindertijd trekken en zou het dus een 80's festival worden.....
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door Buddy59 »

Proficiat Roberto, schitterende quiz :clap:
Gebruikersavatar
divinci
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 11:56
Locatie: Essen / Stoned

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door divinci »

Inderdaad een heel leuke quiz. Gelukkig hadden we een serieuze versterking van Joe Roxy en zijn heet hangijzer, bedankt hiervoor Roberto, anders hadden we zeker niet het behaalde resultaat gehaald.
Ook in deze quiz was veel werk gestoken met al deze links naar the movies. De clipronde was niet zo simpel wat betreft de filmtitels. Veel titels waar ik nog nooit van had gehoord.
En zoals alle voorgaande jaren, perfecte organisatie.

Wel nog één vraagje: Wij hadden een probleempje met het nummer van KC & the Sunshine Band. Onze jongere collega dacht aan de titel 'I'm a boogie man', maar op mijn aanraden werd 'Shake your booty' opgeschreven. Achteraf denk ik dat we allebei gelijk hadden, want het gedraaide fragment was, volgens mij, een mix van beide nummers.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door Devils answer »

PaulMcCartney schreef:Roberto goes to the movies :D

Heel veel filmmuziek dus, vooral in audioronde's en in één visueel rondje. Met als hoogtepunt de rebusronde, die na enkele editie's nog steeds een zeer gesmaakt tussendoortje is.

Ik vond deze editie de moeilijkste tot nu toe, maar de lange speeltijd en het vrij frequent laten horen van titel maakte het nog doenbaar. De visuele ronde daarentegen was voor velen aartsmoeilijk - dan weer niet voor Bruce Horny want die haalde hier een maximum :clap:

Het was een zeer spannende strijd met uiteindelijk 2 winnaars :

1 Sympathy voor den duvel / 5 cc
3 Holly's (op één punt !!)
4 Fab 4
.....

Volgend jaar zou volgens de geruchten Roberto terug naar zijn kindertijd trekken en zou het dus een 80's festival worden.....
Om juist te zijn: onze ploeg heette Greatest Tits (sorry aan de dames toen ik ons zou aanmeldde bij de inschrijvingstafel :oops: maar ze namen het niet als compliment op, dus... bygones?). We speelden met André (idd den oudsten Duvel), ikzelf, Bram (Greatest Tits) en Spider Murphy Pieter... Goed complimentair dus, mooie overwinning! Trots? Hell yeah ! :twisted:
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 20 mar 2011, 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door PEKEBO »

Ook wij hebben genoten van deze zeer leuke quiz van de presentator met Italiaanse look :obscene-smokingpimp: .Hitquiz met een paar kuitenbijters maar zeker meer dan gezellig voor de gelegenheidsploegen.
De visuele ronde waar je ook de titel van de film moest geven was voor ons een makkie met een topfilmquizzer aan boord :dance: .Anderzijds bij andere rondes toch wat zure missers gemaakt die we nooit mochten missen en zo net uit de top 5 gevallen(waar we toch geen recht op hadden dankzij de bonuspunten van de visuele ronde).

Proficiat aan de winnaars 5cc en Greatest tits :clap:

Volgend jaar zien ze mij alvast ZEKER terug op deze quiz met enkel 80s fragmenten :music-rockout: ,al zal het dan meer dan waarschijnlijk als gastspeler zijn...maar dat zijn zorgen voor later ;) .

Nogmaals aan Roberto & co :text-bravo:
Laatst gewijzigd door PEKEBO op zo 20 mar 2011, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door One good reason »

Het doet me alvast veel plezier om de eerste reacties als uiterst positief te mogen beschouwen 8-)
Ons team medewerkers was ook zeer verrast van de stiptheid en de positieve ingesteldheid van alle aanwezige ploegen :handgestures-thumbupright: .
Ik denk vooral dat de sfeer dit jaar gemoedelijker was, dankzij het weglaten van de theorie-rondes.
Ook terug veel positieve reacties van de rebus-ronde gekregen, vooral Daft Punk, Al Martino en Pizzaman zullen bij velen blijven hangen :lol:
En als ik eerlijk ben, die rebus is een hels plezier om ineen te steken :twisted:
Het was idd bij momenten niet makkelijk en soms kon je van die freaky hits te horen krijgen die als een tik in het gezicht kwamen aanvliegen.
Om al een antwoord te geven op het fragmentje "I'm your boogie man" van KC & The Sunshine Band".
Heb het net even gecheckt, nog 'ns met de single erbij en komt helemaal overeen.
Er wordt op het einde van dat filmclipje trouwens nog 4x "Your boogie man" gezongen, dus snap niet vanwaar de verwarring.
Enkel het trompetgeschal aan het begin van het nummer zou nog voor verwarring kunnen hebben gezorgd zijnde hebbende ;)
Maar ... onze jury heeft dit jaar (eerlijk toegegeven) een paar belangrijke steken laten vallen.
Gisteravond al genoeg met schaamrode wangen moeten toegeven dat er soms zaken werden vergeten.
Ik ga dit als "Judge" de komende dagen kritisch bekijken en dan de volledige uitslag posten.
Maar als jullie het niet erg vinden, ga ik de verjaardag van mijn vrouwke vieren met de kids.
Ik kom er zeker op terug en nogmaals ... dank aan allen om mij ook een fijne avond te hebben bezorgd! :music-rockout:
En ja ... de geruchten kloppen helemaal: volgend jaar een complete 80's quiz, in combinatie met een 80's dia-rebus.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door kasenco »

