3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef: (Wishful thinking voor wie écht een BK wenst: uitnodiging voor alle ploegen uit de top 20 van de "ranking" en daarna "open" op eigen risico van "beklagen achteraf").
Vraag is inderdaad (gezien de vele smaken): wie /welke ploeg mag deze quiz dan opstellen en wie (indien individueel) mocht in dat geval tijdens het jaar ook meespelen met gelijk welke ploeg?

Tricky question... :twisted:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Devil's answer schreef:
marc schreef:
(Wishful thinking voor wie écht een BK wenst: uitnodiging voor alle ploegen uit de top 20 van de "ranking" en daarna "open" op eigen risico van "beklagen achteraf").
Ik ken niks van sport, maar volgens mij kan je niet aan een kampioenschap deelnemen zonder eerst je waarde te hebben gevestigd in de competitie.
Een 'gelegenheidsploeg' met een lucky day (of met een goedgekozen samenstelling) kan zo kampioen worden, lijkt mij niet logisch.

Hoedanook is dit een nutteloze oefening, want je kan nooit een organisator verplichten enkel die ploegen toe te laten (elke organisator wil denk ik toch minstens uit de kosten raken), en vooral: wie zegt dat de ploegen uit, neem nu de top 30 allemaal bereid zijn op die gekozen datum, naar die gekozen plaats te komen?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Quod erat demonstrandum?

Of...

I rest my case?

Of...

Cut this crap...

Let's play!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef:Quod erat demonstrandum?

Of...

I rest my case?

Of...

Cut this crap...

Let's play!
En voor de Vlaamstaligen: eerst een regering, en dan zien we wel..
:P
quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

Kas & Co

Bericht door quizman »

Wat voor flauwekul is dit hier allemaal.
De ploeg met de meeste punten wint en die is die avond de beste. En gisteren was dat Sticky Fingers.
Ik heb de indruk dat Kas & Co. (of Luc !!!) gewoon niet tegen hun/zijn verlies kunnen. Hadden ze deze kwis gewonnen hadden ze waarschijnlijk geen kritiek gehad op deze quiz. Wat mij betreft was het een goeie kwis
met zeer uiteenlopende genres. Rock/soul/disco/Singer-songwriter/Country/reggae/new-wave..Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Kas & Co

Bericht door Chris M »

quizman schreef:Wat voor flauwekul is dit hier allemaal.
De ploeg met de meeste punten wint en die is die avond de beste. En gisteren was dat Sticky Fingers.
Ik heb de indruk dat Kas & Co. (of Luc !!!) gewoon niet tegen hun/zijn verlies kunnen. Hadden ze deze kwis gewonnen hadden ze waarschijnlijk geen kritiek gehad op deze quiz. Wat mij betreft was het een goeie kwis
met zeer uiteenlopende genres. Rock/soul/disco/Singer-songwriter/Country/reggae/new-wave..Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
ik ben het bijna met u eens
alleen wat je zegt over Luc is niet zo (mijn mening)
wat mij stoort is gewoon de naam van de quiz
dat BK dus
dat mag hoor, maar je zou op voorhand de gevolgen hiervan moeten kunnen inschatten
voor alle duidelijkheid, ik was er die avond niet, dus over het quizgedeelte zelf kan ik me niet uitspreken
ik zal mijn vaste quizmaten eens moeten aansporen om wat meer te gaan quizzen, want zeg nu zelf 3 keer per jaar is wel heel weinig nietwaar.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Kas & Co

Bericht door Jorgen VG »

quizman schreef:Wat voor flauwekul is dit hier allemaal.
De ploeg met de meeste punten wint en die is die avond de beste. En gisteren was dat Sticky Fingers.
Ik heb de indruk dat Kas & Co. (of Luc !!!) gewoon niet tegen hun/zijn verlies kunnen. Hadden ze deze kwis gewonnen hadden ze waarschijnlijk geen kritiek gehad op deze quiz. Wat mij betreft was het een goeie kwis
met zeer uiteenlopende genres. Rock/soul/disco/Singer-songwriter/Country/reggae/new-wave..Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
Je lijkt het me niet te hebben over de Luc die ik ken...
Als er één iemand is die na verlies ontgoocheld is, maar het wel waardig weet te dragen is hij het wel. Post komt toch een beetje over als unfaire tackle.
quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

