Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
Devils answer schreef:Bedankt voor de knappe en uitgebreide analyse, Vincent ! :clap: :clap: :clap:
Inderdaad, een werkstuk dat echt AF is van begin tot einde, bravo !

Vind - als lijstjesfan - de 'medaillestand' een heel leuk initiatief
Inderdaad heel tof, die medailles
Schitterende analyse. Merci, Vince. :clap:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:Ronde 7

Thema ABC

A

...


Z Uitvoerder 1986 Ken Laszlo 9


Leukste antwoord
Ken Laszlo -> Den Tarzan (getekend Martha wainwrong)


Niks van, Rechte Bananen.
Had geen idee hoe die pipo heette, maar dit paste er in. :mrgreen:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door berwt »

Mijn persoonlijke scores zijn geteld. Ik weet niet juist hoe streng jullie verbeterd hebben. Daarom probeer ik via deze weg nog van de jury toestemming te krijgen om volgende foutjes goed te rekenen:
"Chin a chin" ipv "Jenny Jenny" :whistle:
"Naive melody" ipv "This must be the place (naive melody)" :hand: (deze smilie te lezen als "door de vingers zien", niet als "talk to the hand"...)
"Tiny teeth" ipv "Tiny tears"... :?
"Bikini girls" ipv "bikini girls with machine guns" :pray:
"Pharmacist" ipv "Mr. Pharmacist" ;)
Nikske ipv "Shimmy shimmy ya" -> dat zou mij een zaalsolo opleveren! :mrgreen:

Edit: Rondes 5 en 6 moeten dus wel nog gedaan worden uiteraard.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Lars »

vinceluka schreef:Ronde 6

Thema 12 Weather with you

2 Titel 1973 Summer Breeze 2 (Rechte Bananen en Vlassenbroek 2000)
2 Uitvoerder 1973 The Isley Brothers 5


Niet de grootste weggever van de avond, maar toch een redelijk bekende seventiesklassieker, zou ik zo denken... Was dit een alternatieve moeilijk herkenbare versie ? Of superkort fragment ? Of is dit echt niet beter bekend bij de popquizelite ?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Lars schreef:
vinceluka schreef:Ronde 6

Thema 12 Weather with you

2 Titel 1973 Summer Breeze 2 (Rechte Bananen en Vlassenbroek 2000)
2 Uitvoerder 1973 The Isley Brothers 5


Niet de grootste weggever van de avond, maar toch een redelijk bekende seventiesklassieker, zou ik zo denken... Was dit een alternatieve moeilijk herkenbare versie ? Of superkort fragment ? Of is dit echt niet beter bekend bij de popquizelite ?


ik denk het laatste Lars, maar ik reken me niet bij de elite, eerder tot het elitair groepje dat fragmenten kent die de elite niet kent :lol:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Lars »

vinceluka schreef: Ik heb die opmerking ook gekregen : 'Er zat merkelijk meer hiphop in, waarschijnlijk de invloed van Dimitri'
Ja er zijn weinigen die er warm van worden blijkbaar en het wordt in menige muziekquizzen doodgezwegen.
Maar wij twee houden wel van een streepje hiphop, qua verkoopcijfers nog altijd één van de dominanste muziekgenres ter wereld (er is een tijd geweest dat het 15 % uitmaakte van de wereldwijde CD-verkoop, nu nog altijd iets minder dan 10 %)

en om op je vraag te antwoorden,
Nee er zat niet meer hiphop en R&B in als vorige jaren (en ook niet minder)

editie 1 (13) : Funky Four plus one more, T.I, Run DMC, Sugarhill Gang, Eric B & Rakim, Time zone, Kid Frost, Dr Octagon, Faith Evans, Lutricia MacNeal, Cassie, Rihanna, Will.I.am

editie 2 (10) : Whodini, Wu-Tang Clan, Jungle Brothers, Digital underground, A tribe called quest, Spoonie Gee, Mary J Blige, Kelly Rowland, P Diddy & Usher, Alexander o'neal

editie 3 (12) : Ol' Dirty bastard, DJ Kool, Beastie Boys, Kanye West, A tribe called quest, Terror Squad, Alicia Keys, Sisqo, Mystical, All saints, 2 live crew, Erykah Badu
Is een deel van die muziek geen rap ipv hiphop ? Of wordt dat onderscheid niet meer gemaakt ?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Lars schreef:
vinceluka schreef: Ik heb die opmerking ook gekregen : 'Er zat merkelijk meer hiphop in, waarschijnlijk de invloed van Dimitri'
Ja er zijn weinigen die er warm van worden blijkbaar en het wordt in menige muziekquizzen doodgezwegen.
Maar wij twee houden wel van een streepje hiphop, qua verkoopcijfers nog altijd één van de dominanste muziekgenres ter wereld (er is een tijd geweest dat het 15 % uitmaakte van de wereldwijde CD-verkoop, nu nog altijd iets minder dan 10 %)