Het was leuk om te zien hoe Roberto, hoog op zijn troon gezeten, genoot van het spektakel. En terecht, want dit was een werkstuk om fier op te zijn. :clap:
Met mijn 'juniorploegske' net de top 10 niet gehaald, mede door de filmclipronde waar wij 10 punten moesten prijsgeven op Gebird die ons hiermee naar de 11e plaats verwezen. Ik ben totaal geen filmkenner en van de 15 films had ik er maar 2 ooit gezien (Ferris Bueler's Day Off en Footloose) en die heb ik dan begrijpelijkerwijze niet laten liggen. Slechts 1 keer ging ik uit de bocht door onbegrijpelijk Isaac Hayes met Theme From Shaft te rateren :doh:

En volgend jaar ben ik zeker present voor zijn 80's quiz, ofwel met mijn 'juniorploegske' ofwel desnoods alleen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Om al een antwoord te geven op het fragmentje "I'm your boogie man" van KC & The Sunshine Band".
Dat zijn inderdaad 2 aparte hits, maar met een "one trick pony" kan ik me wel voorstellen dat dit zo nu en dan eens voor verwarring kan zorgen :music-rockout:
One good reason schreef:Maar als jullie het niet erg vinden, ga ik de verjaardag van mijn vrouwke vieren met de kids.
Een dikke proficiat aan je vrouwtje :romance-lovegoddess: :occasion-birthdaymulticolor: ; het is je (voor deze keer) toegestaan :lol: ;)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door One good reason »

Onze playlist van AUDIO-Ronde 1 - @ the movies:

1. MADONNA - HOLLYWOOD 2003 thema: FROM THE MOVIES AND BEYOND
2. DICK DALE (& HIS DEL-TONES) - MISIRLOU (1962 FILM: PULP FICTION)
3. BLONDIE - CALL ME (1980 FILM: AMERICAN GIGOLO)
4. YVONNE ELLIMAN - IF I CAN'T HAVE YOU (1978 FILM: SATURDAY NIGHT FEVER)
5. BC-52'S - (MEET) THE FLINTSTONES (1994 FILM: THE FLINTSTONES)
6. HARRY CONINCK JR - IT HAD TO BE YOU (1989 FILM: WHEN HARRY MET SALLY)
7. LYNYRD SKYNYRD - SWEET HOME ALABAMA (1974 FILM: FORREST GUMP + CON AIR)
8. HARRY NILSSON - EVERYBODY'S TALKIN' (1969 FILM: MIDNIGHT COWBOY + FORREST GUMP)
9. LEANN RIMES - CAN'T FIGHT THE MOONLIGHT (2000 FILM: COYOTE UGLY)
10. PUFF DADDY (& JIMMY PAIGE) - COME WITH ME (1998 FILM: GODZILLA) midtro laten horen
11. BERLIN - TAKE MY BREATH AWAY (1986 FILM: TOP GUN)
12. SIXPENCE NONE THE RICHER - KISS ME (1999 FILM: SHE'S ALL THAT)
13. PETE WINGFIELD - 18 WITH A BULLET (1975 FILM: LOCK STOCK & TWO SMOKING BARRELS)
14. SOEUR SOURIRE - DOMINIQUE (1963 FILM: SOEUR SOURIRE)
15. AALIYAH - TRY AGAIN (2000 FILM: ROMEO MUST DIE)
16. SIMON & GARFUNKEL - MRS. ROBINSON (1968 FILM: THE GRADUATE)
17. ISAAC HAYES - THEME FROM "SHAFT" (1971 FILM: SHAFT)
18. MIKA (FEAT. REDONE) - KICK ASS (2010 FILM: KICK ASS)
19. THE PRODIGY - FIRESTARTER (1994 FILM: CHARLIE'S ANGELS FULL THROTTLE)
20. DAVID BOWIE - CAT PEOPLE (PUTTIN' OUT FIRE) (1982 FILM: CAT PEOPLE) Extra lang fragment!