Kas & Co

Bericht door quizman »

Sorry dat het zo overkomt. Ik ken Luc niet persoonlijk...ik ga gewoon af op zijn gal gespuug op deze kwis.. als ik de reacties lees op de quizzen waar ze wel wonnen blijken dat alleen de goeie kwissen te zijn.
En "What's in a name !!!!!
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Inderdaad Silent Dolphin! Wat een ongelooflijke teringherrie voor niks. Het is niet omdat er minder fragmenten uit jouw interessesfeer inzitten, en omdat waarin je zelf hoog scoort minder aan bod komt, dat je die kwis minder moet noemen!
Belgisch Kampioenschap, wie tilt daar nu aan? Blijkbaar is het ego van bepaalde deelnemers een ietsje uit zijn voegen gebarsten...
Laat ons dat nu maar stilletjes begraven, net zoals die onnozele ranking; er zijn genoeg ploegen die weten waar ze een grote kans op winnen hebben en hun deelname daarvan laten afhangen. Zo krijg je een volledig vertekend beeld en helemaal geen inzicht in de "sterkte" van de ploegen.
En muziekkwissen verschillen nu eenmaal naargelang de samensteller(s).
Ik was er niet bij zaterdag, maar mijn collega's Fanfaristen hebben het uitstekend gedaan, al hadden zij ook wat kritiek (het zwaartepunt lag misschien iets te veel bij het recentere werk).
Wij vinden ook dat een muziekkwis meer is dan simpelweg fragmentjes herkennen (en dan nog meestal hits) en pleiten al lang voor theorie, foto's en de herwaardering van weinig voorkomende genres (progressief, hard, symfonisch, singer-songwriter, countryrock) en dit zonder dat die de boventoon moeten gaan voeren.
En de kwissen die zogezegd verbeteren (ik zal de namen niet herhalen), daarvan vinden wij nu net dat ze steil achteruitgaan.
Just goes to show that opinions differ.
Fanfare Heilige Familie
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Leuk toch al deze herrie voor wat eigenlijk een hobby zou moeten zijn.

Toch enkele bemerkingen :

1) Het is toch pretentieus om een quiz te bestempelen als 'Het Belgisch kampioenschap'

2) Als een quizploeg (en om deze bij naam te noemen Kas & Co) tijdens het quizseizoen praktisch iedere week een quiz speelt en daarvan 95% wint (in alle genres) - en dan op deze quiz niet in de buurt van de eerste plaats komt, is dit niet normaal te noemen.

3) Als je het dan toch Belgisch kampioenschap wil noemen, hou dan rekening wat de Belgen graag horen en niet wat een 'elitair' groepje graag hoort. Luistercijfers van radio geeft toch enige indicatie.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

PaulMcCartney schreef: 3) Als je het dan toch Belgisch kampioenschap wil noemen, hou dan rekening wat de Belgen graag horen en niet wat een 'elitair' groepje graag hoort.
Het heeft al bij al nog lang geduurd, het woord 'elitair' is gevallen :roll:

En dat terwijl de quiz door Kas en Peegee, twee vaste waarden toch, net verweten wordt te veel 'platte kost' te bevatten... Tja

Bovendien: hoe dwaas is het om elke quiz die zich niet beperkt tot hits en singles meteen 'elitair' te noemen?
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

REEKS 5


TITEL UITVOERDER
1. The Sweet Escape Gwen Stefani
2. Animal Nitrate Suede
3. You don't know me Armand Van Helden
4. Tainted Love Gloria Jones
5. Love Sensation Lolleta Holloway
6. Switch Arsenal
7. Little Wing Jimi Hendrix
8. The word is mine Hooverphonic
9. Signs Snoop Dogg
10. The Call Up The Clash
11. Here she comes now The Velvet Underground
12. Hey Girl Zornik
13. Washing Up Thomas Anderson
14. Something Better Marianne Faithfull
15. Hot hotter hottest Zita Swoon
16. Beautiful Liar Beyonce and Shakira (beide namen nodig)
17. Spinning Around Kylie Minogue
18. Is this what I get for loving you? The Ronettes
19. Donderdagnacht Filip Kowlier
20. Freak Scene Dinosaur Jr.
21. You are the reason Koen Wauters en Sara
22. From here to eternity Giorgo Modorer
23. All good things Nelly Furtado
24. The Real Life Raven Maize
25. You Need love Muddy Waters
26. Victory Daan
27. I believe Simian Mobile Disco
28. Gente Di Mare Umberto Tozzi en Raff
29. When the leevee breaks Led Zeppelin
30. Vive ma liberté Arno

Solo's en dergelijke
Washing up - Tomas Anderson. Titel en uitvoerder door: Billy goes to Hollywood, Niveau Nihil, Vlassenbroek 2000, We think like instruments, Blue Moon
Something better - Marianne Faithfull. Alleen De Rechte Bananen :thumb2: hadden zowel titel als uitvoerder van deze prachtsong, geschreven door Barry Mann en Gerry Goffin. (te bekijken tijdens het Rock'nRoll circus van The Stones op YouTube, en wat zag ze er trouwens prachtig uit toen)
Is this what I get for loving you - The Ronettes. Alleen Corsica en Willy Jr. hadden zowel titel als uitvoerder :thumb1:

Verder opvallend: de hoge score op When the leevee breaks van Led Zeppelin. Enige verwarring ook rondom de uitvoerder van Signs. Snoop Dogg en/of Justin Timberlake? Eigenlijk staat het op R&G: The Masterpiece van Snoop Dogg, dus dat is zeker juist. Maar omdat Timberlake er zo'n prominente rol in speelt, hebben we ook hem goedgekeurd. (Maw: slechte vraag, wegens twee antwoorden mogelijk..)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

REEKS 6

1. Sing a song Earth, Wind and Fire
2. Smile Lily Allen
3. Shut your eyes Snow Patrol
4. Caroline No The Beach Boys
5. Independence day Comsat Angels
6. Tokio Hotel Monsoon
7. Pogo Digitalism
8. Brick House Commodores
9. River Song Sophia
10. With every heartbeat Robyn en/of Kleerup
11. Terug naar de kust Maggie McNeal
12. Bootylicious Destiny's Child
13. Neon Bible Arcade Fire
14. Motorway to Roswell Pixies
15. Don't cha wanna ride Joss Stone
16. I don't want to die in an air disaster Albert Hammond
17. Narcotic Liquido
18. Rubber Ring The Smiths
19. Automatic Elize
20. On a plain Nirvana
21. Grace Kelly Mika
22. Don't tell me Madonna
23. Put your hands up for Detroit Fedde Le Grand
24. Two trains Little Feat
25. (The dark of the) Matinee Franz Ferdinand
26. Don't leave me this way Thelma Houston
27. Manila Seelenluft
28. Umbrella Rihanna
29. Elle et moi Max Berlin
30. Let me know Roisin Murphy

Solo's en dergelijke
Two trains - Little Feat: zowel titel als uitvoerder door Clement, Vlassenbroek 2000, Spelers en Drinkers :thumb1:

Conclusie, qua fragmenten*:

Eén jurysolo: de titel van Pavement, twee zaalsolo's: De Koninklijke Philarmonie van Leefdaal met Barence Whitfield and the Savages, De Rechte Bananen met de titel (Something better) van Marianne Faithfull

(*tenzij ik iets over het hoofd gezien heb)
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Code: Selecteer alles

2) Als een quizploeg (en om deze bij naam te noemen Kas & Co) tijdens het quizseizoen praktisch iedere week een quiz speelt en daarvan 95% wint (in alle genres) - en dan op deze quiz niet in de buurt van de eerste plaats komt, is dit niet normaal te noemen. 
Kas & Co winnen inderdaad veel kwissen, maar zeker niet in alle genres! Ze hebben het steeds moeilijk als de platgetreden paden van de hitparade worden verlaten (uit alle periodes...) en zeker als er meer theorie, foto's en hoezen worden gevraagd. (hetzelfde geldt ook voor Fab4, die trouwens opvallend afwezig bleven zaterdag; zie ook wat ik schreef over je kwissen uitkiezen...)
Fanfare Heilige Familie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ik had niet anders verwacht dan dat na de quiz van Marc V een geanimeerde discussie zou ontstaan !

Muziekquizzen.be op zijn best !! :thumb2:
Plaats reactie