3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Wereldkampioenschap

Bericht door International »

Gordon Gekko schreef:1) "evenwichtig", "objectief" en muziekkwis zullen nooit samengaan. Blijkbaar hebben sommige ploegen de illusie dat ze de beste zijn, en voelen ze zich al snel benadeeld als de vragen niet op hun maat gesneden zijn (op die manier is iedereen de beste natuurlijk).
2) een BK zegt ook niet alles natuurlijk: als Sven Nys alle veldritten wint behalve het BK, is de winnaar van het BK dan de beste renner van het land?
3) van de topploegen kan iedereen van iedereen winnen, en een kwis is soms meer op maat van de ene als van de andere ploeg gemaakt.
4) 1 tip: probeer meer theorie-vragen in een kwis op te nemen:muziekkennis testen is meer dan het herkennen van fragmenten (oppervlakkige kennis vs. in de diepte testen).

Toch blijft het BK uiteraard een leuk initiatief. Het verbaast me trouwens dat er nog niemand zijn organisate het WK heeft genoemd?
Aan de organisatie: keep on the good work!
ps: benieuwd om de antwoorden nog eens na te lezen (incl. eventuele solo's)
Je vergist je!
Lees wat wij vorig jaar, naar aanleiding van de jaarlijks terugkerende hetze over het Belgisch kampioenschap, schreven:

Eerst en vooral wil ik in naam van het Guess Who team en De Wanhoop iedereen bedanken die ervoor zorgde dat de 7e editie van onze muziekquiz zo goed verliep.
Degenen onder jullie die ook quizzen organiseren weten wel hoeveel werk er steekt in een goed geslaagde quiz. Zomaar iets in mekaar flansen werkt niet.

Toch moet ik nog iets verklappen. We hebben gewacht tot na de quiz om dit bekend te maken, vooral om niet te veel de aandacht van de wereldpers te trekken: eigenlijk ging het hier om het eerste Wereldkampioenschap Muziekquizzen !
Voortaan mogen Kas en Co zich dus fier Champions of the World noemen.
Ook Sympathie vur den Duvel (zilver) en de Gentse Muziekzooi en Polkaheer, Kiekefretter, Strop & Kaaskop met een gedeelde bronzen medaille nemen op het podium plaats.
Proficiat! Interviews met CNN volgen nog.
En in feite kunnen alle deelnemers fier zijn dat zij in de wereldgroep gespeeld hebben.
Tot op volgende editie!

Dus tot volgende week zijn Kas en Co nog steeds wereldkampioen!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co

Bericht door kasenco »

quizman schreef:Sorry dat het zo overkomt. Ik ken Luc niet persoonlijk...ik ga gewoon af op zijn gal gespuug op deze kwis.. als ik de reacties lees op de quizzen waar ze wel wonnen blijken dat alleen de goeie kwissen te zijn.
En "What's in a name !!!!!
ook al win je een quiz, daarom vind je hem niet goed he
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

En ik maar denken dat wij dit deden voor ons plezier...

Blijkbaar wordt op dit forum niet alleen met bloemen gegooid, er hangt nu en dan nog een bloempot aan. :oops:

Was de essentie niet :
- Wie wil meedoen, schrijft zich in, niemand is verplicht.
- Wie meedoet, doet zijn best. ’t is immers een quiz. Je probeert dus te winnen.
- Lukt het niet dan leg je je sportief neer bij het resultaat en troost je met de gedachte dat je toch een leuke avond hebt beleefd. :roll:
- Want we houden allemaal van muziek…. :?:
- Op je eigen quiz doe je jouw zin en je vraagt de fragmenten die jij wil laten horen en wie daar iets tegen heeft komt het jaar daarop niet meer terug.
- Als er geen ploegen meer opdagen hoef je ook geen quiz meer te organiseren. Wat dan weer heel wat tijd bespaard. :mrgreen:

Kwestie van even alles in zijn juiste context te plaatsen…
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Big Banana schreef:En ik maar denken dat wij dit deden voor ons plezier...

Blijkbaar wordt op dit forum niet alleen met bloemen gegooid, er hangt nu en dan nog een bloempot aan. :oops:

Was de essentie niet :
- Wie wil meedoen, schrijft zich in, niemand is verplicht.
- Wie meedoet, doet zijn best. ’t is immers een quiz. Je probeert dus te winnen.
- Lukt het niet dan leg je je sportief neer bij het resultaat en troost je met de gedachte dat je toch een leuke avond hebt beleefd. :roll:
- Want we houden allemaal van muziek…. :?:
- Op je eigen quiz doe je jouw zin en je vraagt de fragmenten die jij wil laten horen en wie daar iets tegen heeft komt het jaar daarop niet meer terug.
- Als er geen ploegen meer opdagen hoef je ook geen quiz meer te organiseren. Wat dan weer heel wat tijd bespaard. :mrgreen:

Kwestie van even alles in zijn juiste context te plaatsen…
Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Kunnen we het dan hier bij laten? Dit forum is opgericht om muziekquizzers dichter bij elkaar te brengen (ja, de kerstsfeer zit er al goed in), niet om met modder te gooien of eindeloze en nutteloze discussies te houden over persoonlijke smaak en/of vetes.
Dank u.
Laatst gewijzigd door bart depauw op ma 10 dec 2007, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
Big Banana schreef:En ik maar denken dat wij dit deden voor ons plezier...

Blijkbaar wordt op dit forum niet alleen met bloemen gegooid, er hangt nu en dan nog een bloempot aan. :oops:

Was de essentie niet :
- Wie wil meedoen, schrijft zich in, niemand is verplicht.
- Wie meedoet, doet zijn best. ’t is immers een quiz. Je probeert dus te winnen.
- Lukt het niet dan leg je je sportief neer bij het resultaat en troost je met de gedachte dat je toch een leuke avond hebt beleefd. :roll:
- Want we houden allemaal van muziek…. :?:
- Op je eigen quiz doe je jouw zin en je vraagt de fragmenten die jij wil laten horen en wie daar iets tegen heeft komt het jaar daarop niet meer terug.
- Als er geen ploegen meer opdagen hoef je ook geen quiz meer te organiseren. Wat dan weer heel wat tijd bespaard. :mrgreen:

Kwestie van even alles in zijn juiste context te plaatsen…
Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Kunnen we het dan hier bij laten? Dit forum is opgericht om muziekquizzers dichter bij elkaar te brengen (ja, de kerstsfeer zit er al goed in), niet om met modder te gooien of eindeloze en nutteloze discussies te houden over persoonlijke smaak en/of vete's.
Dank u.
volledig akkoord Bart
maar bij muziekquizbesprekingen, mag je ook je mening geven wat je van een quiz vindt, maar het persoonlijk viseren van een team (in dit geval het onze) vind ik beneden alle peil en getuigt van jaloezie en afgunst
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

patrick schreef:Inderdaad Silent Dolphin! Wat een ongelooflijke teringherrie voor niks. Het is niet omdat er minder fragmenten uit jouw interessesfeer inzitten, en omdat waarin je zelf hoog scoort minder aan bod komt, dat je die kwis minder moet noemen!
Belgisch Kampioenschap, wie tilt daar nu aan? Blijkbaar is het ego van bepaalde deelnemers een ietsje uit zijn voegen gebarsten...
Laat ons dat nu maar stilletjes begraven, net zoals die onnozele ranking; er zijn genoeg ploegen die weten waar ze een grote kans op winnen hebben en hun deelname daarvan laten afhangen. Zo krijg je een volledig vertekend beeld en helemaal geen inzicht in de "sterkte" van de ploegen.
En muziekkwissen verschillen nu eenmaal naargelang de samensteller(s).
Ik was er niet bij zaterdag, maar mijn collega's Fanfaristen hebben het uitstekend gedaan, al hadden zij ook wat kritiek (het zwaartepunt lag misschien iets te veel bij het recentere werk).
Wij vinden ook dat een muziekkwis meer is dan simpelweg fragmentjes herkennen (en dan nog meestal hits) en pleiten al lang voor theorie, foto's en de herwaardering van weinig voorkomende genres (progressief, hard, symfonisch, singer-songwriter, countryrock) en dit zonder dat die de boventoon moeten gaan voeren.
En de kwissen die zogezegd verbeteren (ik zal de namen niet herhalen), daarvan vinden wij nu net dat ze steil achteruitgaan.
Just goes to show that opinions differ.

Hoe kan jij nu weten (onze quiz werd door Luc eruit gehaald als beter dan vorige jaren) hoe onze testedoenequiz is . Jullie zijn er nog nooit naartoe gekomen. Dus geef je kritiek op iets anders waar jullie wel geweest zijn
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Hoe dan ook....

Er is zaterdag uitstekend gescoord. Op het handvol fragmenten na dat hogerop vermeld staat, vulden zelfs op nummers die ik vooraf als moeilijk ingeschat had telkens minstens tien ploegen (en vaker meer) de juiste uitvoerder en/of titel in.

Kortom, u was een sterk publiek. :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

GG schreef:
patrick schreef:Inderdaad Silent Dolphin! Wat een ongelooflijke teringherrie voor niks. Het is niet omdat er minder fragmenten uit jouw interessesfeer inzitten, en omdat waarin je zelf hoog scoort minder aan bod komt, dat je die kwis minder moet noemen!
Belgisch Kampioenschap, wie tilt daar nu aan? Blijkbaar is het ego van bepaalde deelnemers een ietsje uit zijn voegen gebarsten...
Laat ons dat nu maar stilletjes begraven, net zoals die onnozele ranking; er zijn genoeg ploegen die weten waar ze een grote kans op winnen hebben en hun deelname daarvan laten afhangen. Zo krijg je een volledig vertekend beeld en helemaal geen inzicht in de "sterkte" van de ploegen.
En muziekkwissen verschillen nu eenmaal naargelang de samensteller(s).
Ik was er niet bij zaterdag, maar mijn collega's Fanfaristen hebben het uitstekend gedaan, al hadden zij ook wat kritiek (het zwaartepunt lag misschien iets te veel bij het recentere werk).
Wij vinden ook dat een muziekkwis meer is dan simpelweg fragmentjes herkennen (en dan nog meestal hits) en pleiten al lang voor theorie, foto's en de herwaardering van weinig voorkomende genres (progressief, hard, symfonisch, singer-songwriter, countryrock) en dit zonder dat die de boventoon moeten gaan voeren.
En de kwissen die zogezegd verbeteren (ik zal de namen niet herhalen), daarvan vinden wij nu net dat ze steil achteruitgaan.
Just goes to show that opinions differ.

Hoe kan jij nu weten (onze quiz werd door Luc eruit gehaald als beter dan vorige jaren) hoe onze testedoenequiz is . Jullie zijn er nog nooit naartoe gekomen. Dus geef je kritiek op iets anders waar jullie wel geweest zijn


Goe gezegd Guy ! :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Het was weer amusant om de reacties te lezen.
Wat leven we toch in een verdraagzaam land :lol: :doh:

LEVE DE MUZIEK :thumb1:
Gebruikersavatar
sabine vandemoortele
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 17:43
Locatie: Hansbeke/Testedoene

Bericht door sabine vandemoortele »

bart depauw schreef:
Big Banana schreef:En ik maar denken dat wij dit deden voor ons plezier...

Blijkbaar wordt op dit forum niet alleen met bloemen gegooid, er hangt nu en dan nog een bloempot aan. :oops:

Was de essentie niet :
- Wie wil meedoen, schrijft zich in, niemand is verplicht.
- Wie meedoet, doet zijn best. ’t is immers een quiz. Je probeert dus te winnen.
- Lukt het niet dan leg je je sportief neer bij het resultaat en troost je met de gedachte dat je toch een leuke avond hebt beleefd. :roll:
- Want we houden allemaal van muziek…. :?:
- Op je eigen quiz doe je jouw zin en je vraagt de fragmenten die jij wil laten horen en wie daar iets tegen heeft komt het jaar daarop niet meer terug.
- Als er geen ploegen meer opdagen hoef je ook geen quiz meer te organiseren. Wat dan weer heel wat tijd bespaard. :mrgreen:

Kwestie van even alles in zijn juiste context te plaatsen…
Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Kunnen we het dan hier bij laten? Dit forum is opgericht om muziekquizzers dichter bij elkaar te brengen (ja, de kerstsfeer zit er al goed in), niet om met modder te gooien of eindeloze en nutteloze discussies te houden over persoonlijke smaak en/of vetes.
Dank u.

bla bla bla toch nog enkele die zich willen amuseren! bedankt maats!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef: volledig akkoord Bart
maar bij muziekquizbesprekingen, mag je ook je mening geven wat je van een quiz vindt, maar het persoonlijk viseren van een team (in dit geval het onze) vind ik beneden alle peil en getuigt van jaloezie en afgunst
Ach, misschien moet je dat als compliment nemen: hoge bomen vangen veel wind. Het feit dat men jullie onderuit wil halen wil enkel maar zeggen dat ze van jullie palmares dromen. Voor mij is in ieder geval duidelijk wie de strafste muziekkwissers zijn; en ik heb al heel wat andere ploegen hetzelfde horen zeggen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef: volledig akkoord Bart
maar bij muziekquizbesprekingen, mag je ook je mening geven wat je van een quiz vindt, maar het persoonlijk viseren van een team (in dit geval het onze) vind ik beneden alle peil en getuigt van jaloezie en afgunst
Ach, misschien moet je dat als compliment nemen: hoge bomen vangen veel wind. Het feit dat men jullie onderuit wil halen wil enkel maar zeggen dat ze van jullie palmares dromen. Voor mij is in ieder geval duidelijk wie de strafste muziekkwissers zijn; en ik heb al heel wat andere ploegen hetzelfde horen zeggen.
Marc 'Polkaheer' is m.i. de allerstrafste; maar Marc VA van Sticky Fingers, Frans Joos, Luc van Kas en andere Ludwigs zijn natuurlijk ook geen sukkelaarkes ...
Ik zal nog veel boterhammekes mogen eten om mij tussen dit selecte gezelschap te hijsen, maar we werken eraan :P
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef: volledig akkoord Bart
maar bij muziekquizbesprekingen, mag je ook je mening geven wat je van een quiz vindt, maar het persoonlijk viseren van een team (in dit geval het onze) vind ik beneden alle peil en getuigt van jaloezie en afgunst
Ach, misschien moet je dat als compliment nemen: hoge bomen vangen veel wind. Het feit dat men jullie onderuit wil halen wil enkel maar zeggen dat ze van jullie palmares dromen. Voor mij is in ieder geval duidelijk wie de strafste muziekkwissers zijn; en ik heb al heel wat andere ploegen hetzelfde horen zeggen.
Marc 'Polkaheer' is m.i. de allerstrafste; maar Marc VA van Sticky Fingers, Frans Joos, Luc van Kas en andere Ludwigs zijn natuurlijk ook geen sukkelaarkes ...
Ik zal nog veel boterhammekes mogen eten om mij tussen dit selecte gezelschap te hijsen, maar we werken eraan :P
zet Marc Vermeiren hier ook maar bij en Luk 'Devil's answer' De Ceukelaire
Plaats reactie