Deze 1ste ronde begon zeer goed voor "Blue Moon" met de eerste maximumscore 40/40 :clap:
Struikelblokken hier waren voornamelijk Pete Wingfield, de titel van Mika en de titel van Puff Daddy (zwart schaap : midtro)
Bij Aaliyah zagen we vaak Destiny's Child
Laatst gewijzigd door One good reason op vr 25 mar 2011, 23:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door Keiem »

One good reason schreef:Onze playlist van Ronde 1 - @ the movies:
Was dit de ronde waar je de films moest opsommen? Want die ging ik allemaal geweten hebben behalve misschien She's All That.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door PEKEBO »

Keiem schreef:
One good reason schreef:Onze playlist van Ronde 1 - @ the movies:
Was dit de ronde waar je de films moest opsommen? Want die ging ik allemaal geweten hebben behalve misschien She's All That.
Nee Dimitri,deze ronde was het niet want dan had ik zelfs de meeste films geweten :liar: .Spaar uw zweet maar al op voor de bewuste ronde, ook al krijg je dan de titels gratis erbij ;) .
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door celtic601 »

Keiem schreef:
One good reason schreef:Onze playlist van Ronde 1 - @ the movies:
Was dit de ronde waar je de films moest opsommen? Want die ging ik allemaal geweten hebben behalve misschien She's All That.
me 2 zenne " stoeffer " :lol: :mrgreen: :P :lol: :P
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door Keiem »

celtic601 schreef:me 2 zenne " stoeffer " :lol: :mrgreen: :P :lol: :P
ik kan daar toch niet aan doen dat ik beter ben dan al de rest...



:D
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door One good reason »

AUDIO-RONDE 2

1. HARPO - MOVIESTAR (1975 - FROM THE MOVIES AND BEYOND)
2. RALF BENDIX (& DIE KLEINE ELISABETH) - BABYSITTER BOOGIE (1961)
3. ZEON JONES - SPIN ME ROUND (1989)
4. PURETONE - ADDICTED TO BASS (1998)
5. LADY ANTEBELLUM - NEED YOU NOW (2010)
6. JULIO IGLESIAS - A VECES TU, A VECES YO (1978)
7. FRANZ FERDINAND - THIS FIRE (2004)
8. CHIC - CHIC MYSTIQUE (1992)
9. MARVA - GEEF MIJ NOG ÉÉN KANS (1963)
10. PRINCE - BATDANCE (1989 - FILM BATMAN en midtro laten horen, wat niet evident bleek)
11. WHITE PLAINS - WHEN YOU ARE A KING (1971)
12. ROBERT MILES (& MARIA NAYLER) - ONE & ONE (1996)
13. ROLLING STONES - HONKY TONK WOMEN (1969)
14. PHILIPPE LAVIL - IL TAPE SUR DES BAMBOUS (1982)
15. JUSTIN TIMBERLAKE - SEXY BACK (2006)
16. MAC & KATIE KISSOON - FREEDOM (1972)
17. ROWWEN HEZE - BESTEL MAR (1991)
18. ROBYN - INDESTRUCTIBLE (2010)
19. RICARDO COCCIANTE - SINCERITA (1984)
20. ELVIS PRESLEY - VIVA LAS VEGAS (1964 - FILM: VIVA LAS VEGAS) Extra lang fragment!

Beste score hier voor "The Holly's" met 39/40 8-)
De te verwachten struikelblokken hier waren: Zeon Jones, Puretone, Philippe Lavil en Ricardo Cocciante.
Maar hier betekende het "zwarte schaap"-midtro van Prince voor velen de doodsteek! Slechts 5 ploegen vonden "Batdance".
De rest verwarde het meestal met "Partyman" (wat eigenlijk begrijpelijk is, mits deze ook op de soundtrack stond van Batman)
Laatst gewijzigd door One good reason op vr 25 mar 2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquiz @ The Movies Za 19/03/2011 Sint Job in't Goor

Bericht door One good reason »

DIA-REBUS RONDE

1. POLICE - MESSAGE IN A BOTTLE (de makkelijkste van de avond)
2. BILL HALEY & THE COMETS - ROCK AROUND THE CLOCK (velen lieten de cometen hier vallen)
3. GUESS WHO - CLAP FOR THE WOLFMAN
4. NITS - IN THE DUTCH MOUNTAINS
5. TEXAS - HALO (Het spel "Halo" is blijkbaar niet zo bekend bij de muziekquizzers)
6. AL MARTINO - SPANISH EYES
7. SYDNEY YOUNGBLOOD - SIT AND WAIT (dikwijls de andere hit van Sydney gelezen "If only I could)
8. GORILLAZ - CLINT EASTWOOD
9. EUROPE - CARRIE
10. PIZZAMAN - SEX ON THE STREETS
11. CLASH - THE MAGNIFICENT SEVEN
12. BASEBALLS - UMBRELLA (Hoe men hier Rihanna kan plaatsen bij het zien van baseballen, ontgaat me dus :think: )
13. PINK - FAMILY PORTRAIT
14. EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
15. FIOCCO - THE SPIRIT (Ook hier dikwijls de andere hit van Fiocco gelezen "Afflito")
16. TURTLES - HAPPY TOGETHER
17. ADAMSKI - KILLER
18. DNA & SUZANNE VEGA - TOM'S DINER
19. CARTOONS - WITCH DOCTOR
20. DAFT PUNK - FACE TO FACE (Originele antwoorden: "Punk Truck" en dikwijls "Robot Rock" gelezen)

Hier werden 2 maximumscores genoteerd!
Foutloos parcours voor "Blue Moon" en "Absolute Beginners" :handgestures-thumbupright:
Van Blue Moon had ik niets minder verwacht na hun 4de deelname aan onze quiz :lol:
Laatst gewijzigd door One good reason op vr 25 mar 2011, 23:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie