6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door One good reason »

Weet niet hoeveel edities ik hier al aanwezig was, maar elk jaar is het hier puur genieten voor mij en waarschijnlijk vele anderen.
Allemaal beeldfragmenten uit clips, concerten, tv-optredens en noem maar op en steeds van onberispelijke beeldkwaliteit :o
Wel waren er tijdens de eerste 2 rondes wat probleempjes met de klank en soms was het geluid gewoon te hard.
Wederom puike muziek gehoord, veelal rock-getint (wat prima is voor mij als afwisseling).
Al steeg de moeilijkheidsgraad van de laatste 3 rondes wel opmerkelijk vlug.
Maar dit kon de sfeer aan onze tafel niet verpesten.
Kas & The Holly's was weer dolle pret dankzij Walter, Dirk, Luk en Danny (ik ken zelfs de namen :lol: )
Ook "concurrerende" ploegen waren in vorm en te vinden voor grapjes aan tafel ... altijd leuk!
Maar dit jaar stonden de tafeltjes wel erg dicht tegen elkaar, waardoor de bediening zelfs gehinderd werd :roll:
Verder niets op aan te merken en volgend jaar weer van datte a.u.b. Gerrit :handgestures-thumbupright:
Nog een welverdiend applaus voor de winnaars: Fab4!
Ben er zeker van dat iemand anders wel de volledige uitslag zal posten.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door PaulMcCartney »

Het was inderdaad weer een paar uurtjes genieten van al dit visueel geweld. Voor de hand liggende fragmenten afgewisseld met enkele serieuze kuitenbijters (vooral de laatste 2 reeksen zaten er vol van - misschien iets te vol?)

Een relaxte presentatrice, een uitstekende jury en een prima prijzentafel maakten deze avond compleet.

De samenwerking bij ons diende optimaal te zijn om een reeks ploegen nipt achter ons te houden. Een uitstekende Rock Monsieur, een sprintende hoop Bananen en de gebruikelijke toppers Martha en Hollys (Kas & The Hollies) maakten het deze editie wel echt spannend.

Het enige serieuze minpunt is reeds vermeld - de tafels stonden te dicht bij elkaar - daar moet eens over nagedacht worden.

Misschien het niveau toch terug een beetje omlaag brengen - de scores in sommige reeksen lagen mijn insziens iets te laag.

Maar de variatie was prima.

Schrijf ons al maar in voor editie 7 :mrgreen:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door ricardofab4 »

dikke pluim voor organisator Gerrit en zijn team :dance:

de fab4 heeft zich hier reuze geamuseerd
prachtig die ronden met allemaal beelden in prima kwaliteit
chapeau voor het reuzewerk dat daar in is gestoken
:handgestures-thumbupright:
en inderdaad volgend jaar de tafels iets meer uit elkaar zetten om de garcons wat meer plaats te geven
:P
voor de rest alles dik in orde
:banana-guitar:
ons zie je volgend jaar terug
:music-rockout:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door Buddy59 »

One good reason schreef:Kas & The Holly's was weer dolle pret
:dance:

Bedankt voor een schitterende quiz Gerrit, hoed af voor zoveel Klasse en vakmanschap :clap:
Schrijf ons maar al in voor de volgende editie....
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door Rock Monsieur »

Proficiat aan de winnaars: Fab 4 :clap:
Gedurende de ganse quiz lagen we op koers voor een mooie Top-5 plaats.
Tijdens de eerste helft van de quiz was het wellicht iets te gemakkelijk (na 5-ronden hadden we amper 5 puntjes verloren). En toen konden we zelfs aanklampen bij de Top 3, waardoor het natuurlijk heel spannend bleef. De top 5 lag toen op amper een 3-tal punten van elkaar.
Toen we bij de laatste 2 reeksen 'slechte' scores neerzetten van 22/30 en 24/30 hadden we dan ook een terugval in de rangschikking verwacht. Maar blijkbaar hadden ook de andere ploegen het daar minstens even moeilijk of zelfs nog moeilijker dan ons.

Een onverhoopte 2e plaats op amper 2 puntjes van de winnaars en met slechts 1 puntje voor op Martha & Co.

Aangezien deze quiz voor ploegen van 5 personen werd georganiseerd, had een aantal ploegen wel één of meerdere (tijdelijke) (top)transfers in de rangen. Wij konden rekenen op de steun van Wim en Marc (Knelpuntclub) en bleken onverwacht redelijk complementair te zijn. Nogmaals bedankt aan beiden. :music-rockout:
Het was de verre verplaatsing naar Merksem voor mij meer dan waard, ook al moest ik deze ochtend reeds om 8u op mijn werk zijn (amper 5u slaap).

Opmerkingen uit de vorige posts kan ik bevestigen: schitterende beelden maar muziek soms iets te luid. Tafels heel dicht bij elkaar en dus niet gemakkelijk voor de garcons. De vraag kan gesteld worden of het voor deze (relatief gemakkelijke) quiz wel nodig is om een a-typische opstelling van 5 personen/ploeg toe te laten?
4 personen per tafel zou bovenstaand probleem alvast kunnen oplossen. Minder ploegen zullen er daardoor wellicht niet zijn (misschien zelfs integendeel). Het inschrijvingsgeld was 15 euro (= zelfde bedrag wat op andere quizen gevraagd wordt). En nog een bijkomend voordeel ... je hebt minder prijzen nodig voor hetzelfde aantal ploegen.
Maar soit ... ik vermoed dat de organisatoren wel een reden zullen hebben waarom ze ploegen van 5 toe laten.

Misschien nog één kleine opmerking ... de klemtoon ligt volgens mij toch iets nadrukkelijker op het oudere werk ipv recente nummers. Maar ik heb dat niet echt als een probleem ervaren.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door Jorgen VG »

Zeer leuke kwis Gerrit !
Wat meteen opviel was de kwaliteit van het beeldmateriaal :o
Deze werden duidelijk niet van you tube gehaald.

Spannende strijd... altijd leuk

Ik ben alvast blij dat ik er dit jaar wel bij kon zijn...
Volgend jaar met heel veel plezier opnieuw.
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door paracetamolleke »

Goede gevarieerde kwis,mooie prijstafel.Goede beeldkwaliteit.In het begin misschien iets te makkelijk en op het einde iets te moeilijk.Beter wat meer afwisselen van de rondes dan alle makkelijke in het begin en alle moeilijke op het einde.Ook naar mijn bescheiden mening te veel covers.Ook wat te veel fragmenten van life optredens of van oudere artiesten die hun songs nog is opnieuw brachten.Ben fan van de originele clips en versies.Sorry kwisopsteller.Voor de rest een toffe avond gehad.Wij komen volgend jaar wel terug.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door PaulMcCartney »

paracetamolleke schreef:Ben fan van de originele clips en versies.
Ik ben hier ook een voorstander van, een 50-50 mix lijkt mij interessanter.
Gebruikersavatar
charly99
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 20:26

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door charly99 »

Leuke kwis, begon op het einde zeker wat moeilijker te worden. De onbekende fragmenten van live-optredens en dergelijke maakten het zeker niet gemakkelijker op. Toch een 'hell of a job' om al die fragmenten op te sporen of een zeer uitgebreide selectie DVD's hebben. Waarschijnlijk volgend jaar eens terugkomen. Liever toch een beetje vroeger gedaan, kan best door de fragmenten wat in te korten.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door One good reason »

paracetamolleke schreef:Beter wat meer afwisselen van de rondes dan alle makkelijke in het begin en alle moeilijke op het einde.Ook naar mijn bescheiden mening te veel covers.
Ik had eveneens de indruk dat de "makkelijke" van voor zaten en dan de aanval van de "moeilijke" op het laatst.
Maar soit, het is altijd moeilijk als organisator om te bepalen wat makkelijk en moeilijk is :think:
De covers waren idd misschien wat té. Maar de beeldfragmenten zorgden toch vlug voor de herkenning van de artiest.
Zo verschoot ik me een ongeluk met de cover van "Just can't get enough" (wat al - tot dans uitdagende - bangelijke live-versie heeft van Depeche Mode) gezongen door Mika! :o
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door kuifje »

Prachtige locatie in Zandvliet : schitterende zaal, audio was "du jamais entendu"... écht knap, en dit overgoten met een bijpassend sausje aan videobeelden ! Organisatie was zonder meer toppie !
Maar aan de prijs van de consumpties te zien leek het me althans geen goedkope zaal... :silent:
Een quiz met 3 gezichten, waarin de moeilijkheidsgraad na elke pauze wat werd opgedreven, en waardoor men pas in het laatste gedeelte opmerkelijke verschillen in de scores kon opmerken.
Thx voor "The Morning Benders", de mooie akoestische versie van "Girls in Hawaii" met "This farm will end up in fire" :clap: en het in vergeethoek geraakte "24 hours" van Earth & Fire.
Minpuntje : toch nog even het eigen reglement nalezen voor de eindstand... ahum !
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door DVNO »

Ik blijf de editie bij mijn eerste deelname 2 jaar geleden nog altijd de beste vinden. Ik hoorde namelijk nogal veel hetzelfde vorige zaterdag. Niet dat het mij tegenstak, integendeel, maar op die manier dook nogal snel het gevaar van ‘berusting’ op. Je gaat niet meer luisteren naar titels, je bent gewoon niet geconcentreerd genoeg meer.
Maar als ik dan de bespreking lees van die andere quiz ben ik enorm blij dat we de trip naar het verre Merksem toch gemaakt hebben (zo ver zelfs dat mijn GPS moeilijk begon te doen :)). Parkeren ging dan weer wel vlotter dan bepaalde andere deelnemers... :silent:
Naast alle duffe parochiezaaltjes (die zeker hun charme hebben) is de locatie van deze quiz wel een van de betere in het circuit. ’t Is daar gewoon gezellig, alleen jammer van het krap op elkaar plaatsen van de tafels, al zullen de obers daar nog meer op gevloekt hebben natuurlijk.
Ik heb mij in ieder geval goed geamuseerd, het was weer lachen geblazen aan tafel. :)
De prijzentafel blies mij eigenlijk niet echt van de sokken maar ik ben wel zeer blij met mijn dvd van Lacuna Coil.
Tot volgend jaar!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door kasenco »

kuifje schreef:Thx voor "The Morning Benders"
had hier nog nooit van gehoord, gelukkig maar
weer zo'n Vampire Weekend achtig gebleit, maar dan in het kwadraat :chores-chopwood:
Gerrit
Superstar
Berichten: 539
Lid geworden op: do 23 okt 2008, 16:49
Locatie: Berendrecht

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door Gerrit »

Sorry voor de late reactie,maar gisteren een familiefeest gehad,en het was nogal laat.
Eerst en vooral dank aan alle deelnemende ploegen.
Ik hoop en denk wel dat iedereen genoten heeft ondanks de stijgende moeilijkheidsgraad.
Wat betreft de min puntjes,daar gaan we volgend jaar inderdaad iets aan doen.
Om de ploegen en vooral de bediening wat meer plaats te geven stoppen we de inschrijvingen met 30 stuks.
Dat vooral de eerste rijen last hadden van mischien iets té hard had te maken met de ploegen achteraan die kloegen van iéts te stil.
Ik hoop daar met de zaaleigenaar volgend jaar iets aan te verhelpen.
Ook ga ik de 2 coversreeksen met 5 stuks inkorten.(toch wel een beetje mijn stokpaardje)
En om tegemoet te komen aan de jeugd en de andere liefhebbers van muziek van de laatste jaren,word er een reeks ingestoken "Kwismasters Daugthers Music".
Straks volgt de volledige einduitslag en iets later op de week de playlist.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 6e Zandvliet Muziekkwis te Merksem za 12/03/2011

Bericht door kuifje »

kasenco schreef:
kuifje schreef:Thx voor "The Morning Benders"
had hier nog nooit van gehoord, gelukkig maar
weer zo'n Vampire Weekend achtig gebleit, maar dan in het kwadraat :chores-chopwood:
Er bestaat ook een New Beat-versie van; wellicht zal die je wel bekoren ;)
Plaats reactie