en om op je vraag te antwoorden,
Nee er zat niet meer hiphop en R&B in als vorige jaren (en ook niet minder)

editie 1 (13) : Funky Four plus one more, T.I, Run DMC, Sugarhill Gang, Eric B & Rakim, Time zone, Kid Frost, Dr Octagon, Faith Evans, Lutricia MacNeal, Cassie, Rihanna, Will.I.am

editie 2 (10) : Whodini, Wu-Tang Clan, Jungle Brothers, Digital underground, A tribe called quest, Spoonie Gee, Mary J Blige, Kelly Rowland, P Diddy & Usher, Alexander o'neal

editie 3 (12) : Ol' Dirty bastard, DJ Kool, Beastie Boys, Kanye West, A tribe called quest, Terror Squad, Alicia Keys, Sisqo, Mystical, All saints, 2 live crew, Erykah Badu
Is een deel van die muziek geen rap ipv hiphop ? Of wordt dat onderscheid niet meer gemaakt ?
er zit zelfs r&b tussen en soft soul, 1 pot nat zeker ;)
tegenwoordig noemt men dit ook urban
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Lars »

vinceluka schreef: Meest gegeven foute antwoorden

The opera House -> Jack to the sound of the underground (4), Jack the house (2), Jack your body (3), Rock the house (2), rock your body (2) Nochtans was de opdracht niet vorm een zin met Jack, Rock, House en Body :?
Als je destijds zag wat er allemaal in de hitparades stond, had je de indruk dat dat juist wél de opdracht was. :mrgreen:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Lars schreef:
vinceluka schreef: Meest gegeven foute antwoorden

The opera House -> Jack to the sound of the underground (4), Jack the house (2), Jack your body (3), Rock the house (2), rock your body (2) Nochtans was de opdracht niet vorm een zin met Jack, Rock, House en Body :?
Als je destijds zag wat er allemaal in de hitparades stond, had je de indruk dat dat juist wél de opdracht was. :mrgreen:
meegaan met de tijd en trends heet dat :dance:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door marc »

kasenco schreef:
Lars schreef:
vinceluka schreef: Meest gegeven foute antwoorden

The opera House -> Jack to the sound of the underground (4), Jack the house (2), Jack your body (3), Rock the house (2), rock your body (2) Nochtans was de opdracht niet vorm een zin met Jack, Rock, House en Body :?
Als je destijds zag wat er allemaal in de hitparades stond, had je de indruk dat dat juist wél de opdracht was. :mrgreen:
meegaan met de tijd en trends heet dat :dance:
ik heb de exemplaren van Melody Maker en New Musical Express, toen veelgelezen Engelse muziekweekbladen, uit die tijd nog ergens liggen. Het was de eerste keer dat Belgische muziek daarin besproken werd. Weliswaar om mee te lachen, maar toch :lol:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Keiem »

Voila, wie wil kan de kwis volledig naspelen. Alle filmpjes in post 1 zouden moeten werken nu...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door vinceluka »

straight banana schreef:
vinceluka schreef: Z Uitvoerder 1986 Ken Laszlo 9

Leukste antwoord
Ken Laszlo -> Den Tarzan (getekend Martha wainwrong)

Niks van, Rechte Bananen.
Had geen idee hoe die pipo heette, maar dit paste er in. :mrgreen:
't was er eentje van jullie inderdaad
De gelijkenis met Johnny Weismuller is treffend :lol:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:Ronde 3

Thema 5 Dead or Alive


1 Titel 1980 Police truck 2 (Tequila Fingers, Sympathie vur den duvel) Punk voor de Bananen, Pekebo?
Ben niet zo goed in titels, maar dat neemt niet weg dat ik blij was dat het er in zat.
Dus ja, graag punk voor deze Banaan, gewoon leuk om nog es uit m'n dak te kunnen gaan. :mrgreen: :character-beavisbutthead:


Heb Dead Kennedys overigens nog op m'n 16de gezien, één van hun weinige optredens in België, en sindsdien is 't niet meer goed gekomen. :mrgreen: 8-)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door rino »

vinceluka schreef: 10 Titel 1989 Shake your rump 3 (JPJ & SG, Starbuk & Apollo, Rechte Bananen)
10 Uitvoerder 1989 Beastie Boys 18
Ondertussen weet ik waar ik die titel vandaan haalde, want ik ben absoluut geen Beastie Boys kenner. Ik heb namelijk de single "Hey Ladies" op vinyl, en de B-kant van die single is "Shake Your Rump" en aangezien ik momenteel al mijn singles in een speciaal daarvoor geschreven programma aan het ingeven ben, ben ik die titel onlangs nog tegengekomen...
Plaats reactie